![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Chipie : 29 juli 2006 om 12:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Het is al niet veel beter dan de honderden anonieme mailtjes die de Werkgroep Morkhoven op deze manier van spitsmuis Daman ontving.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
|
![]() Citaat:
http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2...rlandse-media/ Bovendien zijn de bombardementen helemaal niet zo selectief op Hezbollah doelen gericht als men wil laten uitschijnen. Daar zijn ondertussen al genoeg bewijzen van. Het bewust bombarderen van burgers en civiele infrastructuur is trouwens zonder meer een oorlogsmisdaad. Of daar nu Hezbollah strijders zitten of niet. En lees mijn voorgaande post eens ivm de toevallige opeenvolging van feiten ivm de VN-troepen. Het is duidelijk dat die daar weg moesten. Dan kan Israël zonder pottenkijkers alles lustig plat bombarderen. Wat ze overigens vanmorgen al deden met een grensdorpje: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...el/index.shtml Een humanitaire stop van de bombardementen vinden ze ook al niet nodig . Er zijn voldoende mogelijkheden voor evacuatie en het brengen van hulpgoederen. Gemakkelijk natuurlijk zo'n uitspraken wanneer er geen internationale waarnemers meer zijn. En je verhaaltje over die foto met die vlaggen is ook al zo'n propagandastunt. Of heb je toevallig onderstaande post daarover niet gelezen? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Dat is nu net een probleem, de VN-tropen horen 100% neutrale posities in te nemen maar dit gebeurt nooit en de houding van de raad ondersteunt dit voor de volle 100%
![]() |
#149 |
|
![]() Volledig akkoord. Maar wat is het alternatief? De VN dan maar opdoeken of overlaten aan de VS en consoorten? Welk land gaat nu op eigen houtje ergens een vredesmissie oprichten? Indien het vetorecht zou worden afgeschaft zou er al veel veranderen. Nu, ik weet ook wel dat dat voor de moment een beetje een utopische verwachting is. Maar ik zie geen enkel alternatief voor het nuttige werk dat de VN-troepen wel degelijk soms doet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Mss zou het beter zijn dat U zich met pedofielen bezighoudt... Voor zover dat ik uw werkgroep ken, is dat toch het doel van uw werkgroep of niet? ![]() En is er buiten U nog iemand lid van die groep? Zo ja, dan zou ik toch met een andere nick bovenkomen... Of spreekt U in naam van heel deze groep? Laatst gewijzigd door Chipie : 29 juli 2006 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#153 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() Inderdaad, maar de vraag is natuurlijk: hoe krijg je de vaste leden en de landen die een veto-recht bezitten zover?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef dan zelf eens een paar voorbeelden op van die 'soms'... ![]() Wss bedoelde U Somalië, Congo, Balkan, Sudan... Laatst gewijzigd door Chipie : 29 juli 2006 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik moet kiezen, zou mijn keuze vlug gemaakt zijn... Maar ik ben dan ook geen moslim... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is heus niet de eerste keer dat de gedachte rondwaart om de VN,op kosten van de VN-begroting,een eigen militair- en politiekorps te doen samenstellen en uitbaten (en omgekeerd, al dat administartief personeel te doen afvaardigen door de deelnemende staten??) Slechts zelden lopen de "VN"-belangen parallel met die van een grootmacht(lees:de VS) zodat al eens wat spieren ingezet kunnen worden.(Korea,Afghanistan,Bosnie,Kosovo,...) Maar dit.....vereist een komplete "overhaul" van het instituut... We moeten goed beseffen dat er aan gewerkt wordt ,uitgerekend de NATO,thuishorend op de westelijke kant van het Euraziatisch continent, om te bouwen tot "International rescue ![]() Met andere woorden,er wordt,in donkere cenakels,gesmeed aan een Internationale orde (lees: vuist in ijzeren handschoen)zonder de VN! Soms bedenk ik me wel eens dat het VN-hoofdkwartier beter zou verhuizen naar het kontinent waar er echt massief veel werk aan de winkel is : Afrika ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() Na WO III?
![]() |
#160 | |
Banneling
|