Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2006, 23:42   #141
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Ja hey mensen had eens 4 uur geleden gereageerd of zo!

Ik heb geen tijd meer, ik moet gaan slapen. Ik zie morgen wel of ik nog iets kan beantwoorden, dit wordt me te veel.

Groetjes iedereen.
Oud 23 september 2006, 12:17   #142
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
8 In de Gazastrook zijn kerken aangevallen. En raad eens wie uiteindelijk de kerken met gewapende mannen beschermd heeft? De Islamitische Jihad.

Nee, niemand verplicht mij om naar de 245ste Osama bin Laden-tape te kijken die uitgezonden wordt op Al-Jazeera en op mysterieuze manier zijn weg vindt naar alle grote westerse nieuwsmedia, keer op keer.
Wat dit allemaal met de komst van die Imams heeft te maken, begrijp ik niet goed of het moest zijn dat dit feit wordt aangegrepen om nog eens wat extra over de Islamitische Jihad en Osama bin Laden te zaniken.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 12:26   #143
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Wat dit allemaal met de komst van die Imams heeft te maken, begrijp ik niet goed of het moest zijn dat dit feit wordt aangegrepen om nog eens wat extra over de Islamitische Jihad en Osama bin Laden te zaniken.
idd die imams zullen nu zanniken over de weg die islam al heeft ingeslagen in europa en hoe ze nu verder moeten werken om hun doel te kunnen bereiken.
Want : De islamitische wetgeving is door God geopenbaard en daardoor onfeilbaar.

Laatst gewijzigd door colargo : 23 september 2006 om 12:28.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 13:01   #144
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
idd die imams zullen nu zanniken over de weg die islam al heeft ingeslagen in europa en hoe ze nu verder moeten werken om hun doel te kunnen bereiken.
Want : De islamitische wetgeving is door God geopenbaard en daardoor onfeilbaar.
Refererende naar het fotootje dat je bij je bericht plaatste, vond ik het volgende artikeltje in de Gazet van Turnhout van 7.9.2005:

De collaboratie in Turnhout: het VNV vergadert

Uniek materiaal. Dat is het minste wat je kan zeggen over de fotoreeks die bewaard wordt in het centrum voor oorlogsdocumentatie in Brussel, ook te raadplegen op hun website. Het gaat om een reeks van acht foto’s van een meeting van het Vlaams-Nationaal Verbond (VNV), peiler van de Vlaamse collaboratie tijdens de Tweede Wereldoorlog, op 6 september 1943 in Turnhout. De leider van het VNV, Hendrik Elias, die de vlak daarvoor overleden Staf Declerq opvolgde, kwam de kopstukken van de collaboratie in Turnhout en omstreken een hart onder de riem steken. Het leverde hem een staande ovatie, bekroond met een enthousiast salvo Hitlergroeten op. Niet meteen wat wij “zachte collaboratie” zouden noemen.

In een interview met de Israelische krant Haaretz verklaarde Philip Dewinter van het Vlaams Belang onlangs dat hij zijn partij ziet als de troonopvolgers van het VNV en Staf Declerq: “He [Staf Declercq - red.] is one of the historic leaders of the party. This is part of the history of the Flemish nationalist movement and it is impossible to deny this. We are the descendants of this movement. Some of the members of the party attend these events because they want to honor the heritage of the Flemish movement. This does not mean that they agree with Nazism. Not at all. I understand that this is hard to understand as a Jew. I respect very much that Jews have a problem with this. But Jews must also understand that this is not as simple as it seems. Not all of the [Nazi] collaborators wanted to kill the Jews in Europe. Most of the collaborators had other motives. I think that if they were living today, most of them would be ashamed of what happened to the Jews. The only thing I can do today is to say that I respect very much the suffering of the Jewish people, to express my sympathy and condolences about what happened and to try to move far away from this. But the Jewish people must understand that not every collaborator was necessarily anti-Semitic.”

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 23 september 2006 om 13:02.
Oud 23 september 2006, 13:06   #145
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
immam's worden opgeleid door Mullah's in iran, het land "die israel van de kaart wil vegen" En dit zijn de woorden van pres. van iran.(fanatieker kan niet). Doen hun haatpreken niet enkel in ons land maar wereldwijd.
t'zijn geen BBET'er hoor , zijn veel beter georganiseerd en hebben de kunst om de vijand voor hen te laten werken.

any non Muslim land is considered Dar ul Harb a land of war
Bijlage 13746
De grootste onzin die ik ooit heb gehoord .
Oud 23 september 2006, 13:10   #146
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
De grootste onzin die ik ooit heb gehoord .
Mijn bericht gelezen ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=144
Oud 23 september 2006, 13:37   #147
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Het simpele antwoord is dus om hun centrale geloofspunten niet belachelijk te maken.

Er is in de islam een verbod op afbeeldingen van de profeet (bij sommige stromingen zelfs een verbod op afbeeldingen van levende wezens in het algemeen, ook al is dat een kleine minderheid).

Met een klein beetje respect kan je dus voorkomen dat ze over je auto lopen.
Meen je dat nu ?
De profeet mohammed was een moordenaar en een pedofiel, iedereen die de hadiths leest weet dit. En ik ga NOOIT uit "respect" het nalaten hier mijn mening over te geven. Ik ben absoluut geen gelovige en ik mag kritiek uiten op bepaalde aspecten van religie, net zoals gelovigen commentaar mogen geven op atheïsme. Dat is de vrijheid van meningsuiting.
Wat jij voorstelt, is gewoon plat op je rug gaan liggen en je laten naaien door een ideologie die qua imperialisme en algehele achterlijkheid een meerdere is van het middeleeuwse katholicisme. Je moest je schamen dat je het recht op vrijheid van meningsuiting - waar lang en hard voor gevochten is ! - zo verkracht.
Als er mensen over je auto lopen na het publiceren van een paar tekeningetjes, is er een probleem met die mensen, niet met die tekeningen !
Het respect waar jij het over hebt, moet van 2 kanten komen. Het respect van de moslimgemeenschap voor onze westerse normen en waarden is ver te zoeken, getuige de geweldplegingen (fysiek en verbaal) tegen westers geklede allochtone vrouwen, de onwil tot integretatie (laat staan assimilatie), de haatpreken (zie humo vorige week),......
Oud 23 september 2006, 13:48   #148
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Meen je dat nu ?
De profeet mohammed was een moordenaar en een pedofiel, iedereen die de hadiths leest weet dit. En ik ga NOOIT uit "respect" het nalaten hier mijn mening over te geven. Ik ben absoluut geen gelovige en ik mag kritiek uiten op bepaalde aspecten van religie, net zoals gelovigen commentaar mogen geven op atheïsme. Dat is de vrijheid van meningsuiting.
Wat jij voorstelt, is gewoon plat op je rug gaan liggen en je laten naaien door een ideologie die qua imperialisme en algehele achterlijkheid een meerdere is van het middeleeuwse katholicisme. Je moest je schamen dat je het recht op vrijheid van meningsuiting - waar lang en hard voor gevochten is ! - zo verkracht.
Als er mensen over je auto lopen na het publiceren van een paar tekeningetjes, is er een probleem met die mensen, niet met die tekeningen !
Het respect waar jij het over hebt, moet van 2 kanten komen. Het respect van de moslimgemeenschap voor onze westerse normen en waarden is ver te zoeken, getuige de geweldplegingen (fysiek en verbaal) tegen westers geklede allochtone vrouwen, de onwil tot integretatie (laat staan assimilatie), de haatpreken (zie humo vorige week),......
U moet geen respect opbrengen voor een profeet van eender welke godsdienst maar wel voor de keuzes van uw medemens.

Vrijheid van meningsuiting werd verkracht? Inderdaad! Die Deense krant heeft notabene geweigerd om spotprenten van Jesus te publiceren omdat de lezers ze niet zouden kunnen appreciëren...

De moslimgemeenschap heeft geen respect voor de "westerse" normen een waarden? Is dat niet een grote veralgemening? Er zitten langs beide kanten blijkbaar mensen die geen respect voor elkaar kunnen opbrengen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 13:52   #149
Lincoln

Standaard

Citaat:
Niet idereen is een slechterik wil je zeggen?? I agree... of wil je zeggen imams=vlaamse collaborateurs ?

Laatst gewijzigd door Lincoln : 23 september 2006 om 13:53.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 13:54   #150
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
De profeet mohammed was een moordenaar en een pedofiel, iedereen die de hadiths leest weet dit.
En jij bent 'beschaafd'.
Oud 23 september 2006, 13:56   #151
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet idereen is een slechterik wil je zeggen?? I agree... of wil je zeggen imams=vlaamse collaborateurs ?
Ik wil alleen maar zeggen dat de vreemdelingenhaat en de haat tegenover andere volkeren bij jullie een traditie is.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 23 september 2006 om 13:57.
Oud 23 september 2006, 14:05   #152
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
U moet geen respect opbrengen voor een profeet van eender welke godsdienst maar wel voor de keuzes van uw medemens.

Vrijheid van meningsuiting werd verkracht? Inderdaad! Die Deense krant heeft notabene geweigerd om spotprenten van Jesus te publiceren omdat de lezers ze niet zouden kunnen appreciëren...

De moslimgemeenschap heeft geen respect voor de "westerse" normen een waarden? Is dat niet een grote veralgemening? Er zitten langs beide kanten blijkbaar mensen die geen respect voor elkaar kunnen opbrengen.
Ik kan wel respect opbrengen voor individuele keuzes, met die beperking dat mijn respect stopt wanneer die personen hun overtuiging een bedreiging vormt voor mezelf, mijn naasten en mijn burgerrechten. Wil je als getuige van jehova je dagen slijten door mensen te vervelen met je boodschap ? Be my guest. Maar als je denkt te kunnen rekenen op respect wanneer je oproept tot een heilige oorlog zit je fout.

Er is een vrijheid van meningsuiting, geen plicht tot het publiceren van wat dan ook. Die krant heeft het recht spotprenten van jezus niet te publiceren. Wil je jezuscartoons ? Die vind je zowat overal.

Het is misschien een veralgemening te stellen dat "de moslimgemeenschap" geen respect opbrengt voor westerse waarden, maar ik trek mijn woorden niet in zolang er in die gemeenschap geen duidelijke breuklijn komt tussen de extremisten en de gematigden. Dat de hele gemeenschap moet boeten voor de woorden en daden van die "enkelingen" (toch nog ongeveer 10-15% extremisten !) is volledig hun eigen schuld, zij moeten zelf grote kuis houden en niet wachten tot de staatsveiligheid dit in hun plaats doet.

hier heb je al een spotprent:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: bmp jezus.bmp‎ (877,5 KB, 77x gelezen)

Laatst gewijzigd door alharb : 23 september 2006 om 14:06. Reden: cartoon
alharb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 14:08   #153
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik wil alleen maar zeggen dat de vreemdelingenhaat en de haat tegenover andere volkeren bij jullie een traditie is.

Dat ontken ik niet, de meesters van het nationalism zijn trouwens arabieren !
Oud 23 september 2006, 14:11   #154
Lincoln

Standaard

Het afwijkendheid is (over dit onderwerp "nationalism") als je zegt dat het ééne volk beter is dan het andere, elke volk heeft afwijkingen inclusief "joden". Wie dat tegenspreekt ,spreekt over het onmogelijke,.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 23 september 2006 om 14:12.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 14:13   #155
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ontken ik niet, de meesters van het nationalism zijn trouwens arabieren !
Zou iemand soms de nick van Lincoln gehijackt hebben?

Ik vind dat hij er de laatste tijd toch maar een beetje raar bijloopt hoor, en zijne praat... hij heeft teveel slechte munt geslurpt zullen we maar denken...
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 14:15   #156
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
De meesters van het nationalisme zijn de arabieren !
Na het Vlaams Belang met zijn 'Eigen Volk Eerst'.

VNV te Turnhout, 1943

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 23 september 2006 om 14:17.
Oud 23 september 2006, 14:17   #157
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

VNV te Turnhout, 1943
Extreem-nationalisme is inderdaad nooit goed.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 14:18   #158
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Zou iemand soms de nick van Lincoln gehijackt hebben?

Ik vind dat hij er de laatste tijd toch maar een beetje raar bijloopt hoor, en zijne praat... hij heeft teveel slechte munt geslurpt zullen we maar denken...
Hik°°°hik°°° ik heb iets anders gedronken.
Oud 23 september 2006, 14:21   #159
Lincoln

Standaard

Citaat:

VNV te Turnhout, 1943
Dat is ni waar ,hitler haalde zijn inspiratie bij mussolini ,opzich zijn de italiaanen de meeste lijkende volk van europa op de arabieren (mss wegens huwelijks vermenging met vreemde volkeren in het verleden zie geschiedenis van mediterane eilanden in de middelandse zee, ps: hoe meer je naar het zuiden gaat hoe meer je hot-karakter tegen komt en weinig koelbloedigheid),.
Oud 23 september 2006, 14:23   #160
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Extreem-nationalisme is inderdaad nooit goed.
Dat zeg je zelf "extreem" maar een beetje nationalism maakt geen kwaad.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be