![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Stierenvechten? | |||
Moet kunnen. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Moet verboden worden. |
![]() ![]() ![]() |
38 | 77,55% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde dat dieren geen onderscheid kunnen maken tussen goed en kwaad... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mag ik u er ook op wijzen dat onze streken in de Middeleeuwen er even barbaarse gebruiken op nahielden? Het is eerder een kwestie van het feit dat moslimlanden door hun conservatieve, religieuze opvattingen, zichzelf eeuwen achter ons hebben gezet en blijkbaar deze achterstand niet bijwerken. Daarnaast zijn er onder de moslims genoeg vrouwen die de onderdrukking als hun religeuze plicht zien. Anders zouden ze niet zo van hun oren maken over hoofddoekverboden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Kortweg: een dier folteren en mishandelen kan niet. Het op een humane, zo pijnloos mogelijke manier slachten voor consumptie, kan ik nog begrijpen. Als er geen dieren geslacht zouden worden, zouden er ook teveel dieren komen, die men dan niet meer behoorlijk kan huisvesten en verzorgen. Als men niet meer zou jagen, geloof ik trouwens dat we hier over de everzwijnen zouden vallen en hier is ook niet niemand bij gebaat, die dieren zelf ook niet. Daarbij stel ik me de vraag hoeveel mensen er nog vlees zouden eten, moesten ze hun voedsel eerst zelf slachten en versnijden, voor het het op hun bord krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom moet die vechtstier dan eerst een spectaculaire, stresserende, vermoeiende en vooral pijnlijke (pinnen in je lijf) doodstrijd voeren, waarbij hij niet zelden ook paarden gruwelijk toetakeld (deze dieren snijdt men de stembanden door, zodat je ze niet hoort krijsen, als ze de horens in hun lijf voelen onder hun "manden"), voordat de matador hun de genadesteek geeft? Voor mijn plezier alleszins niet. Ik ga niet naar Spanje, vermits toerisme enkel deze waanzin promoot en ik daarom als kleine bijdrage het toerisme naar Spanje wens te boycotten. Ideaal zou zijn als ALLE runderen zouden leven als vechtstieren en zouden sterven als industriestieren. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
En nog een reden waarom ik de katholieke kerk haat: in elke arena staat een kapel waar de vrome beestenbeulen kunnen bidden dat ze een zo spectaculair mogelijke foltering mogen uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
Mijn vader heeft nog net een paaltje kunnen stutten of het dier lag bij mijn grootmoeder in de gracht. Geloof me dat het bloed uit zijn flank kwam, enkel van in de prikkeldraad te blijven hangen en het dier was humeurig genoeg om aan te nemen dat het pijn had. En tja, er was ook publiek. Ik, mijn ouders, mijn tante en mijn grootmoeder, die rustig in de tuin picknickten, toen El Toro blijkbaar de geur van onze broodjes opsnoof en het aantrekkelijker vond dan zijn gras, terwijl er zeker vijf koeien met hem meekwamen, die ook raar keken. Nu geloof ik dat het inpact van een banderilla erger is dat de stekeltjes van een "pinnekesdraad". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() @ Connect:
Als dieren het verschil niet kennen tussen goed en kwaad, waarom verschool mijn Ierse setter zich dan achter de bomen als hij weer een van zijn putten gegraven had in de pelouse? Misschien wist hij enkel het verschil tussen juist en verkeerd, gewenst en ongewenst, toegelaten en verboden? Laatst gewijzigd door eno2 : 12 augustus 2006 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit op mijn donder gekregen omdat ik iemand had vermoord. Toch voelt het voor mij fout aan om dat te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of door de wetgeving? Laatst gewijzigd door eno2 : 12 augustus 2006 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() T' is een oud ritueel, men moet daar de strijd tussen de mens en de oeros in zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat neemt niet weg dat je het doden van dieren voor consumptie enigszins goedpraatte.
Citaat:
Je genocideert daarbij immers met elke hap een hele kolonie levende micro-organismen zoals schimmels, bacteriën, e.a. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zou zelfs beter zijn dat dat zou gebeuren, het zou de mensen dichter bij de natuur brengen en ze meer aandacht bijbrengen voor het leven en welzijn van het dier dat uiteindelijk op hun bord beland. Ikzelf slacht en kuis vrij regelmatig pluimvee en konijnen. Dat is gewoon een job als een andere. Je spoelt nadien even je handen en gaat fluitend internetten. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat voor veganiërs niet geldt. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 augustus 2006 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |