Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Islamitische Vlamingen?
Ja 68 50,75%
Nee 66 49,25%
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2006, 19:33   #141
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

De stelling waarop deze peiling is gebouwd is oerdom. Dus als ik mezelf tot de Islam zou bekeren ben ik geen Vlaming meer. Mensen lief, wat een onzin zeg! Hoe ga je er dan voor zorgen dat moslims geen Vlaming beschouwd worden? Gaan we het geloof officieel verbieden ofzo? Veel geluk! Hier moet je toch geen allochtonenknuffelende linkiewinkie voor zijn?

Stel eerder een draad op met de vraag waarom 45% van P.be hersenloze idioten zijn die niet serieus genomen dienen te worden en we komen dichter bij het antwoord.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 augustus 2006 om 19:38.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 20:02   #142
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
De stelling waarop deze peiling is gebouwd is oerdom. Dus als ik mezelf tot de Islam zou bekeren ben ik geen Vlaming meer. Mensen lief, wat een onzin zeg! Hoe ga je er dan voor zorgen dat moslims geen Vlaming beschouwd worden? Gaan we het geloof officieel verbieden ofzo? Veel geluk! Hier moet je toch geen allochtonenknuffelende linkiewinkie voor zijn?

Stel eerder een draad op met de vraag waarom 45% van P.be hersenloze idioten zijn die niet serieus genomen dienen te worden en we komen dichter bij het antwoord.
Weet je Scarabaeida, eigenlijk heb je gelijk.

Zelfs al zou gans Vlaanderen zich bekeren tot de Islam, en er overal moskee's en minaretten staan,

zelfs als Vlaamse vrouwen in burka's zouden lopen en onze weeskinderen worden gebrainwasht tot zelfmoordterroristen,

zelfs al zou sharia democratisch gestemd worden tot nieuwe grondwet en de vrouwen worden besneden voor de zekerheid van trouw,

dan nog zouden het Vlamingen zijn.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 21:16   #143
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De stelling waarop deze peiling is gebouwd is oerdom. Dus als ik mezelf tot de Islam zou bekeren ben ik geen Vlaming meer. ...
En toch is het zo, beste Scarabaeida. Wie zich onderworpen heeft aan de leer van Mohammed mag geen andere loyauteit kennen.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 21:18   #144
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Dus je zegt dat vele moslims in de wereld enorm fout bezig zijn? Een Perzische moslim in Iran bijvoorbeeld, bijna even absurd...
Oud 27 augustus 2006, 21:21   #145
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je zegt dat vele moslims in de wereld enorm fout bezig zijn?
Ja!

Paulus.
Oud 27 augustus 2006, 21:25   #146
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ik ben toch wel akkoord dat die andere loyauteit niets met cultuur te maken heeft, dat is totaal van religie gescheiden. Een Vlaamse moslim blijft een Vlaming en wordt geen Arabier, soennie-Moslimlander of whatever.

Hoezeer we er niet mee akkoord gaan en hoezeer de doctrine van de Islam op vele vlakken onverenigbaar is met de onze, toch blijft die bekeerling een Vlaming omdat hij zo geboren is. Een Jood die zich tot het Christendom bekeert zoals Isaäc Da Costa of actueler John Kerry blijft ook van cultuur een Jood hè (natuurlijk heeft dat niet meer met Mohammed te maken, maar die twee personen staan bekend voor het behoud van hun cultuur boven hun nieuw-geadopteerde religie). Mensen zoeken conventies, een balans met wat verenigbaar is met hun geloof en hun cultuur. Dat is overal altijd zo geweest.

Ik merk overigens dat ik vaak met Joden moet bovenkomen om vergelijkingen te stellen (precies onmogelijk te doen met westerlingen ). Het is erg geworden dat enkel de overvloed aan overbodige vragen daartoe geleden heeft.

Soit, Vlaamse moslims zijn een marginale minderheid, maar ze bestaan. Die meerderheid met niet-Vlaamse roots blijft een culturele identiteit behouden en zijn op papier enkel Belg. Als Vlaanderen onafhankelijk zou worden dan zijn het Vlamingen en als Vlaanderen bij Nederlands geannexeerd zou worden Nederlanders. Dat zijn ze niet als cultuur, maar op papier. Eventueel zou een rechts anti-immigratiebewind hun nationaliteit kunnen afpakken als ze zich misdragen, maar dat is een ander verhaal.
Om over het logische vermelden te spreken, zeg.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 augustus 2006 om 21:36.
Oud 27 augustus 2006, 21:28   #147
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Vandaag een interview gelezen met een moslim die het vreselijk zou vinden als hijoud en grijs zou worden vooraleer hij een terroristische daad zou kunnen plegen en zichzelf zou kunnen opblazen (samen met een hoop anderen).
Met alle respect maar dit soort Vlamingen zie ik liever gaan dan komen.
De Moslims die zich daarentegen wél integreren en respect voor onze godsdienst en cultuur tonen, mogen zich voor mijn part onder de Vlaamse leeuw scharen.
Maar ik vrees dat dit een minderheid is.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 21:33   #148
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Vandaag een interview gelezen met een moslim die het vreselijk zou vinden als hijoud en grijs zou worden vooraleer hij een terroristische daad zou kunnen plegen en zichzelf zou kunnen opblazen (samen met een hoop anderen).
Met alle respect maar dit soort Vlamingen zie ik liever gaan dan komen.
De Moslims die zich daarentegen wél integreren en respect voor onze godsdienst en cultuur tonen, mogen zich voor mijn part onder de Vlaamse leeuw scharen.
Maar ik vrees dat dit een minderheid is.
Die terrorist schrikt er ook niet voor terug om "mede-moslims" op te blazen. Of dacht je dat er geen moslims zijn omgekomen in de aanslagen van New York en Londen?
Je moet echt al wel een psychopatische gek zijn om zoiets werkelijk te doen.

Trouwens, mensen kunnen ook zoveel zeggen... als dat filmpje publiekelijk verspreid is, zal de CIA ofzo hem wel in de gaten houden zeker?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 22:09   #149
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vind het wel een probleem want zij overtreden weldegelijk de Belgische wetten. Denk maar aan de wetten op slachtingen, de hoofddoekaffaire, cartoons over Mohammed... en wie weet wat volgt nog. Niks dan last en miserie.

Paulus.

Hoofddoeken dragen mag bij mijn weten in België?
Het enige probleem met hoofddeksels heeft zich voorgedaan in St. Truiden toen men verplicht werd om helmen te dragen op motorvoertuigen van een bepaald type, dat was voor de Indiërs met tulbanden een probleem.

De cartoons, in België zijn er bij mijn weten geen wetten overtreden geworden? (De Joden hebben trouwens ook 'hun' negationismewet, dat afbeeldingsverbod is voor de Islam misschien wel net zo belangrijk ...)

Slachtingen: dat probleem is ondertussen wettelijk opgelost dacht ik?

Weet u trouwens dat het bij integratie hoort dat we onze samenleving (dus ziekenzorg, onderwijssysteem, cultuuraanbod, ...) ook aanpassen aan hun noden zodat zij hun cultuur kunnen behouden?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 augustus 2006 om 22:09.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 22:15   #150
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het enige probleem met hoofddeksels heeft zich voorgedaan in St. Truiden toen men verplicht werd om helmen te dragen op motorvoertuigen van een bepaald type, dat was voor de Indiërs met tulbanden een probleem.

De cartoons, in België zijn er bij mijn weten geen wetten overtreden geworden? (De Joden hebben trouwens ook 'hun' negationismewet, dat afbeeldingsverbod is voor de Islam misschien wel net zo belangrijk ...)

Weet u trouwens dat het bij integratie hoort dat we onze samenleving (dus ziekenzorg, onderwijssysteem, cultuuraanbod, ...) ook aanpassen aan hun noden zodat zij hun cultuur kunnen behouden?
Integreren behoort de nieuwkomer te doen, niet de autochtoon. Waarom zouden wij ons, onze cultuur en onze eigenheid moeten aanpassen aan nieuwkomers opdat zij hun cultuur en eigenheid zouden kunnen behouden? Dit is de wereld op zijn kop !

Laatst gewijzigd door smiley : 27 augustus 2006 om 22:18.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 22:18   #151
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Niet altijd en overal.

Citaat:
Inderdaad.

Citaat:
Het gaat niet op dat een religie mij gaat opleggen wat ik mag tekenen of humoristisch mag vinden. De Islam doet dat duidelijk wel. gelukkig was het niet in België, maar dat kan nog komen.

Citaat:
Inderdaad. Maar ik vind het verkeerd om wetten aan te passen aan een religie. Ik vind dat het omgekeerd zou moeten zijn.

Citaat:
Neen dat wist ik niet maar ik geloof je wel.

En ik vind het verkeerd. Zij die naar hier komen moeten zich aanpassen en niet omgekeerd.

Paulus.
Oud 27 augustus 2006, 23:37   #152
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Integreren behoort de nieuwkomer te doen, niet de autochtoon. Waarom zouden wij ons, onze cultuur en onze eigenheid moeten aanpassen aan nieuwkomers opdat zij hun cultuur en eigenheid zouden kunnen behouden? Dit is de wereld op zijn kop !

Maar ze mogen zelf hun cultuur en religie nog behouden als ze naast ons leven. Natuurlijk ga ik wèl akkoord dat ze het op zoveel mogelijke vlakken dient te privatiseren, maar er is hier zéker geen sprake van aanpassing van onze westerse cultuur en eigenheid.
Oud 28 augustus 2006, 17:37   #153
hydra
Partijlid

Standaard

Aangezien wij leven in belgië..
Ik ben moslim! Maar zolang ik in een vreemd land leef, vind ik toch dat ik mij moet aanpassen (niet overdrijven natuurlijk)..Ik neem aan da we toch ook wel voor een stuk vlamingen zijn. Want we LEVEN hier, we werken hier, zoals de echte Vlamingen..waarom nog een onderlinge groepering maken?
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 17:41   #154
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
Ik ben moslim! Maar zolang ik in een vreemd land leef, vind ik toch dat ik mij moet aanpassen (niet overdrijven natuurlijk)..Ik neem aan da we toch ook wel voor een stuk vlamingen zijn. Want we LEVEN hier, we werken hier, zoals de echte Vlamingen..waarom nog een onderlinge groepering maken?
Misschien omdat uzelf vindt dat U in een VREEMD land leeft?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 17:43   #155
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien omdat uzelf vindt dat U in een VREEMD land leeft?
Och, mijn excuses ; ) met vreemd land, bedoel ik een ander land, wat niet de mijne is
Oud 28 augustus 2006, 18:31   #156
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je zegt dat vele moslims in de wereld enorm fout bezig zijn? Een Perzische moslim in Iran bijvoorbeeld, bijna even absurd...
Zo is het. Absurd, maar correct.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 20:10   #157
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
ja inderdaad , ik geef je wat gelijk , maar niet volledig ..
maar je moet weten dat er andere mensen zijn die anders bedoelen met de actie 'aanpassen' !!
soms is dat integreren
waar ik schrik van heb is het 'aanpassen' waarmee zij 'bekeren' bedoelen, dus al die islamitische waarden en normen moet je achter de rug laten ...
etc

en iedereen moet aan de wet gelijk zijn !! (verbeter mij als ik iets verkeerd zeg)

Groetjes

Yahya(Johannes)

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 28 augustus 2006 om 20:11.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 20:23   #158
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
maar je moet weten dat er andere mensen zijn die anders bedoelen met de actie 'aanpassen' !!
soms is dat integreren
waar ik schrik van heb is het 'aanpassen' waarmee zij 'bekeren' bedoelen, dus al die islamitische waarden en normen moet je achter de rug laten ...
etc

en iedereen moet aan de wet gelijk zijn !! (verbeter mij als ik iets verkeerd zeg)

Groetjes

Neen..kversta wel wat je bedoeld..zo meen ik het ook niet zenne..met aanpassen, bedoel ik gewoon rustig leven..tuurlijk moeten we ons aan ons godsdienst houden é tzou erg zijn van nie

Yahya(Johannes)
Oud 28 augustus 2006, 20:29   #159
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
soms is dat integreren
etc

Groetjes

Yahya(Johannes)
Neen..kversta wel wat je bedoeld..zo meen ik het ook niet zenne..met aanpassen, bedoel ik gewoon rustig leven..tuurlijk moeten we ons aan ons godsdienst houden é tzou erg zijn van nie
Oud 28 augustus 2006, 20:50   #160
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... en iedereen moet aan de wet gelijk zijn !! (verbeter mij als ik iets verkeerd zeg)
Beste Yahya/Johannes, hier zegt u iets verkeerds, dus zal ik u ook verbeteren.

Niemand moet AAN de wet gelijk zijn.
Dat wordt van niemand gevraagd, en het is bovendien onmogelijk.
De 'wet' is namelijk ofwel 'het geheel van geldende rechtsvoorschriften', ofwel 'een blijvende, door de overheid uitgevaardigde verordening' ofwel 'de natuurlijke gang van zaken in de natuur' (bron: van Dale pocketwoordenboek Nederlands).
Hoe iemand daaraan gelijk te maken valt, kan zelfs ik mij niet voorstellen, en ik heb nochtans een bijzonder goed ontwikkelde verbeeldingskracht (een beetje té goed ontwikkeld zelfs, volgens sommigen).

Hier geldt wel dat iedereen gelijk is VOOR de wet, en dat vind ik maar normaal ook.
Ik vind dat namelijk een absolute minimumvereiste voor een 'beschaafd land'.
Wat vindt u daarvan?

Groeten.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be