![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onze welvaart is voor het grootste deel gebouwd op bloed, zweet en tranen van medelandgenoten! Gaat u soms op vakantie? Heeft u een huis? Een auto?... Vergeet niet wie u bent en vanwaar u komt! Het is toch leuk om te bekritiseren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Nee, dat is de realiteit.
Citaat:
Niet aan de mensen nee, wel aan het beleid. En het probleem is groter dan dat hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
|
![]() Citaat:
Simplistisch of niet het moet gebeuren; 1miljoen (1/10 van België)vluchtelingen elk jaar niemand kan dat aan! De kraan blijft inderdaad open...Maar daar kunnen wij niet aan doen. Democratie werd ons niet gegeven we vochten ervoor. Als je het dan hebt moet je comptente mensen aan de macht zetten. Het profitariaat dat heerst in zuid-amerika is niet het gevolg van wat jij noemt "het kapmitalisme" doch wel van menselijke zwakheid! Europa heeft ook nog tot aan zijn nek in de shit gezeten hoor! Laten we dat niet vergeten en laten we leren uit het verleden! Citaat:
Dat Bush eens al zijn troepen terug naar huis roept... Dan zien we vrede en...anarchie! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Zoiets.
Niet echt nee. Misschien. Spijtig maar ik heb niet meer recht om op deze grond te wonen en deze lucht in te ademen dan een Rwandees. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
En uw negatie op de tweede zin is natuurlijk belachelijk als je eerst zegt dat je een anarchist bent nietwaar? Uw idee klinkt voor mij nog belachelijker dan het marxistisch idee en dus vraag mij niet om het te snappen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tja, eerst oorlogje stoken en dan zeggen dat je niet anders kan dan verder oorlog voeren omdat het anders nog slechter zou gaan, is niet echt een sterke redenering. De Amerikaanse troepen brengen in ieder geval niet de vrede die ze zeiden te brengen. Integendeel. Gewapender hand vrede willen opleggen is dan ook nogal belachelijk. En zolang die troepen er zijn zal er zeker ook geen vrede komen. Dat gelooft ondertussen toch niemand meer? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Sorry hoor, maar het is juist liberalisme dat voor "survival of the fittest" staat (waarbij die fittest niet letterlijk moet genomen worden weliswaar). Anarchisme heeft daar niets mee te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Liberalisme De kraan is open in zuid-amerika door allemaal incompetente leiders. Amerika kan die kraan NIET sluiten! Noch kunnen wij dat! Waar moeit Amerika zich in Zuid-Amerika geef mij eens concrete bronnen en geen losse flodders! Europa werd heropgebouwd door veel werk van zijn inwoners; niets anders. Had je hier alleen een bende luiaards gehad dan hadden ze nog kunnen gaan stelen en doen bij een ander dan was dresden nog altijd een hoopje stenen en Italië een groep holbewonders tesamen! Laatst dat een bende anarchisten dacht slim te kunnen zijn en met woorden als "oorlog" te kunnen spelen hebben we wo1 gehad. Die als direct gevolg een nog bloederige oorlog heeft gecreeerd nl wo2. Dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
think again! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() Die plannen voor die afsluiting lopen al meer dan 20 jaar. In 1980 werkte ik voor een internationale handelsonderneming die van de VS een aanvraag had gekregen voor de levering van 6000 kilometer NAVO (prikkel)draad.
Een van de weinige firma's in europa die zoiets maakt en kan maken was (is) jullie fameuze Bekaert. Het is dus allemaal niets nieuws alleen in de politiek kent men geen ad hoc beslissingen en dus gebeurt het nadat er zo vele jaren verstreken zijn er iets gaat gebeuren........ Of Bekaert alsnog de order krijgt, betwijfel ik echter........
![]() |
#152 |
|
![]() "Anarchisme (afkomstig uit de Griekse αν = "geen" αρχος = "heerser") is het idee van een autoriteitsloze, geweldloze samenleving waarin mensen zonder macht of autoriteit leven. Het is de verzameling denkwijzen die terug te brengen is tot de gedachte dat een individu op geen enkele manier een ondergeschiktheid áán of v�*n iets of iemand erkent. Iemand die streeft naar anarchisme is een anarchist. In de omgangstaal wordt de term anarchisme vaak verward met het begrip anarchie, dat vooral gebruikt wordt om chaos en wanorde aan te geven."
"Volgens de anarchisten leidt elke vorm van gezag tot onderdrukking en is het beter om een bestuur in de vorm van kleine zelfbesturende gemeenschappen te hebben. Deze functioneren op basis van vrije associatie en gelijkheid. Voorbeelden hiervan zijn basisdemocratieën en grassrootsdemocratie." |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Back tot topic: Mexico is een zelfstandige statenbond en zou zich op basis van natuurlijke rijkdommen zelf moeten kunnen bedruipen.
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Zeker wel heb ik sympathie voor de USAyanen maar ze hierin een extra handje helpen gaat mij iets te ver.
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Reeds het aanleggen van wintervoorraden is kapitalisme en bestaat dus vast wel minstens zo lang al de mensheid, terwille van het overleven; zie ook eekhoorns, vossen enzo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Iets raars ik weet het... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Nooit van gehoord; geen partij noemt zich bij mijn weten "kapitalistisch" maar hooguit "liberaal".
![]() |
#158 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet je soms overgaan tot daden en niet altijd blijven eindeloos vergaderen maar in deze kwestie had men toch iets langer nog de kaart mogen trekken van de diplomatie. maar zoals ik al zei, is niet alles arrogant en agressief wat de VS doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |