Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2006, 16:39   #141
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ik zou wel eens willen weten waar laya briefjes zit te weigeren

ze zou er mij rap eentje geven haha
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 16:41   #142
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de werkmens moet gewoon leren assertief te zijn

zolang werken geen directe welvaart oplevert ben je gek dat je gaat werken - zo simpel is dat - dat moet een automatische reflex van de werkmens worden

werkmensen die op doppers menen te moeten afgeven zijn zieligaards

ze doen dat omdat ze te laf zijn om looneisen te stellen
Als ik moest doppen nu dan ging ik toch snel terug werken hoor en zou ik geen dag langer doppen dan echt nodig is.

En zelf nu ben ik niet verlegen om of te geven op de jeugdige doppers die niet alleen voor hun kids moeten zorgen. Jou en Debby's dop samen zijn minder dan wat ik betaalde aan lasten, maar een alleenstaande moeder of vader gun ik het, zij zijn er dan tenminste voor hun kids. Maar een alleenstaande jongen gast/meid of een jong vader met thuisblijvende moeder, of een moeder die dopt terwijl manlief ook een voldoende inkomen heeft, nee daar ken ik ook geen pardon voor.
Dat noem ik luiaards en profiteurs.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 16:44   #143
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
heel simpel

je begint daar zodanig ambetant te doen

bvb

- ongewenste intimiteiten
- vandalisme

enz

dat ze daar de politie op moeten bellen om nog verder te kunnen werken

die komen dan en halen je buiten

je PV dat je na vrijlating meekrijgt is dan je solicitatiebewijs
Ik doe wel graag ambetant
bij zo'n Tante aangeland,
maar prefereer een andere variant.

Ik trek het eerste bloed.
Als dat het als bewijs niet doet,
is er een Tante die er helemaal aan moet.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 november 2006 om 16:47.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 16:52   #144
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoe kan ik dan bewijzen dat ik ben komen solliciteren?
Als represaille zal ik eerst mijn briefje laten tekenen, en als je weigert, solliciteer ik niet.
Nah
nene, je hebt het verkeerd begrepen. Er zijn er die gewoon binnenkomen en vragen om hun briefje te tekenen, zonder solliciteren... ik val nog liever dood (bij wijze van spreken uiteraard )
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 16:54   #145
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
nene, je hebt het verkeerd begrepen. Er zijn er die gewoon binnenkomen en vragen om hun briefje te tekenen, zonder solliciteren... ik val nog liever dood (bij wijze van spreken uiteraard )
Intrimkantoor?
Oud 7 november 2006, 16:57   #146
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Intrimkantoor?
Nope... de mensen die dat doen kennen geen schaamte en gaan gewoon bedrijven/winkels af met hun 'briefjes' ... hier en daar hebben ze wel sjans maar niet bij dedeze...
Oud 7 november 2006, 17:03   #147
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope... de mensen die dat doen kennen geen schaamte en gaan gewoon bedrijven/winkels af met hun 'briefjes' ... hier en daar hebben ze wel sjans maar niet bij dedeze...
Ken dat, op het berijf waar ik ingeschreven sta, hebben ze daar een oplossing voor.

Ze vragen eerst de naam en het aders, en sturen dan een briefje door naar de RVA. Dat die is komen horen achter werk, maar geen cv heeft achter gelaten en of zij daar eens kunnen achter horen. Want ze hadden wel intressen in die mens.
Oud 7 november 2006, 17:10   #148
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ken dat, op het berijf waar ik ingeschreven sta, hebben ze daar een oplossing voor.

Ze vragen eerst de naam en het aders, en sturen dan een briefje door naar de RVA. Dat die is komen horen achter werk, maar geen cv heeft achter gelaten en of zij daar eens kunnen achter horen. Want ze hadden wel intressen in die mens.
Tiens, als ik mijn CV achterlaat, krijg ik gewoonlijk geen last meer van opdringerigheid.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 17:16   #149
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
alsof het de schuld is van de 'beroepsdoppers' dag gij geen schoenen kunt kopen.
ge zou beter de dalende werkgelegenheid, de massa-ontslagen en de toenemende zware eisen op de arbeidsmarkt aanklagen. maar 't is gemakkelijker om een sociaal zwakke minderheid, nl. de werklozen, de schuld te geven van alles wat mis gaat.
hoe typisch.
Dalende werkgelegenheid? Over een paar maand terug was de bouwsector opzoek naar een 10.OOO werknemers die zij niet konden vinden en dus gingen zij beroep doen op buitenlandse werknemers. Dus geen werkgelegenheid? Kunnen het systeem ook anders toepassen. Bent u werkloos dus normaal werkzoekende, moet men u kunnen inzetten in elke sector die werknemers vraagt. Speelt geen rol welke studie's er zijn gevolgd als men het niet te min vindt om te stempelen moet men het ook niet te min vinden om te werken. Is niet meer dan eerlijk tegenover de andere die wel werken en een groot gedeelte van hun loon maandelijks zien verdwijnen in een kas voor zij die geen behoefte hebben om te werken maar wel elke maand hun check willen innen. Werkloosheidsuitkering is een mooie zaak, maar dan wel voor hen die door bepaalde omstandigheden 'ECHT' geen werk kunnen vinden en niet voor muggenzifters die ervan uitgaan zolang ik de job van mijn leven niet heb gevonden of waar ik heb voor gestudeerd blijf ik genieten van dit systeem is men wel zeer verkeerd bezig.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 17:21   #150
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de werkmens moet gewoon leren assertief te zijn

zolang werken geen directe welvaart oplevert ben je gek dat je gaat werken - zo simpel is dat - dat moet een automatische reflex van de werkmens worden

werkmensen die op doppers menen te moeten afgeven zijn zieligaards

ze doen dat omdat ze te laf zijn om looneisen te stellen
Als het geen welvaart opbrengt, dan moet je het niet doen. Groot gelijk.

Bijdragen aan uw welvaart, however, doet de mijne dalen. Consequentelijk moet het dan ook een automatische reflex van de werkmens zijn om daarmee te stoppen.

And look, als iedereen daarmee stopt, dan daalt uw inkomen genoeg zodat werken terug een welvaartswinst inhoudt voor u!

Je bekijkt maar 1 kant van het plaatje. Hogere lonen houden hogere prijzen in. Het is een two-way street.

De schuldige aan het welvaartsprobleem zijn niet de bazen, wel de overheid, die alles opslorpt zonder veel meerwaarde te leven.

Uw "dop" zou twee keer zo hoog liggen moest die door een computersysteem rechtsreeks worden uitbetaald, zonder ambtenarij, zonder controle en met direct doorsluizen van het budget.
Oud 7 november 2006, 17:21   #151
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Thanks voor de tip
Oud 7 november 2006, 17:24   #152
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Dalende werkgelegenheid? Over een paar maand terug was de bouwsector opzoek naar een 10.OOO werknemers die zij niet konden vinden en dus gingen zij beroep doen op buitenlandse werknemers. Dus geen werkgelegenheid? Kunnen het systeem ook anders toepassen. Bent u werkloos dus normaal werkzoekende, moet men u kunnen inzetten in elke sector die werknemers vraagt. Speelt geen rol welke studie's er zijn gevolgd als men het niet te min vindt om te stempelen moet men het ook niet te min vinden om te werken. Is niet meer dan eerlijk tegenover de andere die wel werken en een groot gedeelte van hun loon maandelijks zien verdwijnen in een kas voor zij die geen behoefte hebben om te werken maar wel elke maand hun check willen innen. Werkloosheidsuitkering is een mooie zaak, maar dan wel voor hen die door bepaalde omstandigheden 'ECHT' geen werk kunnen vinden en niet voor muggenzifters die ervan uitgaan zolang ik de job van mijn leven niet heb gevonden of waar ik heb voor gestudeerd blijf ik genieten van dit systeem is men wel zeer verkeerd bezig.
Zo lang de overheid werkgever en werknemer tegen elkaar kan blijven opzetten op deze manier, kunnen ze 2/3e van de lonen op zak steken zonder dat er een haan naar kraait.
Oud 7 november 2006, 17:29   #153
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
geen schoenen meer kunnen kopen jong.
't is erg eh, hier in België.
Inderdaad, dat is begonnen op de Filippijnen. Imelda Marcos had er ook last van.
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 17:32   #154
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Veel strengere controles zijn er nodig. mensen die beroepsdoppen hun uitkering afpakken, en op ocmw zetten met maatregel dat ze hun uitkering onverdiend hebben gekregen en deze later moeten terugbetalen.
Ik heb het hier dan wel over beroepsdoppers, dus niet de mensen die sollicitatiebrieven en gegevens kunnen voorleggen waaruit blijkt dat ze regelmatig solliciteren, maar die door omstandigheden (te oud, te jong, geen ervaring en dergelijke) niet aan een job geraken.

Wat voor een systeem is dat nu in België???
Wat jij voorstelt maakt het systeem nog duurder. De echt werkonwillige gaat toch niet gaan werken, die gaat dan wel stelen om te overleven. De overgrote meerderheid aan andere werkelozen, zijn er gewoon door gekloot.

Het systeem moet simpeler worden, zodat alles veel sneller en correcter verloopt. Uw status als gescheidene zou in dat geval onmiddellijk kunnen effectief gemaakt worden. Gevolg is dat ge 500 meer inkomen per maand zou hebben en ineens ook schoenen kunt gaan kopen.
Oud 7 november 2006, 17:33   #155
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ik deel jouw mening helemaal ERLICH (voor't eerst geloof ik )
Oud 7 november 2006, 17:51   #156
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij vindt dus dat bedrijven massaal moeten investeren in het opleiden van mensen in een job waarvan je op voorhand al weet dat ze niet zullen blijven? De bedrijven gaan u graag zien komen.
Pak bijv. eens een knelpuntberoep. Steenhouwer bijvoorbeeld. Daar zijn er nogal wat tekort van. Als je als zelfstandige steenhouwer ne knecht bijwil, dan weet je dat je de eerste maanden enorm veel van je tijd gaat spenderen in de opleiding van die knecht. Je gaat achter raken op je werk. Je knecht gaat nogal veel dingen verprutsen, wat in het begin een dure zaak is. Ga jij als zelfstandige iedere keer opnieuw een nieuwe knecht beginnen opleiden omdat de ander er vandoor is? Omdat hij bijv. in de cultuursector wou werken en daar een job heeft gevonden? Of omdat hij nog nooit een steen van 70 kg had opgepakt en moet erkennen dat dat toch een beetje te zwaar is voor hem en hij nu al door zijne rug zit?
Nee, de zelfstandige gaat die knecht liever op voorhand weigeren dan hem na drie maand te zien vertrekken.

Of wil je een systeem waarbij iemand gewoon gedwongen wordt om die of die job voor de rest van zijn leven te doen, ook al liggen zijn talenten en zijn motivatie elders?
Oud 7 november 2006, 17:58   #157
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vandaar dat het noodzakelijk is deze werkbereidheid zelf in vraag te stellen

is het wel heiligschennis indien iemand niet werkt dus ?
Maar nee, dat is helemaal geen heiligschennis, je bent niet verplicht van te werken hé.
Natuurlijk wanneer je al een paar jaar werkloos bent en je hebt je van amateur opgewerkt tot professional, beroepsdopper dus, is het niet meer dan normaal dat je een verminderde of geen uitkering meer krijgt uit de solidariteitskas van diegene die gaan werken en daar voor afdragen voor het geval je tijdelijk werkloos zou worden.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 17:58   #158

Standaard

Citaat:
tuurlijk dat die mensen geen schaamte kennen. Waarom zouden ze ook ? Toch niet omdat het geen ratten zijn die werken voor een appel en een ei en daar de hele arbeidsmarkt mee verzieken zekers ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 7 november 2006, 18:02   #159

Standaard

veerle

je had trouwens toch kinderen he ?

sta je er wel eens bij stil dat je ze verwaarloost door als alleenstaande moeder te gaan werken ( dit kan immers niet anders ) ? en dat allemaal omdat jij geen nee tegen je baasje durft zeggen

amai hoor
Oud 7 november 2006, 18:05   #160
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
weet je mitgard u heeft mijn ogen geopend.
Naief dat ik ben.
Ik ga gewoon ook stoppen met werken, geen stress meer, meer inkomsten, en dat andere belgen ervoor moeten werken zal mij worst wezen.

voorts heb ik niet de werklozen aangevallen, maar wel de mensen die ten onrechte misbruik maken van ons sociaal systeem.
Ach Veerle, Mitgard, dat is zo'n beetje een creatuur dat veilig vanonder moeders rok wat stoere praat komt verkopen .
Niet teveel mee inzitten dus
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be