Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2006, 12:02   #141
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ja das waar, het is daarom zo belangrijk dat europa afstand neemt van amerika en zijn eigen weg gaat en dus opstapt uit de NAVO en de VN

alleen bepaalde kontenkruipers zoals engeland mogen gerust amerika in zijn val volgen.
en landen zoals spanje, italie en nederland moeten maar eens kiezen ofwel een goede buur ofwel een verre vriend.
de as van het nieuwe europa belgie, frankrijk en duitsland kan veel meer bereiken zonder de amerikanen. en er zullen er nog meer bij ons voegen.
Zoals U vroeger postte... samen met de moslims...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
....
en voor europa is het zo dat ze op het juiste paard moeten wedden, ofwel kiezen we voor de joden en de amerikanen in de hoop dat hun militair overwicht en veroveringen stabiliteit zullen brengen ofwel kiezen we voor de moslims en proberen we onze eigen achtertuin rustig te houden en moesten de moslims er ooit toch in slagen israël en amerika te verslaan dat we dan niet direct moeten vrezen voor een inval en wie denkt dat een overwinning van de moslim nooit zal kunnen raad ik aan om eens in de geschiedenis boeken te kijken en meer bepaald de val van het oude romeinse rijk.

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=60

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 juli 2006 om 12:07.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 12:23   #142
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Is dat alles wat je persoonlijke commentaar betreft ?
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 12:26   #143
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Het is al niet veel beter dan de honderden anonieme mailtjes die de Werkgroep Morkhoven op deze manier van spitsmuis Daman ontving.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 13:15   #144
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
En dat liegen zit precies echt ingebakken bij de antizionistjes... eender wat en dan denken ze nog dat iemand, buiten hun "eigen antizionistisch volkje", hen nog gelooft... Dream on
Even een stukje herhalen uit een eerdere post van mij waar blijkbaar overgekeken wordt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Merkwaardig genoeg had Libanon reeds op 7 juli blijkbaar een verlenging van het UNIFIL mandaat met een jaar gevraagd. Dat was dus voor de ontvoering van de soldaten op 12 juli en naar ik vermoed was er op dat moment nog geen beslissing over genomen. Dan zijn er een paar incidenten met Israëlische bommen die neervallen op VN-gebouwen met enkel schade tot gevolg. Op 24 juli vraagt Anan om de missie met slechts één maand te verlengen. En de dag erna volgt de aanval op VN-gebouwen met doden tot gevolg. Waarna Australië zijn VN-soldaten al terugtrekt. En vandaag raakt bekend dat de VN zijn waarnemers aan de grens terugtrekt... Op zijn minst een toevallige opeenvolging van feiten! (zie: http://www.telegraaf.nl/buitenland/4...n_Libanon.html)
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 13:25   #145
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Onlangs publiceerde iemand een foto van een VN-post waar de Blauwe Vlag broederlijk naast die van de terreur beweging Hamas prijkte. De V.N vertegenwoordig J. Engeland heeft vandaag zelf vastgesteld dat de Hezbollah burgers en waarschijnlijk dus ook V.N-militairen gebruikt als schild om dan de Israëli's de schuld te geven van "inhumaan" te zijn. De hezbollah"ers hebben hun mosterd vermoedelijk gehaald bij Hitler"s Reichstag waarop de Nazi"s massaal religieuze kerken bekladde met hamer en sikkels om nadien de communisten de schuld te geven...
Lees het stukje op onderstaande link eens en je zal zien dat zelfs het IDF zo'n praktijken gebruikt (hebben die dan ook de mosterd bij Hitler gehaald?):

http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2...rlandse-media/

Bovendien zijn de bombardementen helemaal niet zo selectief op Hezbollah doelen gericht als men wil laten uitschijnen. Daar zijn ondertussen al genoeg bewijzen van. Het bewust bombarderen van burgers en civiele infrastructuur is trouwens zonder meer een oorlogsmisdaad. Of daar nu Hezbollah strijders zitten of niet.

En lees mijn voorgaande post eens ivm de toevallige opeenvolging van feiten ivm de VN-troepen. Het is duidelijk dat die daar weg moesten. Dan kan Israël zonder pottenkijkers alles lustig plat bombarderen. Wat ze overigens vanmorgen al deden met een grensdorpje: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...el/index.shtml

Een humanitaire stop van de bombardementen vinden ze ook al niet nodig . Er zijn voldoende mogelijkheden voor evacuatie en het brengen van hulpgoederen. Gemakkelijk natuurlijk zo'n uitspraken wanneer er geen internationale waarnemers meer zijn.

En je verhaaltje over die foto met die vlaggen is ook al zo'n propagandastunt. Of heb je toevallig onderstaande post daarover niet gelezen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Wel, wel. Ik heb eens een halfuurtje gestoken in het opzoeken van de doelbewuste foto en ik heb hem gevonden. Verschenen op 15 augustus 2002 in de Canadian Jewish news.

http://www.cjnews.com/pastissues/02/aug15-02/main.asp

M.a.w., dit zegt NIETS over het huidige incident. Graag iets meer feiten en iets minder propaganda.
Oud 29 juli 2006, 13:30   #146
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Onlangs publiceerde iemand een foto van een VN-post waar de Blauwe Vlag broederlijk naast die van de terreur beweging Hamas prijkte. De V.N vertegenwoordig J. Engeland heeft vandaag zelf vastgesteld dat de Hezbollah burgers en waarschijnlijk dus ook V.N-militairen gebruikt als schild om dan de Israëli's de schuld te geven van "inhumaan" te zijn. De hezbollah"ers hebben hun mosterd vermoedelijk gehaald bij Hitler"s Reichstag waarop de Nazi"s massaal religieuze kerken bekladde met hamer en sikkels om nadien de communisten de schuld te geven...
Je vergeet ook nog een belangrijk feit. Het eerste excuus was - zoals steeds - dat het een "ongeluk" was en ze niet wisten dat de VN daar zat. Pas toen overduidelijk bleek dat het geen "ongeluk" was, kwamen ze met hun tweede excuus: Hezbollah gebruikte hen als schild. Weinig geloofwaardig dus wanneer ze het eerst een "ongeluk" noemen.
Oud 29 juli 2006, 13:31   #147
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
De VN-Veiligheidsraad maakt alle VN-hulporganisaties ongeloofwaardig.
En toch vind ik dat geen argument om tegen VN-troepen te zijn. Ook al falen ze vaak enorm, zonder die troepen zou het vaak allemaal nog veel erger zijn.
Oud 29 juli 2006, 13:34   #148
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch vind ik dat geen argument om tegen VN-troepen te zijn. Ook al falen ze vaak enorm, zonder die troepen zou het vaak allemaal nog veel erger zijn.
Dat is nu net een probleem, de VN-tropen horen 100% neutrale posities in te nemen maar dit gebeurt nooit en de houding van de raad ondersteunt dit voor de volle 100%
Oud 29 juli 2006, 13:49   #149
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Dat is nu net een probleem, de VN-tropen horen 100% neutrale posities in te nemen maar dit gebeurt nooit en de houding van de raad ondersteunt dit voor de volle 100%
Volledig akkoord. Maar wat is het alternatief? De VN dan maar opdoeken of overlaten aan de VS en consoorten? Welk land gaat nu op eigen houtje ergens een vredesmissie oprichten? Indien het vetorecht zou worden afgeschaft zou er al veel veranderen. Nu, ik weet ook wel dat dat voor de moment een beetje een utopische verwachting is. Maar ik zie geen enkel alternatief voor het nuttige werk dat de VN-troepen wel degelijk soms doet...
Oud 29 juli 2006, 13:57   #150
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Het is al niet veel beter dan de honderden anonieme mailtjes die de Werkgroep Morkhoven op deze manier van spitsmuis Daman ontving.
... Belachelijk tistje... Dit is werkelijk on topic...

Mss zou het beter zijn dat U zich met pedofielen bezighoudt... Voor zover dat ik uw werkgroep ken, is dat toch het doel van uw werkgroep of niet?

En is er buiten U nog iemand lid van die groep? Zo ja, dan zou ik toch met een andere nick bovenkomen... Of spreekt U in naam van heel deze groep?

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 juli 2006 om 13:57.
Oud 29 juli 2006, 13:59   #151
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord. Maar wat is het alternatief? De VN dan maar opdoeken of overlaten aan de VS en consoorten? Welk land gaat nu op eigen houtje ergens een vredesmissie oprichten? Indien het vetorecht zou worden afgeschaft zou er al veel veranderen. Nu, ik weet ook wel dat dat voor de moment een beetje een utopische verwachting is. Maar ik zie geen enkel alternatief voor het nuttige werk dat de VN-troepen wel degelijk soms doet...
U bedoelt toch niet Rwanda?
Oud 29 juli 2006, 14:04   #152
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niet direct een alternatief ... de VN als instrument hoeft niet geschrapt ... de ganse structuur met veiligheidsraad, vaste leden, veto-rechten, ... moet grondig door elkaar geschud worden.
Oud 29 juli 2006, 14:07   #153
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

fanatieke fundamentalistische achterlijke moslims(bin laden, hezbollah, hamas en co) of oeroude conservatieve barbaarse christenen en joden (amerika en israel)
ik zie geen verschil meer tegenwoordig
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 14:10   #154
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niet direct een alternatief ... de VN als instrument hoeft niet geschrapt ... de ganse structuur met veiligheidsraad, vaste leden, veto-rechten, ... moet grondig door elkaar geschud worden.
Inderdaad, maar de vraag is natuurlijk: hoe krijg je de vaste leden en de landen die een veto-recht bezitten zover?
Oud 29 juli 2006, 14:11   #155
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bedoelt toch niet Rwanda?
Grappig hoor. Kan je ook inhoudelijke bijdrages aan of is dat te moeilijk?
Oud 29 juli 2006, 15:23   #156
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Grappig hoor. Kan je ook inhoudelijke bijdrages aan of is dat te moeilijk?
Is dat niet inhoudelijk!!!???

Geef dan zelf eens een paar voorbeelden op van die 'soms'...

Wss bedoelde U Somalië, Congo, Balkan, Sudan...

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 juli 2006 om 15:28.
Oud 29 juli 2006, 15:25   #157
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
fanatieke fundamentalistische achterlijke moslims(bin laden, hezbollah, hamas en co) of oeroude conservatieve barbaarse christenen en joden (amerika en israel)
ik zie geen verschil meer tegenwoordig
Ik zie nog een 'hemelsbreed' verschil...
Als ik moet kiezen, zou mijn keuze vlug gemaakt zijn... Maar ik ben dan ook geen moslim...
Oud 29 juli 2006, 16:47   #158
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een probleem voor de VN is dat ze eigenlijk geen gevechtstroepen hebben,ze krijgen er af en toe wat afgevaardigd van de deelnemende staten....
het is heus niet de eerste keer dat de gedachte rondwaart om de VN,op kosten van de VN-begroting,een eigen militair- en politiekorps te doen samenstellen en uitbaten (en omgekeerd, al dat administartief personeel te doen afvaardigen door de deelnemende staten??)

Slechts zelden lopen de "VN"-belangen parallel met die van een grootmacht(lees:de VS) zodat al eens wat spieren ingezet kunnen worden.(Korea,Afghanistan,Bosnie,Kosovo,...)

Maar dit.....vereist een komplete "overhaul" van het instituut...

We moeten goed beseffen dat er aan gewerkt wordt ,uitgerekend de NATO,thuishorend op de westelijke kant van het Euraziatisch continent, om te bouwen tot "International rescue ".

Met andere woorden,er wordt,in donkere cenakels,gesmeed aan een Internationale orde (lees: vuist in ijzeren handschoen)zonder de VN!

Soms bedenk ik me wel eens dat het VN-hoofdkwartier beter zou verhuizen naar het kontinent waar er echt massief veel werk aan de winkel is : Afrika
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 16:49   #159
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar de vraag is natuurlijk: hoe krijg je de vaste leden en de landen die een veto-recht bezitten zover?
Na WO III?
Oud 29 juli 2006, 16:59   #160
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees het stukje op onderstaande link eens en je zal zien dat zelfs het IDF zo'n praktijken gebruikt (hebben die dan ook de mosterd bij Hitler gehaald?):

http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2...rlandse-media/

Bovendien zijn de bombardementen helemaal niet zo selectief op Hezbollah doelen gericht als men wil laten uitschijnen. Daar zijn ondertussen al genoeg bewijzen van. Het bewust bombarderen van burgers en civiele infrastructuur is trouwens zonder meer een oorlogsmisdaad. Of daar nu Hezbollah strijders zitten of niet.

En lees mijn voorgaande post eens ivm de toevallige opeenvolging van feiten ivm de VN-troepen. Het is duidelijk dat die daar weg moesten. Dan kan Israël zonder pottenkijkers alles lustig plat bombarderen. Wat ze overigens vanmorgen al deden met een grensdorpje: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...el/index.shtml

Een humanitaire stop van de bombardementen vinden ze ook al niet nodig . Er zijn voldoende mogelijkheden voor evacuatie en het brengen van hulpgoederen. Gemakkelijk natuurlijk zo'n uitspraken wanneer er geen internationale waarnemers meer zijn.

En je verhaaltje over die foto met die vlaggen is ook al zo'n propagandastunt. Of heb je toevallig onderstaande post daarover niet gelezen?
Anja Vuilnisbelt en de VRT als referentie materiaal. Dan kun je evengoed Der Sturmer van Julius Streicher gaan gebruiken....
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be