Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2006, 20:27   #141
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Laat het ons duidelijk stellen: hij was nooit lid, mandataris, en bestuurlid van het Vlaams Belang of het Vlaams Blok Weet je : nadat je adepten de allochtonen uitmoordden zijn jullie nu bezig van mekaar af te vallen, te verloochenen enz...
Het is daar echt gezellig...
Wat een HELDEN zijn jullie!
Hoe EERLIJK zijn jullie!
Prachtig clubje!
Wat wilt ge nu feitelijk beweren? Eerst zijt ge bezig over dat draaien... en naderhand blijkt ge niet te kunnen draaien. En dan begint ge daar een uitleg over verloochenen, helden,... enz. Wat heeft dat er allemaal mee te maken. Een beetje logica aub!...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 20:33   #142
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
Van de hele lijst die je geeft, zijn er slechts een paar waar spraken KAN zijn van racistisch geweld. De anderen hebben niets met racisme te maken, maar met verkeersagressie, roofaanvallen, relschoppers. Soms ga je zelfs helemaal van veronderstellingen uit (De brand zelf aangestoken? )
Kijk, als in sommige gevallen het motief van haat tegenover blanken aangetoond kan worden, dan is dat inderdaad racisme, maar in de meeste gevallen moet je dat er al echt gaan bijsleuren. Je lijstje wordt een stuk korter als je het eerlijk wil aanpakken.
...En wie zegt dat ze niets met racistisch geweld te maken hebben? Die neger aan het pompstation... daarmee wilde men al een nationale campagne beginnen... Die brandstichting bij de Marokkanen... daarvan verklaarde het Inquisitiecentrum dat er al een racistische reden kon zijn. En die moorden en roofovervallen? Waarom gaan ze niet stelen bij hun eigen volk? Waarom worden daar autochtone meisjes bepoteld? Gaan ze dat ook doen met Marokkaanse meisjes? Ik ken nu toevallig goed de Marokkaanse gemeenschap omdat ik Arabische les volg en mij in die kringen beweeg. Probeer eens, mijn beste, aan de borsten van een Marokkaans meisje te zitten...
Oud 28 augustus 2006, 20:34   #143
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Van mij moogt gij optellen wat ge wilt. Ik vergelijk alleen maar de lijsten zoals die nu opgesteld worden. Als ge mij gaat verwijten dat ik niet ALLE lijsten opgesteld heb, dan kan ik dat evengoed verwijten aan de officiële media die ook niet ALLES opgesteld hebben. Dus probeer niet heiliger voor te doen dan de paus.
Ik verwijt u toch helemaal niets? Ik stel u enkel twee vrij eenvoudige vragen waarop een vrij eenvoudig antwoord mogelijk is.

Ik hoef mij ook niet heiliger voor te doen dan de paus, ik BEN heiliger dan de paus, véél heiliger zelfs. Maar dat is geen bijzondere verdienste van mij. Zowat iedereen is heiliger dan de paus.
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 20:40   #144
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik verwijt u toch helemaal niets? Ik stel u enkel twee vrij eenvoudige vragen waarop een vrij eenvoudig antwoord mogelijk is.

Ik hoef mij ook niet heiliger voor te doen dan de paus, ik BEN heiliger dan de paus, véél heiliger zelfs. Maar dat is geen bijzondere verdienste van mij. Zowat iedereen is heiliger dan de paus.
De eerste vraag heb ik al beantwoord. Op de tweede vraag is mijn antwoord: nee.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 28 augustus 2006 om 20:50.
Oud 28 augustus 2006, 20:43   #145
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Zou je mij dan eens heel duidelijk, stap voor stap willen uileggen wat de bedoeling is van volgende post?
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=89
Kan je van naadje tot draadje uitleggen wat de relevantie is van een lijst van crimineel gedrag gepleegd door allochtonen, in een topic over geweld gepleegd door blanken? Neem er je tijd voor, doe het vooral duidelijk want je hebt te maken met een linkie-winkie.
Uw uitgangspunt is al totaal verkeerd. De topic gaat over 'racisten slagen weer toe'. Als gij dat interpreteert volgens het principe dat alleen blanken racisten zijn, dan bevestigt dit mijn vermoeden dat gij een racist zijt.
Oud 28 augustus 2006, 22:43   #146
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard Terug on toppic: racisme in Tienen

Citaat:
Uw uitgangspunt is al totaal verkeerd. De topic gaat over 'racisten slagen weer toe'. Als gij dat interpreteert volgens het principe dat alleen blanken racisten zijn, dan bevestigt dit mijn vermoeden dat gij een racist zijt.
Alle pogingen om van racisme tegen blanken te gaan spreken is proberen ons van de wijs te brengen.

Terug naar de FEITEN:

In Tienen wonen 800 immigranten, op een bevolking van 32.000 inwoners.
De burgemeester (een VLD-er, vast geen "linkiewinkie") constateert dat deze PERFECT geïntegreerd zijn in deze gemeente.
Om toch zijn xenofobe praat kwijt te geraken in deze vredige gemeenschap moet het VB dus beroep doen op het meest gefrustreerde gedeelte van de bevolking. Deze gasten zijn het die het stadje Tienen onveiligmaken. Niet de vreemdelingen.
Zij zijn het die mensen zonder ENIGE reden bijeenstampen en messteken hebben toegebracht.
Het geweldige gevaar in Tienen komt niet van de Islam, die naar eigen (overdreven) zeggen, dit bevestigd door de beroepsoverdrijver PDW 4 procent van onze bevolking zou aanhangen.
Het gevaar komt van de haatzaaiers die steeds meer de gevaarlijke elementen van onze eigen jeugd, van onze eigen mensen, die 96 procent van de bevolking uitmaken, waarvan er al 25 procent zo gek is om op deze terroristen te stemmen (terroristen zijnde mensen die terreur zaaien, nu dus regelmatig ook door aanslagen te plegen op onschuldige mensen.)

Stop de Terreur, Stop het VB. Het is GENOEG.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 23:05   #147
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gemerkt dat er nogel wat mensen rondlopen met de veronderstelling dat de VRT een dubbele standaard hanteert door bij 'allochtone misdrijven' niet verder in te gaan op de afkomst van verdachten en in deze zaak wel speculaties te maken over het skinhead-uiterlijk en eventuele racistische motieven.

Mijn bedenking hierbij is dat als de daders reeds gëidentificeerd zijn als skinheads dat een eventueel motief hierin al zit vervat. Skinheads hanteren vaak een racistisch denkkader en als het slachtoffer dan van Slovaakse afkomst is, dan is de speculatie naar een vermoedelijk motief vanwege de VRT dus rationeel onderbouwd.

Daarentegen heeft een studie nog nooit uitgewezen dat een bepaalde cultuur of nationaliteit een uitgesproken crimineel karakter zou kunnen hebben.

Skinheads zijn een zelfverklaarde racistische subcultuur, maar de allochtone bevolking in ons land kan zeker geen crimineel etiket opgeplakt worden zuiver op grond van hun afkomst. De VRT-berichtgeving lijkt dus vrij objectief (zo lang er in proportie ook evenredig veel aandacht wordt geschenkt aan eventuele samenlevingsproblemen).
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 23:46   #148
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...En wie zegt dat ze niets met racistisch geweld te maken hebben? Die neger aan het pompstation... daarmee wilde men al een nationale campagne beginnen... Die brandstichting bij de Marokkanen... daarvan verklaarde het Inquisitiecentrum dat er al een racistische reden kon zijn. En die moorden en roofovervallen? Waarom gaan ze niet stelen bij hun eigen volk? Waarom worden daar autochtone meisjes bepoteld? Gaan ze dat ook doen met Marokkaanse meisjes? Ik ken nu toevallig goed de Marokkaanse gemeenschap omdat ik Arabische les volg en mij in die kringen beweeg. Probeer eens, mijn beste, aan de borsten van een Marokkaans meisje te zitten...
Dit is dus, met alle respect, gezwans met een kracht van 10 op de schaal van Richter.

1. Een Turkse bewoner hier bij mij in de straat zijn autoruitje was onlangs toch mooi aan diggelen geslagen, en die autodiefstallen hier in de buurt, dat zijn meestal allochtone jongeren.
2. Ik zie allochtonen ook regelmatig met elkaar vechten, net zoals ik ook al vaak autochtonen met elkaar heb zien vechten.
3. Dat argument over het "bepotelen" slaat ook op niks. Ik heb zeker al eens een Marokkaan een Marokkaans meisje zien (proberen) te bepotelen (maar haar reactie was niet mals ). En vrienden die in het onderwijs werken, zijn wel eens met gelijkaardige verhalen gekomen.

Dat bepotelen of niet heeft helemaal niks met "autochtoon" of "allochtoon" te maken, alleen met hun verschrikkelijke traditionele visie op vrouwen.

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 28 augustus 2006 om 23:48.
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 00:04   #149
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Ik heb gemerkt dat er nogel wat mensen rondlopen met de veronderstelling dat de VRT een dubbele standaard hanteert door bij 'allochtone misdrijven' niet verder in te gaan op de afkomst van verdachten en in deze zaak wel speculaties te maken over het skinhead-uiterlijk en eventuele racistische motieven.

Mijn bedenking hierbij is dat als de daders reeds gëidentificeerd zijn als skinheads dat een eventueel motief hierin al zit vervat. Skinheads hanteren vaak een racistisch denkkader en als het slachtoffer dan van Slovaakse afkomst is, dan is de speculatie naar een vermoedelijk motief vanwege de VRT dus rationeel onderbouwd.

Daarentegen heeft een studie nog nooit uitgewezen dat een bepaalde cultuur of nationaliteit een uitgesproken crimineel karakter zou kunnen hebben.

Skinheads zijn een zelfverklaarde racistische subcultuur, maar de allochtone bevolking in ons land kan zeker geen crimineel etiket opgeplakt worden zuiver op grond van hun afkomst. De VRT-berichtgeving lijkt dus vrij objectief (zo lang er in proportie ook evenredig veel aandacht wordt geschenkt aan eventuele samenlevingsproblemen).
Wel, laat ik mijn stelling over dit soort dingen nog eens weten aan de hand van wat ik net stelde ivm de zaak Guido De Moor.

Haatzaaierij komt altijd van twee kanten. Als Bin Laden en co niet ten strijde trokken tegen het Westen, zouden er minder Westerse jongeren in het verzet treden hiertegen.

In ieder geval is dit een vergelijk van appelen met citroenen. Hoeveel gevaarlijk skinheads lopen er hier globaal genomen rond in België en hoeveel gevaarlijke allochtonen?
Als ik de media mag geloven zijn die gevaarlijke allochtonen nog steeds in de meerderheid tegenover een handjevol ontspoorde rechtsen.
Het is echter omdat het gerecht zo laks met de publieke opinie omspringt en omdat migranten zo gepamperd worden, dat extreem rechts groeit. Nog een beetje verder en er zijn genoeg rechtsen om de migranten aan te pakken en dan geloof ik dat het hek helemaal van dam is.

Persoonlijk was ik niet geschrokken door de zaak Hans Van Themsche. Ik was eerder verbaasd dat een gewelddadige, autochtone reactie zo lang uitbleef. Na Brugge en dit, bewijst dit dat de situatie langs twee kanten van de rails loopt.

Enkel is het een feit dat voor de migrantjes van bus 23 de advocaten staan te springen om ze te verdedigen. Toch gek als je bedenkt dat die kereltjes geen nagel moeten hebben om aan hun gat te krabben.
De familie Van Themsche is beter begoed, maar geen enkele advocaat wou hem verdedigen. Uiteindelijk doen ze beroep op een ongemotiveerde pro deo, wat ik mijn ogen ook geen fair proces garandeert.
En dan zwijg ik nog over de zigeuners die Joe vermoord hebben en waarvan er 1 als straf de afgang van de Rode Duivels mocht meemaken.

Wat kregen die skinheads uit Brugge als verzetje? Niets. Dat waren toch ook jongeren. Ze waren gewoon dronken en een rastafarie en zijn zwart vriendje waren toevallig in de buurt. Er zijn getuigenissen dat deze hebben uitgedaagd. Het praat niets goed, maar ik geloof niet dat het echt verstandig is om als linkiewinkie, vergezeld door een zwarte vriend, eens je mening te gaan verkondigen aan een groep skinheads. Misschien deden die Slovaakse zigeuners net hetzelfde.
In mijn ogen is dat ook uitlokking. Het is net alsof je voor een groep fanatieke moslims op de koran gaat kakken. Er bestaan gewoon mensen met een extreme ideologie en een fanatiek karakter. Als we dat gaan ontkennen of bestraffen, lossen we de zaak niet op.
Hoe kunnen deze extremisten dan rekening met ons gaan houden, als wij op hen neer blijven kijken, ook al doen ze niets verkeerd?

Laat ik het zo stellen: een moslimextremist is volgens mij potentieel gevaarlijk, maar zolang hij geen bommen begint te leggen of een arsenaal bijeenraapt, geen vrouwen lastigvalt (behalve zijn instemmende echtgenote) en geen mensen molesteerd, doet hij in mijn ogen wettelijk niets verkeerd. Dan mag hij wat mij betreft dragen en zeggen wat hij wil. Je moet er alleen mee omkunnen dat hij gewelddadig kan worden en je fysiek kan aanvallen of bedreigen, als je het niet met hem eens bent. Dan overtreedt hij de wet en moet hij gestraft worden.

Een skinhead is voor mij net hetzelfde.
Oud 29 augustus 2006, 01:06   #150
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Wat kregen die skinheads uit Brugge als verzetje? Niets. Dat waren toch ook jongeren. Ze waren gewoon dronken en een rastafarie en zijn zwart vriendje waren toevallig in de buurt. Er zijn getuigenissen dat deze hebben uitgedaagd. Het praat niets goed, maar ik geloof niet dat het echt verstandig is om als linkiewinkie, vergezeld door een zwarte vriend, eens je mening te gaan verkondigen aan een groep skinheads. Misschien deden die Slovaakse zigeuners net hetzelfde.
Ik denk dat jij al de planeet hebt verlaten.
Er zijn DRINGEND maatregelen nodig om gekken zoals jij een beetje cultuur bij te brengen. Dringend.
Je logica is al langer lager gezakt dan dat van de "gangs" in New York.

Is dit nog Vlaanderen of South Bronx?

Mij dunkt dat er een limiet moet gesteld worden aan de gekke partij die mensen zover krijgt dat ze dit soort gekte publiekelijk gaan verkondigen.
Shame on you.
Oud 29 augustus 2006, 07:03   #151
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vraagt: wij draaien:
Zij tafelen niet alleen: zij zijn mandatarissen en behoren tot de partij structuur.
Nu zal men ze postuum wel verwijderen, wees gerust... We zijn zo lief, mijnheer.
19-04-2006
---------

Indien ik wil weten hoe het Vlaams Belang denkt over de dingen , dan luister en kijk ik naar Frank Vanhecke , Filip DeWinter of Gerolf Annemans.
Al de rest is folklore.

At your service
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 07:10   #152
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij al de planeet hebt verlaten.
Er zijn DRINGEND maatregelen nodig om gekken zoals jij een beetje cultuur bij te brengen. Dringend.
Je logica is al langer lager gezakt dan dat van de "gangs" in New York.

Is dit nog Vlaanderen of South Bronx?

Mij dunkt dat er een limiet moet gesteld worden aan de gekke partij die mensen zover krijgt dat ze dit soort gekte publiekelijk gaan verkondigen.
Shame on you.
-----------

Ga vooral dat soort gemoraliseer even verkondigen in jouw lievelingswijken van Schaarbeek en Molenbeek .
Ben benieuwd hoelang het duurt alvorens je horizontaal de multicultuur verder kan bejubelen.

At your service
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 07:49   #153
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
---------
Indien ik wil weten hoe het Vlaams Belang denkt over de dingen , dan luister en kijk ik naar Frank Vanhecke , Filip DeWinter of Gerolf Annemans.
Al de rest is folklore.
At your service
Doe dat. En zeg tegen Frank Vanhecke dat hij op 3 september in Ruddervoorde (VB-gezinsdag) de groeten doet aan Dieter Van Parys, VB'er uit Oostkamp en sterkhouder van VJW (u weet wel, die mannen van dat neonazi-concert in Lichtervelde). Ze spelen samen gastheer die dag.
Oud 29 augustus 2006, 07:50   #154
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-----------

Ga vooral dat soort gemoraliseer even verkondigen in jouw lievelingswijken van Schaarbeek en Molenbeek .
Ben benieuwd hoelang het duurt alvorens je horizontaal de multicultuur verder kan bejubelen.
At your service
Euhm, ik werk in Schaarbeek en het is één van de mooiste Brusselse gemeenten die ik ken. Prachtige architectuur en een gezellige sfeer op straat. Misschien moeten jullie eens wat meer tot hier komen om het zelf te bekijken?
Oud 29 augustus 2006, 11:17   #155
ericferemans

Standaard

Citaat:
-----------

At your service
Blijkbaar is Schaarbeek en Molenbeek een rustiger streek dan Tienen!
South Bronx is ook monocultureel. Je moet er inderdaad als blanke niet rondlopen of men knalt je af. Zoals in Tienen.
Ben jij zo verblind door vreemdelingenhaat dat je niet ziet de vreemdelingen gevaar lopen doordat het precies de jihadisten van onze jeugd zijn die beginnen rond te knallen met geweer, messteken uit te delen in vredige stadjes?
Dat er hier haarden zijn van KKK achtige bewegingen die veld winnen in het duister, in de schaduw en het kielzog van een "salonfâhige" propere partij.
Zie je de bui niet hangen?
vergeet niet: actie is reactie.
Indien onze vreemdelingen inderdaad gevaar lopen op straat zal er een tegenreactie komen. En dan is het spel begonnen.
Oud 29 augustus 2006, 11:22   #156
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Doe dat. En zeg tegen Frank Vanhecke dat hij op 3 september in Ruddervoorde (VB-gezinsdag) de groeten doet aan Dieter Van Parys, VB'er uit Oostkamp en sterkhouder van VJW (u weet wel, die mannen van dat neonazi-concert in Lichtervelde). Ze spelen samen gastheer die dag.
Haha: daar gaat de fabel dat ze niets met mekaar te maken hebben!
Men zet ze officieel uit de partij (schrapt ze met terugwerkende kracht) en dan gaat men er een "gezinsdag" mee organiseren????
"Kom, kinderen, de mama en de papa gaan naar de gezinsdag van hun partij! Ge moogt meegaan om pakmakkak te spelen in de speelweide. Als ge groot zijt krijgt ge een groot geweer zoals van Temse om Vlaanderen te gaan verlossen van de stoute mensen. Er is daar een mijnheer die een jeugdbeweging voor grote jongens heeft die toffe Lonsdale pakjes dragen. Met messen leren werpen! Er is ook een meneer die uitlegt hoe je stoute mama's een toek op hun bakkes moet geven. En een straatvechter die journalisten afklopte als studentenleider! Het gaat plezant worden!
Oud 29 augustus 2006, 12:08   #157
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
men VERMOEDT racisme, omdat er geen andere motieven voorlopig gevonden zijn, het is nog niet bewezen he

Heb je meer bewijzen nodig!!!!!!! Mijn broer had VIER messteken!!!!! Een was niet voldoende!!! Ze wilden zeker zijn dat hij dood is!! en stop met onzin te vertellen de skinheads hebben het bekend en tonen geen spijt, zeggen zelfs dat ze die nacht op zoek waren achter vreemdelingen voor plezier om hen te slaan!!!!!!!!!!!!!!
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 12:33   #158
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
Heb je meer bewijzen nodig!!!!!!! Mijn broer had VIER messteken!!!!! Een was niet voldoende!!! Ze wilden zeker zijn dat hij dood is!! en stop met onzin te vertellen de skinheads hebben het bekend en tonen geen spijt, zeggen zelfs dat ze die nacht op zoek waren achter vreemdelingen voor plezier om hen te slaan!!!!!!!!!!!!!!
De houding van het crapuul dat zomaar mensen aanvalt is inderdaad niet langer te tolereren.
De vreemdelingenhaters, de racisten: zij doen alles om hun eigen laffe theorieën te verdoezelen. Ze ontkennen steeds hun holocaust, hun kampen, hun folterpraktijken, hun moord op bejaarden, op homo's, op zigeuners, op vakbondsmensen. Ze "haben es nicht gewusst".
Na zovele "experimenten" met ultra-rechts heeft de democratische wereld nog steeds oogkleppen op, laat hen nog steeds begaan tot het te laat is.
In ons land is de schande dat ze betaald worden uit de staatskast in plaats van vervolgd door de overheid.
Hoever moet het nu nog verder escaleren? Tot de vreemdelingen zich gaan wapenen uit TERECHTE angst? Dan hebben ze hun doel bereikt en kan het kamp van Breendonck weer zijn bloedig werk gaan doen. Dan kunnen de fasicstische jeugdbewegingen fier de ruiten in de bruine wijken gaan inslaan, dan kan men op de VRT de foto's laten zien met de raskenmerken van de eeuwige makkak.
Hoe ver staan we? Wanneer is het definitief te laat?
Oud 29 augustus 2006, 12:35   #159
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
Ik wens uw broer een spoedig herstel toe,

en die skinsheads een flinke straf.
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 12:52   #160
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Van een ander forum:

Citaat:
"Een 19-jarige jongeman en zijn 16-jarige liefje stapten zondagmorgen om 4 uur 30 samen over de Suikerrui.

Ze liepen er de 19-jarige broer van het meisje tegen het lijf. Die was in het gezelschap van vier vrienden. Om een nog onbekende reden ontstond er een discussie.

Het meisje en haar vriend gingen lopen, achternagezeten door de vijf kerels. Eén van de vijf stak de 19-jarige jongen tweemaal met een mes in de linkerschouder. Het slachtoffer werd lichtgewond naar het ziekenhuis gebracht. De politie kon drie van de vijf verdachten oppakken. Zij verschenen zondag voor de onderzoeksrechter.

Eén kerel, de vermoedelijke messentrekker, werd aangehouden. Zijn twee kompanen mochten beschikken. De nummers vier en vijf, waaronder de broer van het meisje, blijven op te sporen."

Gazet van Antwerpen

Dit gebeurde in de zelfde nacht als het incident tussen de skinheads en de romazigeuner. Het ene incident wordt opgeblazen en vermeld op radio en tv en krijgt grote koppen in de pers. Het andere krijgt een korte vermelding in een hoekje van de krant. Waarom toch dat onderscheid en wie beslist hierover binnen de redacties ? Voor de duidelijkheid, ik vind beide misdrijven verwerpelijk.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be