![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Volgende maand ( TOEKOMST dus ) vallen der tientallen doden in Indië lukt het ze niet dan gaan deze islamitische millitanten in Java paar doden maken .
Ik heb geen miljioen nodig om te mogen/kunnen voorspellen zenne jammer genoeg ben ik zelden fout in mijn soort van voorzienigheid . Hopenlijk valt er in Antwerpen deze zomer ook niet een dode maarja kans is klein en kleiner........ . Zo vallen der elke dag en overal doden hé ...triestig inderdaad . |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 200 miljoen christenen wereldwijd blootgesteld aan vervolging
(Bron: CNA) LONDEN (RKnieuws.net) - Wereldwijd zijn 200 miljoen christenen in zestig landen blootgesteld aan vervolging. Dat blijkt uit een rapport van de Britse inlichtingendienst M16. Het rapport meldt onder meer dat er in Sudan duizenden christenen gedood werden, terwijl het islamitische bewind in Khartum nauwelijks iets deed om hen te beschermen. Het wijst ook op de vaak nefaste invloed van het islamitische fundamentalisme. Zo werden in Pakistan het voorbije jaar minstens zeventig christenen wegens hun geloof omgebracht. Het rapport haalt ook uit naar landen als Noord-Korea, China, Ethiopië, Nigeria of Uganda en herinnert eraan dat Noord-Korea ruim 50.000 en China ruim 40.000 christenen naar de concentratiekampen stuurden.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 21 juni 2007 om 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Geloven is strafbaar zo lijkt het mij wie weet binnekort hier ook .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of maw 15% wil het eiland naar zijn hand en zijn godsdienst zetten!
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Iraakse christenen meest bedreigd
Citaat:
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 22 juni 2007 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Gaza begint Hamas ook al de zo geroemde islamitische godsdienstvrijheid door te voeren:
QUOTE: http://www.worldnetdaily.com/news/ar...TICLE_ID=56241 FROM WND'S JERUSALEM BUREAU Christians warned: Accept Islamic law 'New Hamas rule means real changes,' missionaries to be 'dealt with harshly' ---------------------------------------------------------- Posted: June 19, 2007 1:00 a.m. Eastern By Aaron Klein © 2007 WorldNetDaily.com JERUSALEM * Christians can continue living safely in the Gaza Strip only if they accept Islamic law, including a ban on alcohol and on women roaming publicly without proper head coverings, an Islamist militant leader in Gaza told WND in an exclusive interview. The militant leader said Christians in Gaza who engage in "missionary activity" will be "dealt with harshly." The threats come two days after a church and Christian school in Gaza was attacked following the seizure of power in the territory by the Hamas terror group. "I expect our Christian neighbors to understand the new Hamas rule means real changes. They must be ready for Islamic rule if they want to live in peace in Gaza," said Sheik Abu Saqer, leader of Jihadia Salafiya, an Islamic outreach movement that recently announced the opening of a "military wing" to enforce Muslim law in Gaza. Jihadia Salafiya is suspected of attacking a United Nations school in Gaza last month, after the school allowed boys and girls to participate in the same sporting event. One person was killed in that attack. "The situation has now changed 180 degrees in Gaza," said Abu Saqer, speaking from Gaza yesterday. "Jihadia Salafiya and other Islamic movements will ensure Christian schools and institutions show publicly what they are teaching to be sure they are not carrying out missionary activity. No more alcohol on the streets. All women, including non-Muslims, need to understand they must be covered at all times while in public," Abu Asqer told WND. "Also the activities of Internet cafes, pool halls and bars must be stopped," he said. "If it goes on, we'll attack these things very harshly." Abu Saqer accused the leadership of the Gaza Christian community of "proselytizing and trying to convert Muslims with funding from American evangelicals." "This missionary activity is endangering the entire Christian community in Gaza," he said. Abu Saqer claimed there was "no need" for the thousands of Christians in Gaza to maintain a large number of institutions in the territory. About 2,000 Christians live in the Gaza Strip, which has a population of over 1 million. Abu Saqer said Hamas "must work to impose an Islamic rule or it will lose the authority it has and the will of the people." His comments come after gunmen Sunday attacked Gaza's Latin Church and adjacent Rosary Sisters School, reportedly destroying crosses, bibles, pictures of Jesus and furniture and equipment. The attackers also stole a number of computers. The attack was the first targeting of Christian institutions since Hamas last week staged a coup against the rival Fatah party of Palestinian Authority President Mahmoud Abbas, seizing all Fatah positions and security compounds, essentially taking complete control of the Gaza Strip. Hamas officials in Gaza claimed to WND Fatah was behind Sunday's church attack in an attempt to discredit Hamas to the international community. Abu Saqer claimed he had "good information" the attack actually was a robbery aimed at the church's school computers, even though Bibles and Christian holy objects were destroyed. Christians, secular institutions targeted Israel evacuated the Gaza Strip in 2005. Since then, there have been a slew of attacks there against Christians and non-Muslims. A month before the U.N. school was targeted, Palestinians bombed a Christian book store in Gaza reportedly funded by American Protestants that exclusively sold Christian books. Two nearby Internet cafes also were bombed. At the time, Abu Saqer, who didn't take credit for the attack, told WND the Christian bookstore was "proselytizing and attempting to convert our people." "As a principle, we believe that Jews and Christians will always do everything in order to keep Muslims far from their religion," Abu Saqer said. Even before Hamas took over Gaza last week, some analysts here called the recent bombings of secular and Christian institutions in the territory indications Hamas may be seeking to impose Islamic rule on the Palestinian population. Israeli officials said Hamas in 2005 established hard-line Islamic courts and created the Hamas Anti-Corruption Group, described as a kind of "morality police" operating within Hamas' organization. Hamas has denied the existence of the group, but it recently carried out a high-profile "honor killing" widely covered by the Palestinian media. A Hamas-run council in the West Bank came under international criticism last year when it barred an open-air music and dance festival, declaring it was against Islam. 'West can learn from Islamic values' In response to the uproar, Hamas chief in Gaza and former foreign minister Mahmoud al-Zahar told WND in a recent interview: "I hardly understand the point of view of the West concerning these issues. The West brought all this freedom to its people but it is that freedom that has brought about the death of morality in the West. It's what led to phenomena like homosexuality, homelessness and AIDS." Asked if Hamas is seeking to impose hard-line Islamic law on the Palestinians, al-Zahar responded, "The Palestinian people are Muslim people, and we do not need to impose anything on our people because they are already committed to their faith and religion. People are free to choose their way of life, their way of dress and behavior." Al-Zahar said his terror group, which demands strict dress codes for females, respects women's rights. "It is wrong to think that in our Islamic society there is a lack of rights for women. Women enjoy their rights. What we have, unlike the West, is that young women cannot be with men and have relations outside marriage. Sometimes with tens of men. This causes the destruction of the family institution and the fact that many kids come to the world without knowing who are their fathers or who are their mothers. This is not a modern and progressed society," al-Zahar explained. The terror chieftain told WND the West can learn from his group's Islamic values. "Here I refer to what was said in the early '90s by Britain's Prince Charles at Oxford University. He spoke about Islam and its important role in morality and culture. He said the West must learn from Islam how to bring up children properly and to teach them the right values." ----------------------------- De Sjarel was wel grappig!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 juni 2007 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() NU al verwerpt men het creationisme & straks de opwekkigs of vervoerings liederen .
uiterst triest . |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Duncan, volgens mij zit je in de verkeerde draad...
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Z U C H T ......
![]() ![]() NU al verwerpt men het creationisme & straks de FUCKING CHRISTELIJKE opwekkigs of CHRISTELIJKE vervoerings liederen .....ZOALS GOSPELS EN HYMNE'S uiterst triest ......inderdaad U I T E R S T triest ! * agressie geft agressie * onbegrip geft begrijpeloosheid ......... . Is't beter ofwa nu wer ?! Laatst gewijzigd door duncan : 24 juni 2007 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Denktge ?! wacht lot me raden ik kan ni lezen en schrijven en hang on alcool of dope zekers ![]() Capiche? Laatst gewijzigd door duncan : 24 juni 2007 om 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zou het eerder INtriest noemen, dat zulke mensen met een dergelijke impact op de samenleving, zulke uitspraken kunnen doen. Langs de andere kant: als je meer dan 1 vrouw (tegelijkertijd) in je leven wil, en dat nog moreel en aanvaardbaar vindt, dan kan ik best begrijpen dat islam je als man beter van dienst is dan de christene godsdiensten. ![]() Ik heb er nooit ne slimme van kunnen maken, maar nu ik dit weet.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vietnamese christen sterft na marteling
HO CHI MINHSTAD (RKnieuws.net) - Een jonge Vietnamese christen van de Hroiminderheid, die weigerde zijn christelijk geloof te herroepen, is bezweken aan zijn verwondingen als gevolg van een officiële ondervraging. Dat meldt het Reformatorisch Dagblad onder aanhaling van de Amerikaanse nieuwsdienst Compass. Het bericht komt naar buiten nadat de Vietnamese president Nguyen Minh Triet vorige week een ontmoeting had met Amerikaanse regeringsleiders, onder wie president Bush. Het bezoek vond plaats te midden van protesten tegen het schenden van mensenrechten in Vietnam. Triet had voorafgaand aan de ontmoeting met Bush ook een ontmoeting met protestantse leiders in de Vietnamese ambassade in Washington. De Vietnamese christen die om het leven is gekomen, Vin Y Het, is ongeveer twintig jaar oud. Hij stierf op 20 april, naar gisteren pas bekend is geworden. De christen laat een zwangere vrouw en twee kleine kinderen achter. Hij woonde in het Son Hoadistrict in de kustprovincie van Phu Yen, in het zuiden van Vietnam. Hij stierf aan inwendige bloedingen. Vin Y Het werd in september 2006 christen. Niet lang daarna werd hij door lokale autoriteiten ontboden op hun kantoor. Hij moest een document tekenen waarmee hij zijn geloof zou herroepen. Toen hij dat weigerde, werd hij ernstig mishandeld en daarna vrijgelaten. Uiteindelijk is hij aan zijn verwondingen bezweken. De Vietnamese christen deed verslag aan ds. Dinh Thong, een belangrijk vertegenwoordiger van de Evangelische Kerk van Vietnam. Deze schreef vervolgens een brief aan de provinciale autoriteiten waarbij hij om nader onderzoek vroeg. De provincie beweerde vervolgens dat Het niet geslagen zou zijn. Ds. Thong werd daarna beschuldigd van het opstellen van een valse verklaring. Het communistische Vietnam staat officieel godsdienstvrijheid toe, maar het land probeert religieuze bewegingen te controleren door een systeem waarin kerkgemeenschappen zich verplicht moeten registreren. Veel christenen registreren zich bewust niet. Van tijd tot tijd voert de overheid actie tegen christenen en sluit ze kerken, vooral die van inwoners van de berggebieden. Vietnam staat op de zevende plaats van de ranglijst christenvervolging, die Open Doors jaarlijks uitgeeft.
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 juni 2007 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In islam worden vrouwen vermoord omdat ze naar een andere vent durven kijken, terwijl manlief INWISSELBAAR vier mokkes mag hebben en ze buitensjotten als hij zin heeft. Ik zoek een schilder, tuinman, schrijnwerker en elektrieker! Ze krijgen eten en onderdak zolang de werken duren. en ik wil ze onder de veertig!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ALLEBEI, en DAT moet ik nog zien. Citaat:
Voor de rest heb ik geen enkel probleem, met geen enkele van de bovenstaande verhoudingen. Het kan mij geen barst schelen. Ik heb alleen problemen met polygamie, omdat het veel op 1, slechts eenrichtingsverkeer is. Eén man met vele vrouwen, niet (of nooit) omgekeerd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Men zegt mij dat ik goe mé mensen omkan ....dus ook vrouwen want tjah ....ik poets bij alléénstaande mannen & vrouwen .
Ook heb ik al wa relaties achter de rug ...maar zonder te veel te pronken ben enorm BLIJ om singlee te zijn . Ik lees hier nogal wa ongenoegen tegenover de man of vrouw MAAR ... hebben de heren & dames wel eens nagedacht dat ontevredenheid tegenover anderen of onbegrip/onwetendheid / onwil....ons opgedragen wordt sinds dag 1 toen we ter aarde kwamen . Denken de heren & dames der is aan dat ROL patroon en gedrags omgang ons opgelegdt worden ?! Neen dus zo te merken ![]() Ik ken vrouwen & mannen die tegen hun zin leven / werken/ eten/ relatie / liefde bedrijven ( klinkt beter dan sex wa IK een vies woordje vindt) Alez & nu on topic : Christene worden ook veel vervolgdt wegens hunnen TE groten mond gelijk mij ![]() Lot poly & moly games mor thuis aub ....mé die wijven hebtge nix als last & die venten zen ni beter . Ooit was er is een christelijke dame die in dees apenland vervolgt werd omdat ze een TE sexueel getint liedje zong ![]() ![]() Nu dan achteraf bleek ook dat die RODDELS enkel het werk waren van een kleine ziekenlijke kring mensen met relaties in dees apenland ....die relaties waren zowel katholiek als ( volgzame) christenen zo zien we dus da men beter de smoel houdt ; geen éénheid of gelijkheid mag nastreven want het beleid en het rijkere volk bekijkt dat toch als zijnde niet maatschappelijk of sociaal aanvaardbaar . Gelukkig leven we in een zogenaamde democratie die LIJKT ons te beschermen ....zo lang het duurt . * Per uur nen dooie christene wereldwijd ....da hebtge mé een geloof dat het opneemt voor en door de naasten terwijl die naasten ons da ni gunnen ....zelfs ni in het buitenland of in dit land . |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hilversum (Van onze redactie) 3 augustus 2007 - Chinese autoriteiten treden de laatste maanden harder op tegen priesters van de ondergrondse rooms-katholieke kerk. De toename van arrestaties en controles zou een reactie zijn op de brief van paus Benedictus XVI aan de Chinese gelovigen, waarin hij de Chinese regering oproept tot godsdienstvrijheid. Dat meldt het kerkelijke persbureau AsiaNews op gezag van bronnen in meerdere Chinese regio’s.
Verslechterd Minstens 11 priesters die niet zijn aangesloten bij de officiële Katholieke Patriottische Associatie worden gevangen gehouden. Hun omstandigheden zouden sinds eind mei verslechterd zijn als gevolg van de brief van de paus. Die werd weliswaar pas op 30 juni gepubliceerd, maar is gedateerd op 27 mei. 'Antwoord op brief' Vorige week werden vier rooms-katholieke priesters gearresteerd. Lokale bronnen van AsiaNews bevestigen dat de aanhoudingen een “antwoord van de regering zijn op de brief van de paus”. Persbureau AsiaNews, gelieerd aan het Pauselijk Instituut voor Buitenlandse Missies, beschikt over een breed netwerk van correspondenten en missionarissen ter plaatse. Arrestaties Drie priesters, van 34, 35 en 41 jaar, afkomstig uit de noordelijke provincie Hebei, werden op 24 juli in de provincie Binnen-Mongolië gearresteerd. Zij worden op een onbekende plaats vastgehouden. Dezelfde dag werd ook de 50-jarige priester Cui Hai, opgepakt. Activiteiten geblokkeerd In de provincies Hebei, Zhejiang en Binnen-Mongolië zijn alle activiteiten van de ondergrondse kerk geblokkeerd. Catechesebijeenkomsten die priesters gewoonlijk in de zomer organiseren, kunnen niet doorgaan door de controles van de politie en de arrestaties van enkele priesters. Brief paus In zijn op 30 juni gepubliceerde brief aan alle katholieken in China spreekt paus Benedictus XVI de hoop uit dat hij met de communistische regering in Peking een akkoord kan sluiten. Maar hij keert zich ook openlijk tegen een katholieke kerk die onderworpen is aan de Chinese regering en onafhankelijk van het Vaticaan opereert. Bisschopsbenoemingen Het Vaticaan en China onderhouden sinds 1951, twee jaar na de communistische machtsovername in Peking, geen diplomatieke betrekkingen met elkaar. In China bestaan twee katholieke kerken. De officiële patriottische kerk erkent de paus als geestelijk leider, maar staat hem niet toe zich met de interne zaken van de kerk, zoals de benoeming van bisschoppen, te bemoeien. Daarnaast is er een ondergrondse kerk die trouw is aan Rome. Beide kerken tellen naar schatting samen ongeveer acht tot twaalf miljoen leden Verdeeldheid Benedictus eist in zijn brief dat de regering in Peking hem de vrijheid geeft bisschoppen te benoemen. De patriottische kerk is volgens hem in strijd met de leer van de kerk. De beperkingen die de regering in Peking de gelovigen oplegt,”verstikken" de kerk en zaaien verdeeldheid onder de katholieken in China, schrijft de paus. Isolement Zes priesters die in werkkampen in de provincie Hebei gevangen worden gehouden, verkeren op last van de politie sinds mei in isolement. Tot die tijd konden zij familiebezoek ontvangen. Familieleden mochten hen ook voedsel en schoon wasgoed brengen. Straf Ook in de provincie Zhejiang wordt sinds kort harder opgetreden tegen priesters van de ondergrondse kerk. Priester Jian Sunian was om gezondheidsredenen vervroegde invrijheidsstelling in het vooruitzicht gesteld. Hij moet echter alsnog zijn gehele straf uitzitten, tot augustus 2007. Jian werd vorig jaar augustus gearresteerd omdat hij zijn paspoort vervalst had om een bedevaart naar Rome te kunnen maken. bron: http://www.katholieknederland.nl/act...FJaar2007.html
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 3 augustus 2007 om 16:28. |
![]() |
![]() |