![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() moest ik dit nu eens zijn, en de feiten staan duidelijk beschreven, zou jij dan nog respect opbrengen voor degenen die mijn daden bejubelen en mijn voorbeeld wensen te volgen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() Als het in zijn cntext staat zoals het is waarom niet ? Er is een groot verschil tussen iemand bejubelen vanwege zijn verzaliging door allah en iemand blindelings volgen zonder geweten een wetens !!!
![]() |
#144 | ||||||
|
![]() Citaat:
En daarbij waarom zou je iets van wat je lief hebt dat ook niet met anderen te bedelen, indien zij dat niet wensen is dat voor mij geen probleem,. Mss zou u dat als aandringen of opdringen waarnemen, maar voor mij is dat gewoon zoals een handelaar die deur aan deur zijn goedje wilt verkopen, and that's it,. Van opdringen denk ik is er geen sprake. Ik denk dat je zeker reclame folders in uw bus krijgt ,zou u dat ook als opdringen waarnemen ?? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit leven is niet meer dan een hologram of een matrix, het echte leven zit achter de schermen!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 25 november 2006 om 15:09. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De eerste christenen werden zwaar vervolgd, ook door de Romeinse bezetter. Menig gelovige eindigde in de leeuwenkuil, of als openbare straatverlichting. Zij zochten dit lot evenwel niet zelf op, zij kozen er niet uitdrukkelijk voor; zij accepteerden gewoon hun lot als slachtoffer. Net zoals Jezus Zélf dat deed. Wanneer ik moslims over "martelaren" hoor praten, bedoelen zij meestal iets heel anders dan christenen. Volgens moslims kiést een martelaar uitdrukkelijk voor het martelaarschap. Tja, ieder zijn definitie natuurlijk. Maar ik wilde dit verschil toch wel even onder de aandacht brengen. Al was het maar om de discussie zuiver te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Niemand kiest ervoor om geboren te worden, miljarden mensen hebben in heel hun leven nooit van de islam gehoord tijdens de voorbije millenia, dus die gaan al naar de hel. Vrouwen hebben maandstonden dus die gaan ook naar de hel (waarom heeft God die dan zo gemaakt? Ze doen dat toch niet expres?). En mensen zoals ik die eerst wel eens een onweerlegbaar bewijs willen zien van het bestaan van god en het 100% correct zijn van zijn wetten gaan ook naar de hel. Want er is toch alleen maar onzekerheid? Als ik moet gokken tussen al die godsdiensten omdat één ervan mij in een soort hemel kan brengen, en alle anderen brengen mij direkt naar de hel... Dan is dat ook nog eens een soort loterij. De allergrootste daarboven houdt van spelletjes dus, wel ik doe daar niet aan mee. Ik geniet NU, en ik ga ervan uit dat het hierna gedaan is. Als dat niet zo is moet ik eerst eens bewijzen zien voor ik mijn levenswijze omgooi. Als god dat voor Mohammed gedaan heeft moet hij dat voor mij ook maar doen.
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
De rest is je eigen denkwijze hoe jij zelf je eigen beeld schetst, veel mensen zijn gewoon bang om in het minste geconfronteerd te zijn met een buitenaardse fenomeen,. Of zelfs het spreken over een andere leven gewoon uit vrees omdat hun wereldbeeld in een minimum van een tijd ineenstort als een kaartenhuis !
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lincoln, sinds wanneer is Allah een buitenaards fenomeen? Zijn troon staat toch ergens "in de wateren"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Is hij dan niet buitenaards ?? De "troon" en de "wateren" die in de koran voorkomen zijn begrippen om verbeelding te scheppen in het menselijke denken waarop allah vervolgt met de vers "laisa ka mithlihi shayan" ;niemand is gelijk aan hem, om die verbeelding tot een betekenis te vervormen en niet zozeer letterlijk zoals u of iemand anders uit de mensheid verbeeld !
![]() |
#154 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Me dunkt zijn heel wat autochtonen nog steeds niet vertrouwd met jouw betekenis. En omgekeerd zijn er nog heel wat moslims hier evenmin vertrouwd met de betekenis die men hier in het westen doorgaans geeft - vanuit christelijke invalshoek. Vandaar heel wat onderlinge misverstanden, in de letterlijke betekenis van het woord: we verstaan elkaar "mis", we begrijpen elkaar voortdurend "verkeerd". Het toont eens te meer aan hoezeer het christendom verweven is met de westerse cultuur, zelfs nadat de kerken (half)leegliepen. Zelfs mensen die allang niet meer pratikeren ervaren de realiteit nog steeds min of meer vanuit christelijke bril. Kijk bvb. maar eens naar Nederlanders, die o zo principieel zijn, veel princiepevaster dan Vlamingen. Daaraan is hun streng Calvinisme niet vreemd, zelfs al gaan ze niet meer naar de kerk. En dan komt plots de islam als tweede grote religie opdagen. Het zou naïef zijn te geloven dat die islam op nog geen 50 jaar tijd dezelfde impact op onze samenleving zou hebben, als het christendom in... 1500 jaar tijd. Vandaar mijn verbazing vanwege jouw start van een topic als dit. Maar goed, je hebt uiteraard dat recht. 't Is tenslotte een vrij land hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#156 |
Parlementslid
|
![]() Voila, 8 pagina's geleuter, maar we zijn dan toch tot een einde gekomen. Lincoln heeft zijn plicht gedaan en kan rustig slapen, als wij naar de hel gaan "die zich wss onder de wateren zal liggen" zal het in elk geval niet aan hem liggen.
![]() |
#157 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen we nu ook Smiley en Circe uitnodigen?
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#159 | |
|