Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2003, 00:48   #141
sancho
Provinciaal Statenlid

sancho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
In Indië komen eremoorden dan ook wel voor omdat de bruidschat niet betaald werd...

In België kon een bedrogen echtgenoot die vrouw en rivaal van kant maakte in de jaren 50 op vrijspraal rekenen, in Griekenland ook nu nog. In Spanje en Italië is dat nog altijd een serieuze verzachtende omstandigheid...
Beste Filosoof : heb ik u correct begrepen als ik u argementatie als volgt samenvat :

Vaststelling / feit : vrouwenonderdrukking komt voor in vele vormen en kulturen.
Afgeleide ethische stellingname : je mag niets doen tegen vrouwenonderdrukking die uitgaat van (radicale) Moslim-kulturen.

Corrigeer mij als ik foutief interpreteer.
sancho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 01:19   #142
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

dubbel
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 01:23   #143
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Benazhir Bhutto - vrouwelijke ex-premier v. Pakistan - kwam zeer toevallig uit een elitair en liberaal Moslim-gezin dat zeker niet representatief is voor de gemiddelde Moslims in Pakistan. In Pakistan is er wat de fundamentalisten een whisky-zuipende, Engelssprekende Moslim-elite noemen, een minieme verengelste minderheid die zich niet veel aantrekt van de Islamitische voorschriften. Bhutto is daar een product van, niet dat van een typisch Islamitische opvoeding, anders was ze als brave gehoorzame huisvrouw uitgehuwelijkt geweest.

Wat de emmers zwavelzuur betreft, ik nodig je uit even een glaasje zwavelzuur op je gezicht te gooien om te zien hoe effectief het wel is. Je had misschien beter de bekende BBC-documentaire over eremoorden in Pakistan bekeken, dan zou je anders opzien naar dit probleem.
En dat er elders ook eremoorden zijn - so what? Maakt dat Islamitische eremoorden minder erg? Die maken het gros uit van de eremoorden in de wereld. Ik heb nog nooit gehoord van Boeddisten, Katholieken of Joden die in grote getale hun vrouwen of zusters afmaken omdat ze met iemand zijn omgegaan.
a)Komen onze eigen premiers ook niet uit elitaire gezinnen?
b)Ik merk dat je ook inziet dat je beeld van een emmer zuur overtrokken was, vermits je nu al over een glas spreekt, wat realistischer is.
Ik verdedig de praktijk zéker niet, verre van!!!.
Heb je nooit gehoord van de eremoorden bij latijnse volkeren, bij Grieken?? bij Ieren? Opnieuw, ik verdedig dat nergens, maar ik neem jouw amalgaam op de korrel:
1)In Pakistan (of Iran of Afghanistan of Nigeria of Saudi-Arabië) gebeuren er erge zaken, men verontschuldigt dat ginds door met oude koranteksten te zwaaien. dat er bij 4 mia van de wereldbevolking helaas erge zaken gebeuren, buiten de islam om, vergeet je voor 't gemak van je redenering
2) d�*t is dus eigen aan de islam en de schuld van de islam
3) dus is de islam per definitie slecht
4) Marokkanen en Turken zijn islamieten
dus zijn Marokkanen en Turken.... (maar die conclusie laat je aan de onoplettende lezer...)
Dat is puur xenofobie die er niet voor durft uitkomen...: Het zwartblok overspoelt ons daarmee sinds maanden, steeds weer dezelfde redenering (Hitler gebruikte die ook tegen de joden in zijn beginperiode).
Een aantal mensen hier nemen die "redeneringen" klakkeloos over, zonder zélf te beseffen in wiens kaart ze zo spelen..
Wat daar beschreven wordt en waar circe teksten voor aanhaalt is helaas waarschijnlijk waar, al overdrijf je met je "emmers", maar komt dat hier voor, bij onze Marokkanen en Turken?
Neen.
Wat is dan je punt?
Oud 3 november 2003, 01:55   #144
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sancho
Citaat:
In Indië komen eremoorden dan ook wel voor omdat de bruidschat niet betaald werd...

In België kon een bedrogen echtgenoot die vrouw en rivaal van kant maakte in de jaren 50 op vrijspraak rekenen, in Griekenland ook nu nog. In Spanje en Italië is dat nog altijd een serieuze verzachtende omstandigheid...
Beste Filosoof : heb ik u correct begrepen als ik u argementatie als volgt samenvat :

Vaststelling / feit : vrouwenonderdrukking komt voor in vele vormen en kulturen.
Afgeleide ethische stellingname : je mag niets doen tegen vrouwenonderdrukking die uitgaat van (radicale) Moslim-kulturen.

Corrigeer mij als ik foutief interpreteer.
Ja, je interpreteert verkeerd! zucht....
Ik herhaal nog eens, speciaal voor jou....
Ik verdedig de praktijken zéker niet, verre van!!!.
Heb je nooit gehoord van de eremoorden bij latijnse volkeren, bij Grieken?? bij Ieren? Opnieuw, ik verdedig dat nergens, maar ik neem het hier gebruikte amalgaam op de korrel:
1)In Pakistan (of Iran of Afghanistan of Nigeria of Saudi-Arabië of in Verwegistan) gebeuren er erge zaken, men verontschuldigt dat ginds ten onrechte soms door met oude koranteksten te zwaaien. dat er bij 4 mia van de wereldbevolking helaas erge zaken gebeuren, buiten de islam om, vergeet men voor 't gemak van de verdere redenering :
dus zijn Marokkanen en Turken.... (maar die conclusie laat je aan de onoplettende lezer...)
Dat is puur xenofobie die er niet voor durft uitkomen...: Het zwartblok overspoelt ons daarmee sinds maanden, steeds weer dezelfde redenering (Hitler gebruikte die ook tegen de joden in zijn beginperiode).
Een aantal mensen hier nemen die "redeneringen" klakkeloos over, zonder zélf te beseffen in wiens kaart ze zo spelen..
Wat hier beschreven wordt en waar oa circe teksten voor aanhaalt is helaas waarschijnlijk waar, vrees ik, maar komt dat hier voor, bij onze Marokkanen en Turken??
Neen.
Wat is dan je punt?
Waarom die zaken eerder aanklagen bij verre islamietische landen, die een minderheid van de wereldbevolking vormen, en [size=6]niet [/size]in de rest van de wereld??
Oud 3 november 2003, 08:06   #145
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:

In België kon een bedrogen echtgenoot die vrouw en rivaal van kant maakte in de jaren 50 op vrijspraal rekenen, in Griekenland ook nu nog. In Spanje en Italië is dat nog altijd een serieuze verzachtende omstandigheid...
Inderdaad, 53 jaar geleden, maar in de achterlijke islam wordt dat nu nog altijd toegepast.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 08:37   #146
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Citaat:
Vrouwen in Pakistan bijvoorbeeld hebben die mogelijkheid niet. Als zij zich niet gedragen krijgen ze een emmer zwavelzuur in het gezicht. Of ze worden slachtoffer van een "eremoord"
Hmm, een emmer zwavelzuur(eenvoudig te verkrijgen, als basis voor accuzuur, wat nog veel gemener is trouwens)in iemands gezicht gooien. Is dat geen moord? Da's in alle geval voldoende om niet veel over te laten van een persoons huid, en da's redelijk dodelijk,zeker als de mensen niet weten hoe ermee om te gaan(hier in België kunnen we zwaar verbrande mensen nog redden,maar da's hier he)
Een glas is al meer dan voldoende om van iemand een onvriendelijke versie van de Elephan Man te maken.
Ook een literfles met dop lijkt me veel aannemelijker om mee te nemen en uit te spetteren.Ik zie al zo'n boze vader al met een blikken emmer zwavelzuur over straat wandelen,onwetendheid is in dit geval een goeie reden,maar geen excuus.Zo'n ding doe je maar 1 keer schat ik.

Wat betreft eremoorden.Eer is een goedkoop woord, om de echte redenen van de misdaad te verdoezelen(wat betreft eremoorden op meisjes in achterlijke,niet gematigde moslimgemeenschappen, is dat geen manier om te ontsnappen aan bruidsschatten enzo?)

Ja, als je geen argumenten vindt moet je ze uit je duim zuigen zeker?

Dat van de Mediterrane landen is gewoonweg onzin. Ik zal het weten zeker, ik ben deels van Griekse afkomst.....
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 09:00   #147
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) In Pakistan (of Iran of Afghanistan of Nigeria of Saudi-Arabië) gebeuren er erge zaken, men verontschuldigt dat ginds door met oude koranteksten te zwaaien. dat er bij 4 mia van de wereldbevolking helaas erge zaken gebeuren, buiten de islam om, vergeet je voor 't gemak van je redenering
Wat daar beschreven wordt en waar circe teksten voor aanhaalt is helaas waarschijnlijk waar, al overdrijf je met je "emmers", maar komt dat hier voor, bij onze Marokkanen en Turken?
Neen.

Filo,

Heb je al gehoord van Samira Bellil, auteur van "Ontsnapt uit de hel". (Oorspronkelijke titel: Dans l'enfer des tournantes). Verschillende malen het slachtoffer geweest van groepsverkrachtingen door jongens uit ‘haar eigen cultuur’ in Frankrijk, niet in Pakistan of Saoudi-Arabië of Iran.

Citaten uit een interview met haar afgenomen door Mia Doornaert (Standaard der Letteren van 11/09/03):

Citaat:
,,De mannen van de banlieue zeggen dat ik mijn gemeenschap verraad. Progressieven vragen me of ik geen koren op de molen van het [uiterst-rechtse] Front National gooi. Maar wat hebben de jaren van stilzwijgen over de hel van de meisjes in de cités, om zogezegd geen racistische indruk te maken, opgeleverd? Dat Jean-Marie Le Pen vorig jaar tweede werd in de presidentsverkiezingen.''

(…)
Er bestaat ook elders een aanzienlijke overeenkomst tussen islamitische ,,grote broers'' en uiterst-rechts: ze vinden dat vrouwen hun plaats moeten kennen, ze houden niet van homo's, ze wijzen andere culturen af en geloven niet in integratie. ,,Wat die man niet zinde, was dat wij, de Maghrebijnse vrouwen, ook ons truitje droegen met ,,ni putes ni soumises'' . Dat de 'Françaises' dat dragen, tot daar. Dat zijn, in hun opinie, hoe dan ook allemaal hoeren.''

(…)
,,Maar wij zijn ook Françaises, wij behoren tot de republiek, haar wetten zijn er ook voor ons, de laïciteit moet ook voor ons gelden. Ik wil niet dat men mij definieert als Samira de moslima. De islam is mijn godsdienst, niet mijn identiteit. Mijn identiteit, dat is wie ik ben, wat ik wil.''

(…)
Maar de intimidatie en chantage werken, zegt ze. ,,Vijftien jaar geleden zag je nauwelijks sluiers in onze wijken. Vandaag dragen de meisjes ze opnieuw, ze onderwerpen zich weer . Het geweld wint het.''

In haar ogen is de sluier een symbool van onderwerping, geen bewijs van godsdienstigheid. ,,Vergis u niet. Er is het imago van la petite immigrée die goed werkt op school, die goede resultaten haalt. Maar de buitenwereld moet zich daar niet op verkijken.
Ze mag uitstekende resultaten op school hebben, ze mag zich volledig onderwerpen aan haar familie, dat is nog altijd niet genoeg. Ze zal nog altijd niet over haar eigen leven mogen beschikken. Nee, ze moet uitgehuwelijkt worden, en daarover beslist opnieuw niet zij, maar de familie. Je wordt niet behandeld als een individu, je wordt geformatteerd .''

Of zoals Bouzza het zegt (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=7013 )

Citaat:
Religie was in Nederland altijd een individuele zaak, maar de islam is hier intussen tot politiek verheven. Daarom kon ik ook niet langer zwijgen: als de vrijheid in Nederland wordt aangetast, betekent dat dat ook mijn vrijheid in gevaar is. Als je moslims ziet als een onderdeel van de Nederlandse maatschappij - en dat zijn ze ook - kun je toch niet al die moslimvrouwen aan hun lot overlaten? Hoe kun je achter de façade van de islamitische cultuur zoveel onrecht toestaan? De paradox is dat je moslims in de samenleving wilt betrekken, terwijl ze constant achter het prikkeldraad van hun cultuur zitten.

(…)

Mijn hart gaat uit naar al die meisjes van zeventien die nog altijd met hoofddoekjes rondlopen. Denkt u echt dat dat een vrije keuze is? Ik vind dat de slachtoffers - in dit geval: de vrouwen - nog altijd veel te weinig aandacht krijgen. Men ziet liever Marokkaanse crimineeltjes als slachtoffer. In mijn ogen is de criminaliteit onder Marokkaanse jongens niets anders dan een uit zijn voegen gegroeid machismo. Het is één groot blok testosteron. We hebben in Nederland nu langzamerhand de vierde generatie Marokkanen, en wat ik om me heen zie, is voornamelijk domheid en fanatisme. Waar zijn de Marokkanen met zelfkritiek?

(…)

Het ergste vond ik nog die linkse rakkers die me gingen uitleggen dat ik niets van de islam begrepen heb en dat het christendom geen haar beter is.
Ik heb bepaalde zinnen in het vet gezet. Kwestie van het schoentje duidelijk voor je klaar te zetten. Als je het nu nog niet aantrekt, rest slechts de conclusie dat je blindheid ongeneeslijk is.
Oud 3 november 2003, 09:05   #148
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Citaat:

Inderdaad, 53 jaar geleden, maar in de achterlijke islam wordt dat nu nog altijd toegepast.
Filosoof heeft nog altijd niet door dat de jaren '50 al enige tijd achter ons liggen. De revolte van de jaren 60 is volledig aan hem voorbijgegaan. Ik vermoed dat hij zo getraumatiseerd is in zijn jeugd dat zijn klok er is van blijven stilstaan. Maar zeker weet ik dat natuurlijk niet. Ik ben geen psycholoog en zal me dan ook die titel niet aanmatigen.
Oud 3 november 2003, 09:11   #149
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Citaat:
Vrouwen in Pakistan bijvoorbeeld hebben die mogelijkheid niet. Als zij zich niet gedragen krijgen ze een emmer zwavelzuur in het gezicht. Of ze worden slachtoffer van een "eremoord"
Hmm, een emmer zwavelzuur(eenvoudig te verkrijgen, als basis voor accuzuur, wat nog veel gemener is trouwens)in iemands gezicht gooien. Is dat geen moord? Da's in alle geval voldoende om niet veel over te laten van een persoons huid, en da's redelijk dodelijk,zeker als de mensen niet weten hoe ermee om te gaan(hier in België kunnen we zwaar verbrande mensen nog redden,maar da's hier he)
Een glas is al meer dan voldoende om van iemand een onvriendelijke versie van de Elephan Man te maken.
Ook een literfles met dop lijkt me veel aannemelijker om mee te nemen en uit te spetteren.Ik zie al zo'n boze vader al met een blikken emmer zwavelzuur over straat wandelen,onwetendheid is in dit geval een goeie reden,maar geen excuus.Zo'n ding doe je maar 1 keer schat ik.

Wat betreft eremoorden.Eer is een goedkoop woord, om de echte redenen van de misdaad te verdoezelen(wat betreft eremoorden op meisjes in achterlijke,niet gematigde moslimgemeenschappen, is dat geen manier om te ontsnappen aan bruidsschatten enzo?)

Ja, als je geen argumenten vindt moet je ze uit je duim zuigen zeker?

Dat van de Mediterrane landen is gewoonweg onzin. Ik zal het weten zeker, ik ben deels van Griekse afkomst.....
Als je de islam bekritiseert, beweert Filo dat je 'in his humble opinion' (sic) een verkapte xenofoob bent, of ten minste naïef, want, 'misschien onbedoeld' (hoe vriendelijk, hoe beleefd toch...) met 'het ZwartBlok' meeheult.
Eremoorden toeschrijven aan 'de mediterrane mentaliteit' daarentegen, daar ziet hij geen graten in.

En selectieve verontwaardiging en tunnelvisie, daar lijden de anderen aan....
Oud 3 november 2003, 09:19   #150
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus is de macht van de Kerk in Italië volgens u zo groot dat zelfs de atheïstische communisten dat nooit in hun hoofd gehaald hebben om iets over de kruisbeelden te durven zeggen? Is het dat wat je wilde zeggen?

Waarom hebben de in God gelovende moslims, die overigens Jezus als een profeet erkennen, het dan wel aangedurfd om die kruisbeelden in Italië laten verwijderen?
De communisten hebben in Italië ooit 35% van de stemmen behaald. Denkt U dat dat 35% atheïsten waren? Trouwens, die atheïsten hebben ook eens met de christendemocraten in de regering gezeten.
En bij die 35% was er dan blijkbaar geen enkele die zich voldoende stoorde aan die kruisbeelden om er een proces voor over te hebben, geen enkele die eiste dat naast het kruisbeeld hamer en sikkel gehangen werden.
Neen, van de politici van de KP was er blijkbaar niemand die zo dom was om daaraan stemmen te verliezen. Communisme is een politieke ideologie, de islam is een godsdienst. De neutraalheid van het openbaar onderwijs vereist juist dat geen van beide symbolen door de staat gepromoot wordt.
Ewel, ik maak nu eens geen enkel onderscheid tussen een politieke ideologie en een godsdienst zie.
Maakt het voor mij enkel makkelijker: wat zou U doen als U in het neutraal staatsonderwijs een hamer en sikkel in de klas had hangen?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 11:33   #151
sancho
Provinciaal Statenlid

sancho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1)In Pakistan (of Iran of Afghanistan of Nigeria of Saudi-Arabië of in Verwegistan) gebeuren er erge zaken, men verontschuldigt dat ginds ten onrechte soms door met oude koranteksten te zwaaien. dat er bij 4 mia van de wereldbevolking helaas erge zaken gebeuren, buiten de islam om, vergeet men voor 't gemak van de verdere redenering :
Citaat:
Waarom die zaken eerder aanklagen bij verre islamietische landen, die een minderheid van de wereldbevolking vormen, en [size=6]niet [/size]in de rest van de wereld??
Wat mij betreft is dit een non-argument : immers, het is toch niet meer dan logisch dat men niet alle problemen op de wereld in 1 keer kan oplossen. Een selectie maken is dus juist een goede strategie !

Citaat:
Ten eerste, heeft Joriske het gehad over "bepaalde radicale islamisten", niet over de islam in het algemeen. Ten tweede : er zijn citaten genoeg geweest op dit forum, die stroken tot een kritische vraagstelling hierover.

Citaat:
Idem als 2)

Citaat:
Wat betreft punt 4 : die insinuatie is niet gemaakt volgens mij.
Er is enkel kritiek geuit op bepaalde vrouw-onderdrukkende praktijken.
sancho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 12:40   #152
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Nog maar eens: Wat heeft een smerige streek of meerdere smerige streken, zelfs een smerig gebruik (?) in Pakistan te maken met Marokkanen of Turken hier??
Citaat:
[size=6]Je hebt gelijk Filosoof [/size]

Het gooien van zuur in Pakistan, tot het pure halzensnijden in Syrië, van het opblazen van mensen in Israël, tot grootschalig gericht vandalisme na een doodsimple moord in Antwerpen, het stenigen van vrouwen in Nigeria of het voeren van een represief bewind in Iran. Er is 1 grootst gemene deler.Islam als excuus.

Citaat:
En dat zet jij allemaal op hetzelfde niveau?
[size=1](stukje weggelaten wegens niet objectief)[/size]
Ik zet die niet op hetzelfde niveau, dat doen de opgepakte daders en hun woordvoerders wel.Ze gebruiken de Islam als schaamlap en reden.

Citaat:
Wat doe je dan ivm de moorden op kleine meisjes in China en bij de Hindoes, gewoon omdat het meisjes zijn en dus geen bruidschat zullen opbrengen, maar er een kosten? Alle Chinezen en alle Indiërs hier buiten?
Neen, waarom? Als die een misdaad plegen geven ze niet een godsdienst als reden.Ook zie ik deze HIER niet in groepjes misdaden plegen op gruwelijke manieren,met meestal maar als doel, wat kleingeld bij elkaar grabbelen,of lichamelijk genot nastreven.
Ook het feit dat kindermoord in de nogal sterk bevolkte onderontwikkelde Aziatische gebieden een makkelijkere en economischere oplossing voor de arme burger daar is.Maar dat ik HIER nog niet meer heb gehoord van gedode Aziatische borelingen wijst er toch een beetje op dat die mensen GINDER het niet voor hun plezier doen.Dit tegenover de gruwelijke misdaden gepleegd door de nog steeds niet veroordeelde Dutroux, die het deed voor de poen en plezier.(en het genot van wie?)

De "Aziatische" illegalen hier proberen nog op een "eerlijke"manier aan de
kost te komen.voorbeelden, de Siks in de fruitpluk.Daarentegenover, een illegale moslim, geef eens een voorbeeld van waar deze kerels en vrouwen op "vriendelijke" manier uitgebuit worden.Shoarma tenten?

Citaat:
ivm met kinderprostitutie in centraal-Europa, Filippijnen en Thailand? Alle Centraaleuropeanen, Thaïs en filippinos buiten?? (opgepast, véél Filippinos zijn katholiek!)
Tja, als er GINDER geen betere(gemakkelijkere) opties zijn om snel rijk te worden voor de handelaars in menselijk leed.Laat ons eerst eens kijken naar de klanten?Vraag en aanbod, Kapitalisme ten top hoor.

En alsof er hier geen verdelers zijn van frisse 6 jarigen, tot eigen Belgische families toe? Dit is HIER een marginaal onmenselijk randverschijnsel,waar alleen psychopathie en waanzin als excuus gegeven kunnen worden.Geen godsdienst.
Oud 3 november 2003, 12:52   #153
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Je moet dingen bij naam durven noemen. Kindermoord en mensenhandel worden universeel veroordeeld, niemand zal om godsdienstige redenen beweren dat zoiets kan. In de Moslim-wereld zijn er echter radicale imams die eremoord doodnormaal en eerbaar vinden. Het feit dat hier het moorden de goedkeuring draagt van een religieuze authoriteit maakt dit een compleet verschillende zaak.

Dat er in de wereld ook andere problemen zijn kan nooit een uitrede zijn. Zo kom je nergens, bij het aanpakken van ieder probleem kan men dan dit nep-argument gebruiken. Het is een probleem, en het moet bespreekbaar zijn. Dat het nu net binnen de Islam gebeurt doet er absoluut niet toe, het zou even verwerpelijk zijn mocht het probleem zich voordoen in het Boeddhisme of het Protestantisme.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 13:01   #154
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat er in de wereld ook andere problemen zijn kan nooit een uitrede zijn. Zo kom je nergens, bij het aanpakken van ieder probleem kan men dan dit nep-argument gebruiken. Het is een probleem, en het moet bespreekbaar zijn. Dat het nu net binnen de Islam gebeurt doet er absoluut niet toe, het zou even verwerpelijk zijn mocht het probleem zich voordoen in het Boeddhisme of het Protestantisme.
Niks menselijks is de goden vreemd.Niks onmenselijk is de mensen vreemd.

Maar om een godsdienst te gebruiken als excuus,tja, waar de godsdienst sterk is is het gezonde verstand verdrukt.
Oud 3 november 2003, 13:42   #155
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik kan alleen maar blijven denken aan wat ik op de BBC hoorde (weet niet meer wie het zei):

" Where ever there are muslims, there is trouble, and where ever there is trouble, you'll notice the involvement of muslims."

Het is waarschijnlijk een beetje overdreven, gezien er ook een aantal conflicten zijn waarbij moslims niet zijn betrokken, en omgekeerd. Maar ze lijken eerder op uitzonderingen die de regel bevestigen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 13:57   #156
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik kan alleen maar blijven denken aan wat ik op de BBC hoorde (weet niet meer wie het zei):

" Where ever there are muslims, there is trouble, and where ever there is trouble, you'll notice the involvement of muslims."

Het is waarschijnlijk een beetje overdreven, gezien er ook een aantal conflicten zijn waarbij moslims niet zijn betrokken, en omgekeerd. Maar ze lijken eerder op uitzonderingen die de regel bevestigen.
Dat k�*n je toch gewoon niet menen! De Islam bestaat nog maar anderhalf millenium. Was de mensheid daarvoor dan zoveel vredelievender, of kan je pakweg de Romeinen van hetzelfde imperialistisch gedrag beschuldigen dat U ook moslims toeschrijft?

Weet je wat het probleem is? Iedereen denkt dat alles wat wij hebben de logica zelve is. Democratie, welvaart, mensenrechten, vrede,... De waarheid is dat al deze zaken niet vanzelfsprekend zijn. De meeste zaken bestaan bij ons zelfs maar zeer recent.

En dan nu op één moment in de tijd een oordeel vellen over 'de moslims', is totaal belachelijk, zeker omdat 'zij' ooit voor waren op ons.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 3 november 2003, 14:05   #157
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat k�*n je toch gewoon niet menen! De Islam bestaat nog maar anderhalf millenium. Was de mensheid daarvoor dan zoveel vredelievender, of kan je pakweg de Romeinen van hetzelfde imperialistisch gedrag beschuldigen dat U ook moslims toeschrijft?

Weet je wat het probleem is? Iedereen denkt dat alles wat wij hebben de logica zelve is. Democratie, welvaart, mensenrechten, vrede,... De waarheid is dat al deze zaken niet vanzelfsprekend zijn. De meeste zaken bestaan bij ons zelfs maar zeer recent.

En dan nu op één moment in de tijd een oordeel vellen over 'de moslims', is totaal belachelijk, zeker omdat 'zij' ooit voor waren op ons.
Ik begrijp jouw reactie, zeker wanneer ik merk hoe je stelselmatig alles wat met de islam te maken hebt vurig verdedigt, hun gruwel minimalizeert, maar vooral telkens jezelf aangevallen voelt ( )

Maar ik heb het inderdaad over de dag van vandaag. Wat honderden jaren geleden gebeurde is hier niet relevant. De laatste jaren, zeg maar de laatste decennia, is de wereld geëvolueerd, en zijn we in een sitiuatie beland waarbij de op eerste gezicht populistische slogan van hierboven veel meer realiteit in zich heeft dan men zou kunnen verhopen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 14:06   #158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt blijkbaar nog steeds dat boek niet gelezen! 8)
http://libro.uca.edu/ics/emspain.htm

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 14:22   #159
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik begrijp jouw reactie, zeker wanneer ik merk hoe je stelselmatig alles wat met de islam te maken hebt vurig verdedigt, hun gruwel minimalizeert, maar vooral telkens jezelf aangevallen voelt ( )

Maar ik heb het inderdaad over de dag van vandaag. Wat honderden jaren geleden gebeurde is hier niet relevant. De laatste jaren, zeg maar de laatste decennia, is de wereld geëvolueerd, en zijn we in een sitiuatie beland waarbij de op eerste gezicht populistische slogan van hierboven veel meer realiteit in zich heeft dan men zou kunnen verhopen.
Gruwel minimaliseren? Mag ik vragen waar?

En U de uitspraak " Where ever there are muslims, there is trouble, and where ever there is trouble, you'll notice the involvement of muslims." stelt impliciet dat er nooit iets positief kan voortkomen uit een moslimsamenleving.
Oud 3 november 2003, 14:26   #160
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Joriske! er is een verschil tussen: "Where ever..." en "When ever" hoor!
Neem je engelse woordenboek een vast!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be