Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2006, 17:23   #141
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noledge Bekijk bericht
De getuigenis van dat 14 jarige meisje niet gehoord tijdens de de begrafenis van De Moor?
"U stond daar maar met uw handen omhoog, en deed niets..."

Degoutant van Humo. Maar goed, ik heb besloten dat iedereen hier al lang het zijne of hare van denkt, dus het haalt weinig uit om iemand proberen te overtuigen. Cliché maar veel clichés zijn waar, afspraak 8 oktober.
Datzelfde meisje zou wel degelijk aan de politie hebben verklaard dat Demoor als eerste één van de "daders" bij de nek greep, maar dat hij niet geslagen had.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 17:25   #142
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Als de getuigen dat zeggen dan is dat zo, als ze dat niet zeggen dan is dat niet zo.
Ik meen dat we ook moeten kijken wie de getuigen zijn. Getuigen kunnen net zo bevooroordeeld zijn of fouten maken als de dader zelf.
Oud 18 juli 2006, 17:30   #143
noledge
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Trouwens: één van de "daders" was bij de zaak totaal niet betrokken, alhoewel hij later werd opgesloten (te bruin?) en bleef rustig op de bus zitten.
Waar haal je het dat nu weer? Ik heb nooit anders horen zeggen dan dat ze allemaal waren gaan lopen. Jij bent een verspreider van verzonnen informatie. Ga eens langs de dokter of zo.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 17:30   #144
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Datzelfde meisje zou wel degelijk aan de politie hebben verklaard dat Demoor als eerste één van de "daders" bij de nek greep, maar dat hij niet geslagen had.
Inderdaad.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 17:32   #145
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Waar haal je het dat nu weer? Ik heb nooit anders horen zeggen dan dat ze allemaal waren gaan lopen. Jij bent een verspreider van verzonnen informatie. Ga eens langs de dokter of zo.
manneke, lees het betreffende artikel eerts eens in plaats elke keer dingen in twijfel te trekken zonder enige argument.
Oud 18 juli 2006, 17:34   #146
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik meen dat we ook moeten kijken wie de getuigen zijn. Getuigen kunnen net zo bevooroordeeld zijn of fouten maken als de dader zelf.
Zeg zo kan je echt wel alles wegrelativeren hé.
De bus zat stampvol, en mensen van allerlei slag. Alle verklaring, van de getuigen en van de daders, liggen in dezelfde lijn. Wat kan je dan nog in twijfel gaan trekken?
Oud 18 juli 2006, 17:35   #147
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Met die twee meisjes zal het ook wel zo zijn,die hebben zichzelf omgebracht en verkracht,uit "medelijden" heeft de andere ze dan maar verstopt.
Ja tuurlijk, kan niet anders. Ait-Oud is onschuldig. Die twee hadden last van het vlucht-syndroom toen hij ze zekers ook vroeg om schildpadjes te kijken.
Zever in pakskes: vecht-vluchtsyndroom.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 17:37   #148
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Een betreurenswaardige zaak, wie of wat ook de aanleiding was tot de dood. Het is wel en feit dat de media (weeral eens) de zaak buiten proporties hebben opgeschroeft en uitgemolken. Zonder het onderzoek af te wachten. Wat blijft er over van de oorspronkelijke beschuldigingen in het licht van de werkelijke toedracht ? Had Demoor zich van het getreiter niets aangetrokken dan zou hij nog leven. Soms moet men zich leren beheersen, er was niemand in direct gevaar... tenzij zijn eigen leven, gezien zijn temperament en mogelijks zwakke gezondheid. Spreek ik hier ten voordele van die kutmarrokkaantjes die het leven van argeloze busgebruikers vergallen ? Neen ! Ik klaag het feit aan dat dergelijke zaken op onverantwoorde wijze worden uitvergroot, de ware toedracht doet immers niets terzake: sensatie vanwege de media en het aanscherpen van de verzuring door politieke parasieten lijkt belangrijker.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 17:40   #149
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Zeg zo kan je echt wel alles wegrelativeren hé.
De bus zat stampvol, en mensen van allerlei slag. Alle verklaring, van de getuigen en van de daders, liggen in dezelfde lijn. Wat kan je dan nog in twijfel gaan trekken?
We weten hoe bepaalde groepen samenklitten om daders uit hun midden te beschermen.

Dus: om een evenwichtig oordeel te vellen moeten we weten wie de getuigen zijn en hoe groot hun diversiteitsgehalte is.
Oud 18 juli 2006, 17:42   #150
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
manneke, lees het betreffende artikel eerts eens in plaats elke keer dingen in twijfel te trekken zonder enige argument.
Een artikel uit Humo?

Dat noem jij in alle ernst een argument? Sorry, Humo is geen argument, maar een statement.
Oud 18 juli 2006, 17:46   #151
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 17:49   #152
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We weten hoe bepaalde groepen samenklitten om daders uit hun midden te beschermen.

Dus: om een evenwichtig oordeel te vellen moeten we weten wie de getuigen zijn en hoe groot hun diversiteitsgehalte is.
U wilt dus zeggen dat de waarde van de getuigenis afhankelijk is van de huidskleur en nationaliteit van de getuigen, of niet?
Oud 18 juli 2006, 17:49   #153
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Als het artikel in humo uit de duim gezogen is, zal het wel makkelijk zijn voor de advocaat van demoor om dat te weerleggen.
maar die horen we precies nie.
die heeft ondertussen vast ook al door hoe het vorkje in het steeltje zit.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 17:53   #154
Sfax
Banneling

Standaard

Als Demoor dan toch zo'n slechte gezondheid had,,dan vraag ik me in de eerste plaats af wat hij als treinbestuurder (zelfs op internationale en hogesnelheidslijnen dacht ik) deed. Geeft het artikel daar ook een verklaring over? Stellen ze daar ook dat de medische controle bij de spoorwegen incompetent is?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 17:55   #155
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Ja tuurlijk, kan niet anders. Ait-Oud is onschuldig. Die twee hadden last van het vlucht-syndroom toen hij ze zekers ook vroeg om schildpadjes te kijken.
Zever in pakskes: vecht-vluchtsyndroom.
Dat zal de rechter wel uitmaken. Ten andere. Ik heb niemand van de rechtse goegemeente vragen horen stellen over het feit dat een juwelier werd vrijgesproken nadat hij iemand in de rug had geschoten omdat hij "onweerstaanbare dwang" had om die man in de rug te schieten. Er is nochtans pakken meer wetenschappelijke evidentie over dat vecht-vluchtsyndroom dan over de zogenaamde "onweerstaanbare dwang"

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 juli 2006 om 17:55.
Oud 18 juli 2006, 17:57   #156
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als Demoor dan toch zo'n slechte gezondheid had,,dan vraag ik me in de eerste plaats af wat hij als treinbestuurder (zelfs op internationale en hogesnelheidslijnen dacht ik) deed. Geeft het artikel daar ook een verklaring over? Stellen ze daar ook dat de medische controle bij de spoorwegen incompetent is?
Wellicht zit de medische controle bij de spoorwegen ook gewoon mee in dat complot?
Oud 18 juli 2006, 17:59   #157
noledge
Burger

Standaard

Citaat:
Ik ga geen geld aan humo geven. Als die in de bus was blijven zitten, waarom heeft de politie dan nog naar hem moeten zoeken? Hebben ze die getuige&dader dan niet ondervraagd op het moment zelf?
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 18:01   #158
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard ericferemans ten tonele !

ericfermans schreef o.a. :

Citaat:
Ik neem aan dat een dergelijk evenement geen enkele mediaaandacht verdient, tenzij om er op te wijzen dat je als xenofoob ook kunt doodvallen van onverdraagzaamheid.
én hij wou eigenlijk zeggen :

Citaat:
Ik neem aan dat een dergelijk evenement geen enkele mediaaandacht verdient, tenzij om er op te wijzen dat je als linkse, uiterst domme zak ook kunt doodvallen van onverdraagzaamheid.
Onverdraagzaamheid ?

Klopt !

ericferemans, jij bent toch nochtans een "geschoolde" ?

Leg dan eens uit aan de mensen hier wat betekent :

white guilt !

Beste Groeten !

NAschrift. De minister van niet-justitie NIET ter hulp roepen. Die heeft Murat-Problemen !
Oud 18 juli 2006, 18:04   #159
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga geen geld aan humo geven. Als die in de bus was blijven zitten, waarom heeft de politie dan nog naar hem moeten zoeken? Hebben ze die getuige&dader dan niet ondervraagd op het moment zelf?
Ik dacht dat er staat dat hij gewoon is blijven zitten tot aan de volgende halte en daar is uitgestapt.
Oud 18 juli 2006, 18:04   #160
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wellicht zit de medische controle bij de spoorwegen ook gewoon mee in dat complot?
Lukt het niet om een normaal antwoord te geven op een normale vraag?
Of heb jij die medische controle al horen verklaren dat hij wegens gezondheidsproblemen op non-actief was gezet?
De vraag blijft dus dezelfde...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be