Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 28 september 2006, 09:23   #141
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

kronkel, kronkel,...
jan hyoens is offline  
Oud 28 september 2006, 09:33   #142
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Een stem voor extreem rechts is ook een verloren stem, niemand praat met die partij dus weggegooide moeite. Maar ik ben al blij dat VBers zo dom zijn, stel u voor dat ze massaal op dedecker zou stemmen er zou echt nog iets in dit land gaan veranderen. No tnx, stem maar massaal op het blok dan ben ik tenminste verzekerd van een links beleid.
Deze wordt ingekaderd.

Een linkse kwiet die toegeeft dat het beleid links is, en bovendien verzekerd links is.

Ze zijn zeldzaam, die linkse kwieten met een overdosis waarheidsserum!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 28 september 2006, 09:34   #143
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
[*]Vakbonden bedruipen zichzelf door bijdragen van leden en van de werkgevers.
http://presscenter.org/archive/20060...0dd0f/?lang=nl
http://www.cov-oostvlaanderen.be/vakbondspremie.htm
http://www.belgium.be/eportal/applic...ge&docId=36745
http://www.sd.be/site/website/be/nl/...000P_050128_02

Als de staat de werkgever is, betaalt de belastingbetaler de vakbondsbijdrage der gesyndiceerden.

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 28 september 2006 om 09:36.
Jos Verhulst is offline  
Oud 28 september 2006, 09:39   #144
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een democraat is iemand die met zijn stem woekert!
Stemmen is heel belangrijk!
1.Als je niet stemt, ongeldig stemt, op het VB stemt WEET je dat er niets verandert: het is een stem voor de meerderheid!
2.Het VB dwingt zijn kiezers om enkel voor postjesjagers te kiezen. Het enige resultaat is zoals bij de koers: de raptste is gewonnen, de mensen zijn blij dat "hun" coureur op het podiummeke staat en zij drinken daar een pintje op.
Maar die coureur die zit aan de champagne en gaat met de prijzen lopen!

Maar een koers is mooi om zien, en je moet respect hebben voor mensen die hun kloten van hun lijf rijden om eerst aan te komen. Dat heeft iets.

Om een aantal spasten in mijn gemeenteraad bezig te zien, of erger nog in één van onze vele parlementen is dat anders. Tom Boonen is een originele Vlaamse jongen die ons amuseert enprecies zoals een goed voetballer op de bal speelt tijdens intervieuws.

3.Maar de zagemanen, heilige drevuldigheid van het VB gedragen zich als Getuigen aan je deur: doordrammen en altijd hetzelfde litanietje afdraaien.

4.Het VB speelt met de mensen hun voeten. Het is eigenlijk een uit de hand gelopen farce. En het is een bussines geworden zoals een ander.
Eigenlijk zijn het oplichters. Die de mensen wat wijs maken.

5.Dat is geen democratie, wat die beoefenen: dat is nihilisme en zakkenvullerij, postjesjagerij op hoog niveau. Ik denk dat ze daar ook op de duur doping voor pakken: om dat zo straf te doen!

Het is meer zoals de voetbal: dat is geen politiek meer, dat is big bussines.
En wij betalen, ook degenen die daar niet van moeten weten.
Maar schatje, ben je je weer aan het opwinden?

In Antwerpen bijna 40 procent op het Belang, en traditiegetrouw volgt de rest van het land de volgende stembusgang de Antwerpse teneur.

Voel je de bui al hangen?

We hebben tijd hoor, and you're running out of time.
En we hebben vooral een ongekende reserve aan aspirant-molotof-cocktails gooiende allochtoontjes.

Ik weet dat je al héél oud bent, maar ik hoop uit de grond van mijn hart dat je net lang genoeg leeft om het nog te zien gebeuren, een meerderheid voor het Belang.

En nu mag je weer als reactie zeshonderd postings vol lullen met diezelfde zever als weleer waar niemand nog iets meer inziet dan het testament van die ambetante zot die voorzitter wou worden van Spirit,
but it won't change a shit.
De cijfers zetten ja stembusgang na stembusgang meer in je onwelriekende hempie!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Nierika is offline  
Oud 28 september 2006, 09:41   #145
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Indien je op zo'n grove manier een zin uit zijn context haalt, dan weet je toch dat je met je kattebilletjes bloot gaat hé ! Jazeker!

De andere puntjes laat je lekker niet zien hé?
En mijn andere posts die hier verder op doorgaan: "jamais vu?"

Je hebt dus de keus tussen stemmen op DE zakken vullers (proffesionele opositie zonder enig effect gegarandeert voor zes jaar) OF je maak uit of je in je gemeente meer rechts of meer links, meer groen of meer grijs, meer blauw of rood of geel krijgt.
Je kan dan ook het VB totaal buiten schot zetten, wat ook al niet mis is natuurlijk.
Je trucje het is één tegen één is een leugen (een zwarte natuurlijk) van de grapjasjes van het VB.
Je stem maakt wel degelijk een verschil: indien er tien blauwe rechtse rukkers in een gemeenteraad zitten krijg je helemaal geen rode bestuur hoor!
Ik vlieg nu wel uit mijn partij maar dat kan me niet bommen.
Ik kan niet tegen die onozele praat van Blokdenkers

Stupied hoor... en HEEEL doorzichtig.
1 op tien voor philipdewinteren
Spirit, da's pas democratie!
Een halve minister per gescoorde stem!
En jij gaat ons de democratie eens uitleggen?

Nierika is offline  
Oud 28 september 2006, 09:50   #146
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Duym
Zelfs tot in alle futiliteiten weet feremans te liegen en te bedriegen. Waar zeg ik dat hier een haas staat?

Citaat:
Inderdaad, argumenten. Als een bange haas zien we Feremans weglopen

Waarmee definitief wordt aangetoond dat Feremans zijn eigen conclusies tot in den treure toe niet kan afzweren.

Dit is er nu ook eentje om in te kaderen:
Het immer groot gelijk van Eric Feremans!

Hoe kan zo iemand ooit ongelijk hebben?

Nierika is offline  
Oud 28 september 2006, 09:59   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah: dat maakt de vakbonden een criminele organisatie, en op mijn vergelijkingske hebt ge geen kritiek?
Tof, schat: love you!
JE HEBT GELIJK!
Het ging hier over een ABVV afgevaardigde die naar de rechtbank stapte met een dikke, vette leugen, Feremans.
Maar ja, die rooie bedriegster dacht wellicht dat ze tegenwoordig overal op zijn Gents rechtspreken, zodat ze alle kans had om desalniettemin gelijk te krijgen, hé?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 september 2006 om 10:03.
Knuppel is offline  
Oud 28 september 2006, 10:02   #148
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Spirit, da's pas democratie!
Een halve minister per gescoorde stem!
En jij gaat ons de democratie eens uitleggen?
Citaat:
De Tijd heeft berekend dat het kartel van Spirit slechts 50.000 stemmen heeft aangebracht voor SP.A.

Met een 'prijs' van 16.666 stemmen zijn de al verworven Spirit-zetels nog goedkoper dan die van de N-VA.
Oud 28 september 2006, 10:07   #149
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Uitspraak komt pas volgende week!
Reza is offline  
Oud 28 september 2006, 10:12   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Uitspraak komt pas volgende week!
En jij zult de eerste zijn om hier je sympathie voor die arme bedriegster van de rooie vabond te komen betuigen als die vervelende eigenbelangers NIET veroordeeld werden, zeker?
Oud 28 september 2006, 10:13   #151
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Moet ik daar dan geheim over doen of wat?
Reza is offline  
Oud 28 september 2006, 10:15   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allesbehalve!
De eerste hoor je te zijn als er slechts nieuws te vertellen valt!
Knuppel is offline  
Oud 28 september 2006, 10:20   #153
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Om het je gemakkelijk te maken zal ik je verwachtingen waarmaken.
Reza is offline  
Oud 28 september 2006, 10:29   #154
humble
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Weer een mooie knuffel!

Vakbondsorganisaties zijn even criminele organisaties als het VB!

Dat zijn zo van die zaken waar het VB-dom (de VB-loosheid, de VB-drek?) zich in herkent: in volledig van den pot gerukte stoere uitspraken!

Maar het is dan ook zo dat je dit als normaal mens eens moet gaan bekijken.
Zotte praat, van gekken, artiesten en van VB-ers (synoniem van eerste categorie, maar kom: we zijn ook weer eens poëtisch vandaag) zet soms aan tot ernstig nadenken, moet kunnen.

Vergelijken we nu eens de zogenaamd "criminele organisaties" VB versus vakbonden.

1.Vakbonden bedruipen zichzelf door bijdragen van leden en van de werkgevers. Het VB plundert de staatskas
2.Vakbonden streven het belang van hun leden na en laten resultaten zien. Alle andere werknemers profiteren hiervan mee. Het VB toont nooit resultaten. Enkel hun mandatarissen zitten aan de pot en genieten van het grootst aantal postjes, vermits ze de grootste partij zijn, grootste dotatie. En doen daar alleen zichzlef (hun kopmannen) plezier mee.
3 .vakbonden publiceren duidelijk hun standpunten zodat hun leden zeer regelmatig weten wat hun politieke koers is (ze zeggen wel dat ze niet aan politiek doen, maar dat is een vette leugen, en ze mogen dat van mij trouwens MEER doen). Het VB beweert om het even wat, spreekt zichzelf tegen en over de heikele punten zwijgt het in alle talen. Het zegt aan politiek te doen en "de meerderheid te beïnvloeden" maar is in feite arm-en beenloos door de eigen onverzoenlijke puberhouding. Realisaties: niets. (ze zeggen wel dat ze aan politiek doen, maar dat is een vette leugen, ze zijn er niet eens mee begonnen)
4.vakbonden zijn internationaal gerespecteerd. Zij bezorgen ons land een groot prestige en worden geroemd voor de grote sociale en economische vooruitgang in ons land en daarbuiten, die zonder hen niet eens zou hebben plaatsgevonden. Zij zorgden door hun wijze economische politiek voor de vraag in de economie, daardoor voor het aanbod en zijn de bron van de grootste welvaart ter wereld die overal heerst waar vakbonden sterk staan. Het VB maakt ons land berucht als potentiële schurkenstaat, waar de blauwhelmen vroeg of laat tegen moeten worden ingezet omdat nazi gedachtengoed afdrupt van de xenofobe en racistische rechtse praat die er uitkomt. Zij bezorgen ons een kwalijke reputatie in alle beschaafde landen.
Het is duidelijk dat het VB daar als winner uitkomt
1) Vakbonden, bestelen de leden en de burger om hun eigen geheim gehouden gewin.ze verdienen aan het lidgeld van de aangeslotenen, aan het uit betalen van de werkloosheid van de werknemer (ong 200.000.000,-€/jaar) aan de staatssubsidies per aangesloten werknemer.

2) vakbonden streven enkel naar het gewin van de bonden, hun vrienden en hun bestuur. Zij hebben geen rechtspersoon en beletten op die manier dat ze gecontroleerd worden, ze hebben buitenlands bankrekeningen en geven aan niemand inzage of controle, ze zijn aanklager recter en beul. Vakbonden zijn daardoor bij wet geoorloofde criminele organisaties.

3) Vakbonden publiceren van alle onzin, geven met de ene hand en nemen met de andere hand. Vakbonden verdedigen al lang niet meer de arbeiders, de vakbonden bestaan door een verdeel en heers politiek, door een selectieve aanpak van opniemakende problemen en door het laten stikken van de gewone sukkelaar.
Ze zijn geen stimulans voor de werkgelegenbheid maar ze zijn verworden tot balast en rem op een mogelijke expansie en creëren van werkgelegenheid.
Alle mist die ze spuiten is om zich zelf te verrijken en de potentaten die de macht uitmaken evenzeer als de politiekers die ze leveren en doctrineren.

4) De Belgische vakbonden onderscheiden zich van hun Europese en internationale broeders in niet dictaturiale landen, doordat ze niet controleerbaar zijn en niet aansprakelijk; ze hebben geen rechtspersoon en plaatsen zich boven de wet, ze zijn de crimineel in de vakbondfamilie.
Terrecht dient het gezegd dat vakbonden in het verleden een functie en waarde hadden en dat een verantwoordelijke en correcte gestructureerde en mature vakbond vandaag nog een meerwaarde zou kunnen betekenen maar daar vallen de huidige B organisaties niet onder.
Ze zijn dictatorial want ze beletten hun leden vrije meningsuiting en aansluiting en het recht op vereniging ( ze verlochenen ook hier hun roots).
Ja vakbonden worden gerespecteerd internationaal maar de Belgische moeten zich optrekken aan het respect dat van hun broeders afdruipt. In belgië worden ze eerder gevreesd om hun ondemocratische politieke macht dat om hun intellectuele, sociale en economische waarde.
Zeker in de toekomst zal de tegenwerking van de vakbonden een netto inkomen en werkverlies betekenen voor alle Vlamingen en Belgen.
Vakbonden en politiek steunen elkaar en beschermen elkaars geheimen en dekken elkaars corruptie toe en dat is één van de belangrijkste redenen waarom ze angst hebben van het VB dat er stinkende potjes ggeopend worden als het VB mee bestuurd.

Ps hun verzet tegen een opsplitsing tussen VL en Wal heeft niet met het sociale te maken maar alles met harde centen, hun verdeling en het gevaar dat de boeken open moeten en de corruptie en zakkenvullerij duidelijk word.

feremans je bent zowat de beste antireklame voor de politiek die er bestaat, ik zou zeggen de beste antireklame voor de mensheid en intellegentie, je maakt met je domme en verzuurde reacties dat ik steeds meer bewust voor het VB ga.
Ik vindt dat het VB jou een maandelijkse toelage moest geven voor je bijdrage aan de populariteit van het VB.
Ajuus

Laatst gewijzigd door humble : 28 september 2006 om 10:40.
humble is offline  
Oud 28 september 2006, 11:53   #155
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
1) Vakbonden, bestelen de leden en de burger om hun eigen geheim gehouden gewin.ze verdienen aan het lidgeld van de aangeslotenen, aan het uit betalen van de werkloosheid van de werknemer (ong 200.000.000,-€/jaar) aan de staatssubsidies per aangesloten werknemer.

2) vakbonden streven enkel naar het gewin van de bonden, hun vrienden en hun bestuur. Zij hebben geen rechtspersoon en beletten op die manier dat ze gecontroleerd worden, ze hebben buitenlands bankrekeningen en geven aan niemand inzage of controle, ze zijn aanklager recter en beul. Vakbonden zijn daardoor bij wet geoorloofde criminele organisaties.

3) Vakbonden publiceren van alle onzin, geven met de ene hand en nemen met de andere hand. Vakbonden verdedigen al lang niet meer de arbeiders, de vakbonden bestaan door een verdeel en heers politiek, door een selectieve aanpak van opniemakende problemen en door het laten stikken van de gewone sukkelaar.
Ze zijn geen stimulans voor de werkgelegenbheid maar ze zijn verworden tot balast en rem op een mogelijke expansie en creëren van werkgelegenheid.
Alle mist die ze spuiten is om zich zelf te verrijken en de potentaten die de macht uitmaken evenzeer als de politiekers die ze leveren en doctrineren.

4) De Belgische vakbonden onderscheiden zich van hun Europese en internationale broeders in niet dictaturiale landen, doordat ze niet controleerbaar zijn en niet aansprakelijk; ze hebben geen rechtspersoon en plaatsen zich boven de wet, ze zijn de crimineel in de vakbondfamilie.
Terrecht dient het gezegd dat vakbonden in het verleden een functie en waarde hadden en dat een verantwoordelijke en correcte gestructureerde en mature vakbond vandaag nog een meerwaarde zou kunnen betekenen maar daar vallen de huidige B organisaties niet onder.
Ze zijn dictatorial want ze beletten hun leden vrije meningsuiting en aansluiting en het recht op vereniging ( ze verlochenen ook hier hun roots).
Ja vakbonden worden gerespecteerd internationaal maar de Belgische moeten zich optrekken aan het respect dat van hun broeders afdruipt. In belgië worden ze eerder gevreesd om hun ondemocratische politieke macht dat om hun intellectuele, sociale en economische waarde.
Zeker in de toekomst zal de tegenwerking van de vakbonden een netto inkomen en werkverlies betekenen voor alle Vlamingen en Belgen.
Vakbonden en politiek steunen elkaar en beschermen elkaars geheimen en dekken elkaars corruptie toe en dat is één van de belangrijkste redenen waarom ze angst hebben van het VB dat er stinkende potjes ggeopend worden als het VB mee bestuurd.

Ps hun verzet tegen een opsplitsing tussen VL en Wal heeft niet met het sociale te maken maar alles met harde centen, hun verdeling en het gevaar dat de boeken open moeten en de corruptie en zakkenvullerij duidelijk word.

feremans je bent zowat de beste antireklame voor de politiek die er bestaat, ik zou zeggen de beste antireklame voor de mensheid en intellegentie, je maakt met je domme en verzuurde reacties dat ik steeds meer bewust voor het VB ga.
Ik vindt dat het VB jou een maandelijkse toelage moest geven voor je bijdrage aan de populariteit van het VB.
Ajuus
Duym is offline  
Oud 28 september 2006, 12:02   #156
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
ABVV = gelijke kansen en rechtvaardigheid?

Ah, meneer is lid van het VB, BUITEN!
Bij mijn weten smijten ze bij het ABVV geen leden buiten omdat ze lid zijn van het VB. Wel smijten ze delegees buiten die lid zijn van het VB. Wat niet moeilijk te begrijpen is als je het VB-standpunt over de vakbonden kent.
abou Anis is offline  
Oud 28 september 2006, 12:05   #157
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Och, het ABVV zal haar wel uit de shit helpen denk ik, moest ze schadevergoeding moeten betalen.

Die foto's wil ik ook wel eens zien. Heeft de "klaagster" tenminste ook haar moment de gloire.
In het Nieuwsblad van vandaag staan de foto's van de folder, die van de klaagster en die van het VB-lid die model heeft gestaan.

Tja ik moet zeggen dat het fotomodel VB-lid echt wel gelijkend is.. die andere dame niet. Zij heeft bvb al een andere haarkleur....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 28 september 2006, 12:13   #158
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Kom, kom. Jaloers op Flup .
Hij moet toch ergens de eerste en de beste in zijn.

Mevrouw Dewinter politiek actief!

Bijlage 13963
Heb jij wel het recht om foto's af te drukken van de vrouw van PDW ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 28 september 2006, 12:18   #159
Tegendradigaard

Standaard

en nog ter info... wie weet nog in welke steden het ABVV veroordeeld is wegens het betalen van .... zwarte lonen... ?
Oud 28 september 2006, 12:22   #160
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hilariteit alom, vanmorgen in de rechtszaal, toen Van der Velpen bleef volhouden dat de dame op de foto zijn cliënte was. Op dat ogenblik stapte Mireille Buyse, medewerkster van het Vlaams Belang en de échte vrouw op de foto, de zaal binnen. De rechter keek en vergeleek. Uiterlijk volgende week woensdag volgt de uitspraak.

http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=0&id=2369
Te grappig voor woorden....
DenDane is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be