![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geloof me nu maar, oranje/wit/blauw krijg ik niet verkocht. Oranje wél, uw vlaamse leeuw wél, rood/wit/blauw wél. Hetzelfde geldt als u het in uw hoofd zou halen om het verenigd Nederland "Dietsland' te noemen. Alle historische benamingen ten spijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Echt niet he! Ik zit in communicatie en visuele media, en werk vooral in de broadcasting. En jij, dop? Citaat:
![]() Heb je al minstens *één* van mijn bronnen gechecked, bij de voorbeeldjes die ik heb gegeven? Heb je al eens een post van mij in zijn geheel gelezen, of alleen maar stukjes? Anders zou je doorhebben dat ik niets heb tegen Nederland, ik probeer gewoon maar wat kennis over te maken die bij velen al algemeen bekend is. Denk je nu echt dat ik shit uit mijn duim zuig? Kom van mijn lul af en bekijk de info eens objectief. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() Laten we het als volgt afspreken:
U bepaalt hoe en in welke kleuren de vlaamse leeuw in de vlag wordt afgebeeld, en wij bepalen hoe de nederlandse kleuren worden afgebeeld... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Onzin, dus. Citaat:
Citaat:
Ik zit trouwens niet op je lul. Laatst gewijzigd door baarle : 23 juni 2006 om 13:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Laten we ook duidelijk wezen: willen we naar een verenigde nederlanden met provincies (vb. zeeuws-vlaanderen bij "vlaanderen", Antwerpen bij "Brabant", Limburgen tesamen) of naar een confederatie tussen staten? Het eerste is mijn eerste idee, maar het tweede is realistischer... Mogelijks vloeit het tweede na een korte periode over in het eerste? Het eerste kan uitmonden in een Confederatie der Nederlanden, naar Zwitsers model. ![]() Maar ik denk dat provinciale verschillen heel sterk ingebakken zullen moeten zitten. De strakke eenheidsstaat zoals vele noordelijke nationalisten voorstaan is geen haalbare kaart als je Vlamingen en Brabanders erbij wil. Wat toch opvalt is immers de grote aanwezigheid van Brabant en Vlaanderen. Ik herhaal: voorbeeld uit Zwitserse democratie. Neutraliteit, volksleger, dubbele meerderheid, totale godsdientsvrijheid, ...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 23 juni 2006 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
allé, ga nu nog maar een beetje verder dromen btw, hier nog wat manifeste onzin (en doe nu eens moeite om het te lezen, dat bespaart je van je achteraf belachelijk te maken): http://www.wereldexpat.nl/nl/wonen/c...?view=Standard http://www.nkvk.be/8kennismaking/kennismaking8a9.asp http://www.mt.nl/artikel_print.jsp?r...4668&id=195041 http://www.observant.unimaas.nl/defa...bs11/art01.htm Laatst gewijzigd door KrisKras : 23 juni 2006 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister
|
![]() België & Luxemburg zouden de Benelux-Samenwerking moeten laten vallen voor een Republiek der Nederlanden
oude Provincies / Hertogdomen herstellen (als Provincie natuurlijk) of gewoon 22 Provincies laten inclusief heel Luxemburg) Groot Hertogdom Luxemburg zou samen met Belgisch Luxemburg gewoon de Provincie Luxemburg kunnen woorden | Hoofdstad : Luxemburg Stad Belgisch Brabant (Provincie Antwerpen , Brussels Gewest , Waals Brabant , Vlaams Brabant) & Noord Brabant (Nederlands Brabant) zouden als de nieuwe Provincie Brabant door kunnen gaan | Hoofdstad : Brussel of Den Bosch Limburgen (Nederland & belgie) zou kunnen samen gaan met Provincie Luik (Historiese redenen) Hoofdstad : Luik of Maastricht West Vlaanderen , Zeeuws Vlaanderen en Oost Vlaanderen kunnen samengaan als : Provincie Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is deze indeling niet logischer?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() al eens gehoord van Brussel-Halle-Vilvoorde? (op dat klein stukje krijgen ze zelfs geen eenheid) Laatst gewijzigd door KrisKras : 23 juni 2006 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
iedereen (Nederland , Brussels Gewest , Vlaanderen , Wallonië , Groothertogdomn Luxemburg) moet bloeden voor een Nieuwe Nederland het kan niet anders dan Brussels gewest samen te voegen tot een Stad in Provincie Brabant en over Halle Vilvoorde , De Vlamingen & Nederlanders moeten maar toegeven aan Brussel (ik weet het ik zeg dit met enorme tegenzin) soms moet men bloeden voor een overeenkomst , ook al doet het de Vlamingen en Nederlanders pijn en de Walen plezier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En als we dan na lang zwoegen een vlag gevonden hebben, wordt dit onze 'nationale' vlag
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Dat vond ik vroeger ook (
![]() Intussen ben ik van mening dat Vlaanderen best zelf een deelstaat wordt, geconfedereerd met andere Nederlandse regio's (4 tot 8)
![]() |
#157 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik had gedacht aan een vlag met rood en witte stippen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heeft nog niemand gedacht aan de vlag met zware leeuw op rood veld die pijlen tot een onverbreekbare bundel samenhoudt? Naar het voorbeeld van het zegel van de Staten-Generaal der ongedeelde Nederlanden!
![]() Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 23 juni 2006 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |