![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() O neen, geen vooroordeel. Ik weet wat mijn taalgenoten denken en zeggen over Vlamingen hoor.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoofdzaak is : de Koning ondermijnt de inspanningen ven alle oprechte belgicisten. Laatst gewijzigd door Kaal : 23 augustus 2006 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Kaal bedoelt met 'onze inspanningen ondermijnen' is me een raadsel. De Koning is apolitiek, taalkundig aseksueel (al is zijn familie dat minder, toegegeven) en heeft net als het belgicisme het doel om bevolkingsgroepen dichter bij elkaar brengen. Hoe hij ons daarin dwarsboomt is me een raadsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
In de Belgische praktijk : - oefent de koning achter en soms ook voor de schermen heel wat invloed uit; - die invloed gebruikt hij quasi altijd om de franstalige standpunten (die meestal samenvallen met de "Belgische") te steunen - kan niemand in België minister worden als de koning iets tegen hem heeft; - zijn hij en zijn familie van huis uit franstalig |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Wat is er mis met "invloed uitoefenen"?
Bill Gates heeft nog 10 keer meer invloed en die is ook niet verkozen. Men kan de koning er niet van verdenken tégen België te handelen. Hij handelt vóùor België, i.t.t. de traditionele politici en net dat is een doorn in uw Vlaams-nationaal oog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, da's net het grote probleem. Voor België = tegen Vlaanderen.
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() Door steeds meer Vlamingen ervan te overtuigen dat hij *niet* neutraal is en ook *niet* taalkundig ongebonden is, tiens. Maar om dat te kunnen zien moet je die franstalige bril eerst afnemen.
Laatst gewijzigd door Kaal : 23 augustus 2006 om 14:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Wel, daar zou ik nog zo zeker niet van zijn. Dit dossier werd naar alle politici verstuurd en ik moet zeggen dat we verrassende reacties hebben gekregen (in positieve zin), ook van mensen die heel wat te zeggen hebben in dit land. 3. Ach, we doen het niet om in gratie bij Albert II te vallen, een adeltitel zit er toch niet in voor ons. ![]()
![]() |
![]() |
#153 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]()
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Let wel, ik zeg nooit "alle franstaligen". Ik zeg "velen" omdat ik veel van die franstaligen ken. Mijn vriendenkring en mijn familie zijn voor 80% franstalig. Naast die "velen" zijn er uiteraard ook franstaligen die redelijk blijven en het bvb de normaalste zaak van de wereld vinden dat er op het gemeentehuis van Dilbeek nederlands gesproken wordt. Ze zijn wel niet met "velen". Ik ken geen franstalige die even fair is voor de twee gemeenschappen als jijzelf. Toeval? Ik denk het niet. Ik ken mijn taalgenoten ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Die 2 kwispels kropen niet op het podium tijdens, maar na de misviering. De eigen ordedienst heeft hen behoed voor meer kletsen, niet de politie. Onder druk vd pers? Waar blijft gij het halen? Zo liegen tegen een geestelijke. Gij zult branden in de hel manneken.
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad gelogen.
En ze wéten dat ze liegen ook. Eén van die mannen heeft trouwens op dit eigenste forum toegegeven dat ze beschermd werden door de veiligheidsdienst van de IJzerwake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze Vlaams-nationalist heeft trouwens al meermaal gezegd dat Vlaanderen nog een halve eeuw aan Belgische vlooien zal te lijden hebben.
![]() |