![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn veel buitenlanders die meer dan 80 euro over hebben om twee ritten te maken over de Spaanse autowegen... Goed voor TWEE ritten. 60 euro betalen, en dan kun je onbeperkt rijden. Dat is pas flutgoedkoop! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarmee Vlaanderen al meteen weer in het defensief staat als bijvoorbeeld het Ijzeren Rijn-dossier weer op de onderhandelingstafel ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is een maatregel die de Nederlandse integratie bemoeilijkt en alleen België baat oplevert.
Vreemd dat u dat steunt. Laatst gewijzigd door baarle : 12 januari 2007 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven is het zo dat de Belgische staat en Vlaamse overheid flink zullen moeten betalen - zoals in het verleden - om de opening mogelijk te maken. De treinen zullen heus niet gratis over dat Nederlands gedeelte mogen rijden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is niet hoe men het in Nederland percipieert. Vreemd dat een Vlaamsnationalist daar niet gevoelig voor is en de voorkeur geeft aan de Belgische belangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland heeft men trouwens ook niet wakker gelegen van het feit dat er tol moet worden betaald om de Westerscheldetunnel te gebruiken. En wees gerust, de tol is echt niet aan de lage kant! Gezond principe evenwel: de gebruiker betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diezelfde Nederlanders betalen nog een groter bedrag wanneer ze langs de autosnelwegen door Frankrijk naar het zuiden van Italië rijden. Ook voor twee ritten, en alweer zonder morren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb deze info al een paar jaar van een geboren Nederlander die al lang auto rijdt. Volgens hem, is het verplicht om gebruik van tunnels, bruggen en dergelijke gratis te stellen na een X aantal jaren als hun bouwkosten terugverdiend zijn. De aanleiding voor het gesprek was mijn verbazing over het betaalde gebruik van de Westerscheldetunnel waar mensen uit de omgeving moeilijk zonder kunnen. Ik ging ervan uit dat hij daar al vaker van getuige was geweest, dus ik geloofde hem op zijn woord en heb deze info nooit gecontroleerd.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 12 januari 2007 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 12 januari 2007 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag me af of er een gevolg zal zijn voor het koopjestoerisme ?
Voor hen die slechts af en toe in Vlaanderen komen. Net zoals ik maar sporadisch in NL kom als koopjestoerist in Tilburg ? Of waar ik bij het naar Aken rijden dankbaar gebruik maak van de E314 die Nederlands Limburg even doorkruist ? Ik zou rondrijden via Luik, wellicht.
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze topic heeft het grote voordeel dat hij duidelijkheid schept over de prioriteiten van sommige Vlaamsnationalisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Maar Nederlanders 60 euro vragen voor een traject dat 10x zo klein is dan het Franse, terwijl de meesten nauwelijks in België komen, is buiten proporties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Het gaat er in dit geval om dat 60 EURO (!!!) is, en dat terwijl de meesten alleen maar in de zomervakantie één keertje door België komen. De Fransen rekenen dus 50 euro van Thionville naar Perpignan en terug hetzelfde. Dat is 100 euro, en dat traject is dus 20x zo groot. Reken maar uit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=34 |
|
![]() |
![]() |