Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 10 september 2006, 13:25   #141
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meerdere malen reeds heb ik mogen vaststellen dat vrouwen soms rare dingen doen als ze een leeftijd voorbij zijn dat mannen niet meer spontaan naar hen kijken.

Dingen gaan kapot,de straat wordt geveegd,er wordt "gekuist" tegen de sterren op...enfin....
kelt is offline  
Oud 10 september 2006, 13:36   #142
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ze kan beter over seks denken dan over politiek.
Seks met bejaarden!
Reza is offline  
Oud 10 september 2006, 13:42   #143
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

" gemakkelijke terminologie die niets bewijst" geldt ook voor uw antwoord.

Je past dezelfde weerlegging toe die je mij verder in je posting verwijt.
Citaat:
als je extreem rechts zit met je politieke visie dan is bijna iedereen links en zo zijn je uitspraken altijd juist, zelfs een genuanceerde VB wordt reeds links in uw ogen of gedachten.
Ik heb de de indruk dat je iedereen die jouw standpunten durft in vraag te stellen als extreem rechts bestempelt. Mag ik er je aandacht op vestigen dat ik een (geschorste) N-VA'er ben en geen VB-lid. Ik wil er echter onmiddellijk aan toe voegen dat ik het VB niet als een extreemrechtse partij beschouw, wel als een radicale Vlaams-nationale partij. Je moet trouwens over bovennatuurlijke gaven beschikken om zomaar te beweren dat ik een genuanceerde VB'er als links catalogeer.
Citaat:
verder wil ik ook voor u herhalen dat dit toch een bijzonder kinderlijke redenering is dat uw gedrag zuiver bepaald wordt door de wijze dat anderen het doen
staat u voor iets of niet ?
indien u staat voor respect en fatsoen, pas het dan toe
ipv "als zij zo doen dan doe ik dit ook" denk- en handelswijze
als u staat voor een leefbare omgeving, tracht dan wijzer te zijn, tracht dan een voorbeeld te zijn van hoe het moet

Voor iemand die me absoluut niet kent is dit een zeer neerbuigende typering die ik in het raam van de vrije meningsuiting hoor te tolereren. Ik ben voorstander van een vrij en democratisch Vlaanderen, met een plaats voor voor iedereen die "respect voor anderen en fatsoen" geen holle slogan vindt. Verder heb ik mijn eigen levensvisie en jij hebt mij absoluut niet voor te schrijven hoe ik mijn leven moet inrichten. Zedeprekers van jouw gehalte kan ik missen als kiespijn.
Citaat:
het is natuurlijk makkelijker te zeggen " voor een leefbaar vlaanderen " dan het zelf leefbaarder te maken
neen, de anderen moeten veranderen om het leefbaar te maken maar in aanloop van verkiezingen zijn de VB kiezers vrijgesteld om mee te werken aan de leefbaarheid

Aan een leefbaar Vlaanderen helpen meewerken is niks oneervol. In mijn gemeente gaan we onze bijdrage leveren met onze lijst "Vlaamse eenheid". Wat is jouw bijdrage?

robert t is offline  
Oud 10 september 2006, 20:08   #144
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En die tracht je met alle middelen op te dringen aan anderen. Iedereen behalve jij laat zich een mening opspelden.
En ik die dacht dat het op een discussieforum belangrijk zou zijn om voor je eigen mening op te komen!
Ik dring mijn mening aan niemand op, maar ik kom er wel voor uit. Als u daar een probleem mee hebt dan is dat uw probleem.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 10 september 2006, 20:50   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas

oei, de jongere Nicolas heeft een gevoelige snaar geraakt bij onze 62 jarige knuppel ( u heeft zelf uw nickname gekozen) ?

Vanwaar jouw behoefte om er mijn nickname bij te betrekken?

Citaat:
ik zal dus niet vervallen in uiten van beledigingen zoals u doet
Waarmee heb ik jou beledigd?

Citaat:

indien de VB kiezer wil staan voor betere leefbaarheid dan moet deze in zijn gedrag, naar mijn mening, het voorbeeld stellen in zijn gedrag.
mensen beledigen, mensen kleineren helpt niet om tot een leefbaardere omgeving te komen.
En wat is DIT?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas
maar eigenlijk bent u precies niet verder geraakt dan het niveau van een kleuter.

ik heb gesteld dat u precies niet verder bent gekomen met uw redenering dan het niveau van klein kind

Ik heb sterk de indruk dat ik toch veel hoger opgeleid ben dan u.

ik weet niet hoe oud u bent en het kan zijn dat u nog een deel van uw ontwikkeling moet ondergaan.

Bedenk dat het ook noodzakelijk is dat we al deze niveau's van denken moeten doormaken in onze ontwikkeling tot volwassene.

het is niet omdat anderen u beledigen dat u ook moet beginnen beledigen ( dit is een kinderachtige manier van doen)

U krijgt toch wel heel snel het gevoel " uitgescholden " te worden, in de psychiatrie noemen ze zo iemand " iemand met een kort lontje".

Citaat:
tenzij ik het mis heb, maar leefbaarheid in een maatschappij verbetert indien men start met het principe van respect voor andere mensen, fatsoenlijkheid in omgang met andere mensen.

Indien deze twee principes de komende weken worden toegepast de komende weken voor verkiezingen door VB en aanhang, dan stijgt de geloofwaardigheid van partij en zijn kiezers. De democratische partijen hebben reeds bewezen in het verleden dat ze voor iets staan. Het VB heeft tot nog toe nog niet bewezen in haar omgang met mensen dat ze de leefbaarheid van onze maatschappij hebben verbeterd, in tegendeel...

Ik zou zeggen: begin bij jezelf.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 september 2006 om 20:51.
Knuppel is offline  
Oud 10 september 2006, 20:59   #146
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

neen, ik ben geen dubbelnick van iemand anders

spijtig dat uw wijze woorden slechts tot deze woorden beperkt is gebleven en dat u zo een rigide opstelling heeft
maar desondanks heb ik geen spijt om mijn tijd in u te steken.
Een van mijn opleiders zij ooit dat ik mij teveel bezig houd met de " verloren zaken", dit is waar maar ik heb er geen spijt van

Hebben je opleiders veel tijd in u gestoken?

Oud 11 september 2006, 07:29   #147
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik zou zeggen: begin bij jezelf
Inderdaad, een duidelijk splinter-balk-geval.
Anderzijds vraag ik me af hoe het mogelijk is om u als ervaren forumbeest zo te laten opjutten door ordinair gescheld. Je zou allang moeten weten dat schelden een nijpend gebrek aan argumenten probeert te verdoezelen. Ik zeg wel: proberen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 11 september 2006 om 07:30.
Supe®Staaf is offline  
Oud 11 september 2006, 15:58   #148
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dit antwoord toont de verwrongen geest aan van links. Wist je dan niet dat de VRT betaald wordt het geld van één miljoen Vlaams Belang kiezers? Met welk recht fungeert deze zender als een haatzaaiende spreekbuis van links?
De VRT zaait geen haat. De zender is gewoon niet (of toch veel minder dan extreem rechts zou willen) bereid mee te werken aan de vormen van haatzaaierij waar het VB mee groot geworden is en nog altijd op teert.
Oud 11 september 2006, 16:00   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Blijkbaar is Hemmerechts niet bepaald een geïsoleerde; Het NSV en het VB mengen dikwijls eens glasscherven onder hun lijm... Moet toch zijn dat ze niet zo geliefd zijn...
Ja, aan het stijgend aantal stemmen zien we duidelijk dat het Vlaams Belang "niet zo geliefd" is...

Over de glasscherven gesproken: de zoveelste stadslegende die de linksen pro domo de wereld proberen in te sturen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 september 2006, 16:00   #150
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Wel tekenend dat het aantal reacties op haar "rebelse" daad wellicht groter is dan op de boeken van die geit.

Wellicht mag ze dra weer in de sofa gaan liggen van een of andere praatshow om te mekkeren over de verzuring
Het is bijvoorbeeld nogal opmerkelijk hoezeer Hemmerechts gehaat wordt door die rechtse rakkers die hier bladzijden doorleuteren over een niet noemenswaardig fait divers (een vrouw die aan een verkiezingsaffiche prutst, ocharme...)
Oud 11 september 2006, 16:09   #151
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Gek, mijn krantenverkoper meldde mij laatst dat Humo steeds minder verkoopt. Ook ik las dit weekblad meer dan 20 jaar, de laatste jaren bij gebrek aan een alternatief, maar na toenemende kinderachtige kutfluitpieskakhumor en de druppel: het natrappen van de dode treinbestuurder, komt dat vod mijn huis niet meer in.
Ik neem aan dat u een politieke vriend bent van die treinbestuurder.
Heeft Humo niet het recht om de waarheid te schrijven?
Is dat niet gewoon het recht op vrije persverslaggeving?

Toen een Deens krantje de islam provoceerde door cartoonsgewijs te spotten met de profeet Mohammed, was rechts unaniem vol lof over de persvrijheid als universeel recht. (Op dat moment had rechts daar trouwens een sterk punt)

Maar als Humo bekend maakt dat mijnheer Demoor, de man die overleed na een vechtpartij met jongeren van Marokkaanse afkomst, een sympathisant was van het VB is dat blad opeens een "vod".

Hebt u ergens een bewijs gevonden dat Humo ongelijk had?

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 11 september 2006 om 16:09.
AEvanLoon is offline  
Oud 11 september 2006, 16:19   #152
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Precies!
Een vraagje aan de linkse rakkers: noem mij in Vlaanderen één bekende kunstenaar (schrijver, zanger, ...) die uitkomt voor zijn VB-sympathie? Niet één. Omdat er geen kunstenaars onder dat één miljoen kiezers zouden zijn? Maak jezelf niet belachelijk. Als iemand in zijn jeugdjaren in een verkeerde optocht heeft meegelopen, mag die later niet naar het songfestival. Het bewijs dat er geen bekende rechtse kunstenaars zijn, is gewoonweg omdat we onder de dictatuur van links leven.
Ik weet het niet meer precies van buiten, maar ik denk toch dat Frank Galan, Salim Seghers, Vannessa Chinitor, Danny Fabri en andere zangers en zangeressen zich toch als zodanig hebben uitgesproken. Gisteren nog, door op te treden op een VB-feestje, waar ook de populaire actrice Yvonne Verbeeck werd voorgesteld als vurige vriendin van Filip Dewinter.

Het zijn wel artiesten van het 7de knoopsgat, maar ze zijn toch "bekend" zou ik denken.
Oud 11 september 2006, 16:19   #153
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies!
Een vraagje aan de linkse rakkers: noem mij in Vlaanderen één bekende kunstenaar (schrijver, zanger, ...) die uitkomt voor zijn VB-sympathie? Niet één. Omdat er geen kunstenaars onder dat één miljoen kiezers zouden zijn? Maak jezelf niet belachelijk. Als iemand in zijn jeugdjaren in een verkeerde optocht heeft meegelopen, mag die later niet naar het songfestival. Het bewijs dat er geen bekende rechtse kunstenaars zijn, is gewoonweg omdat we onder de dictatuur van links leven.
extreem-rechtsen en cultuur

het gaat niet samen

het kan niet samen gaan

extreem rechtsen hebben nu eenmaal een verwrongen geest

ze reageren enkel op het gezaag, geklaag en het negativisme van anderen

hun conservatisme staat haaks op enige creativiteit in hun vege lijf om iets nieuws te creeren

en vooral, ze durven zich niet met zichzelf te confronteren....

terwijl een goed kunstenaar of artiest naast de wereld rondom zich vooral zichzelf in vraag stelt
Oud 11 september 2006, 16:20   #154
bk232214
Gouverneur

Standaard werkt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
De VRT zaait geen haat. De zender is gewoon niet (of toch veel minder dan extreem rechts zou willen) bereid mee te werken aan de vormen van haatzaaierij waar het VB mee groot geworden is en nog altijd op teert.
u wil een plaatsje naar voor bij de V.R.T. zal moeilijk gaan vriendjes gaan spijtig
bk232214 is offline  
Oud 11 september 2006, 16:20   #155
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet meer precies van buiten, maar ik denk toch dat Frank Galan, Salim Seghers, Vannessa Chinitor, Danny Fabri en andere zangers en zangeressen zich toch als zodanig hebben uitgesproken. Gisteren nog, door op te treden op een VB-feestje, waar ook de populaire actrice Yvonne Verbeeck werd voorgesteld als vurige vriendin van Filip Dewinter.

Het zijn wel artiesten van het 7de knoopsgat, maar ze zijn toch "bekend" zou ik denken.
jongen toch

dit zijn geen artiesten

art staat voor kunst

wat die mensen maken? het is populair, het is plat... maar het is geen kunst
Oud 11 september 2006, 16:23   #156
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat is dan wel héél lang geleden. Will Ferdy outte zich ergens héél begin vd jaren zeventig, en hij is daardoor zeker niet geboycot, integendeel zelfs.
En waar jullie de term "rooie VRT" blijven halen blijft voor mij een raadsel : was jarenlang in handen van de tsjeven (cfr. P.Vandenbussche en Cas Goossens), Bert De Graeve werd aangesteld door Eric Van Rompuy en Tony Mary is een donkerblauwe liberaal.
Maar idd, ik was vergeten dat alles wat enigzins tegen het VB is , in jullie ogen sowieso links tot uiterst links is.
Juist.
En de vader van Kristien Hemmerechts (die er trouwens bij was toen Kristien "betrapt" werd op het prutsen aan een verkiezingsaffiche) is de rechtse, toen nog aan de CVP verbonden, ex-BRT-journalist Karel Hemmerechts.

Dat de debuutroman van Kristien destijds zoveel aandacht kreeg (en de prijs van de provincie Brabant) was trouwens vooral te wijten aan de bekendheid van haar vader in Vlaamse kringen in het Brusselse.

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 11 september 2006 om 16:27.
AEvanLoon is offline  
Oud 11 september 2006, 16:30   #157
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar ik vind zowel Hemmerechts als Lanoye vrij waardeloos.
En dan?
Is dit een discussie over literaire smaak?
Oud 11 september 2006, 16:34   #158
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

De enige coërcieve collectivist die trots is op een woonst aan de Cogels-Osylei waarschijnlijk.

Heren, mesdames, uw herverdeling begint dáár.
Oud 11 september 2006, 16:35   #159
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Voor mijzelf is mijn mening belangrijk ja. U luistert blijkbaar liever naar wat anderen zeggen dat uw mening moet zijn. Dat is uw probleem, niet het mijne.

Overigens: Als we eens een peiling deden en vroegen hoeveel mensen het werk van Hemmerechts en Lannoye kennen, over hoeveel percent van de bevolking zou dat dan gaan denkt u?
Alvast meer dan 25 % (wat natuurlijk niet wil zeggen dat die mensen allemaal een boekje van die schrijvers gelezen hebben, laat staan dat ze er fan van zijn, want dat doet hier niks terzake).

Trouwens als Hemmerechts zo onbekend zou zijn, waarom zit u - samen met die hele bende die deze thread op gang getrokken hebben - zich hier dan zo op te winden over haar minuscule, symbolische daad van verzet?

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 11 september 2006 om 16:36.
AEvanLoon is offline  
Oud 11 september 2006, 16:35   #160
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En dan?
Is dit een discussie over literaire smaak?
Anderen begonnen daarover.
Jozef Ostyn is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be