Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2006, 13:34   #141
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Onze welvaart is voor een groot deel gebouwd op uitbuiting, uitbuiting van de 'minsten' hier en van de periferie.
Man man man...

Onze welvaart is voor het grootste deel gebouwd op bloed, zweet en tranen van medelandgenoten!

Gaat u soms op vakantie? Heeft u een huis? Een auto?...
Vergeet niet wie u bent en vanwaar u komt!

Het is toch leuk om te bekritiseren!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 13:38   #142
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wereld (de natuurlijke rijkdom) is van niemand en vrij toegang ertoe is ieders recht bij geboorte.
Door privébezit of staatsbezit ('het grondgebied van België') van natuurlijke rijkdom is ieders vrijheid om gebruik te maken van de natuurlijke rijkdom reeds beperkt. Verder wordt uw vrijheid niet aangetast als er iemand een voet over de grens van het land waarin u toevallig woont, zet.
Volledig akkoord. Maar dat doet natuurlijk niets af aan het probleem van de economische vluchtelingen: mensenhandel, uitbuiting,... De meesten zouden ook liever in hun geboorteland blijven als ze daar meer mogelijkheden hadden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 13:40   #143
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dat is natuurlijk zwart wit kijken...
Nee, dat is de realiteit.

Citaat:
Ieders bepaalt zelf zijn vrijheid. (eerst het individu dan de staat=liberaal idee)
Iedereen, behalve de vluchtelingen dan?

Citaat:
Velen kunnen er niet aan doen soms dat ze in een bepaalt circuit komen maar dat ligt echt niet aan mensen uit het noorden zoals u het hier stelt!
Niet aan de mensen nee, wel aan het beleid. En het probleem is groter dan dat hé.
Oud 5 oktober 2006, 13:41   #144
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Mmmm... waar heb ik gezegd dat enkel de VS verantwoordelijk is? Het is een simplistisch idee om muren en hekken te bouwen, aangezien die de oorsprong van het probleem niet aanpakken en zelfs de symptomen ervan niet bestrijden. Dweilen met de kraan open heet zoiets.

Overigens deze problematiek wijst er ook nog maar eens op dat ook het kapitalisme niet werkt in de praktijk.
Het kapitalisme is een verkeerde term; die werkt natuurlijk niet! Het liberalisme is een juiste term die werkt wel en is de enige die ons uit de miserie heeft gebracht waar we in zaten!

Simplistisch of niet het moet gebeuren; 1miljoen (1/10 van België)vluchtelingen elk jaar niemand kan dat aan!
De kraan blijft inderdaad open...Maar daar kunnen wij niet aan doen. Democratie werd ons niet gegeven we vochten ervoor. Als je het dan hebt moet je comptente mensen aan de macht zetten. Het profitariaat dat heerst in zuid-amerika is niet het gevolg van wat jij noemt "het kapmitalisme" doch wel van menselijke zwakheid!

Europa heeft ook nog tot aan zijn nek in de shit gezeten hoor! Laten we dat niet vergeten en laten we leren uit het verleden!

Citaat:
En verder, wat mij betreft inderdaad vrede voor alles, maar ik weet ook wel dat de praktijk vaak anders zal zijn. Al is dat geen rede om niet voor vrede te blijven pleiten.
Voor zo een ideën zou ik zeggen;
Dat Bush eens al zijn troepen terug naar huis roept...
Dan zien we vrede en...anarchie!
Oud 5 oktober 2006, 13:44   #145
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u een anarchist?
Zoiets.
Citaat:
Survival of the fittest let's see who wins, nietwaar?
Niet echt nee.
Citaat:
Vooruitgang is toch een mooie zaak!
Misschien.
Citaat:
Maar stel je opent alle grenzen dan wonen morgen 20 miljoen mensen in klein belgië en geloof me dan wordt je vrijheid wel aangetast! We zouden het niet aan kunnen!
Spijtig maar ik heb niet meer recht om op deze grond te wonen en deze lucht in te ademen dan een Rwandees.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 13:53   #146
largo_w

Standaard

Citaat:
Zoiets.
Niet echt nee.
Misschien.
Spijtig maar ik heb niet meer recht om op deze grond te wonen en deze lucht in te ademen dan een Rwandees.
Anarchist; dacht ik wel.
En uw negatie op de tweede zin is natuurlijk belachelijk als je eerst zegt dat je een anarchist bent nietwaar?

Uw idee klinkt voor mij nog belachelijker dan het marxistisch idee en dus vraag mij niet om het te snappen....
Oud 5 oktober 2006, 13:59   #147
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kapitalisme is een verkeerde term; die werkt natuurlijk niet! Het liberalisme is een juiste term die werkt wel en is de enige die ons uit de miserie heeft gebracht waar we in zaten!
Euh... een naamsverandering doet het ineens werken? En als we dan "uit de miserie" zijn... wat is dan nog het probleem?

Citaat:
Simplistisch of niet het moet gebeuren; 1miljoen (1/10 van België)vluchtelingen elk jaar niemand kan dat aan!
De kraan blijft inderdaad open...Maar daar kunnen wij niet aan doen.
Je geeft toe dat de kraan blijft openstaan, maar vindt het toch zinvol om te doen? Dat slaagt toch op niks. Het levert niets op, kost alleen maar veel geld en meer menselijk leed!

Citaat:
Democratie werd ons niet gegeven we vochten ervoor. Als je het dan hebt moet je comptente mensen aan de macht zetten. Het profitariaat dat heerst in zuid-amerika is niet het gevolg van wat jij noemt "het kapmitalisme" doch wel van menselijke zwakheid!
Het zou alvast helpen indien de VS zich niet meer om de haverklap zou gaan moeien in Centraal- en Zuid Amerika. Democratisch verkozen regimes onderuit (willen) halen omdat ze je niet zinnen is niet echt een verstandig idee wat dat betreft. En het is nu niet dat er in de VS zo'n competente mensen aan de macht zijn hé.

Citaat:
Europa heeft ook nog tot aan zijn nek in de shit gezeten hoor! Laten we dat niet vergeten en laten we leren uit het verleden!
En op kosten van wie werd onze welvaart mee gecreëerd? Welke natuurlijke hulpbronnen werden daar voor gebruikt?

Citaat:
Voor zo een ideën zou ik zeggen;
Dat Bush eens al zijn troepen terug naar huis roept...
Dan zien we vrede en...anarchie!
Tja, eerst oorlogje stoken en dan zeggen dat je niet anders kan dan verder oorlog voeren omdat het anders nog slechter zou gaan, is niet echt een sterke redenering. De Amerikaanse troepen brengen in ieder geval niet de vrede die ze zeiden te brengen. Integendeel. Gewapender hand vrede willen opleggen is dan ook nogal belachelijk. En zolang die troepen er zijn zal er zeker ook geen vrede komen. Dat gelooft ondertussen toch niemand meer?
Oud 5 oktober 2006, 14:04   #148
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anarchist; dacht ik wel.
En uw negatie op de tweede zin is natuurlijk belachelijk als je eerst zegt dat je een anarchist bent nietwaar?
Sorry hoor, maar het is juist liberalisme dat voor "survival of the fittest" staat (waarbij die fittest niet letterlijk moet genomen worden weliswaar). Anarchisme heeft daar niets mee te maken.
Oud 5 oktober 2006, 14:07   #149
largo_w

Standaard

Citaat:
Euh... een naamsverandering doet het ineens werken? En als we dan "uit de miserie" zijn... wat is dan nog het probleem?

Je geeft toe dat de kraan blijft openstaan, maar vindt het toch zinvol om te doen? Dat slaagt toch op niks. Het levert niets op, kost alleen maar veel geld en meer menselijk leed!

Het zou alvast helpen indien de VS zich niet meer om de haverklap zou gaan moeien in Centraal- en Zuid Amerika. Democratisch verkozen regimes onderuit (willen) halen omdat ze je niet zinnen is niet echt een verstandig idee wat dat betreft. En het is nu niet dat er in de VS zo'n competente mensen aan de macht zijn hé.

En op kosten van wie werd onze welvaart mee gecreëerd? Welke natuurlijke hulpbronnen werden daar voor gebruikt?

Tja, eerst oorlogje stoken en dan zeggen dat je niet anders kan dan verder oorlog voeren omdat het anders nog slechter zou gaan, is niet echt een sterke redenering. De Amerikaanse troepen brengen in ieder geval niet de vrede die ze zeiden te brengen. Integendeel. Gewapender hand vrede willen opleggen is dan ook nogal belachelijk. En zolang die troepen er zijn zal er zeker ook geen vrede komen. Dat gelooft ondertussen toch niemand meer?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitalisme
http://nl.wikipedia.org/wiki/Liberalisme

De kraan is open in zuid-amerika door allemaal incompetente leiders. Amerika kan die kraan NIET sluiten! Noch kunnen wij dat!

Waar moeit Amerika zich in Zuid-Amerika geef mij eens concrete bronnen en geen losse flodders!

Europa werd heropgebouwd door veel werk van zijn inwoners; niets anders. Had je hier alleen een bende luiaards gehad dan hadden ze nog kunnen gaan stelen en doen bij een ander dan was dresden nog altijd een hoopje stenen en Italië een groep holbewonders tesamen!

Laatst dat een bende anarchisten dacht slim te kunnen zijn en met woorden als "oorlog" te kunnen spelen hebben we wo1 gehad. Die als direct gevolg een nog bloederige oorlog heeft gecreeerd nl wo2. Dus...
Oud 5 oktober 2006, 14:09   #150
largo_w

Standaard

Citaat:
Sorry hoor, maar het is juist liberalisme dat voor "survival of the fittest" staat (waarbij die fittest niet letterlijk moet genomen worden weliswaar). Anarchisme heeft daar niets mee te maken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anarchisme
think again!
Oud 5 oktober 2006, 14:23   #151
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Die plannen voor die afsluiting lopen al meer dan 20 jaar. In 1980 werkte ik voor een internationale handelsonderneming die van de VS een aanvraag had gekregen voor de levering van 6000 kilometer NAVO (prikkel)draad.
Een van de weinige firma's in europa die zoiets maakt en kan maken was (is)
jullie fameuze Bekaert.
Het is dus allemaal niets nieuws alleen in de politiek kent men geen ad hoc beslissingen en dus gebeurt het nadat er zo vele jaren verstreken zijn er iets gaat gebeuren........
Of Bekaert alsnog de order krijgt, betwijfel ik echter........
Oud 5 oktober 2006, 14:30   #152
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

"Anarchisme (afkomstig uit de Griekse αν = "geen" αρχος = "heerser") is het idee van een autoriteitsloze, geweldloze samenleving waarin mensen zonder macht of autoriteit leven. Het is de verzameling denkwijzen die terug te brengen is tot de gedachte dat een individu op geen enkele manier een ondergeschiktheid áán of v�*n iets of iemand erkent. Iemand die streeft naar anarchisme is een anarchist. In de omgangstaal wordt de term anarchisme vaak verward met het begrip anarchie, dat vooral gebruikt wordt om chaos en wanorde aan te geven."
"Volgens de anarchisten leidt elke vorm van gezag tot onderdrukking en is het beter om een bestuur in de vorm van kleine zelfbesturende gemeenschappen te hebben. Deze functioneren op basis van vrije associatie en gelijkheid. Voorbeelden hiervan zijn basisdemocratieën en grassrootsdemocratie."
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 15:01   #153
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Bij deze ben ik zo vrij om je het volgende boek aan te bevelen :

De aderlating van een continent - Eduardo Galeano

Veel lees"plezier"...
Ieder land heeft "geschiedenis" die door allerlei ijveraars met wisselende exactitude wordt getracht weer te geven.

Back tot topic: Mexico is een zelfstandige statenbond en zou zich op basis van natuurlijke rijkdommen zelf moeten kunnen bedruipen.
Oud 5 oktober 2006, 15:06   #154
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Met onze politiek zitten we niet ver van zelf een muur te bouwen rond belgië (lees: vlaanderen)... Is de eigen volk eerst-politiek dan geen muur (dan wel figuurlijk)?
Ziet niemand dan dat er zwaar wordt gehyperreageerd op die ene muur terwijl we hier zelf met onze beide voeten in de zelfde politiek zitten? Werden we dan zo goed gebrainwashed? Waarom altijd die anti-amerikaanse zever?
Het zwart wit denken van vele mensen is enorm!

Uiterst rechts bouwt muren (zie facisme of de verlichte vormen van vandaag), uitserst links bouwt muren (zie berlijn of korea),...
nogtans blijven we ervoor gaan en de rest becritiseren...?
waar gaan we naartoe?
Het zijn de Amerikanen die ons o.a de Turken willen opdringen terwijl zij zelf geen (véél minder cultuur-vreemde/vijandige) Mexicanen lusten.

Zeker wel heb ik sympathie voor de USAyanen maar ze hierin een extra handje helpen gaat mij iets te ver.
Oud 5 oktober 2006, 15:18   #155
willem1940NLD

Standaard

Reeds het aanleggen van wintervoorraden is kapitalisme en bestaat dus vast wel minstens zo lang al de mensheid, terwille van het overleven; zie ook eekhoorns, vossen enzo.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 19:22   #156
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Reeds het aanleggen van wintervoorraden is kapitalisme en bestaat dus vast wel minstens zo lang al de mensheid, terwille van het overleven; zie ook eekhoorns, vossen enzo.
Hier ging het over kapitalisme als politieke stroming...
Iets raars ik weet het...
Oud 5 oktober 2006, 19:26   #157
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nooit van gehoord; geen partij noemt zich bij mijn weten "kapitalistisch" maar hooguit "liberaal".
Oud 5 oktober 2006, 21:48   #158
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mooi verwoord!
Grotendeels niets op te zeggen...

Ik deel wel je mening niet over het "arrogant en agressief buitenlands beleid van amerika". Maar ja...
Ik heb zeker vragen bij sommige zaken in de Vs. maar heb een hekel aan die gratise kritiek.
Ik wil ook niet zeggen dat de VS altijd en overal arrogant en agressief is maar de kwestie irak was een arrogante zet om er maar eentje te noemen.
Natuurlijk moet je soms overgaan tot daden en niet altijd blijven eindeloos vergaderen maar in deze kwestie had men toch iets langer nog de kaart mogen trekken van de diplomatie.
maar zoals ik al zei, is niet alles arrogant en agressief wat de VS doet.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 21:51   #159
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Ik wil ook niet zeggen dat de VS altijd en overal arrogant en agressief is maar de kwestie irak was een arrogante zet om er maar eentje te noemen.
Natuurlijk moet je soms overgaan tot daden en niet altijd blijven eindeloos vergaderen maar in deze kwestie had men toch iets langer nog de kaart mogen trekken van de diplomatie.
maar zoals ik al zei, is niet alles arrogant en agressief wat de VS doet.
In november zal de partij van Bush dan ook afgestraft worden.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 22:10   #160
Heftruck

Standaard

Citaat:
Kapitalisme handelt over economie, niet over politiek.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be