Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 29 augustus 2006, 13:49   #141
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Zo'n grote vooruitgang van het blok lijkt me gezien de toename van de door deze partij veroorzaakte terrorisme bij de jeugd niet erg waarschijnlijk.
Heb jij ze eigenlijk wel nog alle vijf op een rij staan? Terrorisme? Jij woont toch nog in België eh?

Citaat:
Veel brave mensen zullen nu wel inzien dat niet de vreemdelingen maar de nazisten een gevaar zijn voor de veiligheid.
Uw obsessie met nazi's is toch wel frappant zelle. Enfin soit, moest ik ooit voor't VB stemmen, 't zou niet omwille van de vreemdelingen zijn.

Citaat:
Dat het ONZE jeugd is die het hoofd is dolgemaakt en die beginnen te moorden. Dat de VB-jihaat het grote gevaar van de toekomst is.
Verstandige burgers zullen nu wel door hebben dat we hier binnenkort jeugdbendes hebben en ethnische oorlogen op straat tussen hen indien deze haatpartij niet de mond wordt gesnoerd door de kiezers.

En dat zal zeer doen, wees gerust
Verstandige burgers kijken verder dan het lawaai, verstandige burgers beseffen maar al te goed dat partijen zoals de VLD, SP.a, CD&V, PS, MR, FDF.... niet de oplossing vormen, maar het probleem.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:49   #142
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
De N-VA maakt binnenkort, samen met Spirit, de CD&V, VLD, SP.a en hun Franse zusterpartijen deel uit van één groot, Belgicistisch verbond tegen de enige Vlaams-nationalistische partij die overschiet.
Dit is nu al de situatie in het brussels hoofdstedelijk gewest. Daar riep men zelfs de hulp van BuB in.
ilfalco is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:50   #143
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
So much for democracy
voor u is democratie: het VB (met zijn 1/5 de van de stemmen, in de meeste gemeenten 1/10) MOET erbij ?
Daar verzet de grote hoop Vlamingen zich tegen.
OVerigens: anders wordt dit de grootste overwinning van het VB, toch?

Maar men zoekt al excusens, natuurlijk!
Men hangt al in de ring te zuchten:" 't is niet eerlijk: jullie zijn groot en wij zijn klein". Precies: zij zijn klein. Joepie!
ericferemans is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:52   #144
ilfalco
Minister-President

Standaard

Vlaams Belang eist bekendmaking voorakkoorden
Het Vlaams Belang eist dat de voorakkoorden worden bekendgemaakt. die Vlaams minister-president Yves Leterme naar eigen zeggen heeft afgesloten. Zo kunnen de kiezers zich uitspreken over de afspraken tussen de traditionele partijen, luidt het.

Hemeltergende arrogantie
"Ruim een maand voordat de Vlaamse kiezers zich kunnen uitspreken over het gemeentelijk beleid, geeft Leterme aan dat - als het van hem afhangt- toch alles bij het oude blijft", stelt Vanhecke dinsdag vast. "De arrogantie waarmee Leterme nu reeds gesloten bestuursakkoorden aankondigt en daarmee de democratische wil van de kiezer naast zich neerlegt, is hemeltergend".

"Leterme is doof en blind"
De demarche van Leterme bewijst volgens Vanhecke ook dat de Vlaamse minister-president doof en blind blijft voor de wil van CD&V-kiezers en -mandatarissen om scheep te gaan met het Vlaams Belang. "Deze mensen dreigen nu het slachtoffer te worden van politieke broodroof en regelrechte uitsluiting."

Uitsluiting
"Het uitsluiten van mensen is net wat Leterme het Vlaams Belang verwijt," merkt Van Hecke fijntje op, "een uitspraak die, gelet op de politieke zeden in dit land, stilaan lachwekkend wordt. De demarche van de minister-president en de bedreigingen die worden geuit ten opzichte van de lokale afdelingen bewijzen ontegensprekelijk dat de bereidheid bij de CD&V-basis om na 8 oktober samen te werken met het Vlaams Belang groter is dat de CD&V-top durft toe te geven". (belga/hln)

Idd wie A zegt moet B zeggen mr leterme...
ilfalco is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:57   #145
Amon_Re

Standaard

Citaat:
voor u is democratie: het VB (met zijn 1/5 de van de stemmen, in de meeste gemeenten 1/10) MOET erbij ?
Daar verzet de grote hoop Vlamingen zich tegen.
OVerigens: anders wordt dit de grootste overwinning van het VB, toch?

Maar men zoekt al excusens, natuurlijk!
Men hangt al in de ring te zuchten:" 't is niet eerlijk: jullie zijn groot en wij zijn klein". Precies: zij zijn klein. Joepie!
Idioot.
Ik zou klakhetzelfde zeggen moesten ze een cordon rond Spirit leggen, het CS is ondemocratisch, voorakkoorden zijn ondemocratisch, verdomme, België is ondemocratisch.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 29 augustus 2006, 14:59   #146
ericferemans

Standaard

Citaat:
Idioot.
Ik zou klakhetzelfde zeggen moesten ze een cordon rond Spirit leggen, het CS is ondemocratisch, voorakkoorden zijn ondemocratisch, verdomme, België is ondemocratisch.
Deze zever moeten aanhoren van ras-autoritairen...
Je moet het je voorstellen: een partij die trots zegt dat "alle neuzen in dezelfde richting moeten wijzen", een partij die vakbonden wil aan banden leggen, die elementaire mensenrechten met de voeten treedt, die vindt dat zij persé in het bestuur moet zitten maar geen enkel compromis wil afsluiten, die de rechters bedreigt en de rechtspraak demoniseert, die geen kans onverlet laat om het democratisch systeem te verachten en te misprijzen.
Deze partij zaagt nu over "democratie". Haar minachting voor grote en kleine delen van het volk is gekend. Haar opvattingen over vrouwen en hun plaats aan de haard allesbehalve bemind. Haar oubollige ouderwetsheid over drugs, sex, holebi's, adoptie, gevangenisbeleid laat denken aan de frisse wind van de inquisitie.
En maar klagen: omdat ze de democratie moet "ondergaan".
Van een dief kan je lessen krijgen in diefstal, niet in eerlijkheid.
ericferemans is offline  
Oud 29 augustus 2006, 15:02   #147
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Wat een rotte boel allemaal, doe zo verder zou ik zeggen en de politiek krijgt 2 gezichten, demorcratisch of niet democratisch... echt ik snap niet waarom er nog geld moet blijven vloeien naar die gasten, en waarom er tv programma's aan besteed worden, waarom ik er uberhaupt nog tijd voor zou nemen om te gaan stemmen als ik met geen enkele partij meer akkoord kan gaan, vermits ze:
1. Toch liegen in de verkiezingsbeloften
2. Coalities vormen nog voor de verkiezingen gebeuren.. lijkt manipulatie in de voetbal krijg je daar problemen mee.. denk maar aan de gokchinees

En om de vergelijking door te trekken naar de parlementsverkiezingen:
3. Ministers die op een post zitten waar ze geen opleiding voor hebben gevolgd, en zich alsdusdanig moeten laten bijstaan door een kabinet waarin dan ook nog eens mensen zitten die niet de correcte opleiding hebben gevolgd waar hun minister aka "baas" voor moet werken.

Ik ben zo'n gezeik echt kotsbeu.. en ik zie er al tegenop hoe die sukkels nu gaan beginnen hun nummertjes met een fuckin' breede glimlach aan te prijzen.. zoek werk denk ik dan steeds
Bierke is offline  
Oud 29 augustus 2006, 15:06   #148
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
Heb jij ze eigenlijk wel nog alle vijf op een rij staan? Terrorisme? Jij woont toch nog in België eh?
Gelukkig niet in Antwerpen of in Brugge of in Tienen. Waar de "geslaagde" mentaliteitswijziging veroorzaakt door het verbaal terrorisme de jeugt aanzet om te moorden met geweren, te verwonden met messen, of in andere steden waar deze "rage" dankzij deze partij steeds grotere vormen aanneemt.
Terrorisme is het zaaien van redeloze angst om mensen te manipuleren. Het stadium van de woorden is blijkbaar voorbij: jonge VB jihadisten bepalen nu het straatbeeld met hun terreur. Ga je het weer op de jongeren steken?
Wie is hun BIn Laden?

Citaat:
Uw obsessie met nazi's is toch wel frappant zelle. Enfin soit, moest ik ooit voor't VB stemmen, 't zou niet omwille van de vreemdelingen zijn.
Voor welk punt precies dat zij niet aanpakken zoals andere partijen?
Immigratie: zij zijn daar nu blijkbaar VOOR!
Wat stellen ze naar voor, welke mirakelformule stellen deze woordkramers voor om toe te passen die nog niet wordt toegepast? Geloof je in de genialiteit van straatvechters in een partij voortgekomen uit gefrustreerde Ooststrontaanbidders?
Citaat:
Verstandige burgers kijken verder dan het lawaai, verstandige burgers beseffen maar al te goed dat partijen zoals de VLD, SP.a, CD&V, PS, MR, FDF.... niet de oplossing vormen, maar het probleem.
Jaja: alle partijen volgen dezelfde koers en daarenboven heeft het VB een sublieme eigen methode ontwikkeld om sociaal-economische, culturele, samenlevingsproblemen op te lossen: tweedracht zaaien, de jeugd verprutsen door hen aan te zetten tot terreur en voor de rest: BULLSHITTEN.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 augustus 2006 om 15:07.
ericferemans is offline  
Oud 29 augustus 2006, 15:10   #149
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Deze zever moeten aanhoren van ras-autoritairen...
...
U bent (kwaadwillig?) doof.
Amon_Re is offline  
Oud 29 augustus 2006, 15:11   #150
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
u mag ook niet vergeten dat groen de uitvinder van de kiesdrempel was. en nu zijn ze er tegen ze hadden gedacht, toendertijd, dat het VL. B. de kiesdrempel niet zou halen. (dan was het wel democratisch) maar nu.........foei al die antidemorcraten die de wet hebben goedgekeurt. om de poen is het haar te doen! hadden ze steeds het groene gedachtegoed hoog gehouden (zonder dwangmaatregelen en bemoeizucht) dan waren ze nu og een partij boven de kiesdrempel!
Sorry, maar hier schrijf je onzin. De kiesdrempel was bedoeld om de N-VA te nekken (en ook Spirit). Het Vlaams Belang zat toen al fors rond de 16%.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 29 augustus 2006, 15:12   #151
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ik ben zo'n gezeik echt kotsbeu.. en ik zie er al tegenop hoe die sukkels nu gaan beginnen hun nummertjes met een fuckin' breede glimlach aan te prijzen.. zoek werk denk ik dan steeds
'K zou zeggen, join the club
Amon_Re is offline  
Oud 29 augustus 2006, 15:17   #152
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Als iedereen tegen het Vlaams Belang is dan is er iets mis met het Vlaams Belang en niet met iedereen die er tegen is.
Als iedereen tegen het Vlaams Belang is, dan haalt het Vlaams Belang geen stem, slimmeke! En leg nu eens uit waarom het Vlaams Belang de grootste partij is in Vlaanderen...
Jean-Pierre is offline  
Oud 29 augustus 2006, 15:22   #153
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
U bent (kwaadwillig?) doof.
Neen, knettergek van haat.
Oud 29 augustus 2006, 15:25   #154
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Gelukkig niet in Antwerpen of in Brugge of in Tienen. Waar de "geslaagde" mentaliteitswijziging veroorzaakt door het verbaal terrorisme de jeugt aanzet om te moorden met geweren, te verwonden met messen, of in andere steden waar deze "rage" dankzij deze partij steeds grotere vormen aanneemt.
...
Neem je me nu echt voor een randdebiel of ben je er zelf ene? Als ge me zwart op wit kunt bewijzen dat het VB hiervoor verantwoordelijk is, betaal ik u op nen pot en zal'k zelfs voor u stemmen, maar ik denk niet dat je daar zult in slagen...

Citaat:
Terrorisme is het zaaien van redeloze angst om mensen te manipuleren. Het stadium van de woorden is blijkbaar voorbij: jonge VB jihadisten bepalen nu het straatbeeld met hun terreur. Ga je het weer op de jongeren steken?
Wie is hun BIn Laden?
... ik kan niet geloven dat een volwassen mens zoiets zou kunnen zeggen met een recht gezicht, tenzij'm ofwel idioot is, ofwel van kwade wil.

Het VB geeft geen zak te maken met de huidige situatie, als ze al een invloed zouden hebben op de maatschappij, dan is die invloed uiterst klein.
Snap je nu zelf niet dat je met zulke idiote opmerkingen mensen eerder naar't VB drijft dan ervan weg? Denk je dat iemand die bij zijn volle verstand uw BS slikt? Elke keer dat ik uw berichten lees heb ik de indruk dat je niet echt beseft wat er in de mensen hun hoofd rondspookt.

En ja, ik houd de personen zelf verantwoordelijk voor hun daden, omgeacht welke filosofie of wereldbeeld deze ook mogen onderschrijven.

FDW vergelijken met Bin Laden.... ge moet er mer opkomen

Citaat:
Voor welk punt precies dat zij niet aanpakken zoals andere partijen?
Immigratie: zij zijn daar nu blijkbaar VOOR!
Gastarbeid != immigratie, en dat intresseerd me eerlijk gezegt allemaal gene zak.
Het VB pakt momenteel niets aan, niet omdat ze ombekwaam zijn (wat mischien wel zo is, who knows?) maar omdat ze systematisch geweerd worden.

En je weet verdomme maar goed genoeg wat ik wil zien in België, een deftig bestuur, dat wil ik, en dat zal ik met die partijen die ik opnoemde nooit zien.

Citaat:
Wat stellen ze naar voor, welke mirakelformule stellen deze woordkramers voor om toe te passen die nog niet wordt toegepast? Geloof je in de genialiteit van straatvechters in een partij voortgekomen uit gefrustreerde Ooststrontaanbidders?
Referenda & recall zouden al een mooi begin zijn, de partij die hier werk van maakt krijgt direct mijn stem, maar dan enkel als ik die partij effectief ook nog zou vertrouwen, Verhofstadt & co moeten hier niet meer mee afkomen, we weten ondertussen wel hoe goed die muttes hun woord is.

Citaat:
Jaja: alle partijen volgen dezelfde koers en daarenboven heeft het VB een sublieme eigen methode ontwikkeld om sociaal-economische, culturele, samenlevingsproblemen op te lossen: tweedracht zaaien, de jeugd verprutsen door hen aan te zetten tot terreur en voor de rest: BULLSHITTEN.
Voor iemand die in de politiek zit spuw jij anders ook wel een aardig pakske BS.
Amon_Re is offline  
Oud 29 augustus 2006, 15:29   #155
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lol!
Knuppel is offline  
Oud 29 augustus 2006, 15:39   #156
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat je op voorhand weet dat een stem voor het VB een verloren stem is, tenminste als je invloed wil hebben op het beleid maakt de zaak eenvoudiger.
Je kan niet beter uitdrukken dat met het cordon sanitaire en de voorakkoorden het absolute gelijkheidsbeginsel uit grondwet en mensenrechten geschonden wordt.
Gelijkheidsbeginsel dat de basis vormt van de democratie.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 29 augustus 2006, 15:42   #157
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Waarom gaan we nu eigenlijk op 8 oktober gaan kiezen? We weten nu toch al wie er het gemeentelijk beleid gaat bepalen. Laat ons die moeite besparen.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 29 augustus 2006, 15:43   #158
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Dit is een tweepartijstaat aan het worden: het VB en de rest.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 29 augustus 2006, 15:51   #159
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Waarom gaan we nu eigenlijk op 8 oktober gaan kiezen? We weten nu toch al wie er het gemeentelijk beleid gaat bepalen. Laat ons die moeite besparen.
Stemmen gaan begot!

De belgicistische partijen MOGEN verdorie geen andere keuze meer krijgen dan deze waar ze het in Antwerpen al jaren mee doen!
Het is de zekerste weg, door de democratie bepaald, naar de algehele blokkering van Belgique op elk niveau!
Oud 29 augustus 2006, 15:53   #160
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Lol!
??
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be