Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2006, 16:14   #141
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Vermoorden is dus not done maar een potje andere mensen ineentimmeren om de stress af te laten wel? Leuke beweging die skinheads
Je kan ook je stress aflaten op andere manieren hoor. Stukje fietsen, eens goed roepen,... Zo doen normale mensen dat
Heu ... als zes ontspoorde Marokkaanse jongeren op een bus iemand een fatale hersenvliesbloeding slaan, is dat stoom afblazen. Volstrekt normaal, want ze worden zo gediscrimeerd door onze racistische samenleving dat ze wel eens iets terug mogen doen.

Maar als een groepje ontspoorde autochtone jongeren een kleurling in elkaar stampen, is dat de grootste misdaad op aarde.

Je kan je inderdaad op andere manieren afreageren, maar de ene groep ontspoorde jongeren is duidelijk de andere niet. Als de eerste zijn klep optrekt en begint te bleiten, worden ze meteen gepamperd. De tweede groep is wettelijk verplicht om hun frustraties op te kroppen, want hun gedachten uiten is al even strafbaar als iemand in elkaar timmeren. Als je toch moet brommen voor je mening ...
Oud 12 juli 2006, 16:15   #142
smash_the_reds
Burger

Standaard

Citaat:
Vermoorden is dus not done maar een potje andere mensen ineentimmeren om de stress af te laten wel? Leuke beweging die skinheads
Je kan ook je stress aflaten op andere manieren hoor. Stukje fietsen, eens goed roepen,... Zo doen normale mensen dat
je hoeft geen skinhead te zijn om te vechten.
op een boerenfuif of een r n b concert heb je veel meer kans op vechtpartijen dan op een skinheadconcert.
smash_the_reds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:15   #143
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Wat een onzin. Het hoofd van de politie is een rode hond
Nu dacht ik toch wel dat het een mens was.

Citaat:
Blokkers bij de politie moeten netjes hun mond houden over hun 'verkeerde keuze', dat weet ik uit goede bron.
Welke bron ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:17   #144
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smash_the_reds Bekijk bericht
je hoeft geen skinhead te zijn om te vechten.
op een boerenfuif of een r n b concert heb je veel meer kans op vechtpartijen dan op een skinheadconcert.

Je zegt net dat je een skinhead bent en ik citeer: een robbertje vechten kan geen kwaad, zolang het niet te ver gaat.
het kan frustratie aflaten zodat die niet wordt opgekropt waardoor er vele ergere dingen kunnen gebeuren.

Wat er op fuiven gebeurt interesseert mij niets, u keurt geweld goed op andere mensen omdat het een uitlaatklep is voor u. Dat stoort mij.

Heu ... als zes ontspoorde Marokkaanse jongeren op een bus iemand een fatale hersenvliesbloeding slaan, is dat stoom afblazen. Volstrekt normaal, want ze worden zo gediscrimeerd door onze racistische samenleving dat ze wel eens iets terug mogen doen.

Maar als een groepje ontspoorde autochtone jongeren een kleurling in elkaar stampen, is dat de grootste misdaad op aarde.

Citaat:
Je kan je inderdaad op andere manieren afreageren, maar de ene groep ontspoorde jongeren is duidelijk de andere niet. Als de eerste zijn klep optrekt en begint te bleiten, worden ze meteen gepamperd. De tweede groep is wettelijk verplicht om hun frustraties op te kroppen, want hun gedachten uiten is al even strafbaar als iemand in elkaar timmeren. Als je toch moet brommen voor je mening ...
Wat dat allemaal met het geweld van skinheads te maken heeft ontgaat mij volledig. Feit is dat we hier een skinhead hebben die vechten normaal vindt. Kan u zich aan het onderwerp houden? Dank je.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 12 juli 2006 om 16:18.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:17   #145
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
De skinheads die ik tot hiertoe heb gezien hebben meestal een tattoo van de Vlaamse Leeuw, sommigen met daarnaast zelfs een tattoo van een hakenkruis.

De kans is dus zeer onwaarschijnlijk dat ze BUB stemmen.
Je geeft dan toch toe dat je ze graag halfnaakt bekijkt? Zijn het de hormonen of de warmte?

Laatst gewijzigd door Boadicea : 12 juli 2006 om 16:18.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:19   #146
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Het nieuws is al een dag oud. Maar die 50 jarige kleurling die ineen is gestampt door skinheads is eindelijk ontwaakt en het gaat niet goed met hem blijkbaar. Veel hersenschade.

Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen voor dat men echt optreed tegen de haatzaaierij van het blok? Het VB is de grootste verantwoordelijke voor het onveiligheidsgevoel in vlaanderen.
fait divers, mijn gedacht
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:24   #147
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell;
1816194
Je zegt net dat je een skinhead bent en ik citeer: een robbertje vechten kan geen kwaad, zolang het niet te ver gaat.
het kan frustratie aflaten zodat die niet wordt opgekropt waardoor er vele ergere dingen kunnen gebeuren.
Ik ben geen skinhead, maar ik erger me wel aan het feit dat zij blijkbaar de zwarte piet voor alles zijn. In mijn ogen zijn ze niet de enige groep jongeren die voor problemen zorgen.

Citaat:
Wat er op fuiven gebeurt interesseert mij niets, u keurt geweld goed op andere mensen omdat het een uitlaatklep is voor u. Dat stoort mij.
Lees mijn teksten eens beter. Ik keur geweld af. Mijn punt is dat het geweld van allochtone jongeren dikwijls goed gepraat wordt en dat van autochtone niet. Voor mij zijn ze allebei even verwerpelijk.

Lees beter:

Citaat:
Wat dat allemaal met het geweld van skinheads te maken heeft ontgaat mij volledig. Feit is dat we hier een skinhead hebben die vechten normaal vindt. Kan u zich aan het onderwerp houden? Dank je.
Vechten doen mensen al zolang ze bestaan en ik heb niet alle wijsheid in pacht om het te stoppen. Ik erger me enkel aan het feit dat die skinheads die met hun dronken botten een misdrijf begaan hebben, er zwaarder voor gestraft worden dan die vijf van de zes busruchten, die al weer loslopen.

Voor mij is iedereen gelijk voor de wet en ik zou het ook tof vinden als de wetten gelijk zijn voor iedereen. Akkoord?
Oud 12 juli 2006, 16:24   #148
smash_the_reds
Burger

Standaard

[quote=kay-gell;1816194]Je zegt net dat je een skinhead bent en ik citeer: een robbertje vechten kan geen kwaad, zolang het niet te ver gaat.

quote]

Bullshit, je verdraait mijn woorden volledig ofwel begrijp je niet goe wat ik bedoel.
Ik heb het hier absoluut NIET over het zomaar willekeurig in elkaar slaan van mensen wat ik ten sterkste afkeur.

wanneer 2 mensen ervoor kiezen om met elkaar op de vuist te gaan heb ik daar geen probleem mee. Noem het machogedrag, I don't care..
het is er altijd geweest en zal niet op 1,2,3 veranderen.
Oud 12 juli 2006, 16:31   #149
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nu dacht ik toch wel dat het een mens was.

Welke bron ??
Iemand die keffert is een hond. Maar ik hou van dieren, wees gerust.

Nu ga jij me toch niet vragen hoe mijn ... heten?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:32   #150
smash_the_reds
Burger

Standaard

Citaat:
Aha, ik ben dus verondersteld jou persoonlijk te kennen ?
komop.... mijn foto hangt boven je bed
Oud 12 juli 2006, 16:32   #151
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die keffert is een hond. Maar ik hou van dieren, wees gerust.

Nu ga jij me toch niet vragen hoe mijn ... heten?
Waardeloze bron dus 8)
Oud 12 juli 2006, 16:38   #152
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waardeloze bron dus 8)
Ik heb die mensen nog nooit op een leugen of overdrijving betrapt. Dat kan ik over wat de media door onze strot duwt niet zeggen.
Vraag maar eens aan rode keffer of agenten voor hun VB 'geaardheid' mogen uitkomen (wat anderen stilletjes wel mogen).

Laatst gewijzigd door Duym : 12 juli 2006 om 16:39.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:40   #153
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik ben geen skinhead, maar ik erger me wel aan het feit dat zij blijkbaar de zwarte piet voor alles zijn. In mijn ogen zijn ze niet de enige groep jongeren die voor problemen zorgen.

Lees mijn teksten eens beter. Ik keur geweld af. Mijn punt is dat het geweld van allochtone jongeren dikwijls goed gepraat wordt en dat van autochtone niet. Voor mij zijn ze allebei even verwerpelijk.

Lees beter:

Vechten doen mensen al zolang ze bestaan en ik heb niet alle wijsheid in pacht om het te stoppen. Ik erger me enkel aan het feit dat die skinheads die met hun dronken botten een misdrijf begaan hebben, er zwaarder voor gestraft worden dan die vijf van de zes busruchten, die al weer loslopen.

Voor mij is iedereen gelijk voor de wet en ik zou het ook tof vinden als de wetten gelijk zijn voor iedereen. Akkoord?
Die uitspraken waren niet op u gericht maar op smash_the_reds. Als dat verkeerd is overgekomen verontschuldig ik mij
Oud 12 juli 2006, 16:41   #154
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

[quote=smash_the_reds;1816210]
Citaat:

quote]

Bullshit, je verdraait mijn woorden volledig ofwel begrijp je niet goe wat ik bedoel.
Ik heb het hier absoluut NIET over het zomaar willekeurig in elkaar slaan van mensen wat ik ten sterkste afkeur.

wanneer 2 mensen ervoor kiezen om met elkaar op de vuist te gaan heb ik daar geen probleem mee. Noem het machogedrag, I don't care..
het is er altijd geweest en zal niet op 1,2,3 veranderen.
Ik verdraai jouw woorden? Uw naam is 'smash' the reds, waarbij u oproept om de roden in elkaar te slaan + u verdedigt geweld. Dat noem ik niet vedraaien, waavoor dank.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 12 juli 2006 om 16:46.
Oud 12 juli 2006, 16:42   #155
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vechten doen mensen al zolang ze bestaan en ik heb niet alle wijsheid in pacht om het te stoppen. Ik erger me enkel aan het feit dat die skinheads die met hun dronken botten een misdrijf begaan hebben
Ik heb het hier wel over een skinhead die doelbewust een wapen meenam naar een scoutsfuif waarna hij twee jongeren neerschoot.
Oud 12 juli 2006, 16:44   #156
smash_the_reds
Burger

Standaard

[quote=kay-gell;1816243]
Citaat:

Ik verdraai jou woorden? Uw naam is 'smash' the reds, waarbij u oproept om de roden in elkaar te slaan + u verdedigt geweld. Dat noem ik niet vedraaien, waavoor dank.
ik verdedig zeker niet alle geweld.Integendeel.
graag gedaan.
Oud 12 juli 2006, 16:46   #157
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

ik verdedig zeker niet alle geweld.Integendeel.
graag gedaan.
Maar u vindt het wel normaal om een stukje iemand ineen te slaan om stoom af te laten. Als roept u op om "de roden" de kop in te slaan. Dat geweld verdedigt u dus wel?

Laatst gewijzigd door Kay_ : 12 juli 2006 om 16:52.
Oud 12 juli 2006, 16:51   #158
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb die mensen nog nooit op een leugen of overdrijving betrapt.
Tuurlijk niet, ze vertellen je wat je graag hoort.
Citaat:
Dat kan ik over wat de media door onze strot duwt niet zeggen.
Hangt er maar vanaf welke media je bedoelt
Citaat:
Vraag maar eens aan rode keffer...
ken ik niet
Citaat:
of agenten voor hun VB 'geaardheid' mogen uitkomen
Agenten horen in hun functie neutraal te zijn.
Citaat:
(wat anderen stilletjes wel mogen).
Ik vermoed dat je dat deze stelling ook kan aantonen. Of toch niet ?
Oud 12 juli 2006, 16:52   #159
smash_the_reds
Burger

Standaard

[quote=kay-gell;1816253]
Citaat:

Maar u vindt het wel normaal om een stukje iemand ineen te slaan om stoom af te laten. Als roept u op om "de roden" de kop in te slaan. Dat geweld verdedigt u dus wel?
wanneer beide partijen willen vechten... waarom niet?
ik heb ook totaal geen problemen wanneer hooligankernen elkaar te lijf gaan. ze kiezen er toch beiden voor? Vroeger waren er toch ook geregeld knokpartijen tussen rivaliserende dorpjes?
zolang het bij een blauw oog of een dikke lip blijft heb ik daar absoluut geen probleem mee. met die 'roden' bedoel ik dus diegenen die zelf ook niets liever doen dan confrontatie opzoeken.

wat ik wel wil benadrukken is dat mensen die GEEN zin hebben om te vechten daar ook zeker niet in mogen betrokken worden.

de oplossing voor het hooligan'probleem' of de vete tussen EXTREEM links en rechts is volgens mij ook gewoon beide groepen in een afgesloten ruimte mekaar te lijf te gaan. na een tijdje wordt men dat vanzelf beu en drinkt men een pint samen.
zo zullen er ook geen onschulige omstaanders in de klappen delen en zullen er geen eigendommen worden beschadigd.
Oud 12 juli 2006, 16:56   #160
smash_the_reds
Burger

Standaard

Citaat:
ik mag uit uw woorden trouwens opmaken dat je fel gekant bent tegen welke vorm van 'geweld' dan ook, zelfs wanneer het in sportverband gebeurt? u houdt niet van bokswedstrijden op eurosport?

Laatst gewijzigd door smash_the_reds : 12 juli 2006 om 16:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be