![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eerst was het: "zij passen zich niet aan, zij willen de nationaliteit niet" Nu is het "de nationaliteit telt niet". En zo kunnen we blijven doorgaan. Zolang ze niet zo wit zijn als Michael Jackson blijven ze "allochtonen", nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik geloof niet zo in die grote verschillen die het VB ziet tussen allochtonen en autochtonen. Ik geloof niet dat de ene groep zomaar zovele malen crimineler, dommer of whatever zou zijn. In se zijn alle mensen hetzelfde: ze willen gewoon het best mogelijke leven voor zichzelf en hun naasten. In die zin vind ik de arbitraire opdeling autochtoon - allochtoon inderdaad ridicuul.
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
Je kan moeilijk de verschillen tussen Belgen en mensen afkomstig van een ander land gaan beschrijven als algemene verschillen. Hetzelfde geld voor "het volk". Ik wil absoluut niet vergeleken worden met een kieken dat op het VB stemt, vooroordelen heeft tegenover vreemdelingen en geen bal snapt van onze wereld. Maar dan abssoolllluuuut niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo herinner ik me een uitspraak van onze vriend Michel (weliswaar op een zwak moment, live in uitzending) "Als het vb in Antwerpen zo blijft groeien, dan kompenseren we dit stemgedrag best door ne hoop allochtonen bij te plaatsen" BTW zelfs tussen de allochtonengroepen zijn zeer grote verschillen (nog groter dan tussen de groep allochtonen/autochtonen), maar als we over Borgerhout spreken, dan spreken we wel over Noordafrikanen (en gedenk wel dat onze vriend Abou Jah Jah, daar met zijn partij een coalitie aangegaan was met den pvda - het kon allemaal niet antiamerikaans en antiisraelisch genoeg zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn zelfs miljoenen types Belgen !!!!
Ge hebt de roodharigen, de bruinharigen, de zwartharigen en de blondharigen. Daarnaast hebt ge ook de lange en de korte. De dikke en de dunne. De katholieke, de protestante, de vrijzinnige, de boeddhistische, de hindoeïstische, ... De slimme en de domme. De linkse en de rechtse. Straf hé, zoveel types Belgen !!! Amai, nu moet ik wel ne ferme rechtse zak zijn !!!! ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() oeps....zie dat er al iemand een poging heeft ondernomen...nutteloos uiteraard maar kom...
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
- is een allochtoon iemand van vreemde afkomst? Dat zijn we allemaal (lees mijn signatuur onderaan) - is het iemand met een vreemde nationaliteit? - of is het "nen bruine". Ik zou toch eens proberen om preciest de grens tussen de allochtoon en de autochtoon vast te leggen. ps: een inwoner van allochtonie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En dan moeten ze nog eens uitleggen hoe zij de migratiestroom willen stoppen. Of moeten alle autochtonen uit het straatbeeld verdwenen zijn?
![]() |
![]() |
#152 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voila, exactly my point. Iemand zegt iets over "het zich niet meer thuisvoelen in eigen land" en dat worden dan "schrijfsels met een walgelijke onderliggende boodschap". Het wij-zij denken van het Blok, maar dan overgenomen door het "weldenkende, verdraagzame" linkse kamp. D�*t is pas "walgelijk", als je het mij vraagt.
![]() |
#153 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#155 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Dan moet Vlaanderen niet meer autonoom worden! Is dat het nieuwe VB standpunt? Kom, lekker dier, doe voort: ik geniet van jou. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij trekken velen de grens bij het feit welke cultuur iemand aanhangt. Ik bedoel daarmee: vele totaal geassimileerde Marokkanen/Turken/... zullen nog wel met de noemer "allochtoon" worden aangesproken, maar daar heeft 99% van de bevolking geen last mee. Als men het echter over "de allochtoon" heeft, in de pejoratieve betekenis van het woord, dan gaat het vooral over migranten (en eventuele nakomende generaties) die op vele vlakken door de ogen van de meerderheid van de bevolking, nog niet (voldoende) geïntegreerd zijn. En voor diezelfde meerderheid van de bevolking, komt dat ook overeen met een meerderheid van bepaalde migrantengroepen (bvb. de Marokkaanse).
![]() |
#157 | |||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Dan definieer je het begrip vanuit de ogen van een minderheid. Dat wordt heeeeel verwarrend. Citaat:
Ik dacht overigens dat een meerderheid van de Vlamingen niets heeft tegen allochtonen. Daarenboven: zijn alleen Marokkanen dan Allochtonen? Welke: de sjietische, de soenitische, de berbers, de arabieren? Zo blijven we bezig. Doe het nu eens een beetje minder verward aub. Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 augustus 2006 om 17:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() [quote=ericferemans;1887166]
Citaat:
maar.... ze moeten zich houden aan onze wetten zolang ze dat doen is er geen probleem. En nu mag u zeggen of dat ook voor100% zo is? Vind u van wel ? Vind u soms van niet? Er is geen enkele reglementering of wet die zegt dat men hen ongelijk moet of zal behandelen,dus is mijn vraag aan u vind u dat men niets mag zeggen tegen allochtonen die de wet niet naleven,van welke nationaliteit dan ook?
![]() |