![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() hoe moet ne mens daarmee discussiëren? ![]()
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 26 oktober 2006 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister
|
![]() Met een viool.
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals ik al uitlegde in een vorige post tegen Dave Brocatus, heb ik helemaal nergens gesteld dat een embryo of jonge foetus geen menselijk wezen. Ik heb wel gesteld - en daar blijf ik ook bij - dat een embryo of een jonge foetus zonder bewustzijn niet boven een ander dier met bewustzijn kan worden geplaatst. En terzake dan: jij vroeg dus bewijs dan andere wetenschappers mijn mening delen. Ik zag dat Starkan je al heeft attent gemaakt op de visie van Etienne Vermeersch. Ik zal die nog aanvullen met wat citaten van moraalfilosoof Johan Braeckman, die je hier kan terugvinden: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 26 oktober 2006 om 18:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Menselijke kinderen worden trouwens geboren zonder matuur centraal zenuwstelsel. Baby's hebben nog geen "bewustzijn," hun hersenen zijn nog niet voldoende ontwikkeld daarvoor. Mogen we volgens jouw redenering dan ook pasgeboren baby's vermoorden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Abortus = een mens doden ..
maar wat ik raar vind is die bewering van gelijkheid.. de moeder mag dat doen, maar als de vader zelf doet, wordt hij als een moordenaar beschouwt.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() waarom deze vraagtekentjes?
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Omdat ik niet begrijp waarover je het hebt. Aangezien een man niet zwanger kan worden, kan hij ook geen abortus laten uitvoeren hé. Ik begrijp dus niet wanneer een man zou beschuldigd worden van een moord in het geval van een abortus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat mag je dan toch wel even argumenteren. Ik weet niet wat voor baby's jij zoal tegenkomt, maar de normale, standaard baby heeft heel wat bewustzijn. Het CZS verwerkt interne en externe prikkels, en de baby reageert daarop. Baby's kunnen ongenoegen tonen, ongenoegen veroorzaakt door interne (honger, interne pijn,...) of externe prikkels (geluid, temperatuur,...). Op dezelfde manier kunnen ze genoegen ervaren en dat uiten. De hersenactiviteit van baby's is trouwens al heel gedifferentieerd. Citaat:
Ik antwoord op de post van Paulus, en stel daarbij dat zijn vergelijking onzinnig is. Hoe jij er dan toe komt dat "mijn redenering" zou kunnen impliceren dat ik pasgeboren baby's wil laten vermoorden, ontgaat me compleet.
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Burgemeester
|
![]() Een embryo heeft wel een bewustzijn.
Zo zag ik een beeld van gedurende een curettage en daar zag je het mini-mensje stuiptrekken. Dat zal me altijd bijblijven ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister
|
![]() Je vernietigt niet een gebouw door een blauwdruk te verscheuren. Als je werkelijk vind dat de bevruchte eicel een leven is dan is de morningafterpil moord. Btw, wat stel je voor bij spontane abortussen vh vrouwelijke lichaam? die vrouwen maar de bak indraaien voor moord?
![]() |
#155 |
Burgemeester
|
![]() dat is iets totaal onvergelijkbaars
![]() |
#156 | |||||||
|
![]() [
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sommige anti-abortusfanaten in de US vinden het zelfs gerechtvaardigd abortusdokters te vermoorden. Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gebeurt ook bij zoogdieren. Maar niet in het begin van de prenatale ontwikkeling.
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Minister
|
![]() Etienne Vermeersch is een mislukte pater die zich voordoet als filosoof en filosofie is geen wetenschap ergo ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() Dat is dus een voorbeeld van reflexen waarover ik het had. De embryo of jonge foetus kan nog geen pijn voelen aangezien zijn zenuwstelsel nog niet voldoende ontwikkeld is om de pijnprikkels van het lichaam door te geven naar de hersenen en bovendien die hersenen ook nog eens niet in staat zijn om die prikkels te verwerken.
|
![]() |
![]() |