![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
|
![]() Haat zaaien is geen mening. Een regime dat het zaaien van haat dus verbiedt, is geen totalitair regime.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
Om eventjes je geheugen op te frissen: in de tweede wereldoorlog werden zo'n middelen gebruikt om joden te ontmenselijken, waardoor niemand nog voor hen op kwam toen ze werden gearresteerd, gedeporteerd en vermoord. Minder lang geleden, gebeurde hetzelfde met de Tutsi's in Ruanda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Hun uitleg is simpelweg: "Hiermee willen we de hetero's laten voelen wat het is om beledigd te worden omtrent je geaardheid." En dat is een gedoogbeleid waardig! Stel je voor dat je iemand een mep geeft en dat je tegen de politie zegt: "dat was geen vorm van geweld, ik wilde hem alleen laten voelen hoe hard mijn hand aankwam". Ik denk dat ze die uitleg niet zullen aanvaarden. (ik kan me altijd vergissen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Inderdaad, ik ben dan ook zeer tevreden over deze uitspraak. Het gerecht heeft me eens aangenaam verrast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens bij mijn weten is zowat de helft van Afrika een groot gebied waar volkerenmoorden schering en inslag zijn. Dat deze volkeren zich tegen elkaar afreageren op websites. Zolang ze dit doen, moorden ze elkaar niet uit. PS: hierbij veronderstel ik dat de bewuste website niet gesloten is omdat men het uitmoorden van de Joden predikte, maar wel omdat men vond dat de Joden bvb het Palestijnse volk uitmoorden, omdat de Joden stinken, omdat ze lui zijn, omdat ze hun oudjes laten overkomen in het kader van gezinshereniging... Kan men misschien de vrt ook gaan sluiten, omwille van hun haatkampagne tegen Bush... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is dat nu weer voor onzin? De kritiek op Bush is niet gebaseerd op zijn zogenaamd ras, zijn huidskleur, zijn afkomst of zijn nationale of etnische afstamming, maar wel op zijn beleid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat men tijdens de tweede wereldoorlog nog wel meer stommiteiten begaan heeft. Oa het beknotten van de vrije meningsuiting.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
|
![]() Citaat:
Ja, door in te zien dat haat zaaien zeer gevaarlijk is en het een voorwaarde is voor volkerenmoord. Door het dus niet onterecht te bestempelen als een mening. En door er vooral niet zelf aan mee te doen. Citaat:
Kritiek en haat zaaien is niet hetzelfde. Begrijp dat nu toch eens. Laatst gewijzigd door Edina : 12 juli 2006 om 19:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
racisme is laster en eerroof maar dan op megavlak om correct te zijn zou iemand die voor racisme veroordeeld wordt dus moeten beboet worden gelijk iemand voor laster maar dan maal het aantal geviseerden Laatst gewijzigd door praha : 12 juli 2006 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar racismeuitlatingen, of tenminste hetgeen men erronder verstaat, is wel breder dan laster. Bij laster gaat het wel over konkrete zaken (x kruipt in bed met y), en is een uitdrukking als makkak geen laster, evenals mestkever geen laster is. Neem nu wel aan dat de afroamerikanen indertijd echt gediscrimineerd werden, en dat daar toendertijd maatregelen tegen moesten genomen worden. Maar hier ? Heb zo den indruk dat het hier vol antiracismefoben zit. Trouwens in Amerika is men nooit zover gegaan gelijk hier. Daar zou desbetreffende webside waarschijnlijk niet verboden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
in deze vind ik het cgkr véél te ver gaan... al kan ik er wel inkomen gezien het huidige sfeertje niettemin lijkt het me contraproductief Citaat:
Citaat:
los van 't feit van de hele discussie of er geen gegronde redenen kunnen opgeworpen worden kan je dit toch klasseren als échte discriminatie, of niet ? btw omkeerbaarheid van de de bewijslast zoals dat nu is ... ben ik radicaal tegen Citaat:
de waarheid ligt waarschijlijk ergens middenin Citaat:
je noemt me daar ook weer eens een voorbeeld he... The Land Of The Free is slechts een schaduw mijn inziens is de vs wat al te erg blijven trappelen ter plaatse sinds haar onstaan wat vrije meningsuiting betreft ? die is absoluut mijn inziens en vooral niet te verwarren met de vrije nonmeningsuiting ( maar wie bepaalt dat ? ) bedenk ook dat dat 'absoluut' recht onmiddelijk de nodige restricties inhoudt van zodra er meer dan twee personen gebruik van willen maken zoals je dat met andere rechten hebt Laatst gewijzigd door praha : 13 juli 2006 om 01:35. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de openbare diensten ligt het wel iets anders. Maar de stad Antwerpen beweerd dat ze gewoonweg geen gekleurde Belgen met voldoende kwalificaties vind. Bedenk trouwens dat Ferrijn, het schoolvoorbeeld van racisme, hiervan vrijgesproken is (volgens de rechter is het niet omdat iemand veroordeeld wordt in de media, dat hij ook nog schuldig is). Besluit: er zal altijd wel een soort "eigen volk eerst" mentaliteit aanwezig zijn (dit was vroeger zo, dus waarom zou het nu anders zijn), waardoor de nieuwkomer meer zal moeten knokken, maar dat zij het dan ook doen (de Indiers, de Chinezen, de Polen... doen het wel, dus waarom de Afrikanen niet). PS met de rest kan ik wel min of meer akkoord gaan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
je er niet te makkelijk vanaf maken ... het was maar een voorbeeld Citaat:
![]() ik geef je daarin gelijk hoor iedereen ziet naar zijn eigen belang, dat doe ik ook Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een mening kan wel degelijk hatelijk zijn en ze moet dat ook kunnen zijn zonder "verboten" te worden. Trouwens, de hatelijke meningsuitingen ten opzichte van het Vlaams Belang zijn ontelbaar en alomtegenwoordig. |
|
![]() |
![]() |