![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan? | |||
Een schandelijke wanvertoning |
![]() ![]() ![]() |
182 | 42,03% |
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert |
![]() ![]() ![]() |
50 | 11,55% |
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's |
![]() ![]() ![]() |
201 | 46,42% |
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mogen zich dan onder goedkeurend oog van meneer pastoor en de burgervader hunner stad, uitleven in de meest waanzinnige esbattementen? Komaan, gun iedereen zijn feestje in wit of roze kleed! Laat iedereen met kinderwens zijn diepste verlangen vervullen. Homoparen met de intentie om kinderen fatsoenlijk op te brengen staan al een stap verder, dan vele heteroparen, die tegen heug en meug, door een 'accidentje' op 'natuurlijke' wijze tot ouder gebombardeerd werden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust, homoseksualiteit zal ik altijd als abnormaal, afwijkend beschouwen. Het is het nu eenmaal. En naast mijn verstand en aanvoelen, leert ook mijn geloof dat de zaak niet pluis is. Wat mijn door u ten tonele opgevoerde kleinzoon doet is zijn verantwoordelijkheid, maar hij moet niet van me verwachten dat ik zijn levenshouding goed keur of er op enigerlei wijze mee instem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erkenning van hun levensstijl als evenwaardig aan het huwelijk en gelijkberechtiging met de daaruit vloeiende rechten (en plichten!) is evenwel een andere zaak. Of alles gebeurt onder goedkeurend oog van de pastoor is ook nog wel een andere vraag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch geen probleem? Sexuele voorkeur is gewoon een willekeurig criterium dat door sommigen misbruikt wordt, om mensen te discrimineren, of er macht over uit te oefenen. Citaat:
Citaat:
Het ruwe volkje dan nog!!!! Gaat u wel naar de juiste kroegen? Of is dit een aanbod om eens stevig door te zakken in diverse drankgelegenheden van verdacht allooi? ![]() Citaat:
Ook u heeft recht op uw privé-afwijkinkje. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de ontwortelde mens verwijdert zich van de natuur en verklaart tot natuurlijk wat on- en tegennatuurlijk is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merkwaardig toch dat homoseksualiteit in bijna alle beschavingen als abnormaal wordt bestempeld. Met haar rijkdom aan culturen roept onze aardkluit slechts met één stem als het over homoseksualiteit gaat: tegennatuurlijk. Ongetwijfeld allemaal geborneerden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reden waarom velen er alsnog huiverachtig tegenover staan waarschijnlijk. Dat 'recht op' kan gewoon verleend worden, en dat is waar die groep nu voor ijvert. Waren de weesjes in b.v. de Irish Laundries er beter aan toe, dan een liefderijk opgevangen kind, bij twee mensen eventueel van identiek geslacht? Trouwens in veel van die weeshuizen was er meestal enkel religieus personeel, van hetzelfde geslacht , 'begaan' met de opvoeding van hun ingezetenen! Ik wil dan nog niet eens iets insinueren aangaande hun sexuele voorkeuren en die van andere reguliere en seculiere geestelijken, maar als we dan toch over 'natuurlijkheid' eens een boom opzetten........... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal "neen" zeggen, durven zeggen dat "bepaalde" zaken niet kunnen, ook helpen tegen de "homo-ziekte"? En wat heb je dan wel in petto als substituut en vervangmiddel (dju, alweer een pleonasme!)voor het "onnatuurlijke" dat jij hem verbiedt? Een grote, sportieve wagen om door de bebouwde kom te racen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is helemaal geen recht, daar een dergelijke tegennatuurlijke levensstijl ongetwijfeld een bron van psychologische misgroeiingen zal zijn. En zoals al gezegd: met kinderen experimenteer je nooit. Wat de rest betreft: weeshuizen zijn niet ideaal (en we hoeven hier niet te spreken over het aantal kinderen met psychologische afwijkingen die in weeshuizen zijn opgegroeid - een reden temeer trouwens om kinderen nooit buiten hun natuurlijke omgeving te laten opvoeden, hier in casu door twee mensen met een tegennatuurlijke levensstijl), maar daar werd tenminste geen tegennatuurlijk seksualiteit als normaal voorgesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de agrarische gebieden, waar u blijkbaar de tapkast frekwenteert, heeft de dorpsonderwijzer nog steeds de status van alwetende, zoniet onfeilbare. Niet verwonderlijk dat geen enkele boerenzoon met roze gevoelens, zich in uw bijzijn openlijk gaat 'outen', om dan achteraf nog eens het mikpunt te worden van de gore bakken van zijn collegae. Trouwens, hebt u zich reeds afgevraagd waarom er zoveel 'jeanette-moppen' de ronde doen? Grappen worden meestal verteld, om gevoelens 'weg te lachen' waar mensen nog niet mee in het reine zijn......... Hou u vooral niet in om hier enkele waanzinnige gillers over onze andersvrijende medemensen ten berde te brengen. Ze zijn er ook dol op. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht zoiets voorvallen, dan zou ik eerlijk met mijn kleinzoon erover praten. Dwang past enkel bij kleine kinderen, en bij grotere kinderen als het louter om zaken van orde en tucht gaat. Over gevoelens, opvattingen e.d. moet je met jongeren kunnen praten. In Nederland zijn er verschillende christelijke verenigingen die zich specifiek bezig houden met jongeren die homofilie in zich voelen ontwaken, en die doen heel goed werk en leren jongeren met dergelijke gevoelens juist omgaan. Dat is veel beter dan zomaar stellen: doe maar, jongen, het speelt toch allemaal geen rol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het helemaal niet, net zomin als iemand die een buitengewoon gewelddadig karakter heeft en de boel met de regelmaat van de klok in stukken slaat. Er wordt ook wel eens gezegd dat dit te maken heeft met aanleg en aangeborenheid, normaal is het echter niet. Verre van. Zo ook met homoseksualiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U gaat me toch niet vertellen, dat uw voorlichting geschiedde aan de hand van diezelfde aftandse tekeningen die oorzaak waren van tonnen onbegrip en zelfs 'ongelukjes' bij ettelijke generaties van onze vroede voorouderen? Prenten die in plaats van de gezonde nieuwsgierigheid te voldoen, eerder ziekelijke fantasieën 'triggerden', en vaak oorzaak waren van uren 'tegennatuurlijke' doktersspelletjes zonder de vereiste diploma's. ![]() Het zou wel één en ander verklaren.............. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er onder dwang uitgevoerd werd daarentegen............ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom "onstond" ze dan niet voor mijn zus? Waarom zat TOEN die non DAAR precies? Zou die non, met de opening die er intussen gekomen is voor vrouwen zoals zij, vandaag ook nog voor het "kloosterleven" gekozen hebben? In gure moppentapperij uit frustratie zullen ze zeker niet vervallen zijn, die ongelukkige zielen, maar zingen dat ze deden! En NOG geraakten ze niet van hun "onnatuurlijke" behoefte verlost! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan ik over die non oordelen? Zij heeft ongetwijfeld haar leven goed proberen te leiden, maar is daar blijkbaar niet altijd in geslaagd. Wat ik wel weet, is wat een oude pater (en goede vriend) me eens toevertrouwde over een novice die men had: "Die blijft hier niet lang; hij is homofiel. Hij denkt immers dat hij hier aan het goede adres is, maar hij vergist zich schromelijk." En inderdaad, enkele maanden later was de novice verdwenen. Kloosters waren of zijn heus geen toevluchtsoorden voor homoseksuelen. Dat er hier en daar toch eentje met zijn gevoelens in de knoop zat en toch bleef, is natuurlijk ook waar. Maar nu gaan veralgemenen dat kloosters het toenmalig toevluchtsoord waren, klopt helemaal niet. Gure moppentapperij uit frustratie? Mag een pikante mop ook eens zomaar? |
|
![]() |
![]() |