Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2006, 13:37   #141
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Het zijn "niet-Belgen" die zich kunnen laten registeren. Autochtone en allochtone Belgen moeten al heel heel lang verplicht stemmen. Had ge dat nu echt niet door?
AH! Er zijn nu al twee types Belgen!

Eerst was het: "zij passen zich niet aan, zij willen de nationaliteit niet"

Nu is het "de nationaliteit telt niet".

En zo kunnen we blijven doorgaan.
Zolang ze niet zo wit zijn als Michael Jackson blijven ze "allochtonen", nietwaar?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 13:38   #142
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En is dat niet ?
Ik geloof niet zo in die grote verschillen die het VB ziet tussen allochtonen en autochtonen. Ik geloof niet dat de ene groep zomaar zovele malen crimineler, dommer of whatever zou zijn. In se zijn alle mensen hetzelfde: ze willen gewoon het best mogelijke leven voor zichzelf en hun naasten. In die zin vind ik de arbitraire opdeling autochtoon - allochtoon inderdaad ridicuul.
Oud 23 augustus 2006, 13:49   #143
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Ik geloof niet zo in die grote verschillen die het VB ziet tussen allochtonen en autochtonen. Ik geloof niet dat de ene groep zomaar zovele malen crimineler, dommer of whatever zou zijn. In se zijn alle mensen hetzelfde: ze willen gewoon het best mogelijke leven voor zichzelf en hun naasten. In die zin vind ik de arbitraire opdeling autochtoon - allochtoon inderdaad ridicuul.
Juist: een zeer primitieve splitsing op basis van afkomst.
Je kan moeilijk de verschillen tussen Belgen en mensen afkomstig van een ander land gaan beschrijven als algemene verschillen.
Hetzelfde geld voor "het volk". Ik wil absoluut niet vergeleken worden met een kieken dat op het VB stemt, vooroordelen heeft tegenover vreemdelingen en geen bal snapt van onze wereld. Maar dan abssoolllluuuut niet.
Oud 23 augustus 2006, 14:00   #144
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We spraken hier wel over het stemgedrag. Ge gelooft er dan misschien niet in, maar de politiekers des te meer.
Zo herinner ik me een uitspraak van onze vriend Michel (weliswaar op een zwak moment, live in uitzending) "Als het vb in Antwerpen zo blijft groeien, dan kompenseren we dit stemgedrag best door ne hoop allochtonen bij te plaatsen"
BTW zelfs tussen de allochtonengroepen zijn zeer grote verschillen (nog groter dan tussen de groep allochtonen/autochtonen), maar als we over Borgerhout spreken, dan spreken we wel over Noordafrikanen (en gedenk wel dat onze vriend Abou Jah Jah, daar met zijn partij een coalitie aangegaan was met den pvda - het kon allemaal niet antiamerikaans en antiisraelisch genoeg zijn).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 14:21   #145
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
We spraken hier wel over het stemgedrag. Ge gelooft er dan misschien niet in, maar de politiekers des te meer.
Zo herinner ik me een uitspraak van onze vriend Michel (weliswaar op een zwak moment, live in uitzending) "Als het vb in Antwerpen zo blijft groeien, dan kompenseren we dit stemgedrag best door ne hoop allochtonen bij te plaatsen"
BTW zelfs tussen de allochtonengroepen zijn zeer grote verschillen (nog groter dan tussen de groep allochtonen/autochtonen), maar als we over Borgerhout spreken, dan spreken we wel over Noordafrikanen (en gedenk wel dat onze vriend Abou Jah Jah, daar met zijn partij een coalitie aangegaan was met den pvda - het kon allemaal niet antiamerikaans en antiisraelisch genoeg zijn).
Tsja, het stemgedrag zal wel vershillen, zekerst. Op enkele uitzonderingen na zie ik toch niet veel "allochtonen" voor het VB stemmen, vooral geen moslims sinds ze openlijk de Joden aan het opvrijen zijn met hun pro-israelische en pro-amerikaanse houding.
Oud 23 augustus 2006, 15:45   #146
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
AH! Er zijn nu al twee types Belgen!
Er zijn zelfs miljoenen types Belgen !!!!

Ge hebt de roodharigen, de bruinharigen, de zwartharigen en de blondharigen.

Daarnaast hebt ge ook de lange en de korte.

De dikke en de dunne.

De katholieke, de protestante, de vrijzinnige, de boeddhistische, de hindoeïstische, ...

De slimme en de domme.

De linkse en de rechtse.

Straf hé, zoveel types Belgen !!!

Amai, nu moet ik wel ne ferme rechtse zak zijn !!!!
Oud 23 augustus 2006, 15:57   #147
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bron?
Die bron, een diepe bron van fantasie daar putten ze met z'n alle uit en verkopen het voor waar.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 15:58   #148
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongelofelijk hoeveel allochtonen dan stemrecht zouden moeten hebben om te zorgen dat het VB maar 31 procent haalt.
NIets gelezen over het heeeel klein aantal allochtonen dat zich laat registreren?
(was toch zo'n ramp indertijd: bij VB en liberalen: het stemrecht voor allochtonen: hihihi)
heb echt niet de tijd of energie om je uit te leggen wat een allochtoon en/of autochtoon is hoor...pfff...
Oud 23 augustus 2006, 16:00   #149
Fieseler

Standaard

oeps....zie dat er al iemand een poging heeft ondernomen...nutteloos uiteraard maar kom...
Oud 23 augustus 2006, 16:30   #150
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
heb echt niet de tijd of energie om je uit te leggen wat een allochtoon en/of autochtoon is hoor...pfff...
Het is nochtans noodzakelijk om dat goed te weten als je de hele dag door niets anders bezeten bent.
- is een allochtoon iemand van vreemde afkomst? Dat zijn we allemaal (lees mijn signatuur onderaan)
- is het iemand met een vreemde nationaliteit?
- of is het "nen bruine".

Ik zou toch eens proberen om preciest de grens tussen de allochtoon en de autochtoon vast te leggen.

ps: een inwoner van allochtonie?
Oud 23 augustus 2006, 16:54   #151
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het is nochtans noodzakelijk om dat goed te weten als je de hele dag door niets anders bezeten bent.
- is een allochtoon iemand van vreemde afkomst? Dat zijn we allemaal (lees mijn signatuur onderaan)

Ik zou toch eens proberen om preciest de grens tussen de allochtoon en de autochtoon vast te leggen.

en ik zou eens willen weten wanneer de politieke correkte denkers vinden dat er genoeg allochtonen zijn in belgie om die uit te roepen tot de" multiculturele wereldstaat".

En dan moeten ze nog eens uitleggen hoe zij de migratiestroom willen stoppen.

Of moeten alle autochtonen uit het straatbeeld verdwenen zijn?
Oud 23 augustus 2006, 17:14   #152
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus nogmaals, leren lezen wat er staat, en geen overhaaste conclusies trekken. En trouwens, ik neem wel de moeite om jouw schrijfsels te lezen, hoe walgelijk ik de onderliggende boodschap soms ook vind.
Voila, exactly my point. Iemand zegt iets over "het zich niet meer thuisvoelen in eigen land" en dat worden dan "schrijfsels met een walgelijke onderliggende boodschap". Het wij-zij denken van het Blok, maar dan overgenomen door het "weldenkende, verdraagzame" linkse kamp. D�*t is pas "walgelijk", als je het mij vraagt.
Oud 23 augustus 2006, 17:18   #153
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ach ja, want je hebt autochtone en allochtone Belgen, en die zijn toch zo ongelofelijk verschillend, mijnheer....
Bwah, als je wilt kan ik ook gewoon zeggen dat vele mensen zich niet meer thuisvoelen in buurten waar bruine huidskleuren de boventoon voeren (en vooraleer je weer hysterische "racisme" kreten gaat slaken: neen, dat komt niet door de huidskleur; raar hé). Ga je daardoor beter slapen vannacht?

Citaat:
Vertel eens, heb jij echt enkel blonde, arische vriendjes? Waarom dan die nickname?
Goed bezig, zielepoot, goed bezig. Doe zo voort door te denken dat iedereen die niet staat te springen bij de "multiculturele maatschappij", automatisch een neo-nazi is. Je zal er zeker de polarisering mee afwenden !
Oud 23 augustus 2006, 17:19   #154
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
oeps....zie dat er al iemand een poging heeft ondernomen...nutteloos uiteraard maar kom...
Politiek dezer dagen is dan ook een nutteloze bezigheid.
Oud 23 augustus 2006, 17:23   #155
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
en ik zou eens willen weten wanneer de politieke correkte denkers vinden dat er genoeg allochtonen zijn in belgie om die uit te roepen tot de" multiculturele wereldstaat".
Wie houdt zich daar mee bezig, met het uitroepen van Belgie tot een multiculturele wereldstaat: BUB. Overigens dacht ik dat de Walen een andere cultuur hebben. Is dat plots niet meer zo? Is Belgie plots monocul geworden.
Dan moet Vlaanderen niet meer autonoom worden! Is dat het nieuwe VB standpunt? Kom, lekker dier, doe voort: ik geniet van jou.

Citaat:
ONtwikkelingshulp, al ooit eens over nagedacht?

Citaat:
Je gebruikt dat woord weer zonder uit te leggen wat het is. Zo lijkt je manier van praten op het liedje "er is een gat in de emer". En komt er geen eind aan. Allé, hup: zeg eens wat het verschil is tussen allochtonen en autochtonen. Wees eens flink.
Oud 23 augustus 2006, 17:24   #156
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens mij trekken velen de grens bij het feit welke cultuur iemand aanhangt. Ik bedoel daarmee: vele totaal geassimileerde Marokkanen/Turken/... zullen nog wel met de noemer "allochtoon" worden aangesproken, maar daar heeft 99% van de bevolking geen last mee. Als men het echter over "de allochtoon" heeft, in de pejoratieve betekenis van het woord, dan gaat het vooral over migranten (en eventuele nakomende generaties) die op vele vlakken door de ogen van de meerderheid van de bevolking, nog niet (voldoende) geïntegreerd zijn. En voor diezelfde meerderheid van de bevolking, komt dat ook overeen met een meerderheid van bepaalde migrantengroepen (bvb. de Marokkaanse).
Oud 23 augustus 2006, 17:45   #157
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ericferemans
Citaat:
Volgens mij trekken velen de grens bij het feit welke cultuur iemand aanhangt. Ik bedoel daarmee: vele totaal geassimileerde Marokkanen/Turken/... zullen nog wel met de noemer "allochtoon" worden aangesproken, maar daar heeft 99% van de bevolking geen last mee.
Zeer verwarde definitie: zijn het nu allochtonen of niet, of soms wel in de ogen van de ene wel en die van anderen niet. Een verkeerde definitie van massa, energie of vasomotorische labiliteit zal door de meerderheid van de mensen ook niet worden gezien als lastig. Maar daarmee is die definitie niet juist en dus onaanvaardbaar. Probeer dat eens beter te doen.

Citaat:
Als men het echter over "de allochtoon" heeft, in de pejoratieve betekenis van het woord, dan gaat het vooral over migranten (en eventuele nakomende generaties) die op vele vlakken door de ogen van de meerderheid van de bevolking, nog niet (voldoende) geïntegreerd zijn.
jamaar: ik vroeg naar een duidelijke omschrijving en je haalt hetzelfde woord aan en geeft er twee betekenissen aan.
Dan definieer je het begrip vanuit de ogen van een minderheid. Dat wordt heeeeel verwarrend.
Citaat:
En voor diezelfde meerderheid van de bevolking, komt dat ook overeen met een meerderheid van bepaalde migrantengroepen (bvb. de Marokkaanse)
Als begrippen als meerderheid een begrip definieren dan komen we er niet.
Ik dacht overigens dat een meerderheid van de Vlamingen niets heeft tegen allochtonen. Daarenboven: zijn alleen Marokkanen dan Allochtonen?
Welke: de sjietische, de soenitische, de berbers, de arabieren?
Zo blijven we bezig.
Doe het nu eens een beetje minder verward aub.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 augustus 2006 om 17:46.
Oud 23 augustus 2006, 18:11   #158
Fieseler

Standaard

Citaat:

nutteloos dus....
Oud 23 augustus 2006, 18:12   #159
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht

Voor die feremans wel, elke autochtoon is een autochtoon te veel. Moet meer plaats komen voor hem en zijn allochtonen vrienden, is bijna zeker dat die voor zijn partijke zullen kiezen, heeft feremans mischien nog de kans om iets in zijn leven te worden buiten nen gefrustreerde idioot. Want dat zijn allemaal kansarme zonder hoge opleiding en die zouden kunnen opkijken naar zo'n toppunt van intellect, die zouden hem mischien nodig kunnen hebben, moet begrijpen iedereen is graag geliefd en gewild.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 18:25   #160
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

[quote=ericferemans;1887166]
Citaat:
Zeer verwarde definitie: zijn het nu allochtonen of niet, of soms wel in de ogen van de ene wel en die van anderen niet. Een verkeerde definitie van massa, energie of vasomotorische labiliteit zal door de meerderheid van de mensen ook niet worden gezien als lastig. Maar daarmee is die definitie niet juist en dus onaanvaardbaar. Probeer dat eens beter te doen.

jamaar: ik vroeg naar een duidelijke omschrijving en je haalt hetzelfde woord aan en geeft er twee betekenissen aan.
Dan definieer je het begrip vanuit de ogen van een minderheid. Dat wordt heeeeel verwarrend.
Als begrippen als meerderheid een begrip definieren dan komen we er niet.
Ik dacht overigens dat een meerderheid van de Vlamingen niets heeft tegen allochtonen. Daarenboven: zijn alleen Marokkanen dan Allochtonen?
Welke: de sjietische, de soenitische, de berbers, de arabieren?
Zo blijven we bezig.
Doe het nu eens een beetje minder verward aub.
allochtonen zijn mensen die uit andere landen naar ons land komen,en die welkom zijn!
maar.... ze moeten zich houden aan onze wetten zolang ze dat doen is er geen probleem.
En nu mag u zeggen of dat ook voor100% zo is?
Vind u van wel ?
Vind u soms van niet?
Er is geen enkele reglementering of wet die zegt dat men hen ongelijk moet of zal behandelen,dus is mijn vraag aan u vind u dat men niets mag zeggen tegen allochtonen die de wet niet naleven,van welke nationaliteit dan ook?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be