Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2006, 14:45   #141
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Circe: bullshit!
Iedere moslimvrouw moet zich bedekken. Wat een bullshit dat je daar verkoopt zeg. Dus indien ik oud word, dan hoef ik geen hoofddoek meer te dragen want dan heb ik toch amper haar en dan is het toch grijs en ben ik toch niet aantrekkelijk genoeg??
Echt bullshit! De regels voor kleding zijn voor elke moslimvrouw, ongeacht de leeftijd!!!
Als je iets wil zeggen, doe het dan juist hé zeg. Dit is de eerste keer dat ik zo iets belachlijks hoor.
Even geduld. zo te zien ken je je eigen religie niet, maar ik zal het even voor je opsnorren!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 14:46   #142
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere moslimvrouw moet zich bedekken. Wat een bullshit dat je daar verkoopt zeg. Dus indien ik oud word, dan hoef ik geen hoofddoek meer te dragen want dan heb ik toch amper haar en dan is het toch grijs en ben ik toch niet aantrekkelijk genoeg??
Echt bullshit! De regels voor kleding zijn voor elke moslimvrouw, ongeacht de leeftijd!!!
Als je iets wil zeggen, doe het dan juist hé zeg. Dit is de eerste keer dat ik zo iets belachlijks hoor.
Als die hoofddoeken verplicht, waar halen jullie dat dan vandaan?
In de Koran staat er niets van in.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 14:49   #143
Samrah
Schepen

Standaard

Circe: werelddeel nog niet ontdekt? De hele wereld is van Allah swt.. De hele aarde is van Hem swt, jij bent enkel te gast op aarde, jij blijft niet voor eeuwig, jij zal sterven en dan ben je hier weg.. Dus niets is van jou..
Allah swt praat over alle groepen.
En wat de bijbel betreft:
Er is maar 1 God Allah swt die inderdaad de bijbel heeft doen neerdalen. Maar de mens heeft de bijbel veranderd naar zijn goesting. Verschillende keren heeft Allah swt de godsdienst op aarde gegeven hoe het echt is maar heeft de mens heeft het verschillende keren veranderd. Ook de Profeten die het moesten verkondigen slaagden er niet volledig in..
Toen heeft Allah swt via Mohamed vrede zij met hem de Koraan laten neerdalen, en Mohamed vrede zij met hem hield vol en heeft de Koraan op de manier waarop Allah swt de Koraan gegeven heeft, ook de wereld ingestuurd..
Dat is de verklaring van de andere godsdiensten.. Er is maar 1 maar telkens heeft de mens het veranderd of heeft de Profeet die het moest verkondigen niet kunnen volhouden.. Maar Mohamed vzmh slaagde er wel in
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 14:53   #144
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe: in de krant staat het? Heb het niet gelezen maar kom, het kan natuurlijk hé, hoe weet ik nu dat er wel of geen verkrachtingen plaats vinden. Maar vergeet niet, in België gebeurt het ook hoor dus je moet niet over de grenzen heen gaankijken om te zoeken naar verkrachtingen.. In eigen land hebben we al voorbeelden genoeg hé..
Het probleem is niet dat we in beide landen verkrachtingen hebben, of dat we de verkrachtingen in den vreemde maar moeten gaan negeren omdat we hier "al voorbeelden genoeg" hebben.

Het probleem stelt zich hier: in dit België, waar de vrouw ontvoogd is, is zij inderdaad nog steeds het slachtoffer van verkrachting. Dit t.g.v. het ontegensprekelijke gegeven dat de gemiddelde man lichamelijk sterker is dan de gemiddelde vrouw, en dus best in staat een vrouw te overweldigen. Verkrachting van mannen door vrouwen komt veel minder voor (niet alleen in België, ook in Pakistan, vermoed ik).

In Pakistan hoopt men de mannelijke geslachtsdrift in te tomen door de vrouwen van kop tot teen in te pakken. Kennelijk werkt dat systeem helemaal niet naar behoren. Ik twijfel er zelfs aan of zulk systeem wel naar behoren kan werken.

In België blijft verkrachting zelden ongestrafd. Mannen die zich niet kunnen beheersen kunnen onder geen beding nog het argument inroepen dat zij "verleid" werden door de vrouw. De ontvoogding van die vrouw heeft zulks voorgoed onmogelijk gemaakt.

Pakistaanse verkrachters daarentegen blijven veelal ongestraft, en kunnen blijkbaar nog steeds het argument van "verleiding" inroepen, zelfs al loopt de betrokken vrouw in burqah rond. Toch twee gegevens die enorm in tegenstelling liggen t.o.v. mekaar, want die burqah dient precies om "verleiding" onmogelijk te maken.

Statistieken tonen aan dat in België ongeveer 1 op 5 vrouwen minstens één keer in haar leven met aanranding geconfronteerd wordt. Of we daarmee beter scoren dan Pakistan weet ik niet, en die vraag is ook niet aan de orde.

Wat wél aan de orde is, is de vergelijking van de rechtssystemen in beide landen. Geen van beide systemen vermag verkrachting uit te bannen. Maar de Belgische - niet religieus gebonden - rechtspraak komt wél tegemoet aan de behoefte tot beteugeling van het misdrijf, iets waartoe de Pakistaanse rechtspraak blijkbaar niet eens in staat is.

De reden achter het volstrekte falen vanwege de Pakistaanse rechtspraak ken ik niet zo direct. Ofwel zit (een bepaalde interpretatie van) de islam er voor veel tussen, ofwel gaat het om doodgewone corruptie (al dan niet mogelijk gemaakt met medewerking vanuit religieuze hoek).
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 14:54   #145
Samrah
Schepen

Standaard

sOERA eN_nIS7 136

O Gij die gelooft! Geloof in Allah voor altijd! In zijn Profeet, in Het Boek dat Hij aan Zijn Boodschapper heeft geopenbaard en in de Geschriften die eraan vooraf gingen!"

Hier ook duidelijk dat al de geschriften die eraan vooraf gingen: Bijbel en zo voor ook allemaal van Allah swt komen..
Oud 25 november 2006, 14:56   #146
Samrah
Schepen

Standaard

"Allah, er is geen God behalve Hij, de Levende, De Eeuwige. Hij heeft u Het Boek der Waarheid geopenbaard, Dat hetgeen ervoor was bevestigd, evenals heeft hij de Taurah en de Evangeliën neergezonden, eraan voorafgaand als leiding voor de mensheid. Hij heeft het beslissende criterium geopenbaard"
Soerat El imraan
Oud 25 november 2006, 15:01   #147
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Et voil�*;

"De bejaarde vrouwen die niet verwachten te trouwen begaan geen zonde door hun kledingvoorschriften te ontspannen, als ze niet teveel van hun lichaam onthullen. Bescheiden te blijven is beter voor hen. God is Alhorend, Alwetend." 24:60

of in de officiele engelse vertaling:

024.060
YUSUFALI: Such elderly women as are past the prospect of marriage,- there is no blame on them if they lay aside their (outer) garments, provided they make not a wanton display of their beauty: but it is best for them to be modest: and Allah is One Who sees and knows all things.
PICKTHAL: As for women past child-bearing, who have no hope of marriage, it is no sin for them if they discard their (outer) clothing in such a way as not to show adornment. But to refrain is better for them. Allah is Hearer, Knower.
SHAKIR: And (as for) women advanced in years who do not hope for a marriage, it is no sin for them if they put off their clothes without displaying their ornaments; and if they restrain themselves it is better for them; and Allah is Hearing, Knowing.

Samrah, velen op dit forum weten dit al, maar hou er toch ook maar rekening mee dat ik in feite nooit iets beweer over islam zonder dat ik zeker ben van de juistheid ervan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 november 2006 om 15:03.
Oud 25 november 2006, 15:07   #148
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elflamencoloco
De reden achter het volstrekte falen vanwege de Pakistaanse rechtspraak ken ik niet zo direct. Ofwel zit (een bepaalde interpretatie van) de islam er voor veel tussen, ofwel gaat het om doodgewone corruptie (al dan niet mogelijk gemaakt met medewerking vanuit religieuze hoek).
De reden is tamelijk eenvoudig:

De wetsaanpassing is een versoepeling van de shariawet, die jarenlang werd toegepast bij verkrachtingszaken. Mishandelde vrouwen die naar de rechtbank stapten en geen vier mannelijke getuigen konden vinden, werden meestal veroordeeld voor overspel. Daardoor kregen ze niet alleen een lijfstraf opgelegd maar verloren ze ook hun maatschappelijke status. Voor overspel veroordeelde vrouwen werden gestraft met zweepslagen of met een steniging.

Het is weinig waarschijnlijk dat een verkrachter eerst gaat wachten tot er vier getuigen klaarstaan die nadien willen verklaren dat de vrouw verkracht werd.
De bepaling over die vier getuigen diende in feite om "roddel en achterklap" te vermijden.

Het is toch wel opmerkelijk dat het begrip verkrachting nergens in de koran zelfs maar wordt vermeld.

De wet op de vier getuigen heeft niks met eventuele verkrachtingsbewijzen te maken, maar alles met kwaadsprekerij. Je mag dus niet zeggen dat Ali het met Fatima doet zonder dat je daarvoor vier getuigen hebt die het gezien hebben.
Dat Fatima daar dik tegen haar zin ligt heeft geen enkel belang blijkbaar.

Ook in verband met het verdelen van hun vrouwelijke oorlogsbuit en de rest van de behandeling van de slavinnen is er nergens een spoortje terug te vinden van enige vorm van toestemming door de vrouw.
Zelfs instemmen voor een huwelijk is niet nodig: het zwijgen van de maagd betekent toestemmen! En dan natuurlijk goed zorgen dat de dochters maagd zijn zodat je ze kan uithuwelijken zonder dat ze hun mond daarvoor moeten opendoen!

Je vraagt aan koe Bella toch ook geen toestemming alvorens je haar door stier Juul laat bespringen?

Als kers op de taart is de vrouw echter wèl medeschuldig in geval van "overspel": m.a.w. ze hoeft geen toestemming te geven, maar als je haar kunt bespringen is ze zelf mee fout en zal ze worden gestenigd!

Zelfs Bella de koe wordt niet gestenigd als een andere stier dan Juul haar plotseling bespringt!

In feite komt het er dus op neer dat vrouwen nog minder rechten hebben dan koeien!
Oud 25 november 2006, 15:11   #149
Samrah
Schepen

Standaard

Hilfiger : hoofddoek is wel verplicht aan de moslimvrouwen, daar is geen discuttie over.

De Koraan schrijft:

"En zeg tot de gelovige vrouwen, dat zij zedig hun blikken neerslaan en hun gevoelens beheersen! En niets van hun schoonheid tonen, behalve hetgeen ervan zichtbaar moet zijn.. De kleding moet het gehele lichaam en hoofd bedekken behalve het gezicht en de handen. Dit betekent de nek, onderarmen, oren en oorbellen die je draagt.. De kleding mag de aandacht van mannen niet vestigen op de schoonheid van de vrouw.
(dit betkent dat felle kleuren, glitterige versieringen niet mag en dus vermeden moeten worden)
De kleding moet wijd genoeg zijn om de vorm van het lichaam te verbergen, de nauwsluitende stijlen zijn niet toegestaan.
De kleding mag niet lijken op die van niet-moslims.
(één van de functies van de hoofddoek is om een iemand te kunnen identificeren als Moslima die trots is op haar geloof)

Soera El-Noor 31

Je haren moeten dus ook bedekt zijn, en niet met een pet want ook je nek je oren en zo moeten bedekt zijn. Een pet mag zowizo niet vermits we ons niet mogen kleden zoals een man en een pet is meestal iets dat mannen dragen
Oud 25 november 2006, 15:15   #150
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Neen hoor, de bijbel is inderdaad geschreven voor de Islaam er was.. Maar ja, de Islaam praat ook over dingen in de toekomst.. Want Allah swt ziet ook de toekomst.. En er staan dingen in de Koraan die toen nog niet plaatsvonden, maar in de toekomst wel. Wil je weten wat, ga dan naar een bib en huur er een vertaalde Koraan of zoek op internet.
Als jullie geloof de waarheid was, dan had het ook moeten spreken over dingen van in de toekomst
Een on line Koran heb ik. In het Nederlands welteverstaan. Maar ik ben benadeeld, want jij zal natuurlijk aankomen met het argument dat een vertaling géén gezag heeft, en ik er dus geen argumenten aan kan ontlenen.

En ik ben niet zinnens Arabisch te leren, enkel en alleen om God beter te leren kennen. Temeer omdat God Zich aan me laat kennen als Iemand Die mijn taal spreekt.

Hier een on line Bijbel. Jij mag gerust argumenten aan die vertaling ontlenen, want een bijbelvertaling heeft wél leergezag, in tegenstelling tot een koranvertaling.

Spijts dat voordeel (voor jou dus) zal lectuur van de Bijbel je wel duidelijk maken dat de Bijbel net als de Koran het over de toekomst heeft, dat hij vele voorspellingen doet die later uitgekomen zijn...

... maar tevergeefs zul je zoeken naar Mohammed.

Waarom niet? Tja...

In dit kader wil ik je toch de Tweede Brief van Petrus niet onthouden, waar we hetvolgende vers lezen, geschreven lang voordat een zekere Mohammed van zich liet horen:
Citaat:
Toch zijn er onder het volk ook valse profeten geweest, en zo zullen er onder u dwaalleraren komen. Ze zullen verderfelijke ketterijen invoeren, ze zullen zelfs de Meester loochenen Die hen heeft vrijgekocht, en zo hun eigen ondergang bespoedigen. (II Petrus 2, 1)
Met enige kwade wil zou je kunnen stellen dat de Bijbel het hier o.a. over die Mohammed heeft... en dat die voorspelling inderdaad is uitgekomen... Let wel, dit is niet noodzakelijkerwijze mijn persoonlijk interpretatie van dit bijbelvers, maar er zijn wel degelijk mensen die dit vers gewis interpreteren als een voorspelling van de komst van de islam als een valse leer.

Och ja, nog één ding: ik raad je ten stelligste aan de Bijbel niet al te letterlijk te lezen. Ik doe dat zelf ook niet met de Koran. Letterlijke lezing is voer voor fundamentalisten.
Oud 25 november 2006, 15:20   #151
zoekrecht
Vreemdeling

zoekrecht's schermafbeelding

Standaard

Zoekrecht

God is hij wie alles bij het begin heeft bepaald en neergeschreven in de tijdsgeest van het nu.
De bijbel schrijft in het boek openbaring u bent warm of koud in dien u lauw bent spuug ik u uit.
U bent goed gesteld en voor God goed, ongeacht geboorte afkomst.
Jezus zegt aan het kruis, vader vergeef het hun! wand zij weten niet wat zij doen.
Onwetendheid word niet gestraft, het weten en niet doen is waar God ons voor laat straffen door onze eigen gevolgen van onwetendheid.
Hoe wij die juist de ander de vrede moeten geven, aanstoot nemen in het anders zijn.
Geen aanstoot nemen en alzo een getuigenis geven van ons goed verleden door slecht belicht.
alles kan een mens tot oorlog drijven, ook alles kan de mens naar de begeerde vrede leiden door inzicht en begrip van wat GOD werkelijk wilt van ons mens.
Richt het oog goed en het kind zal goed worden, ongeacht geloof of ras.

WarmHart zoektrecht

De vier winden de vier evangelies de vier geloofstaken alles is door God geworden,
Aan ons uit elkander in hem te laten leven voor vrede ten goede van dier, kind en toekomst.

Denk aan onze kinderen!!!
Behoed ze van verstandige hebzucht…
zoekrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 15:21   #152
Samrah
Schepen

Standaard

Je praat over Pakistan en hun rechtsysteem.. Sorry maar daar hou ik mij echt niet mee bezig.. Wat Pakistan doet is niet mijn zaak, noch mijn verantwoordelijkheid maar indien er mannen in Pakistan ongestraft verkrachten, vind ik wel dat er dringend iets aan gedaan moet worden en dat het niet kan maar tja..
Oud 25 november 2006, 15:25   #153
Samrah
Schepen

Standaard

Elflamenco: de bijbel online mag je houden, die wil ik niet lezen, dat hoeft ook niet. Ik heb de Waarheid gelezen en daarmee hoef ik mijn tijd niet te steken in het lezen van de Bijbel..

Wat je daar zegt: er wordt niet gezegd: Koraan of Mohamed vzmh .. Er wordt gezegd dat er iemand gaat komen die de Meester zullen Loochenen..
Dat noem ik niet een voorspelling van Islaam en Mohamed vzmh.
Oud 25 november 2006, 15:26   #154
Samrah
Schepen

Standaard

Ik neem de Koraan wel letterlijk. De Koraan is Allah swt Zijn woord, waarom moet ik dan nog gaan denken wat hij eigenlijk wil zeggen.. Als het er letterlijk instaat..

En als jij beslist om de bijbel niet letterlijk te nemen, heb je gelijk! Tis toch niet de Waarheid.
Oud 25 november 2006, 15:35   #155
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je praat over Pakistan en hun rechtsysteem.. Sorry maar daar hou ik mij echt niet mee bezig.. Wat Pakistan doet is niet mijn zaak, noch mijn verantwoordelijkheid maar indien er mannen in Pakistan ongestraft verkrachten, vind ik wel dat er dringend iets aan gedaan moet worden en dat het niet kan maar tja..
Het rechtssysteem in Pakistan is de sharia! Me dunkt dat jij daar toch grote voorstander van moet zijn?

Oud 25 november 2006, 15:39   #156
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samrah
Hilfiger : hoofddoek is wel verplicht aan de moslimvrouwen, daar is geen discuttie over.
Toch wel hoor! Natuurlijk is er voor jou geen discussie over: je weigert alle commentaar of informatie die niet in jouw kraam tepas komt. Hoe je met zo'n mentaliteit ooit een deftig diploma hebt kunnen behalen is me een raadsel.

In elk geval: je kan eens een kijkje nemen op deze ISLAMITISCHE site over de kledingvoorschriften voor islamitische dames.

www.submission.org

Laatst gewijzigd door circe : 25 november 2006 om 15:40.
Oud 25 november 2006, 15:43   #157
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe: werelddeel nog niet ontdekt? De hele wereld is van Allah swt.. De hele aarde is van Hem swt, jij bent enkel te gast op aarde, jij blijft niet voor eeuwig, jij zal sterven en dan ben je hier weg.. Dus niets is van jou..
Allah swt praat over alle groepen.
Hij had wel meer niet ontdekt, waar de zon gebleven was ’s nachts bijvoorbeeld.
Citaat:
En wat de bijbel betreft:
Toen heeft Allah swt via Mohamed vrede zij met hem de Koraan laten neerdalen, en Mohamed vrede zij met hem hield vol en heeft de Koraan op de manier waarop Allah swt de Koraan gegeven heeft, ook de wereld ingestuurd..
Dat is de verklaring van de andere godsdiensten.. Er is maar 1 maar telkens heeft de mens het veranderd of heeft de Profeet die het moest verkondigen niet kunnen volhouden.. Maar Mohamed vzmh slaagde er wel in
Heeft Allah de Koraan dan zelf geschreven ?
Na wat ik hier al gelezen heb gebruikte Mo de Koraan vooral in zijn eigen voordeel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 15:43   #158
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Ciccio, tuurlijk als jij nog gaat geloven in Allah, en in het hiernamaals , dan ga jij misschien naar de hemel gaan.. maar haha Allah is de god van de Moslims! En niet zomaar een God!
Dus geloven in God van de Moslims of geen Hemel voor jou
Zie ,wat ciccio gezegd heeft ,heeft hij daarin veel gelijk in,. Allah is gewoon het hebreeuwse woord elie ,elohim is zoals ciccio zei hat arabische woord allahouma,. De god van de christenen en de joden is dus ook de god van de moslims !

PS: als je twijfelt zie de verwoording die shaikh al nuaimi wat hij hierover zei !
Oud 25 november 2006, 15:46   #159
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Lincoln, wie zijn dan die andere goden waar Allah het over heeft als hij zegt dat hij de grootste is?
Oud 25 november 2006, 15:48   #160
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Ik neem de Koraan wel letterlijk. De Koraan is Allah swt Zijn woord, waarom moet ik dan nog gaan denken wat hij eigenlijk wil zeggen.. Als het er letterlijk instaat..
Waarom heeft Hij je die 1,2 kg witte massa gegeven tussen je oren? Om niet te denken?

Waarom gaf Hij je twee benen? Om niet te lopen?

Waarom gaf Hij je twee ogen? Om niet te zien?

Waarom gaf Hij je twee oren? Om niet te luisteren?

Waarom gaf Hij je...?

Ach, zo kan ik nog jaren doorgaan... maar je voldoet perfect aan de algemeen geldende definitie van "fundamentalist(e)".

Ik heb afgeleerd met fundamentalisten in discussie te gaan. Je bent nog jong, en misschien ben je nog wel te "redden" (zelfs al blijf je moslim). Maar niet alleen de Koran is het woord Gods, ook jouw en mijn lichaam met alle zintuigen, en mét hersens is Zijn werk.

Ik ervaar het als een verschrikkelijke belediging aan Gods adres om enkel en alleen voort te bouwen op Zijn woord (voor jou de Koran, voor mij de Bijbel) zonder te letten op Zijn schepping, waarvan ook het menselijk lichaam (mét zintuigen én hersenen) deel uitmaakt. Het lijkt erop dat je enkel Zijn woord respecteert, doch niet Zijn schepping.

Misschien toch maar eens nadenken hierover...?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be