Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2003, 22:45   #141
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
ik vermoed dat de VS niet zullen toelaten dat Saddam voor een internationaal tribunaal zal worden berecht. Vanuit verschillende standpunten is het voordeliger om hem door Irakezen zelf te laten berechten. De 'hearts & minds' van die bevolking zullen sneller gewonnen worden als ze hem zelf een strop rond de nek mogen leggen, in plaats van hem ergens in Europa veroordeeld te zien worden. Maar eveneens, ik denk dat een internationaal tribunaal véél te véél potjes zou openen die de VS liever willen toehouden (cf. de hulp die de VS hem heeft geboden tot eind jaren tachtig). Dat komt hen niet goed uit natuurlijk.
Volledig mee eens. En de feiten van vandaag en suggesties vanuit the whitehouse bevestigen uw gelijk.
De US lieten reeds lang geleden weten dat ze niet van een internationaal tribunaal willen: daar zou te veel over hun eigen relaties met Saddam bovenkomen, en Amerikanen lijken te zwaar geïmpliceerd te zijn in levering van biologische wapens (misschien ook de chemische die Saddam onder CIA-controle gebruikte tegen Iran.
MAW: de US zou naast Saddam op de beklaagdenbank kunnen zitten, en d�*�*r houden ze niet aan (remember de genocidewet???)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2003, 22:51   #142
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Volledig mee eens. En de feiten van vandaag en suggesties vanuit the whitehouse bevestigen uw gelijk.
De US lieten reeds lang geleden weten dat ze niet van een internationaal tribunaal willen: daar zou te veel over hun eigen relaties met Saddam bovenkomen, en Amerikanen lijken te zwaar geïmpliceerd te zijn in levering van biologische wapens (misschien ook de chemische die Saddam onder CIA-controle gebruikte tegen Iran.
MAW: de US zou naast Saddam op de beklaagdenbank kunnen zitten, en d�*�*r houden ze niet aan (remember de genocidewet???)
Zitten jullie elkaar weer te masturberen?
Oud 19 december 2003, 22:53   #143
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Je zou natuurlijk willen dat iemand 't met jou kwam doen...
moed en verder zoeken!!!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2003, 23:21   #144
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Ik heb zo de indruk dat meerdere pagina's in jouw geschiedenisboek onscheidbaar aan mekaar plakken en onleesbaar werden. Hele hoofdstukken zelfs.

Ik zou toch maar eens mijn sperma laten onderzoeken als ik u was. Er wacht u een riante toekomst als grondstofleverancier bij Pattex !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2003, 23:35   #145
Descartes Jr
Banneling

Standaard

19/12 Vergès wil op proces Saddam ook westerse leiders dagvaarden

Jacques Vergès, de mediagenieke Franse advocaat die mogelijk Saddam Hoessein voor de rechtbank zal verdedigen, wil op het proces ook alle westerse leiders dagvaarden die de Iraakse leider ooit ontmoet en vaak zelfs geholpen hebben. Hij kan daarbij hard tegen de schenen schoppen van landen als de VS of Frankrijk.
De controversiële advocaat deed zijn uitspraken donderdag in de Jordaanse hoofdstad Amman, waar hij de familie van de Iraakse ex-vice-president Tarek Aziz bezocht. Vergès is de advocaat van Aziz, Saddams rechterhand die na de val van Bagdad in april 2003 gevangen werd genomen en zich momenteel waarschijnlijk in een gevangenis nabij Bagdad bevindt. Aziz' familie zocht na de arrestatie haar toevlucht in Jordanië.

Vergès herhaalde in Amman nogmaals zijn voornemen om de gearresteerde Iraakse leider Saddam Hoessein te willen verdedigen. "Als anderen het me zouden vragen, zou ik ook niet weigeren", aldus Vergès. Met Saddam is de advocaat niet aan zijn proefstuk toe. Eerder al stonden de Duitse nazileider Klaus Barbie (de "Slachter van Lyon") en de terrorist Ilich Ramirez Sanchez ("Carlos de Jakhals") op zijn lijst van "onverdedigbare" cliënten.
Onlangs werd Vergès benoemd tot vice-voorzitter van de vertegenwoordiging van de Joegoslavische ex-president Slobodan Milosevic in de rechtszaak bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg.

Als het proces van Saddam Hoessein en zijn getrouwen er komt, wil Vergès alle westerse leiders die in de jaren '80 in het zadel zaten, als getuigen voor de rechter. "Wie verkocht wapens aan Irak? Er wordt het land de oorlog met Iran verweten, maar wie moedigde deze oorlog aan?", zegt Vergès. Hij spreekt voorts over "gekunstelde boosheid" van bepaalde landen tegenover Irak.
Zo werd Irak tijdens de oorlog met Irak, een strijd die van 1980 tot 1988 duurde, bewapend door de VS en door Europese landen als Frankrijk en Groot-Brittannië. Die landen zagen in de Iraakse steun de beste manier om de uitbreidende islamitische revolutie van de Iraanse ayatollah Ruhollah Chomeini, die de pro-westerse dictator Sjah Rezah Pahlavi had afgezet, te counteren.
Toen Saddam echter chemische wapens begon in te zetten tegen de Koerden in Irak, was dat voor (de) westerse leiders het moment om afstand te nemen van de Iraakse dictator -al hield de regering-Reagan een veroordeling door het Congres van 'Halabja' uit strategische overwegingen tegen. In de golfoorlog van 1991 groepeerde "het westen" zich tegen Saddam, die de "democratie" in Koeweit had omvergeworpen.
Oud 20 december 2003, 00:03   #146
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

[quote="Seba

u gelooft dus blijkbaar niet dat Saddam zijn bevolking onderdrukte, en dat omdat "de Amerikanen minstens evenveel roodhuiden op hun geweten hebben"?

Dus nogmaals: leg mij eens uit in welke mate de hiudige Amerikaanse regering verbonden is met het uitmoorden van de "roodhuiden" en in welke mate de huidige dictator Saddam niet verbonden is met het onderdrukken van de Sjiieten en de Koerden?[/quote]

Ik ben er zelfs geheel zeker van dat Sadam een gedeelte van zijn volk onderdrukte.
Ik ben er zelfs 500% zeker van.
Maar voor Sadam was IRAK een grote warboel, waar dagelijks gemoord werd.
Sadam heeft eveneens zijn moorden gepleegd, MAAR heeft met ijzeren hand de rust doen terugkeren.
Onder Sadam is Irak uitgegroeid tot een meer op het westen gericht land. Sadam heeft zijn Volk soeniten en sjiieten en malabiet onder één noemer gekregen. De noemer als diktator, welke zijn volk Universiteiten geschonken heeft. Tevens was er alleen het oude perzië op zo een gevorderde basis al IRAK.
Sadam heeft met de steun van Madeleine albricht de oorlog verklaard aan Koeweit. De Amerikanen waren daar zelf de aanstichter van. Maar ja.... het is al lang geleden he!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2003, 00:41   #147
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vergès, de mediagenieke Franse advocaat die mogelijk Saddam Hoessein voor de rechtbank zal verdedigen, wil op het proces ook alle westerse leiders dagvaarden die de Iraakse leider ooit ontmoet en vaak zelfs geholpen hebben. Hij kan daarbij hard tegen de schenen schoppen van landen als de VS of Frankrijk.
De controversiële advocaat deed zijn uitspraken donderdag in de Jordaanse hoofdstad Amman, waar hij de familie van de Iraakse ex-vice-president Tarek Aziz bezocht. Vergès is de advocaat van Aziz, Saddams rechterhand die na de val van Bagdad in april 2003 gevangen werd genomen en zich momenteel waarschijnlijk in een gevangenis nabij Bagdad bevindt. Aziz' familie zocht na de arrestatie haar toevlucht in Jordanië.
compleet belachelijk: deze Fransman klaagt dus zogezegd uit ethische overwegingen ook de Westerse leiders aan en wil zo zichzelf de rol van weldenkende aansmeren, maar verdedigt teglijk wel een massamoordenaar

Citaat:
Sadam heeft met de steun van Madeleine albricht de oorlog verklaard aan Koeweit. De Amerikanen waren daar zelf de aanstichter van. Maar ja.... het is al lang geleden he!
Dus die tanks van Saddam die Koeweit binnenrolden waren op het bevel van de VS? en de reactie die er dan op kwam was van de coalitiemacht was ook toneel dan? Dan vraag ik mij verder ook af waarom Colin Poweel en Dick Cheney toen tégen de omverwerping waren van het regime, dan hadden ze hun olie toch toen al gehad
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2003, 10:08   #148
fernand
Europees Commissaris

Standaard

[quote="Seba"
Dus die tanks van Saddam die Koeweit binnenrolden waren op het bevel van de VS? en de reactie die er dan op kwam was van de coalitiemacht was ook toneel dan? Dan vraag ik mij verder ook af waarom Colin Poweel en Dick Cheney toen tégen de omverwerping waren van het regime, dan hadden ze hun olie toch toen al gehad [/quote]

De oorlog tegen Iran was vooraf besproken met Albricht, die haar zegen had gegeven. Dit is reesd in het lang en het breed uitgesmeerd geweest in de pers!
Oud 20 december 2003, 11:33   #149
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De oorlog tegen Iran was vooraf besproken met Albricht, die haar zegen had gegeven. Dit is reesd in het lang en het breed uitgesmeerd geweest in de pers!
u hebt het over de oorlog tegen Iran, terwijl u letterlijk zei:

Citaat:
Sadam heeft met de steun van Madeleine albricht de oorlog verklaard aan Koeweit De Amerikanen waren daar zelf de aanstichter van. Maar ja.... het is al lang geleden he!
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2003, 12:22   #150
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Citaat:
Sadam heeft met de steun van Madeleine albricht de oorlog verklaard aan Koeweit De Amerikanen waren daar zelf de aanstichter van. Maar ja.... het is al lang geleden he!
Bedoelt hij misschien zowel de oorlog tegen Iran als tegen Koeweit?

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2003, 13:14   #151
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Citaat:
IOk heb het wel degelijk over de oorlog tegen KOEWEIT.
Sorry maar het was niet Iran.
Oud 30 december 2003, 11:46   #152
Descartes Jr
Banneling

Standaard

29/12 Saddam vertelt over geld

De gevangen Iraakse leider Saddam Hussein heeft tegen zijn ondervragers toegegeven dat hij voor zijn val miljarden dollars naar buitenlandse bankrekeningen heeft gesluisd. Hij heeft ook de namen gegeven van personen die weten waar het geld zich bevindt. Dat heeft een lid van de Iraakse bestuursraad gezegd tegen Arabische journalisten. De uitlatingen werden maandag gepubliceerd in de in Londen verschijnende kranten Al-Hayat en Asharq al-Awsat. De raad schat dat Saddam tijdens zijn bewind zo'n 40 miljard dollar achterover heeft gedrukt. De raad zoekt het geld nu op bankrekeningen op naam van fictieve bedrijven in Zwitserland, Japan, Duitsland en andere landen, aldus bestuursraadslid Iyad Allawi. "Het onderzoek concentreert zich nu op zijn verhouding tot terroristische organisaties en op het geld dat hij aan elementen buiten Irak heeft betaald", zei hij in Asharq al-Awsat. Saddam heeft zijn ondervragers volgens Allawi ook verteld welke mensen weten waar wapens en munitie liggen opgeslagen die door guerrillastrijders worden gebruikt bij hun aanvallen op coalitietroepen en organen van de bestuursraad.
Oud 30 december 2003, 14:19   #153
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
29/12 Saddam vertelt over geld

De gevangen Iraakse leider Saddam Hussein heeft tegen zijn ondervragers toegegeven dat hij voor zijn val miljarden dollars naar buitenlandse bankrekeningen heeft gesluisd. Hij heeft ook de namen gegeven van personen die weten waar het geld zich bevindt. Dat heeft een lid van de Iraakse bestuursraad gezegd tegen Arabische journalisten. De uitlatingen werden maandag gepubliceerd in de in Londen verschijnende kranten Al-Hayat en Asharq al-Awsat. De raad schat dat Saddam tijdens zijn bewind zo'n 40 miljard dollar achterover heeft gedrukt. De raad zoekt het geld nu op bankrekeningen op naam van fictieve bedrijven in Zwitserland, Japan, Duitsland en andere landen, aldus bestuursraadslid Iyad Allawi. "Het onderzoek concentreert zich nu op zijn verhouding tot terroristische organisaties en op het geld dat hij aan elementen buiten Irak heeft betaald", zei hij in Asharq al-Awsat. Saddam heeft zijn ondervragers volgens Allawi ook verteld welke mensen weten waar wapens en munitie liggen opgeslagen die door guerrillastrijders worden gebruikt bij hun aanvallen op coalitietroepen en organen van de bestuursraad.
Wat een laffaard. Stomme verklikker.
Oud 30 december 2003, 18:26   #154
jeff
Vreemdeling

jeff's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar jeff
Standaard

Antoon Schreef
Citaat:
Je hebt hier toch over Saddam hé Antoon?
Wel dit vind ik nu echt een uitspraak die kant nog wal raakt, denk je misschien dat ze hem gevraagd hebben " Mr Saddam, zou je ons eens willen vertellen waar je geld en je wapens ergens zijn" en hij "natuurlijk wil ik dat" geloof me die ondervragers zullen ook wel niet zo een lieverdjes zijn.
In de USA geld momenteel alarmfaze Oranje geloof ik nietwaar? Voor jou ook een vredig en rustig nieuwjaar gewenst. Ja ja ze hebben hem, en nu?
Oud 30 december 2003, 18:32   #155
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeff
In de USA geld momenteel alarmfaze Oranje geloof ik nietwaar? Voor jou ook een vredig en rustig nieuwjaar gewenst. Ja ja ze hebben hem, en nu?
Niemand heeft ooit gezegd dat het snel klaar zou zijn. Er is nog een lange weg af te leggen. Maar eindelijk is het moslim-kwaad eens serieus aangepakt. (Veel te laat, als je het mij vraagt).

BTW: In de USA geldt inderdaad alarmfase Oranje, maar denk je nu echt dat Europa zijn schok niet krijgt? Wacht maar af. En droom verder.
Oud 30 december 2003, 18:36   #156
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeff
Antoon Schreef
Citaat:
Je hebt hier toch over Saddam hé Antoon?
Wel dit vind ik nu echt een uitspraak die kant nog wal raakt, denk je misschien dat ze hem gevraagd hebben " Mr Saddam, zou je ons eens willen vertellen waar je geld en je wapens ergens zijn" en hij "natuurlijk wil ik dat" geloof me die ondervragers zullen ook wel niet zo een lieverdjes zijn.
Ik denk dat Saddam zelfs al niet meer weet hoe hij noemt met zijn famolienaam.
Ze hebben wel spuitjes genoeg om iemand te laten praten. En ik denk dat dit niet te maken heeft met lafheid, maar alles met het soort spuit!
Oud 30 december 2003, 19:00   #157
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Ik denk dat Saddam zelfs al niet meer weet hoe hij noemt met zijn famolienaam.
Ze hebben wel spuitjes genoeg om iemand te laten praten. En ik denk dat dit niet te maken heeft met lafheid, maar alles met het soort spuit!
Daar zou je nog gelijk in kunnen hebben. Maar dan hebben ze hem met die spuitjes wel helemaal zot gemaakt. Naar het schijnt heeft Saddam in zijn cel, naast de foto's van zijn dode zonen ook een foto van Bush opgehangen.
Oud 30 december 2003, 23:12   #158
jeff
Vreemdeling

jeff's schermafbeelding

Standaard

Antoon schreef
Citaat:
BTW: In de USA geldt inderdaad alarmfase Oranje, maar denk je nu echt dat Europa zijn schok niet krijgt? Wacht maar af. En droom verder.
ja ze hebben volgen jou het Islam kwaad serieus aangepakt, komaan word wakker, de islam is meer dan Saddam en Co hoor! t'word hoogtijd dat je ff je geschiedenis boeken weer opent. En of Europa nu al of niet zijn schok zal krijgen, zal af hangen, van de sterkte of moet ik zeggen de zwakte van fort Europa. ja hoor, ik droom heel rustig verder in mijn schommelstoel, wetende dat die op een tijdbom schommelt, mede dank zij de heer bush en zijn engels schaap blaaiiiir
Oud 31 december 2003, 20:38   #159
jeff
Vreemdeling

jeff's schermafbeelding

Standaard

Antoon schreef

Citaat:
Naar het schijnt heeft Saddam in zijn cel, naast de foto's van zijn dode zonen ook een foto van Bush opgehangen.
das toch normaal zeker het zijn steeds de beste vriendjes geweest tot ze een klein mening verschil kregen, maar dat heeft Saddam,.......... Bush al lang vergeven
Oud 15 januari 2004, 17:56   #160
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be