Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 4 november 2002, 19:12   #141
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Maar ja, dat zal onze vriend dan weer niet appreciëren zeker?
Waarschijnlijk niet :o! Mag ik wel vragen om een echte vlaamse leeuw!

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 4 november 2002, 19:49   #142
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

...zonder rode klauwen en tong dus...
VL is offline  
Oud 4 november 2002, 20:00   #143
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
...zonder rode klauwen en tong dus...
Juist, en deze hangt voor ons stadhuis en waar nog allemaal? De BRABANTSE leeuw pfff

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 5 november 2002, 12:36   #144
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

De ware reden om separatist te zijn, is egoïsme. Laten we maar spreken over groepsegoïsme en daar wringt het schoentje. De meeste flaminganten leven blijkbaar in de illusie dat als het geliefde vlaanderlandje onafhankelijk zou zijn, zij zouden leven in het land van melk en honing. Daar dit egoïsme echter groepsegoïsme is, zal alles snel terug in het oude vervallen - elke flamingant voor zijn eigen profijt - en zal hun o zo dierbare illusie als een vreselijke harde boemerang in hun gezicht slaan. Laten we dus voor deze mensen bidden - zoals de pastoor zou zeggen - dat ze in hun dierbare illusie kunnen blijven leven. Want dat is wat hun gedachtegoed is: een illusie. Illusions never become real. Het volk zal ze uitspuwen als rotte tanden, als ze ons geliefde land trachten te vernietigen. Geertje met zijn trouwe aanhang met minder supporters als OverpeltVV zal het weten: de kiesdrempel halen is zijn doel opdat hij, en hij alleen zijn zitje in het parlement bekomt. Opdat zijn egoïstische schare de grootsten egoïst van 't land verkieze, opdat Belgiës Vloamsche deelgebied belachelijk gemaakt worde, daar gaat onze superegoïst voor!
"Voor 't geld, voor 't geld en voor 't Vloamsche volk, oh nee sorry nog eens voor 't geld"
Oud 5 november 2002, 12:46   #145
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Daar U zichzelf geen Vlaming, maar Belg voelt, kan U niet weten wat het betekent om je echt Vlaming te voelen. Dus kan U niet weten hoe het voelt om het gebied waar je in gelooft onafhankelijk te maken. Nochthans, 't is een gevoel dat doorheen de geschiedenis een enorm aantal mensen gevoeld hebben.

Der is zo'n spreekwoord: als je er niks van weet, dan zwijg je misschien beter.

Tenzij U gedachten kan lezen. In dat geval: mijn excuses.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 5 november 2002, 12:48   #146
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Daar U zichzelf geen Vlaming, maar Belg voelt, kan U niet weten wat het betekent om je echt Vlaming te voelen. Dus kan U niet weten hoe het voelt om het gebied waar je in gelooft onafhankelijk te maken. Nochthans, 't is een gevoel dat doorheen de geschiedenis een enorm aantal mensen gevoeld hebben.

Dit antwoord is dus totaal naast mijn post: maximaal 10% van de inwoners van Nederlandstalig België wil dat gebied onafhankelijk. Als er één groep moet zwijgen, dan is het wel die MINDERHEID!
Oud 5 november 2002, 12:52   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Citaat:

Dit antwoord is dus totaal naast mijn post: maximaal 10% van de inwoners van Nederlandstalig België wil dat gebied onafhankelijk. Als er één groep moet zwijgen, dan is het wel die MINDERHEID!
Toch vreemd dat die zogenaamde minderheid op de politieke fora een overgrote meerderheid is...
Knuppel is offline  
Oud 5 november 2002, 12:52   #148
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Als een minderheid zijn mening niet meer mag uiten, is dat het einde van de democratie.

U heeft overigens niet op mijn post gereageerd.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 5 november 2002, 12:59   #149
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een minderheid zijn mening niet meer mag uiten, is dat het einde van de democratie.

Als een meerderheid zijn mening niet meer mag uiten, DAT is het einde van de democratie!
Oud 5 november 2002, 13:23   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als een meerderheid zijn mening niet meer mag uiten, DAT is het einde van de democratie!
Nu nog uitzoeken waar die meerderheid zit. Voor Moi is het dus te hopen dat dit forum geen afspiegeling is van de werkelijkheid...
Knuppel is offline  
Oud 5 november 2002, 19:39   #151
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

U heeft zeer weinig kaas gegeten van democratie.
S. is offline  
Oud 5 november 2002, 19:52   #152
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

1 Moi, heb ik tegen u gezegd, of iemand anders, dat jij uw mening niet moogt uiten?

2 De minderheid wordt vaak vergeten alowel 10 procent vrij veel is, alowel ik het heel raar vind dat er hier in Sint-niklaas alleen al 78.65 procent van de mensen voor een onafhankelijk Vlaanderen is!

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 5 november 2002, 23:47   #153
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

[quote="Robrecht"][quote="Moi"]De N-VA is per definitie anti-democratisch: zij komt op voor de separatie van de democratische staat België, terwijl maar ongeveer 10% van de Vlamingen daar iets voor voelt. Dat is anti-democratie!

Tja, dus vanaf nu mag er geen enkele nieuwe partij meer iets voorstellen als het niet direkjt vanaf de eerste sekonde een meerderheid vande stemmen achter zich heeft??

Had in een demokratie niet iedereen spreekt- en initiatiefrfecht, ongeacht met hoeveel je iets wil?

MVG

Rudi
Rudi Dierick is offline  
Oud 5 november 2002, 23:51   #154
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

De betekenis van democratie aan Moi beginnen uitleggen, is helaas onbegonnen werk.
S. is offline  
Oud 5 november 2002, 23:54   #155
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Tot dit forum had ik er niets van gehoord.
We zijn dan ook nog maar een paar maanden opgericht (als werkgroep van vijf (!) leden binnen Bplus).
Slechts enkele weken geleden hebben we beslist om van BUB een volwaardige en onafhankelijke groepering te maken, ons van Bplus los te koppelen (wel blijven samenwerken!), en actiever worden.

Nu zal ik eerlijk zijn, BUB heeft natuurlijk een bijzonder klein ledenaantal in vergelijking met de N-VA of het Blok. Maar dat is natuurlijk logisch voor een beweging die slechts enkele weken onafhankelijk bestaat.
Maar goed, zoals ik al zei, we zijn dus in den beginne begonnen met 5 leden van Bplus. Enkele weken geleden hebben we dan onze eigen website gelanceerd en beslist een onafhankelijke koers te varen.
Ondertussen heeft BUB zo'n 50 actieve leden en heel wat passieve leden en sympathisanten.
Goed, ik weet dat dit niet kan opwegen tegen de vlaams-nationale partijen, maar toch vind ik het een hoopvolle start, vooral omdat we bijna elke dag nieuwe aanvragen voor het lidmaatschap krijgen.
....

haha, emaar u durft blijkbaar niet vertellen hoeveel pogingen om een belgicistisch-unitaristische partij op te richten er binnen Bplus al waren. Bij mijn weten bijna evenveel als er verkiezingen aren sinds de oprichting van Coudenberg, Bplus en dat soort haute-bourgeoisie klubjes waarvan de leden voor 1/3 bestaan uit bijna uitsluitend Franstalige brusselaars, 1/3 Walen en dan 1/5 Franstaligen die in Vlaanderen wonen plus nog enkele verdwaalde nederlandstalige Belgicisten en akademici die duidelijk véél te lang in hun ivoren toren zaten.

Opvallend ook: de 'leiders' van Bplus, Coudenberg enz. hebben zeer intensieve kontakten met alerhande Franstalige kulturele en andere verenigingen, maar nauwelijks met Vlaamsse kulturele organisaties.

MVG

Rudi
Rudi Dierick is offline  
Oud 5 november 2002, 23:58   #156
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
....
Aan Moi : Dit antwoord is dus totaal naast mijn post: maximaal 10% van de inwoners van Nederlandstalig België wil dat gebied onafhankelijk. Als er één groep moet zwijgen, dan is het wel die MINDERHEID!
Welk soort fascistische prietpraat is me dat? In een demokratie heeft IEDEREEN recht van spreken, vrijheid van meningsuiting, pers, ....

terzijde: volgens de wetgeving in de meeste demokratische staten is meningsvrijheid algemeen MAAR wel steeds voorwaardelijk aan de gekende identiteit vand e auteur. D.w;z. er moet steeds iemand strafrechtelijk en burgerrechtelijk verantwoordelijkheid dragen, hetzij een hoofdredakteiur (wat hier op dit forum niet bestaat), hetzij de eigenlijke auteur. natuurlijk weet iedereen dat er in internet-land duchtig schuilnamen gebruikt worden.

Strikt genomen is dat echte ONWETTELIJK. Daarbij: durft u die niet eens onder uw eigen naam zo'n meningen verkondigen. Dat valt eigenlijk wel te begrijpen, gezien het prut-gehalte. Of bent u daarvoor gewoon te laf?

MVG

Rudi Dierick, Etterbeek
Rudi Dierick is offline  
Oud 6 november 2002, 13:02   #157
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Definitie van democratie volgens Rousseau:

DE MEERDERHEID HEEFT ALTIJD GELIJK

DAT is het beginsel van de democratie

Als de MEERDERHEID vindt dat een MINDERHEID zijn mening mag uiten:

DAN is die uiting DEMOCRATIE

Als de MEERDERHEID vindt dat een MINDERHEID TEGEN de hierboven volgens Rousseau gedefinieerde democratie is, dan is deze MINDERHEID anti-democratisch.

Het onderdrukken van een MINDERHEID is dus democratisch.

Het opheffen van de democratie, die gesteund is door de MEERDERHEID (= België), ten voordele van een "andere systeem (= Vlaanderen)" (dit systeem is dus ondemocratisch in se, daar het TEGEN de WIL van de MEERDERHEID is opgericht) is per definitie dus ONDEMOCRATISCH.

Alle partijen met als doel het voorgaande zijn dus ONDEMOCRATISCH.

Conclusie: de NVA is ONDEMOCRATISCH
Oud 6 november 2002, 13:16   #158
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Achter een politiek standpunt staan, is gewoon een mening, en we zijn nog altijd vrij die te uiten. De N-VA zegt: stem op ons en als we genoeg stemmen hebben, dan maken we Vlaanderen onafhankelijk (en democratisch). Zoals de VLD zegt: stem op ons en als we genoeg stemmen hebben, dan verlagen we de belastingen.

U kent Rousseau een beetje, proficiat. Maar Rousseau heeft ook gezegd dat het systeem dat hij voorstelde, een volk van goden veronderstelt, dat er geen drukkingsgroepen zijn (was de aanleiding voor de Wet Le Chapelier), ... Dat is in België (en elders) zeker niet het geval.

Zowat alle denkers hebben Rousseau echter verworpen. Rousseau denkt immers dat het onmogelijk is dat twee mensen van mening verschillen. Voor hem heeft de meerderheid altijd gelijk, iets wat je in jet licht van de geschiedenis moeilijk kan steunen. Ook zijn systeem van democratie dat hij voorstelt, is niet haalbaar, zoal hij zelf aangeeft.

Overigens, in België vindt de meerderheid nog steeds dat je je mening mag uiten.
S. is offline  
Oud 6 november 2002, 13:32   #159
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Als de MEERDERHEID vindt dat een MINDERHEID TEGEN de hierboven volgens Rousseau gedefinieerde democratie is, dan is deze MINDERHEID anti-democratisch.

Het opheffen van de democratie, die gesteund is door de MEERDERHEID (= België), ten voordele van een "andere systeem (= Vlaanderen)" (dit systeem is dus ondemocratisch in se, daar het TEGEN de WIL van de MEERDERHEID is opgericht) is per definitie dus ONDEMOCRATISCH.

Geachte, tegen zoveel onnozelheid ga ik, op deze lijntjes na niet teveel energie meer verspillen. Weet wel dat Rousseau wel een denker was, maar géén enkele lijn van onze wetgeving geschreven heeft, noch geinspireerd. Onze wetgeving zegt overigens niets over wie er gelijk heeft, mùaar enkel over wie er rechtmatig mag regeren (zijnde de meerderheid). Daarenboven is het onderdrukken van de minderheid hélemaal niet demokratisch. integendeel, de minderheid wordt in een demokratue juist ebschermd, zodat er ook een eventuele machtswissel mogelijk is. Imemrs, als je de minderheid genadeloos zou mogen onderdrukken, zou er een eeuwigdurend éénpartij-staat ontstaan.

Tot daar deze waarschijnlijk vruchteloze poging,

Groeten,

Rudi
Rudi Dierick is offline  
Oud 6 november 2002, 15:43   #160
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:

jongen toch, eigenlijk zijde gij nog erger als mij, nog zieliger!

Thomas
Thomas Hx is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be