Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2007, 13:42   #141
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Waar wacht je op? Koop een one-way ticket naar het midden-oosten als het daar toch zoveel beter is
Mss doen we dat ooit nog wel. Ik zeg nooit nooit.
Ik kom nogal veel 'onder de mensen' en schrik soms van het gedrag van kinderen, hoeveel er hun moeder verwijten van 'trut', tegen hun benen schoppen of nog meer van dat fraais. Jij nog nooit verschoten van het gedrag van onze jeugd-vantegenwoordig? Ik wel.

Laatst gewijzigd door Laya : 8 februari 2007 om 13:46.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 13:44   #142
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Doen zou ik zo zeggen als daar toch alles zoveel beter is...snap ook niet wat al die moslims hier komen zoeken bij da vies varkensvlees etend volk.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 13:45   #143
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je weet dan meer over pitta's hoor, men vraagt of ik met religieuze moslims spreek, ik zeg ja.
Als ik ooit een vraag over pitta's heb zal ik bij jou komen ok.
Ik spreek ook met niet religieuze moslims K9.
Een voorbeeldje.
Op de voetbal hebben we verschillende allochtonen in onze ploeg.
Op de training op woensdag komen die soms ook trainen. 1 allochtoon komt elke woensdag trainen. En na de training staat die samen met ons in zijn blote reet onder de douche.
Nadien drinkt die soms zelfs een pintje (niet altijd maar hij doet het af en toe soms).

Als jij dat hoort dan zeg je vanuit jouw optiek : zie je wel. Voila se die moslims zijn zo slecht nog niet. Voila se die passen zich wel aan.

MAAARRR... (dit kon je vermoeden dat er een maar zou volgen he...)
als er 1 (één - un - ein - one) andere moslim op de training is verandert hij helemaal. Onder mekaar spreekt men marokkaans (hij is hier geboren he), douchen gebeurt met de onderbroek aan en daarna de natte onderbroek uittrekken met de handdoek rond zijn middel en de propere onderbroek aantrekken met de handdoek nog altijd rond zijn middel. Dan wordt er alleen maar halal gedronken of gegeten.

Het is dat wat Willem oa bedoelt met die verwijzingen naar de koran. Dat is het ongeveer in de praktijk brengen van hetgeen in de koran staat.

PS : dit verhaal komt ook voor in andere ploegen. Het is niet zo dat wij in onze ploeg juist pech hebben hoor....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 13:46   #144
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Gisteren toevallig op de KRO op een 'interessant' programma gezapt. Puberruil.... over 2 puberende jongeren die gedurende 5 dagen van 'leven' wisselen. In de uitzending gisteren waren een Drentse boerenzoon en een Iranese jongeman aan de beurt, de laatste had met zijn familie een hele tijd in een AZC (aziel zoekers centrum) gezeten en nu begon alles in de plooi te vallen. Om een lang verhaal kort te maken.... de boerenzoon kwam in het theatergezelschap terecht waar de Iranees (die prima Ned. praat) in speelt maar dat was niets voor hem, hij ging naar de kokschool waar die jongen les volgt maar daar wou hij al geen koksmuts en schort aandoen en zich niet aan de regels houden dat er nette taal moet gebruikt worden. De zusjes van de Iranees hun mond viel open van verbazing als ze de Nederlander zagen een eten, schrokken deed hij, hij prikte zijn vlees op zijn vork en hapte er gewoon stukken uit. In het Drentse gezin aten ze in de zetel met hun bord op hun schoot met Dr Phil op de TV, de Iranezen zaten gezellig samen aan tafel. Toen de Nederlander terug thuis kwam was hij niet te spreken over het feit dat hij in dat gezin zelf voor zijn bier moest zorgen.
Zoals ik hier eerder al zei, geef mij maar de opvoeding van het midden-oosten, waar kinderen nog met waarden opgevoed worden, respect leren.
Knap werk van KRO dan, 2 zulke geschikte proefpersonen weten op te sporen.
Oud 8 februari 2007, 13:47   #145
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Doen zou ik zo zeggen als daar toch alles zoveel beter is...snap ook niet wat al die moslims hier komen zoeken bij da vies varkensvlees etend volk.
Voor zover ik weet vinden de meeste moslims ons niet vies, die reactie was van mij, een zuivere Vlaamse (mocht je dat nog niet weten)
Oud 8 februari 2007, 13:49   #146
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Een voorbeeldje.
Op de training op woensdag komen die soms ook trainen. 1 allochtoon komt elke woensdag trainen. En na de training staat die samen met ons in zijn blote reet onder de douche.
Nadien drinkt die soms zelfs een pintje (niet altijd maar hij doet het af en toe soms).

Als jij dat hoort dan zeg je vanuit jouw optiek : zie je wel. Voila se die moslims zijn zo slecht nog niet. Voila se die passen zich wel aan.

als er 1 (één - un - ein - one) andere moslim op de training is verandert hij helemaal. Onder mekaar spreekt men marokkaans (hij is hier geboren he), douchen gebeurt met de onderbroek aan en daarna de natte onderbroek uittrekken met de handdoek rond zijn middel en de propere onderbroek aantrekken met de handdoek nog altijd rond zijn middel. Dan wordt er alleen maar halal gedronken of gegeten.

Het is dat wat Willem oa bedoelt met die verwijzingen naar de koran. Dat is het ongeveer in de praktijk brengen van hetgeen in de koran staat.

PS : dit verhaal komt ook voor in andere ploegen. Het is niet zo dat wij in onze ploeg juist pech hebben hoor....
De meeste moslims houden heel veel rekeing met wat andere moslims van hen denken, zie ik bij ons thuis ook wel veel... zo een beetje zoals het bij ons vroeger was... 'wat zullen de mensen niet denken?'
Oud 8 februari 2007, 13:51   #147
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Knap werk van KRO dan, 2 zulke geschikte proefpersonen weten op te sporen.
Denk niet dat ze lang moeten zoeken hebben hoor, ik ken er veel zo, zowel het ene geval als het andere.
Oud 8 februari 2007, 13:59   #148
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
De meeste moslims houden heel veel rekeing met wat andere moslims van hen denken, zie ik bij ons thuis ook wel veel... zo een beetje zoals het bij ons vroeger was... 'wat zullen de mensen niet denken?'
Wat achterlijk nog he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 14:07   #149
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren toevallig op de KRO op een 'interessant' programma gezapt. Puberruil.... over 2 puberende jongeren die gedurende 5 dagen van 'leven' wisselen. In de uitzending gisteren waren een Drentse boerenzoon en een Iranese jongeman aan de beurt, de laatste had met zijn familie een hele tijd in een AZC (aziel zoekers centrum) gezeten en nu begon alles in de plooi te vallen. Om een lang verhaal kort te maken.... de boerenzoon kwam in het theatergezelschap terecht waar de Iranees (die prima Ned. praat) in speelt maar dat was niets voor hem, hij ging naar de kokschool waar die jongen les volgt maar daar wou hij al geen koksmuts en schort aandoen en zich niet aan de regels houden dat er nette taal moet gebruikt worden. De zusjes van de Iranees hun mond viel open van verbazing als ze de Nederlander zagen een eten, schrokken deed hij, hij prikte zijn vlees op zijn vork en hapte er gewoon stukken uit. In het Drentse gezin aten ze in de zetel met hun bord op hun schoot met Dr Phil op de TV, de Iranezen zaten gezellig samen aan tafel. Toen de Nederlander terug thuis kwam was hij niet te spreken over het feit dat hij in dat gezin zelf voor zijn bier moest zorgen.
Zoals ik hier eerder al zei, geef mij maar de opvoeding van het midden-oosten, waar kinderen nog met waarden opgevoed worden, respect leren.
En hoe verging het die Iraanse jongen bij het Nederlandse gezin?
Wat met bedoel je met "moest voor eigen bier zorgen?"
Oud 8 februari 2007, 14:08   #150
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet vinden de meeste moslims ons niet vies, die reactie was van mij, een zuivere Vlaamse (mocht je dat nog niet weten)

Ben je dan één van de bekeerde moslims, natuurlijk vinden die u niet vies.
Maar de andere ongelovigen zijn enkel objecten voor hun en die vinden ze vanzelfsprekend vies!!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 15:12   #151
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
[/color]

Bron?

En er zijn idd tal van schattingen en geen enkele ervan komt in de buurt van het 1 000 000, ze lopen uiteen van 300 000 tot 550 000. Waarschijnlijk is dit laatste het meest aannemelijke.

550 000 komt overeen met 5% van belgie.

[/color]

Onzin, zeg me eens waar je dit vandaan haalt. Geen enkele moslim die ik ken spreekt zo.

Mijn oma zegt dat haar hoofd anders te koud is met dit weer. Met een hoofddoek rondlopen betekend niet dat je fundamentaliste bent.

Omdat moslims ergens willen bidden ? Vroeger deden ze dat in een omgebouwd huis zodat jij het niet zag, wel blijkbaar hebben ze gespaard voor een moskee.

Over wie heb je het nu VB of zo?

Doen ze wel

Jij kan zien aan iemand zijn uiterlijk of hij geinegreerd is ? Onzin.

Maar ach ja, in volle de winter stijl is elkeen die een hoofddoek draagt natuurlijk niet geintegreerd?

We zijn er bijna, het kunnen er al 550.000 moslims zijn, volgens uw raming, maar ik ben er bijna zeker van dat het er 1.000.000 moslims zijn over gans België verspreid, misschien wel een 100.000 méér en dat komt overeen met 8 �* 10%.

Natuurlijk, gaan die moslims die jij kent lief tegen u zijn en gaan u niet vertellen dat ze de ongelovigen als objecten beschouwen en ze dus mogen uitroeien, want hun doel is en zal altijd zijn verovering van Europa en er vasalstaten van maken in de naam van hun grote leider Allah!

Een autochtone vrouw, zie ik met geen kopdoeken hier rondlopen hé en nog erger ik zie geen autochtone vrouw hier rondlopen met kopdoeken die tot op hun tenen reiken, het zij tijdens koude en of warme periodes in het jaar. De moslims willen ons duidelijk en ongeneerd tonen dat ze tot de islam behoren door hoofddoeken en nog erger te dragen om de objecten te tonen dat ze niets met ons (objecten) willen te maken hebben en weldegelijk hun ware gelaat van fundamentalisten tonen.

Bidden moslims? Da wist ik niet!! Is het niet méér een politieke samenkomst in hun mosks, waar ze opgejut worden door hun al te ijverige “priesters” om hun voor te brereiden op een verovering van België en andere lidstaten in Europa!

Ik heb het weldegelijk over websites opgezet door moslims die er geen geheim van maken dat ze in de naam van Allah hun gastlanden mogen veroveren. Trouwens er zijn er al heel wat gedwongen verdwenen van het internet omdat ze het wel al te duidelijk en te bont begonnen te maken in den naam van hun grote leider Allah. Tgenwoordig houden ze zich wat gedeist alhoewel er sommigen zijn die al weer steken onder water aan het geven zijn!

Zich aanpassen doen ze niet, waarom dan al die trukken die ze uithalen om toch maar te mogen rondlopen in kopdoeken wanneer ze een functie krijgen op een bureau in gemeentehuizen bv, of in postkantoren, of in klinieken of in openbare plaatsen van overheidsgebouwen. Als dit zich aanpassen is dan gaan we harde tijden tegemoet. Inderdaad men kan zeer duidelijk aan het uiterlijk van de moslims en anderen allochtonen zien of ze een inspanning doen om zich te integreren of niet, ga maar eens kijken in Brussel, Antwerpen, Gent, Luik en de Limburg, wat daar allemaal rondloopt die duidelijk nog niet geïntegreerd zijn!! duidelijk aan hun kledij te zien, want die wanen zich niet in België maar wel in een moslim land dat toevallig België heet!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 15:55   #152
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Je kunt de koran beter wel serieus nemen; trouwens, landen met een (te) hoog moslim-aandeel leveren dagelijks het bewijs.

Onder andere in 1 Thaise provincie wordt dagelijks gewerkt aan de ruiming van andersdenkenden.

Lees eens zelf.
http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
Vergeet niet dat bij de recente staatsgreep in Thailand, de Generaal, Sondhi, een moslim is. De eerste minister, Surayad Chulanot is ook een moslim. Dat is ongezien in Thailand.
In Darfour rukt de islam ook op. In Somalië zelfde liedje.
Moeten we ons nog vragen stellen bij Europa?
De islam is gericht op uitbreiding en bekering. Dat is overigens een gebod van de koran. De geschiedenis van de islam en het heden vormen hier beslissend bewijs van.

Laatst gewijzigd door Dycore : 8 februari 2007 om 16:03.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 15:58   #153
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk elke moslim is deel van de grote samenzwering tegen het westen
Het scheelt niet veel. Ben je dan blind? Denk je werkelijk dat die mannen het Westen beamen. Denk je werkelijk dat geen eigen agenda hebben? Ga terug naar je nest en droom verder sukkel... Zolang er mensen zijn zoals jou, zijn we verloren met onze democratie. Da's dan ook het nadeel van de democratie: politici durven niet langer eerlijk te zijn, uit schrik voor stemmenverlies. Blind optimisme vernietigd ons continent.
Oud 8 februari 2007, 16:02   #154
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik als de meeste moslims dat zelf niet doen ? Dat jij denkt dat alle moslims fundamentalisten zijn is jouw probleem.
Niet alle moslims zijn fundamentalisten. Maar zéér weinig moislims nemen uitdrukkelijk afstand van het fundamentalisme. En geen enkele moslim verkiest een Westerse samenleving boven een islamitische staat. Als de keuze bij hen lag...
Kijk ik zal het eens anders stellen: als Amerikaanse conservatieve christenen, hier oppeens 5% van de bevolking zouden uitmaken, zou ik me even veel zorgen maken. Snap je me nu, geïndoctrineerde sul?

Ik wil niet dat de islam hier op de wetgeving en het beleid gaat wegen. Dat zal bijzonder nadelig zijn voor ons continent, zowel economisch als politiek. Ik ben overigens ook blij dat de kerk niet meer op de wetgeving weegt, zoals ze dat vroeger deed. Wil jij terug naar the old days?

Laatst gewijzigd door Dycore : 8 februari 2007 om 16:06.
Oud 8 februari 2007, 16:08   #155
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:

Zoals je zelf wil, spijtig je had misschien nog iets kunnen leren.
*knip*
Oud 8 februari 2007, 16:12   #156
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kom nogal veel 'onder de mensen' en schrik soms van het gedrag van kinderen, hoeveel er hun moeder verwijten van 'trut', tegen hun benen schoppen of nog meer van dat fraais. Jij nog nooit verschoten van het gedrag van onze jeugd-vantegenwoordig? Ik wel.
Zoiets zoals een zwangere vrouw in de buik stompen? Je weet hopelijk over wat ik het heb?
Kijk, we zijn hier geen individuen aan het beoordelen. De mens als individu is altijd te beamen.
Oud 8 februari 2007, 16:17   #157
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Een voorbeeldje.

Hier nog aan toevoegen:
Met immigratie an sich is er geen probleem. Goed gecontroleerde en selectieve immigratie is zelfs bijzonder positief.
Problemen ontstaan wanneer de immigratie zo snel gaat, dat zij de integratie ondergraaft. Immigranten die hier toekomen, associëren zich met hun groep die hier gevestigd zijn onder behoud van traditionele gebruiken en godsdienst. Met een constante toestroom van immgranten wordt die groep enkel groter terwijl ze haar eigenheid bewaart.
Oud 8 februari 2007, 16:39   #158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Verleden jaar heeft Nederland nieuwe immigratieregels ingevoerd.

Heeft iemand daar hier iets van gehoord in feite?

http://www.nrc.nl/binnenland/article324225.ece

Citaat:
Nieuwe regels voor migratie
Door een onzer redacteuren
Den Haag, 20 mei. Nederland krijgt een nieuw immigratiebeleid waarin de nationale belangen voorop staan.

Voor toelating van hoogwaardige kennis- en arbeidsmigranten komt er een puntensysteem. Tijdelijke immigratie, van bijvoorbeeld seizoenarbeiders, van gedetacheerden en au pairs, voor maximaal een jaar wordt gemakkelijker.

Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken, VVD) heeft gisteren van het kabinet goedkeuring gekregen voor de herziening van het immigratiebeleid. In plaats van de huidige 29 vergunningen komen er vijf categorieën voor immigratie. Het doel is om het bestaande restrictieve toelatingsbeleid te combineren met grotere selectiviteit. „Het nieuwe beleid zal meer gebaseerd zijn op de behoefte aan migranten die in de Nederlandse samenleving bestaat”, aldus een toelichting van het ministerie van Justitie.

Een vereenvoudigde en gecentraliseerde behandeling van aanvragen moet de procedure versnellen. Bedrijven krijgen meer zeggenschap bij de selectie van gewenste immigranten. Ook krijgen ze een rol bij de toelatingsprocedures.

In de eerste categorie vallen immigranten voor tijdelijke arbeid of uitwisseling, die een niet-verlengbare verblijfsvergunning van maximaal een jaar kunnen krijgen. Ze krijgen geen recht op gezinshereniging en evenmin op bijstand en ze hoeven geen inburgeringsprogramma te volgen.

De tweede categorie bevat de toelating van studenten of werknemers voor de duur van hun studie of tewerkstelling. Deze tijdelijke vergunning kan worden omgezet in een permanente verblijfsvergunning.

Voor de derde categorie, hoogwaardige kennis- en arbeidsmigranten, komt een puntensysteem. Zij worden op basis van hun talenten tot Nederland toegelaten. Deze regeling is bedoeld voor „innovatieve ondernemers, zelfstandige onderzoekers of creatieve toptalenten”.

Voor kennisimmigranten geldt een verblijfsvergunning van maximaal vijf jaar; voor talentvolle immigranten maximaal twee jaar. Daarna zijn een vergunning voor onbepaalde tijd en gezinshereniging mogelijk.

De vierde categorie – immigratie in het kader van gezinshereniging en huwelijk – blijft in stand. De immigrant is inburgeringsplichtig. Versoepeld wordt wel de eis dat degene die de immigrant voor gezinsvorming naar Nederland wil halen genoeg bestaansmiddelen heeft.

Ten slotte komt er een categorie voor toelating van immigranten om humanitaire redenen, zoals slachtoffers van mensenhandel of van mensen die medische behandeling nodig hebben.

Het asielbeleid en de voorwaarden voor gezinshereniging worden niet aangepast.

De minister voor Vreemdelingenzaken behoudt „discretionaire bevoegdheden” om afwijkende beslissingen te nemen.

Hoogleraar en bestuurskundige Roel in ’t Veld, regelmatig kritisch over pogingen van kabinetten om de kenniseconomie te bevorderen, meent dat maatregelen om de immigratie van hoogopgeleiden te vergemakkelijken niet helpen zolang het „xenofobe klimaat” in Nederland aanhoudt. Volgens hem moet Nederland ophouden zich te gedragen alsof het een begerenswaardig land is, waar mensen blij mogen zijn dat ze mogen komen werken. „Wij krijgen nog ongelofelijk veel spijt dat we het voor mensen zo moeilijk maken naar dit land te komen.”

20 mei 2006

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 16:40   #159
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Met cijfers kan je alle kanten uit.Byzonder de rode hogepriesters zijn specialisten in het manipuleren van cijfers.Denk maar aan de laatste verkiezingen hoe ze van de overwining van het VL B een nederelaag wisten te maken in de media.Noord korea heeft er nie aan.... en de belg , hij is het gewoon om vernederd te worden door links.
Oud 8 februari 2007, 16:43   #160
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Wat achterlijk nog he...
Vind je? Mijn ouders zijn ook zo, de jouwe niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be