![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Grapjas; je hebt het dan wel over belastinggeld. Ik wil helemaal niet aan religies bijdragen.
![]() |
#143 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De discussie vervalsen is afkomen met argumenten als "gij zijt gene democraat".
![]() |
#144 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lees het hele verhaal nog maar eens na... Het gaat precies om de inhoudelijke controle door de overheid. Het gemummel over de controle op de methodologie van geloofsstrekkingen via de financiering is een schaamlapje. In een rechtsstaat behoren de veiligheidsdiensten afdoende voorzien te zijn op het depisteren van aberraties op dat vlak. De ijzige waarheid is dat het establishment géén kritiek duldt die het niet desgevallend kan smoren. Daar staat de koe aangebonden en nergens anders.
![]() |
![]() |
#146 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ge ziet, beste Desiderius, voor insinuaties hoeven we niet onder te doen ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vernauw het religieuze debat helemaal niet tot het abortusdebat. Het was Griffin die over abortus begon in dit bericht: http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=64. En Griffin geeft zelf toe in dat topic dat hij zijn mening (nl. de mening dat men zelf vrij mag kiezen voor abortus) wil opdringen. Citaat:
Naar analogie kan men immers stellen dat iedereen vrij moet kunnen kiezen om een ander te vermoorden. Niemand verplicht mij om te moorden, dus mag ik mij daar niet druk om maken. Citaat:
De overheid legt mij op dat vlak dus vanaf 1990 een vrijzinnige visie op. En daarvoor legde ze mij op dat vlak een christelijke visie op. U beschuldigt mij van arrogantie terwijl uzelf mensen de keuze wil geven om hun ongeboren kind te doden? Tja, dan ben ik maar arrogant.
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er zijn ook een heleboel zaken waar ik met mijn belastinggeld niet aan wil bijdragen. Laten we belastingen dan maar afschaffen en dan kan iedereen kiezen waar hij of zij geld aan wil uitgeven?
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Graag geen onzin kletsen. Belastingen zijn noodzakelijk voor het realiseren van NUTTIGE zaken en niemand kan enig nut aantonen van godsdienstig gezever.
![]() |
#151 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik het oproepen tot een zorgzame samenleving, wat afgelopen zondag nog bij ons in de parochiekerk gebeurde n.a.v. Nationale Ziekendag, wel nuttig.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een oprechte vraag: Kan er iemand mij uitleggen waar men het recht vandaan haalt een ongeboren kind te doden?
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Bij gevolgen van verkrachting/misbruik/incest en/of als het leven van de moeder op het spel staat zou ik echter niet aarzelen. Bij prognose "biologisch onvolwaardig" behoud ik zeer sterke twijfels want "normstelling" te zeer vatbaar voor manipulatie. Maar nogmaals, onder "normale" omstandigheden wil ik met abortus niets te maken hebben; hier heb ik geen kerk voor of bij nodig.
![]() |
![]() |
#157 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je zou toch beter moeten weten ? ik heb je ook uitgelegd waarom dat het zo is 't ging 'm hier over of we eenieder de vrijheid zouden moeten laten om zich te organiseren in een select clubje... hoe gek de ideeën en de inwendige structuur het antwoord is definitief ja ( tot op die hoogte ... blahblah ) jij zou dat verbieden/beknotten ( = controleren ) alleen maar onder het vermoeden van blahblah geldt dit voor religie dan moet dit voor alles zo gelden ps. reken deze dan ook maar als een misverstand: zie vererop Laatst gewijzigd door praha : 11 oktober 2006 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
da's conservatisme omwille van het conservatisme Laatst gewijzigd door praha : 11 oktober 2006 om 22:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
clubjes met gelijkgezinden moeten kunnen maar naargelang het gedachtengoed kan ik me best inbeelden dat men ze al of niet beter zal in 't oog gaan houden wat jij echter doet is deze clubjes bij voorbaat schuldig bevinden omwille van de historische excessen van andere clubjes die zich op hetzelfde raakvlak bevonden ? doe je dat ook voor andere clubjes ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |