![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() God heeft via Maria een Verlosser aan de mensheid gegeven, sterker nog: het was Gods eigen Zoon. Hij koos Maria uit om voor de verlossing van de wereld een Kind te baren, die zowel goddelijk als menselijk was. Goddelijk, want Maria heeft Haar Kind volgens het evangelie ontvangen door de Heilige Geest; Menselijk, want Hij is weldegelijk geboren, en niet geschapen; in het geslacht van David. Dus om de vermenselijking van God te benadrukken had Hij wel degelijk een Moeder nodig.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 2 oktober 2006 om 18:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik begrijp jouw punt heel goed, maar ik denk dat er een misverstand is. Het is niet verboden om de koran te vertalen in andere talen. Ik heb de koran thuis liggen in 3 verschillende talen. Maar de arabisch geschreven koran is/wordt nog altijd als de ware koran gezien, omdat de vertaalde versen soms hun ware betekenis verliezen (zoals ik al eerder zei). Als we bidden dan bidden we in het arabisch, omdat dit de volkomende en onveranderde versen zijn. Maar in de moskeen wordt niet altijd arabisch gesproken, ik ga na een moskee waar de preken in het engels worden gehouden. Dus het is een misverstand dat arabisch de enige taal voor alle moslims is en dat alles in het arabisch gedaan moet worden en dat je geen andere talen mag gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
De oorspronkelijke vraag van Circe: Citaat:
Citaat:
En die vraag heb ik dan gesteld: Citaat:
Citaat:
-- http://www.harunyahya.com/books/fait...limwoman02.php Maryam replied: "How can I have a boy when no man has touched me and I am not an unchaste woman?" (Surah Maryam: 20), thereby indicating her chastity. Jibril told her that: He [Jibril] said: "It will be so." Allah creates whatever He wills. When He decides on something, He just says to it, "Be!" and it is. (Surah Al 'Imran: 47) He said: "It will be so." Your Lord says: "That is easy for Me. It is so that We can make him a Sign for humanity and a mercy from Us. It is a matter already decreed." So she conceived him and withdrew with him to a distant place. (Surah Maryam: 21-22) By Allah's will, Maryam became pregnant with Prophet 'Isa (as) and yet remained a virgin. Her pregnancy was independent of this world's usual cause-and-effect relationship. The circumstances of his conception were among the features of Prophet 'Isa's (as) miracles. http://www.islam-watch.org/AbulKasem/BismiAllah/2a.htm Those verses refer to the birth of Jesus by a Virgin Mary. A representative of Allah, in the shape of a man (Archangel, possibly, Gabriel), met Mary when she was living alone in a temple. This representative of Allah told Mary that he had with him the Ruh or the 'spirit' (in simple language this could mean the Seed of Allah) to impregnate her with. Then this man (Archangel Gabriel) blew through the upper garment of Mary to let this Seed of Allah (Ruh) travel all the way to her uterus and caused her the pregnancy. --- Waarmee volgens de mohammedaanse schrifturen voldoende is bewezen dat Jezus de zoon van Allah is. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Een daarbij ,ik heb allang deze discussie een dikke punt achter gezet, omdat het meestal naar de verkeerde kant uitgaat namelijk: het onnodig her een der geschelden en meestal komt het ware persoonlijkheid naar boven....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waar heb ik ooit gescholden, Lincoln? Ik draag alleen maar feiten aan, zoals bijvoorbeeld dat Jezus volgens de mohammedaanse schrifturen geboren is van een menselijke vrouw en de "geest" van Allah, waardoor hij inderdaad Allah's zoon is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
Directe bevel is zoals het staat in de koran toen abraham in het vuur gegooid was ( ya naro kuni bardan wasalaman 3ala ibrahim: O vuur wees koud een zacht tegen ibrahim). Indirecte bevel zoals hij jezus schiep of adam en de hemelen een aarde! Wallaho a3lam. Bij indirecte bevel zie je dat er in de koran altijd een tussenkomst staat ofwel met het woord (na7no: wij) ofwel staat er de naam onuitdrukkelijk zoals roo7 alqudus of kalimato llah,. en dat is meestal bij het scheppen van een volwaardige schepsel , Ook bij de schepping van de hemelen een aarde is er sprake van een indirecte bevel zoals ( wassama a banainaaha bi aidin wa inna la mousi3oun: de hemelen die we schiepen met handen enz...niet dat er handen gebruikt werd maar hier is er sprake van een indirecte bevel ) ,of bij het openbaren een het beschermen van zijn bevel ( Inna na7no nazzalna 'dikra wa inna laho la 7afidoon: Wij hebben de 'dikr geopenbaard en wij zullen dit beschermen) enz enz,...En daarbij waarom heeft allah uitdrukkelijk in de koran gesproken dat hij geen zoon heeft noch ouders noch wekt of verwekt te zijn, zou dat zo zijn dan zou de koran allang haar kracht en geloofwaardigheid verloren hebben!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 3 oktober 2006 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Ik zeg niet dat u (persoonlijk) mij gescholden hebt!!!
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(Infinitus est numerus stultorum. Intussen zijn ze met 1,2 miljard en volgens hen is de groei van dat cijfer onbeperkt. Is dit nu schelden, of een feitelijke vaststelling? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 3 oktober 2006 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Enig idee waarom je andere citaat met "haat" begint? Of is dat onbewust? Intussen hartelijk dank voor het aanbrengen van het bewijs dat volgens de mohammedaanse schrifturen Jezus de zoon van Allah is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() [quote=Basy Lys;2042519]Ik ben niet de persoon die iemand persoonlijk zal beledigen, maar je vraagt er echt wel om door met dat tweede citaat in je sig te suggereren dat ofwel je gespreksgenoten dom zijn ofwel degene die het gebruikt.Wie is er dan begonnen met "Infinitus est numerus stultorum"
Enig idee waarom je andere citaat met "haat" begint? Of is dat onbewust? Ben je allergisch voor moslims?? Intussen hartelijk dank voor het aanbrengen van het bewijs dat volgens de mohammedaanse schrifturen Jezus de zoon van Allah is.Dat is wat u daaruit afleidt, men zegt toch dat men uit de koran zowel het goede als het kwade kan afleiden? isn't it?[/quote]
![]() |
#157 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Oei, ben jij een moslim, en is haat dan een eigenschap van moslims? Citaat:
![]() P.S.: ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik dat bloedrood uit je vorige posting weggelaten heb bij het citeren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als jij stel dat twijfel een blijk van zwakheid is, dan zullen jij en ik elkaar wellicht nooit kunnen begrijpen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
![]() |