Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2006, 11:11   #141
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
En hoe omschrijf je het geweld wat Dewinter in zijn jonge (ongeveer 30) tijd gepleegd heeft?

De jongens in Beringen wisten niet wat ze deden. Nu ze weten wat de Joden hebben meegemaakt, gaan ze dat niet weer herhalen.

Dat is het verschil met de racisten van het VB. Die bouwen een cultuur van racisme op. Let wel, zij zijn daar niet mee begonnen. Dat bestond al duizenden jaren. Maar het is niet omdat dit al duizenden jaren bestond dat zij niet verantwoordelijk zouden zijn voor wat ze NU doen.
Wel in de Koran is het racisme tegen Joden en Christenen ingebakken. Men moet het maar eens aandachtig lezen!
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 11:12   #142
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ongerustemens Bekijk bericht
Beringse Turken vielen ook KLJ aan
beringen - De Turkse jongeren uit Beringen-Mijn hebben het jeugdverblijfscentrum De Kompel de voorbije zomer ook al aangevallen. Toen was daar de KLJ uit het Oost-Vlaamse Nazareth op kamp. Dat zegt een van de ouders. Vorige week vielen diezelfde Turken een groep joodse schoolkinderen uit Antwerpen aan.
Van 21 tot 31 juli waren in De Kompel de KLJ'ers te gast. De Turkse tieners gooiden toen ook de ruiten in met stenen. De politie kwam met twee man ter plaatse. De stenen en glasscherven kwamen terecht in de slaapkamers. Gelukkig waren de KLJ-jongeren toen niet aanwezig.
Ik heb anders dikwijls genoeg jeugdbewegingen met mekaar in de clinch zien gaan. Het ging daarom meestal om te laten zien dat ze stoer waren. Ze hadden iets nodig om op maandag op school te kunnen opscheppen. Het incident in Beringen is niets anders. Dat er joodsvijandige scheldwoorden zijn gebruikt is bijkomstig. Als het de chiro van Hasselt was geweest, hadden ze iets anders toepasselijks geroepen. Dat heeft niet veel te betekenen. Dat is geen racisme. Nu ze dat weten, hebben ze er alllang spijt van, en gaan ze dat zeker niet meer doen. Vooral omdat ze nu weten dat ze met jullie zaak zijn bezig geweest.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 11:13   #143
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als die jongeren niet wisten wat ze deden, moeten ze geïnterneerd worden.
Die racisten hier op dit forum beseffen in de meeste gevallen ook niet wat ze doen, moeten die dan ook geïnterneerd worden?
Oud 7 december 2006, 11:15   #144
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Die racisten hier op dit forum beseffen in de meeste gevallen ook niet wat ze doen, moeten die dan ook geïnterneerd worden?
als we iedereen waarvan jij zegt dat ze niet weten wat ze doen moeten interneren, hebben we (nog meer!) plaats tekort ... denk dat het dan simpeler is om alleen jou te interneren

ps ik vind dat plaatstekort in de jeugdpsychiatrie nogal wat belangrijker !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 11:17   #145
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Wel in de Koran is het racisme tegen Joden en Christenen ingebakken. Men moet het maar eens aandachtig lezen!
Dat is een leugen. De profeet Mohammed heeft geprobeerd Joden en christenen bij mekaar te brengen, en aan te sluiten bij een godsdienst van eenheid. Omdat dit niet wou lukken, is hij met zijn eigen ding begonnen. Hij maakt inderdaad enkele opmerkingen aan het adres van de joden, maar die waren dan ook terecht. Alleen, is het niet te vermijden dat mensen afwijken van hun doelstellingen, er niet in slagen ze te realiseren. Dat is nu eenmaal typisch menselijk. Zowel Joden als moslims hebben een heel mooie religie, maar haast niemand slaagt erin de doelstellingen ervan te realiseren. Het is genoeg dat men het probeert.
Oud 7 december 2006, 11:50   #146
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De jongens in Beringen wisten niet wat ze deden. Nu ze weten wat de Joden hebben meegemaakt, gaan ze dat niet weer herhalen.
Natuurlijk wisten ze dat niet, ze speelden sneeuwballengevecht maar bij gebrek aan sneeuw....
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 11:55   #147
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een leugen. De profeet Mohammed heeft geprobeerd Joden en christenen bij mekaar te brengen, en aan te sluiten bij een godsdienst van eenheid.
Veroveren dus.
Oud 7 december 2006, 11:56   #148
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe omschrijf je het geweld wat Dewinter in zijn jonge (ongeveer 30) tijd gepleegd heeft?
Dan gaat ge me toch eerst moeten vertellen wat voor geweld hij gepleegd heeft.
Citaat:
Nog een geluk dat ze de ruiten in hun moskee niet zijn gaan ingooien
Citaat:
Dat is het verschil met de racisten van het VB. Die bouwen een cultuur van racisme op. Let wel, zij zijn daar niet mee begonnen. Dat bestond al duizenden jaren. Maar het is niet omdat dit al duizenden jaren bestond dat zij niet verantwoordelijk zouden zijn voor wat ze NU doen.
Alsof die jongeren, waarvan sommigen al wel volwassen waren, van thuis uit, de haat tegen de Joden niet meegekregen hebben. Stop nu eens met dromen.
Trouwens wat heeft het vb in heel die discussie te maken ? Het zijn hier toch Turken, die Joden aan het bekogelen waren, in het bijzijn van de politie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 11:57   #149
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een leugen. De profeet Mohammed heeft geprobeerd Joden en christenen bij mekaar te brengen, en aan te sluiten bij een godsdienst van eenheid. Omdat dit niet wou lukken, is hij met zijn eigen ding begonnen. Hij maakt inderdaad enkele opmerkingen aan het adres van de joden, maar die waren dan ook terecht. Alleen, is het niet te vermijden dat mensen afwijken van hun doelstellingen, er niet in slagen ze te realiseren. Dat is nu eenmaal typisch menselijk. Zowel Joden als moslims hebben een heel mooie religie, maar haast niemand slaagt erin de doelstellingen ervan te realiseren. Het is genoeg dat men het probeert.
Heb je het nu over die Slag bij de gracht of zoiets, waar Moke eigenhandig zo'n 800 joodse mannen liet afslachten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 12:06   #150
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heb je het nu over die Slag bij de gracht of zoiets, waar Moke eigenhandig zo'n 800 joodse mannen liet afslachten?
wat ik schreef is juist. Jij bent als geobsedeerd om de moslims te criminaliseren. In de jaren '30 zou je voorop gestaan hebben om de Joden te criminaliseren. Je maakt mij niks wijs. Ik weet dat het om een psychische conditie gaat. Je hebt gewoon een zondebok nodig om je haat op af te reageren. Ik beklaag de mensen die in je onmiddelijke omgeving moeten leven.
Oud 7 december 2006, 12:10   #151
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Misschien moeten joden toch ook eens leren om zelf wat meer voor hun eigen op te komen.. Ik bedoel, ooit al eens iemand stenen zien werpen naar een Marokkaan ofzo?
Dat is weer eens een andere oplossing voor het probleem!

Misschien komt het omdat "de anderen" minder crapuul in hun gelederen tellen dan hen. Misschien komt het omdat "de anderen" meer opvoeding en manieren hebben? Misschien komt het omdat "de anderen" minder pretentie hebben, minder minachting voor "de ongelovige honden" dan bepaalde bendes achterlijke agressieve idioten die zo dikwijls de nieuwsberichten halen?
Tussen haakjes, volgens sommige krantenartikels "beseften die jongens niet wat ze deden"... maar vandaag lees ik in de Standaard dat enige tijd geleden dezelfde bende in Beringen stenen en vuiligheid gooide naar een andere groep (gewone) jongeren in datzelfde centrum.
Het zit dus wel degelijk in hun lijf, en ze zullen nog wel van zich laten horen in de toekomst, onder identieke omstandigheden. Hoe moeten ze hun tijd anders doorbrengen, nietwaar ?
En wij hebben de pretentie hen de les te lezen! Waar halen we het lef vandaan...

Laatst gewijzigd door andev : 7 december 2006 om 12:14.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 12:15   #152
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is weer eens een andere oplossing voor het probleem!

Misschien komt het omdat "de anderen" minder crapuul in hun gelederen tellen dan marokkanen. Misschien komt het omdat "de anderen" meer opvoeding en manieren hebben? Misschien komt het omdat "de anderen" minder pretentie hebben, minder minachting voor "de ongelovige honden" dan bepaalde bendes achterlijke agressieve idioten die zo dikwijls de nieuwsberichten halen?
Tussen haakjes, volgens sommige krantenartikels "beseften die jongens niet wat ze deden"... maar vandaag lees ik in de Standaard dat enige tijd geleden dezelfde bende in Beringen stenen en vuiligheid gooide naar een andere groep (gewone) jongeren in datzelfde centrum.
Het zit dus wel degelijk in hun lijf, en ze zullen nog wel van zich laten horen in de toekomst, onder identieke omstandigheden. Hoe moeten ze hun tijd anders doorbrengen, nietwaar ?
En wij hebben de pretentie hen de les te lezen! Waar halen we het lef vandaan...
Ik heb het al gezegd. De chiro van mijn dorp wou ook altijd stoer doen tegen buitenstaanders, om hun imago in de eigen omgeving op te krikken. Dat heeft weinig vandoen met vijandigheid tegen de buitenstaanders. Gewoon machogedrag, niet meer. Maar nu ze weten hoe de vork aan de steel zit met dat antisemitisme ga je wat hen betreft toch mogen fluiten naar bijkomende gelegenheden om te kunnen kankeren.
Oud 7 december 2006, 12:18   #153
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat ik schreef is juist. Jij bent als geobsedeerd om de moslims te criminaliseren. In de jaren '30 zou je voorop gestaan hebben om de Joden te criminaliseren. Je maakt mij niks wijs. Ik weet dat het om een psychische conditie gaat. Je hebt gewoon een zondebok nodig om je haat op af te reageren. Ik beklaag de mensen die in je onmiddelijke omgeving moeten leven.
Waarschijnlijk had je toen ook gezegd dat de deelnemers aan de kristalnacht eigenlijk niet wisten wat ze deden. Nu ze het weten zal het niet meer gebeuren.
Oud 7 december 2006, 12:23   #154
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
Ach die allochtonen waren waarschijnlijk vlaams belangers
Nee, maar de Vuil B-atmosfeer in Vlaanderen laat hen wel denken dat zoiets eigenlijk wel kan hier..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva
Ik heb het al gezegd. De chiro van mijn dorp wou ook altijd stoer doen tegen buitenstaanders, om hun imago in de eigen omgeving op te krikken. Dat heeft weinig vandoen met vijandigheid tegen de buitenstaanders.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 december 2006 om 12:25.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 12:23   #155
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarschijnlijk had je toen ook gezegd dat de deelnemers aan de kristalnacht eigenlijk niet wisten wat ze deden. Nu ze het weten zal het niet meer gebeuren.
Daar ben ik nu eens pertinent zeker van dat het opnieuw zal gebeuren zie. Immers, de ziekte die aan de basis daarvan lag, is nogsteeds ingebakken in onze cultuur. Er zijn er die zich daaraan vastklampen, als was het hun leven.
Oud 7 december 2006, 12:30   #156
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk bericht door circe
Citaat:
Inderdaad...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 12:31   #157
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Raar, woonde hier vóór 1830 dan niemand?
Neen, dat was hier één grote open vlakte. Geen mens te bekennen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 12:57   #158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat ik schreef is juist. .
Wat U schreef was dat Mo "enkele opmerkingen aan het adres van de joden, maar die waren dan ook terecht."Wat ik schreef waren de historische feiten zoals door de moslims zelf genoteerd in hun overleveringen. Indien U de moord op 800 joodse mannen (de eerste genocide uitgevoerd op Joden trouwens) als "terechte opmerking van Mohammed" wenst te klasseren, dan laat ik dat aan jouw beoordelingsvermogen over.

Citaat:
Jij bent als geobsedeerd om de moslims te criminaliseren. In de jaren '30 zou je voorop gestaan hebben om de Joden te criminaliseren. Je maakt mij niks wijs. Ik weet dat het om een psychische conditie gaat. Je hebt gewoon een zondebok nodig om je haat op af te reageren. Ik beklaag de mensen die in je onmiddelijke omgeving moeten leven.
U behoort blijkbaar tot de groep mensen die het verschil niet kennen tussen kritiek hebben op een ideologie en een hekel hebben aan de aanhangers van die ideologie. Zo te zien vindt U "kritiek hebben op nazisme" ook gelijkstaan met "haat jegens Duitsers".
Het is wel opvallend dat U nu net de kristallnacht erbij wil sleuren: het ging hem de nazis nu niet bepaald over "kritiek op de joodse religie" maar wel over "haat jegens joden".Gezien U zo te zien evenmin het onderscheid kent tussen "kritiek op joodse religie" en "jodenhaat" , vermoed ik dat net JIJ op de eerste rij had gestaan om de joden te criminalizeren moest je in die periode geleefd hebben.

Als "vreemdeling" hier op deze site vind ik bovendien dat je tamelijk wat noten op je zang hebt om onmiddellijk te gaan besluiten dat de mensen uit mijn leefomgeving "beklagenswaard" zouden zijn!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 december 2006 om 13:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 13:05   #159
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Eva
En jij bent als geobsedeerd om VB-ers en rechtsdenkenden te criminaliseren. Jij hebt gewoon een zondebok nodig om je haat op af te reageren, ...net zoals Filosoof trouwens. Ik beklaag de mensen die in jullie onmiddellijke omgeving moeten leven.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 13:20   #160
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb anders dikwijls genoeg jeugdbewegingen met mekaar in de clinch zien gaan. Het ging daarom meestal om te laten zien dat ze stoer waren. Ze hadden iets nodig om op maandag op school te kunnen opscheppen. Het incident in Beringen is niets anders. Dat er joodsvijandige scheldwoorden zijn gebruikt is bijkomstig. Als het de chiro van Hasselt was geweest, hadden ze iets anders toepasselijks geroepen. Dat heeft niet veel te betekenen. Dat is geen racisme. Nu ze dat weten, hebben ze er alllang spijt van, en gaan ze dat zeker niet meer doen. Vooral omdat ze nu weten dat ze met jullie zaak zijn bezig geweest.
Als het nu stenengooiende skinheads waren geweest in plaats van turkse jongeren, zou u het dan ook houden op stoerdoenerij? Zou u hun betuigingen van spijt en beloftes van beterschap ook zonder meer geloven?

Met het geloven van spijtbetuigingen moet men altijd voorzichtig zijn. Zeker als de straf er voor een groot stuk vanaf hangt.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be