![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: welke partij zal nooit jouw stem krijgen? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
NV-A |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,44% |
SP.A |
![]() ![]() ![]() |
16 | 13,01% |
SPIRIT |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,07% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,07% |
VIVANT |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
GROEN! |
![]() ![]() ![]() |
15 | 12,20% |
VLAAMS BELANG |
![]() ![]() ![]() |
52 | 42,28% |
VLOTT |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
BUB |
![]() ![]() ![]() |
15 | 12,20% |
LSP |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,44% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
7 | 5,69% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,63% |
PROTEST |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ANDERE |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 123. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() Mischien wordt het terug effkes tijd dat ik terug eens enkele citaten van onder het stof haal.
Trouwens die gay parade toestanden ik heb het daar ook niet zo voor, maar doen die mensen dan iets mis? Komaan hé en wat bedoel je met relnicheterij van holebi-verenigingen? Was je er lid van misschien of ben je er undercover gegaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Niet elke niet-Vlaams Belang kiezer is tegen het Vlaams Belang, maar elke niet-Vlaams Belang kiezer steunt wel het anti-Vlaams Belang beleid. Gelukkig kunnen we daar almaar meer mensen dat doen inzien. Op 8 oktober zal dat weer blijken. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Een VB'er loopt niet te koop met zijn seksuele afwijkingen. Hetero is de norm, maar van zodra ik zou ondervinden dat mensen met een seksuele afwijking (skatofielen, sm'ers, ...) omwille van die geaardheid geweerd zouden worden, is het voor mij met het VB gedaan. En weet je waarom? Niemand zit volgens de natuur perfect in elkaar, zij het seksueel of op andere vlakken. Laatst gewijzigd door Duym : 22 september 2006 om 08:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() ... heb dat altijd raar gevonden, mensen die het establishment cout que cout willen behouden ... zoooo conservatief ... terwijl vooruitgang bestaat uit 'omwentelingen' ...
zo maar een bedenking hoor, geen verwijt bedoeld ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En nogmaals, de reden daarvoor moet je misschien eens bij jezelf zoeken. Niet iedereen is tegen het establishment, tegen vreemdelingen, tegen homo rechten, tegen dit of tegen dat en lang niet iedereen ziet het zitten om een partij die tegen alles is maar in zijn publicaties niet verder komt dan wat vaagheden als het om oplossingen gaat, te laten regeren. 2. Haha, een echt partijslaafje.... één van de zovelen dus. 3. hazo, hetero is de norm. Wat bedoel je daarmee? Dat homo's abnormaal zijn en daar maar mee moeten leren leven? Dat ze niet dezelfde rechten kunnen krijgen? Zoja, dan ben je idd een mooie partijslaaf... Weet jij dat recent onderzoek heeft uitgewezen dat 10% van de bevolking waarschijnlijk homo is? Een minderheid, maar wel een significante... Ga je al die mensen bepaalde rechten ontzeggen omdat vanuit bepaalde bekrompen door het katholicisme geïnspireerde standpunten over DE norm en DE abnormaliteit van homo's... Je laatste zin gaat er echt wel over. "Niemand zit volgens de natuur perfect in elkaar?" Hiermee geef je dus duidelijk aan dat jij vindt dat homo's imperfect zijn, dat op seksueel vlak de hetero's de perfectie zijn en dat homo's een soort van anomalie zijn... Point taken.
![]() |
![]() |
#146 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
...een partij met aartsconservatieve standpunten vooruitstrevend vinden...
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de kiezer ziet dat overal waar nodig de andere partijen samensmelten om coalitie te vormen tegen het VB --->DUS DAARUIT VOLGT---> de kiezer heeft nog slecht keuze tussen voor of tegen ... (electoraal gezien geen slechte situatie voor VB ... zo zullen ze immers compromisloos kunnen blijven groeien tot ze ergens alleen (en misschien zelfs weer compromisloos kunnen besturen)) je moet trouwens op vrtnieuwnet verkiezingen eens kijken naar districtraden ik dacht Hoboken en Merksem of Deurne ... je ziet daar de verkozenen met kleurtjes echt in een raadszaal ... dan zie je eigenlijk hoe democratisch pervers het is om te besturen met een samenraapsel van allen (de zogenaamd grote pc partijen met twee of drie verkozenen) die dan besturen tegen een blok van 11 of twaalf verkozenen VB ... dan zie je pas hoe de keuze van de kiezer (hoe oneens je het daarmee ook kan zijn) echt onder de mat geveegd wordt ... democratie kan niet zo bedoeld zijn dat je geen rekening houdt met bvb 35% van je kiezers ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(pas op dit staat volledig los van de capaciteiten en doelstellingen van VB of oppositie in het algemeen hé) als we ervan uitgaan dat elk politicus het goed voor heeft, en verbetering voor ogen heeft, en daar ga ik van uit, ... dan vind ik het idd mijn plicht om oppositie te stemmen stilstaan is verliezen veranderen is evolutie Laatst gewijzigd door Anna List : 22 september 2006 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar ik wantrouw de top van die partij. Dewinter, Annemans, Van den Eynde,... waar staan die nu écht voor denk je? Mensen op "de achtergrond" zoals Rob Verreycken of Paul Beliën, die goede banden hebben met de partijtop, waar staan die nu écht voor? Mocht het Vlaams Belang opsplitsen in enerzijds een centrum-rechtse en anderzijds een extreem-rechtse partij (wat volgens mij een realistisch beeld op het VB is), dan zou ik op die centrum-rechtse partij kunnen stemmen. Maar op dit moment krijgt het VB van mij een dikke NEE.
![]() |
![]() |
#150 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
omdat de andere partijen bepaalde vunzige standpunten van het VB te ver vinden gaan. en omdat ze daarom weigeren met het vb in zee te gaan. wiens schuld is dat? 2. niet mee eens. het is het vb dat dit ervan maakt. het is het vb dat alles wat tegen hen is op een hoopje gooit dat ze beschrijven als links en politiek correct establishment. het is het vb dat zichzelf wentelt in de slachtofferrol en zich een calimero identiteit aanmeet wees gerust, er is nog voldoende verschil tussen de andere partijen 3. tot de vb stemmers gaan inzien dat ze door op het vb te stemmen niet echt verder geraken trouwens, ik wil ze wel eens zien besturen in districten als hoboken of deurne aan de competentie van de mensen ter plaatse te zien zal dat spelletje niet al te lang duren 4. nogmaals, als alle andere partijen niet met het vb wensen te besturen is dat hun goed recht nog beter, ze verzwijgen dit niet dus de kiezer weet het dat de kiezer zelf niet de moeite doet om de verschillen tussen de partijen te zien en enkel het vb fabeltje van allen tegen één gelooft, tja... spijtige zaak. misschien moet de kiezer maar weer eens wat meer voor zichzelf leren denken
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat laatste klopt niet. Alleen bij de groenen en de sossen is een meerderheid voor het cordon. Wat het overige betreft: -Dat ze niet dezelfde rechten hebben flans jij erbij. Tenzij je dat homohuwelijk bedoelt. -Je hebt er geen ballen van begrepen. Al zou straks 20% homo blijken te zijn, al zou ik straks ontdekken ook homo te zijn (kan volgens een homo vriend), dan nog blijft het voor mij nog altijd een afwijking. -Homo's zijn inderdaad imperfect wat seksualiteit betreft zoals alle hetero's imperfect kunnen zijn op seksueel of gelijk welk gebied. Ik zal echter zal nooit deel kunnen uitmaken van een partij die 'imperfecten' uitsluit, want dan moet ik ook opstappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verhofstadt-Dewael-Degucht ? Vandelanotte-Stevaert ? Leterme-Dehaene-Van Rompuy ? Dua-Vogels-Geysels ? zou het niet zo zijn dat je in de politiek , wil je echt aan de top raken, een beetje psychopaat moet zijn ? (met nadruk op een beetje hoor, ik ben nog braaf, en niet compleet verzuurd...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en ja, denk zelf maar eens na over het waarom, ik heb geen tijd voor hopeloze gevallen mvg Anna |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#157 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
oorzaak is het kunstmatig maar noodzakelijk samengaan van alle andere (compleet tegengestelde ideologische strekkingen zelfs ) tegen ... die éne grootste partij (die dus als partij meer kiezers achter haar project krijgt dan gelijk welke andere partij) Citaat:
trouwens niet echt consequent, wil je nu het cordon behouden of ze zien besturen in Hoboken of Deurne ? weet je wat de echte nachtmerrie wordt ? VB zal besturen in enkele districten en daar tegengewerkt worden door stadsbestuur ... én het stadsbestuur zal tegengewerkt worden door enkele districten ... complete malaise en alle Antwerpenaars de dupe vanwege het CS ... Citaat:
je moet nog eens naar die visualisatie kijken van sommige districten ... dan zie je gewoon dat de democratie verkracht wordt |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |