Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: welke partij zal nooit jouw stem krijgen?
CD&V 0 0%
NV-A 3 2,44%
SP.A 16 13,01%
SPIRIT 5 4,07%
VLD 5 4,07%
VIVANT 0 0%
GROEN! 15 12,20%
VLAAMS BELANG 52 42,28%
VLOTT 0 0%
BUB 15 12,20%
LSP 3 2,44%
PVDA 7 5,69%
NEE 2 1,63%
PROTEST 0 0%
ANDERE 0 0%
Aantal stemmers: 123. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2006, 07:38   #141
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Hier haal jij een dwaze aan, barteke. Het migrantenstemrecht is door zowat elke partij goedgekeurd -behalve- het Vlaams Belang.

Nu kan je zeggen.. jamajama, de VLD is daar toch nie zo voor, t'is de PS & SP-A die dat willen. En ja, dat kan zo wel zijn... Maar voor akkoord getekend is voor akkoord getekend.
Weeral zoiets dat het VB naar zich toe wil trekken het migrantenstemrecht is niet door elke partij goedgekeurd; net zoals er nog partijen zijn buiten het VB die dat niet goedgekeurd hebben.... Da's dan al een dwaze pfffffffff.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 07:39   #142
bartje
Minister-President

Standaard

Mischien wordt het terug effkes tijd dat ik terug eens enkele citaten van onder het stof haal.
Trouwens die gay parade toestanden ik heb het daar ook niet zo voor, maar doen die mensen dan iets mis? Komaan hé en wat bedoel je met relnicheterij van holebi-verenigingen? Was je er lid van misschien of ben je er undercover gegaan?
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 08:00   #143
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Tiens je zegt juist dat het allen tegen één en tegen het VB is, dus XX procent stemt tegen het VB.
Ik wist dat je die opmerking ging maken; ik had je voor moeten zijn. Wie niet voor het Vlaams Belang stemt, stemt er tegen omdat alle tegenstanders van het VB op hetzelfde links varende schip zitten. Maar wees er maar van overtuigd dat op dat schip heel wat mensen zitten die NIET tegen het VB zijn. Kijk maar naar het hoge percetage kiezers in elke partij die met het VB in zee zouden willen gaan.
Niet elke niet-Vlaams Belang kiezer is tegen het Vlaams Belang, maar elke niet-Vlaams Belang kiezer steunt wel het anti-Vlaams Belang beleid. Gelukkig kunnen we daar almaar meer mensen dat doen inzien. Op 8 oktober zal dat weer blijken.

Citaat:
Ik heb hier in de tijd al verschillende standpunten neergezet van citaten van VB mandtarissen tov homo's, niet bepaald lief te noemen...
Ik hou me aan de partijstandpunten aangaande.

Citaat:
Nu en de homo's in het VB die moet het weten hé maar ze moeten nadien niet komen janken; maar ja een homo in het VB mag zich wrsch niet outen en mag wrsch niet opkomen voor de rechten van de holebi's hé, die moeten schoon zwijgen... man man man
Man, man, man, ik weet nu al dat je door mannen geobsedeerd bent.
Een VB'er loopt niet te koop met zijn seksuele afwijkingen. Hetero is de norm, maar van zodra ik zou ondervinden dat mensen met een seksuele afwijking (skatofielen, sm'ers, ...) omwille van die geaardheid geweerd zouden worden, is het voor mij met het VB gedaan. En weet je waarom? Niemand zit volgens de natuur perfect in elkaar, zij het seksueel of op andere vlakken.

Laatst gewijzigd door Duym : 22 september 2006 om 08:09.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 08:34   #144
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Juist.... maar het kan ook altijd slechter... VB bvb
... heb dat altijd raar gevonden, mensen die het establishment cout que cout willen behouden ... zoooo conservatief ... terwijl vooruitgang bestaat uit 'omwentelingen' ...

zo maar een bedenking hoor, geen verwijt bedoeld ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 08:39   #145
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
1. Ik wist dat je die opmerking ging maken; ik had je voor moeten zijn. Wie niet voor het Vlaams Belang stemt, stemt er tegen omdat alle tegenstanders van het VB op hetzelfde links varende schip zitten. Maar wees er maar van overtuigd dat op dat schip heel wat mensen zitten die NIET tegen het VB zijn. Kijk maar naar het hoge percetage kiezers in elke partij die met het VB in zee zouden willen gaan.
Niet elke niet-Vlaams Belang kiezer is tegen het Vlaams Belang, maar elke niet-Vlaams Belang kiezer steunt wel het anti-Vlaams Belang beleid. Gelukkig kunnen we daar almaar meer mensen dat doen inzien. Op 8 oktober zal dat weer blijken.

2. Ik hou me aan de partijstandpunten aangaande.

3. Man, man, man, ik weet nu al dat je door mannen geobsedeerd bent.
Een VB'er loopt niet te koop met zijn seksuele afwijkingen. Hetero is de norm, maar van zodra ik zou ondervinden dat mensen met een seksuele afwijking (skatofielen, sm'ers, ...) omwille van die geaardheid geweerd zouden worden, is het voor mij met het VB gedaan. En weet je waarom? Niemand zit volgens de natuur perfect in elkaar, zij het seksueel of op andere vlakken.
1. En mijn punt is dat het feit dat zelfs op dit door VB-afficinado's overbevolkte forum 42% nooit op het VB zou stemmen ergens bewijst dat het VB veel meer hevige tegenstanders heeft dan andere partijen. Het is voor of tegen.

En nogmaals, de reden daarvoor moet je misschien eens bij jezelf zoeken. Niet iedereen is tegen het establishment, tegen vreemdelingen, tegen homo rechten, tegen dit of tegen dat en lang niet iedereen ziet het zitten om een partij die tegen alles is maar in zijn publicaties niet verder komt dan wat vaagheden als het om oplossingen gaat, te laten regeren.

2. Haha, een echt partijslaafje.... één van de zovelen dus.

3. hazo, hetero is de norm. Wat bedoel je daarmee? Dat homo's abnormaal zijn en daar maar mee moeten leren leven? Dat ze niet dezelfde rechten kunnen krijgen? Zoja, dan ben je idd een mooie partijslaaf...

Weet jij dat recent onderzoek heeft uitgewezen dat 10% van de bevolking waarschijnlijk homo is? Een minderheid, maar wel een significante... Ga je al die mensen bepaalde rechten ontzeggen omdat vanuit bepaalde bekrompen door het katholicisme geïnspireerde standpunten over DE norm en DE abnormaliteit van homo's...

Je laatste zin gaat er echt wel over. "Niemand zit volgens de natuur perfect in elkaar?" Hiermee geef je dus duidelijk aan dat jij vindt dat homo's imperfect zijn, dat op seksueel vlak de hetero's de perfectie zijn en dat homo's een soort van anomalie zijn... Point taken.
Oud 22 september 2006, 08:42   #146
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
... heb dat altijd raar gevonden, mensen die het establishment cout que cout willen behouden ... zoooo conservatief ... terwijl vooruitgang bestaat uit 'omwentelingen' ...

zo maar een bedenking hoor, geen verwijt bedoeld ...
Toch wel grappig...

...een partij met aartsconservatieve standpunten vooruitstrevend vinden...
Oud 22 september 2006, 08:44   #147
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Kiezers weten dit maar al te goed, en weten even goed dat in het huidige klimaat een VB stem een stem is tegen het establishment, tegen al wat zgn politiek correct is...
imho is dit een direct gevolg van CS en de voorakkoorden

de kiezer ziet dat overal waar nodig de andere partijen samensmelten om coalitie te vormen tegen het VB --->DUS DAARUIT VOLGT---> de kiezer heeft nog slecht keuze tussen voor of tegen ...

(electoraal gezien geen slechte situatie voor VB ... zo zullen ze immers compromisloos kunnen blijven groeien tot ze ergens alleen (en misschien zelfs weer compromisloos kunnen besturen))

je moet trouwens op vrtnieuwnet verkiezingen eens kijken naar districtraden ik dacht Hoboken en Merksem of Deurne ... je ziet daar de verkozenen met kleurtjes echt in een raadszaal ... dan zie je eigenlijk hoe democratisch pervers het is om te besturen met een samenraapsel van allen (de zogenaamd grote pc partijen met twee of drie verkozenen) die dan besturen tegen een blok van 11 of twaalf verkozenen VB ... dan zie je pas hoe de keuze van de kiezer (hoe oneens je het daarmee ook kan zijn) echt onder de mat geveegd wordt ... democratie kan niet zo bedoeld zijn dat je geen rekening houdt met bvb 35% van je kiezers ...
Oud 22 september 2006, 08:47   #148
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel grappig...

...een partij met aartsconservatieve standpunten vooruitstrevend vinden...
de vraag is WIE wil er een verandering realiseren ... en WIE is momenteel het aan de macht vastklampende establishment, nietwaar ?

(pas op dit staat volledig los van de capaciteiten en doelstellingen van VB of oppositie in het algemeen hé)

als we ervan uitgaan dat elk politicus het goed voor heeft, en verbetering voor ogen heeft, en daar ga ik van uit, ... dan vind ik het idd mijn plicht om oppositie te stemmen

stilstaan is verliezen
veranderen is evolutie

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 september 2006 om 08:48.
Oud 22 september 2006, 09:10   #149
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vraag is WIE wil er een verandering realiseren ... en WIE is momenteel het aan de macht vastklampende establishment, nietwaar ?

(pas op dit staat volledig los van de capaciteiten en doelstellingen van VB of oppositie in het algemeen hé)

als we ervan uitgaan dat elk politicus het goed voor heeft, en verbetering voor ogen heeft, en daar ga ik van uit, ... dan vind ik het idd mijn plicht om oppositie te stemmen

stilstaan is verliezen
veranderen is evolutie
Och, ik geloof best dat er bij het Vlaams Belang mensen zitten die het goed menen, ook al ben ik het niet met hun standpunten eens.

Maar ik wantrouw de top van die partij. Dewinter, Annemans, Van den Eynde,... waar staan die nu écht voor denk je? Mensen op "de achtergrond" zoals Rob Verreycken of Paul Beliën, die goede banden hebben met de partijtop, waar staan die nu écht voor?

Mocht het Vlaams Belang opsplitsen in enerzijds een centrum-rechtse en anderzijds een extreem-rechtse partij (wat volgens mij een realistisch beeld op het VB is), dan zou ik op die centrum-rechtse partij kunnen stemmen.

Maar op dit moment krijgt het VB van mij een dikke NEE.
Oud 22 september 2006, 09:11   #150
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1. imho is dit een direct gevolg van CS en de voorakkoorden

2. de kiezer ziet dat overal waar nodig de andere partijen samensmelten om coalitie te vormen tegen het VB --->DUS DAARUIT VOLGT---> de kiezer heeft nog slecht keuze tussen voor of tegen ...

3. (electoraal gezien geen slechte situatie voor VB ... zo zullen ze immers compromisloos kunnen blijven groeien tot ze ergens alleen (en misschien zelfs weer compromisloos kunnen besturen))

4. je moet trouwens op vrtnieuwnet verkiezingen eens kijken naar districtraden ik dacht Hoboken en Merksem of Deurne ... je ziet daar de verkozenen met kleurtjes echt in een raadszaal ... dan zie je eigenlijk hoe democratisch pervers het is om te besturen met een samenraapsel van allen (de zogenaamd grote pc partijen met twee of drie verkozenen) die dan besturen tegen een blok van 11 of twaalf verkozenen VB ... dan zie je pas hoe de keuze van de kiezer (hoe oneens je het daarmee ook kan zijn) echt onder de mat geveegd wordt ... democratie kan niet zo bedoeld zijn dat je geen rekening houdt met bvb 35% van je kiezers ...
1. en waar komt dat zogenaamde CS vandaan?

omdat de andere partijen bepaalde vunzige standpunten van het VB te ver vinden gaan. en omdat ze daarom weigeren met het vb in zee te gaan.

wiens schuld is dat?

2. niet mee eens. het is het vb dat dit ervan maakt. het is het vb dat alles wat tegen hen is op een hoopje gooit dat ze beschrijven als links en politiek correct establishment. het is het vb dat zichzelf wentelt in de slachtofferrol en zich een calimero identiteit aanmeet

wees gerust, er is nog voldoende verschil tussen de andere partijen

3. tot de vb stemmers gaan inzien dat ze door op het vb te stemmen niet echt verder geraken

trouwens, ik wil ze wel eens zien besturen in districten als hoboken of deurne

aan de competentie van de mensen ter plaatse te zien zal dat spelletje niet al te lang duren

4. nogmaals, als alle andere partijen niet met het vb wensen te besturen is dat hun goed recht

nog beter, ze verzwijgen dit niet

dus de kiezer weet het

dat de kiezer zelf niet de moeite doet om de verschillen tussen de partijen te zien en enkel het vb fabeltje van allen tegen één gelooft, tja... spijtige zaak.

misschien moet de kiezer maar weer eens wat meer voor zichzelf leren denken
Oud 22 september 2006, 09:38   #151
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. En mijn punt is dat het feit dat zelfs op dit door VB-afficinado's overbevolkte forum 42% nooit op het VB zou stemmen ergens bewijst dat het VB veel meer hevige tegenstanders heeft dan andere partijen. Het is voor of tegen.
Hevige tegenstanders? Ik heb je toch al gezegd dat mensen uit 'de zonder haat straat' haatdragend zijn.
Dat laatste klopt niet. Alleen bij de groenen en de sossen is een meerderheid voor het cordon.

Wat het overige betreft:

-Dat ze niet dezelfde rechten hebben flans jij erbij. Tenzij je dat homohuwelijk bedoelt.

-Je hebt er geen ballen van begrepen. Al zou straks 20% homo blijken te zijn, al zou ik straks ontdekken ook homo te zijn (kan volgens een homo vriend), dan nog blijft het voor mij nog altijd een afwijking.

-Homo's zijn inderdaad imperfect wat seksualiteit betreft zoals alle hetero's imperfect kunnen zijn op seksueel of gelijk welk gebied.
Ik zal echter zal nooit deel kunnen uitmaken van een partij die 'imperfecten' uitsluit, want dan moet ik ook opstappen.
Oud 22 september 2006, 09:42   #152
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Domme kiezers, hé?

Voor de rest wil ik op jouw domme opmerkingen niet verder reageren.
Oud 22 september 2006, 09:46   #153
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Och, ik geloof best dat er bij het Vlaams Belang mensen zitten die het goed menen, ook al ben ik het niet met hun standpunten eens.

Maar ik wantrouw de top van die partij. Dewinter, Annemans, Van den Eynde,... waar staan die nu écht voor denk je? Mensen op "de achtergrond" zoals Rob Verreycken of Paul Beliën, die goede banden hebben met de partijtop, waar staan die nu écht voor?

Mocht het Vlaams Belang opsplitsen in enerzijds een centrum-rechtse en anderzijds een extreem-rechtse partij (wat volgens mij een realistisch beeld op het VB is), dan zou ik op die centrum-rechtse partij kunnen stemmen.

Maar op dit moment krijgt het VB van mij een dikke NEE.
ken jij één partijtop waarvoor dit niet geldt ?

Verhofstadt-Dewael-Degucht ?
Vandelanotte-Stevaert ?
Leterme-Dehaene-Van Rompuy ?
Dua-Vogels-Geysels ?

zou het niet zo zijn dat je in de politiek , wil je echt aan de top raken, een beetje psychopaat moet zijn ? (met nadruk op een beetje hoor, ik ben nog braaf, en niet compleet verzuurd...)
Oud 22 september 2006, 09:50   #154
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hevige tegenstanders? Ik heb je toch al gezegd dat mensen uit 'de zonder haat straat' haatdragend zijn.
Dat laatste klopt niet. Alleen bij de groenen en de sossen is een meerderheid voor het cordon.

Wat het overige betreft:

-Dat ze niet dezelfde rechten hebben flans jij erbij. Tenzij je dat homohuwelijk bedoelt.

-Je hebt er geen ballen van begrepen. Al zou straks 20% homo blijken te zijn, al zou ik straks ontdekken ook homo te zijn (kan volgens een homo vriend), dan nog blijft het voor mij nog altijd een afwijking.

-Homo's zijn inderdaad imperfect wat seksualiteit betreft zoals alle hetero's imperfect kunnen zijn op seksueel of gelijk welk gebied.
Ik zal echter zal nooit deel kunnen uitmaken van een partij die 'imperfecten' uitsluit, want dan moet ik ook opstappen.
Mr Duym, u bent politiek strategisch (maar wellicht ook menselijk) gezien een 'dommekloot'
en ja, denk zelf maar eens na over het waarom, ik heb geen tijd voor hopeloze gevallen
mvg
Anna
Oud 22 september 2006, 09:56   #155
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mr Duym, u bent politiek strategisch (maar wellicht ook menselijk) gezien een 'dommekloot'
en ja, denk zelf maar eens na over het waarom, ik heb geen tijd voor hopeloze gevallen
mvg
Anna
Dit is dan de betere strategie van mensen uit de zonder haat straat.
Oud 22 september 2006, 09:57   #156
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Wat het overige betreft:

Ik wou hierop reageren, maar neen... het is de moeite niet...
Oud 22 september 2006, 10:00   #157
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
1. en waar komt dat zogenaamde CS vandaan?

omdat de andere partijen bepaalde vunzige standpunten van het VB te ver vinden gaan. en omdat ze daarom weigeren met het vb in zee te gaan.

wiens schuld is dat?
dat is hun volste recht, ze mogen dat trachten vol te houden zelfs ... het is echter een aberatie van het doel van democratie.
Citaat:

2. niet mee eens. het is het vb dat dit ervan maakt. het is het vb dat alles wat tegen hen is op een hoopje gooit dat ze beschrijven als links en politiek correct establishment. het is het vb dat zichzelf wentelt in de slachtofferrol en zich een calimero identiteit aanmeet

wees gerust, er is nog voldoende verschil tussen de andere partijen
de kiezer ziet dit anders ...
oorzaak is het kunstmatig maar noodzakelijk samengaan van alle andere (compleet tegengestelde ideologische strekkingen zelfs ) tegen ... die éne grootste partij (die dus als partij meer kiezers achter haar project krijgt dan gelijk welke andere partij)
Citaat:

3. tot de vb stemmers gaan inzien dat ze door op het vb te stemmen niet echt verder geraken

trouwens, ik wil ze wel eens zien besturen in districten als hoboken of deurne

aan de competentie van de mensen ter plaatse te zien zal dat spelletje niet al te lang duren
dit is bijzonder aanmatigend, met deze overtuiging kan je de verkiezingen evengoed, nee zelfs beter afschaffen, u weet toch beter wat goed is voor de mensen ...
trouwens niet echt consequent, wil je nu het cordon behouden of ze zien besturen in Hoboken of Deurne ?
weet je wat de echte nachtmerrie wordt ? VB zal besturen in enkele districten en daar tegengewerkt worden door stadsbestuur ... én het stadsbestuur zal tegengewerkt worden door enkele districten ... complete malaise en alle Antwerpenaars de dupe vanwege het CS ...

Citaat:

4. nogmaals, als alle andere partijen niet met het vb wensen te besturen is dat hun goed recht

nog beter, ze verzwijgen dit niet

dus de kiezer weet het

dat de kiezer zelf niet de moeite doet om de verschillen tussen de partijen te zien en enkel het vb fabeltje van allen tegen één gelooft, tja... spijtige zaak.

je weet t weer beter dan de kiezer ...
je moet nog eens naar die visualisatie kijken van sommige districten ... dan zie je gewoon dat de democratie verkracht wordt
Oud 22 september 2006, 10:00   #158
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wou hierop reageren, maar neen... het is de moeite niet...
daar heb je dan weer gelijk in !
Oud 22 september 2006, 10:03   #159
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is dan de betere strategie van mensen uit de zonder haat straat.
ik zal het u toch maar uitleggen

uw doelstellingen mogen dan al legitiem zijn, uw argumentatie is onethisch.
Oud 22 september 2006, 10:05   #160
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daar heb je dan weer gelijk in !
Oef, alweer wat minder gezever hier.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be