Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 17:34   #141
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk is de situatie dus helemaal niet zo erg als sommige drama-queens hier beweren.
Als jij dat vindt*kug**prost* mijn kinderen mogen zeker geen stadsschool meer lopen hoor
Oud 13 februari 2007, 17:39   #142
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals gewoonlijk is de situatie dus helemaal niet zo erg als sommige drama-queens hier beweren.
VoorHAM is net op tijd van gedacht veranderd (wegens teveel protest waarschijnlijk) zodat de ouders nu een nieuw formulier moeten krijgen.

Of geloof jij nog in het sprookje van "misverstand"?

gisteren ging het hem over "te weinig geld om keuzes aan te bieden" - hoezo misverstand?
en "die witte kaffers proeven het verschil toch niet"....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 17:42   #143
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heeft VoorHAM gezegd dat de moslimkindertjes verplicht haram vlees en varkensvlees moeten eten? Waar leest U dat?

Het gaat hem erover dat NIET-moslimkinderen origineel VERPLICHT werden om onverdoofd geslachte rituele islamitische troep naar binnen te werken.
Zie boven: daar bent U toch tegen hé? Dat WIJ varkenslappen door hùn strot zouden duwen? Waarom heeft U er dan geen probleem mee dat het andersom wèl mag gebeuren?

Raar genoeg heb ik dus nog nooit een varkenskotelet geëist als ik in een islamitisch land ben. Ik pas me namelijk aan zie je. Net zoals de meeste vlamingen die naar het buitenland trekken.

Maar, mijnheer VoorHAM heeft me nu op betere integratiegedachten gebracht sé.
Ik heb hier iets gelezen in de aard van : aanpassen of thuisblijven

Maar mens toch get in real life. Alle koeien, varkens, schapen, konijen, .... bloeden leeg, die worden allemaal de nek doorgesneden, zoals al ons pluimvee, en al onze gestikte vis. Dat moet nu eenmaal om consumeerbaar te zijn. Konsekwent zou u alle vlees moeten weigeren, en zeker dat waar de verdoving "niet gepakt heeft" of zowat alle pluimvee dat niet verdoofd wordt, een groot deel van de konijnen, en zelfs varkens. Maar uiteraard wat niet weet niet deert, behalve als het over toegeving aan moslims gaat, want dan moeten de puntjes op de i, dan kan het niet meer.

U proeft waarschijnlijk niet eens het verschil, maar toch noemt u halal vlees "troep" u eet dus "troep" op vakantie, en zelfs thuis waarschijnlijk.
Wat zou u er van denken om eerst verdoofde kat of eerst verdoofde hond, of eeerst verdoofde rat geserveerd te krijgen ? Bij ons algemeen not done, dus dat is de vergelijking die opgaat, niet de wijze van slachten waar het over gaat. Mochten ze nu de autochtonen verplichten kameel of drommedatis te eten dat zou iets gelijkaardig zijn. maar u trekt bewust de zaken scheef. Het doel voor heiligt alweer de middelen.

Als je daar inderdaad alles eet wat er lokaal te eten valt, dan pas je je aan. Dat is echter niet hetzelfde als in een internationaal hotel zonder varkensvlees gaan eten.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 17:45   #144
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vrijheid van godsdienst betekent dat u vrij bent te geloven wat u wilt, niet dat u mag doen wat u wilt. Dat noemen we dan scheiding van kerk en staat.
Dus nee, stenigen mag niet, uw vrouw slaan mag niet enz.
Als de wet vereist dat dieren moeten bedwelmd worden voor het slachten geldt dat niet alleen voor atheïsten maar ook voor moslims.
Ik daag u trouwens uit om hier verzen te quoten waaruit blijkt dat ons vlees niet halal is.
Oké, dan daag ik jou uit om me een wet voor te lezen waarin staat dat het verboden is voor scholen om halalvlees te serveren.
Het zijn niet de moslims die "mogen doen wat ze willen", maar de schooldirecteur. Hij houdt Kerk en Staat gescheiden, want er wordt geen godsdienst gegeven. Hij komt die kinderen tegemoet die anders om die reden niet kunnen meekomen.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 17:46   #145
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VoorHAM is net op tijd van gedacht veranderd (wegens teveel protest waarschijnlijk) zodat de ouders nu een nieuw formulier moeten krijgen.

Of geloof jij nog in het sprookje van "misverstand"?

gisteren ging het hem over "te weinig geld om keuzes aan te bieden" - hoezo misverstand?
en "die witte kaffers proeven het verschil toch niet"....
Persoonlijk vind ik dat er gewoon "neutraal" vlees moet worden aangeboden aan de normale prijs. En wie dan halal of koosjer (enz..) wil eten, moet daarvoor extra betalen wegens "te weinig geld".

Of men had "het voedselprobleem" beter kunnen oplossen door vegetarische en niet-vegetarische maaltijden aan te bieden. (Wat nu ook al gebeurt in verschillende scholen.)
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 17:50   #146
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Halal vlees wordt hier in Belgie onverdoofd geslacht, door een islamitische slager onder het aanroepen van een of andere arabische maangod.

Als niemand het verschil proeft tussen halal vlees en haram vlees dan zie ik het probleem niet in.
Als één minderheidsgroep echter aan de meerderheid kan gaan opleggen op welke ONWETTIGE manier het vlees moet geslacht worden dan klopt er iets niet.

Waarom heeft U er een probleem mee dat moslims (zonder het te proeven) gewoon vlees zouden eten, terwijl U er geen probleem mee heeft dat niet-moslims (zonder het te proeven) vlees van onverdoofd geslachte dieren zouden moeten eten?

Als je wordt geëxecuteerd en je mag kiezen tussen een nekschot of half onthoofd en nog een tiental minuutjes leegbloeden, wat zou jij verkiezen?
Of vind je dan ook dat dood = dood?

Citaat:
Als je daar inderdaad alles eet wat er lokaal te eten valt, dan pas je je aan. Dat is echter niet hetzelfde als in een internationaal hotel zonder varkensvlees gaan eten.
Waar sprak ik over een intrnationaal hotel?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 februari 2007, 18:01   #147
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik dat er gewoon "neutraal" vlees moet worden aangeboden aan de normale prijs. En wie dan halal of koosjer (enz..) wil eten, moet daarvoor extra betalen wegens "te weinig geld".

Of men had "het voedselprobleem" beter kunnen oplossen door vegetarische en niet-vegetarische maaltijden aan te bieden. (Wat nu ook al gebeurt in verschillende scholen.)
Dierenleed zegt U waarschijnlijk niet zo veel hé,erg hoor !! U doet er wel heel lackoniek over hoor
Oud 13 februari 2007, 18:18   #148
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Halal vlees wordt hier in Belgie onverdoofd geslacht, door een islamitische slager onder het aanroepen van een of andere arabische maangod.
Wat is het verschil met onze kippenslachterijen? hoogstens een vloek ipv koranvers als het beest van de haak valt. aangezien kippen noch runderen verondersteld worden vlaams of arabisch te kennen is dat zeker geen verschil voor het beest. Of meet jij dierenleed en dierenpijn per kilo ? om zo een verschil te zien tussen onze kippen en hun runderen ?
Citaat:
Als niemand het verschil proeft tussen halal vlees en haram vlees dan zie ik het probleem niet in.
Als één minderheidsgroep echter aan de meerderheid kan gaan opleggen op welke ONWETTIGE manier het vlees moet geslacht worden dan klopt er iets niet.
Je had het over varkensvlees, en daar proef ik althans wel het verschil, zie ik verschil in structruur, ongeacht de bereidingswijze.
ritueel slachten is niet onwettig, en dat weet je best. De zaak die kant op trekken getuigd niet van een eerlijke instelling.

Citaat:
Waarom heeft U er een probleem mee dat moslims (zonder het te proeven) gewoon vlees zouden eten, terwijl U er geen probleem mee heeft dat niet-moslims (zonder het te proeven) vlees van onverdoofd geslachte dieren zouden moeten eten?
Tenzij u geen gevogelte eet , eet u zeker vlees van onverdoofde dieren. het argument is dus zeer futiel, en blijkbaar afhankelijk van de grootte en het gewicht van het beest. En u had het over varkensvlees, zie hoger.
Citaat:
Als je wordt geëxecuteerd en je mag kiezen tussen een nekschot of half onthoofd en nog een tiental minuutjes leegbloeden, wat zou jij verkiezen?
Of vind je dan ook dat dood = dood?
Meestal kan je niet kiezen, en blijkbaar kan een nekschot ook mis, met levenslange verlamming (zie pogingen tot zelfmoord) en dat duur pas lang. Bij executie zal je hopelijk een tweede schot krijgen, als men het tenmiste merkt dat je nog leeft. Dagelijkse kost in een slachthuis. Je moet dringend eens gaan kijken.

Waar sprak ik over een intrnationaal hotel?[/quote]

Mag ik niet ponneren dat zich aanpasseniets anders is dan in een internationaal varkensvleesloos hotel gaan eten ? Of mag ik enkel woordjes van u hergebruiken ?

Laatst gewijzigd door spherelike : 13 februari 2007 om 18:21.
Oud 13 februari 2007, 18:18   #149
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dierenleed zegt U waarschijnlijk niet zo veel hé,erg hoor !! U doet er wel heel lackoniek over hoor
Eet u nooit gevogelte of vis ?
Oud 13 februari 2007, 18:30   #150
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Eet u nooit gevogelte of vis ?
Als dat normaal geslacht wordt(met respect voor het dier) wel ja,en jij?
Oud 13 februari 2007, 18:31   #151
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Efkes de link gevolgd: (kan het ding niet afspelen - 't is winblows)
Als alles op een misverstand berust, waarom moet er dan een nieuwe richtlijn komen?
Omdat meneer zijne kak intrekt en stillekes de schuld in de schoenen van zijn ondergeschikten wil schuiven!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:34   #152
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat is het verschil met onze kippenslachterijen? hoogstens een vloek ipv koranvers als het beest van de haak valt. aangezien kippen noch runderen verondersteld worden vlaams of arabisch te kennen is dat zeker geen verschil voor het beest. Of meet jij dierenleed en dierenpijn per kilo ? om zo een verschil te zien tussen onze kippen en hun runderen ?
Ik ga ervan uit dat de hier geldende slachtwetten met een REDEN werden ingesteld.
Ik zie dan ook niet in waarom MIJN eis tot volgen van de slachtwet moet ondergeschikt zijn aan de eis van een hallucinerende arabier uit de 7de eeuw.

Citaat:
Je had het over varkensvlees, en daar proef ik althans wel het verschil, zie ik verschil in structruur, ongeacht de bereidingswijze.
Het varkenvlees is VOLLEDIG uit het menu geschrapt, lees eerst de teksten misschien.
Daar moeten we al niet meer op rekenen tijdens de bosklassen. Zoiets heet VERRIJKING.

Citaat:
ritueel slachten is niet onwettig, en dat weet je best. De zaak die kant op trekken getuigd niet van een eerlijke instelling.
Ritueel slachten mag enkel om godsdienstige redenen.
Een heel scholennet van ritueel geslacht vlees voorzien lijkt me niet echt naar de geest van de wet, niet enkel omdat de scholen seculier zijn maar tevens omdat de meerderheid van de scholieren zelfs die rituele godsdienst niet volgen.

Citaat:
Tenzij u geen gevogelte eet , eet u zeker vlees van onverdoofde dieren. het argument is dus zeer futiel, en blijkbaar afhankelijk van de grootte en het gewicht van het beest. En u had het over varkensvlees, zie hoger.
Een kip wiens kop wordt afgehakt lijkt me minder te lijden dat een koe die nog tien minuten hangt te spartelen met halfovergesneden keel.

Citaat:
Meestal kan je niet kiezen, en blijkbaar kan een nekschot ook mis, met levenslange verlamming (zie pogingen tot zelfmoord) en dat duur pas lang. Bij executie zal je hopelijk een tweede schot krijgen, als men het tenmiste merkt dat je nog leeft. Dagelijkse kost in een slachthuis. Je moet dringend eens gaan kijken.
Een nekschot betekent onmiddellijke dood (geloof me, ik heb ooit een werk gemaakt over de doodstraf, heb alle middeltjes die ze gebruiken bestudeerd).
Aan U wens ik een halfovergesneden hals toe en tien minuten spartelen: leve de verrijkende multicultuur.

Citaat:
Mag ik niet ponneren dat zich aanpasseniets anders is dan in een internationaal varkensvleesloos hotel gaan eten ? Of mag ik enkel woordjes van u hergebruiken ?
U mag doen wat U wil, maar misschien zou het leuker zijn als u eerst wat begrijpender leert lezen.
Het eisen van varkensvlees in een islamitisch land heeft niks met "aanpassen" te maken. Daarom stond het ook in "cynic" mode (wat U blijkbaar niet doorhad).
voor sommige posters heet dat tegenwoordig "integratie".
Waarschijnlijk behoort U tot de groep verlichten die de ridiculiteit nog niet doorhebben.
Een internationaal hotel of niet heeft daar niks mee te maken.

Dus nogmaals:
vindt U het een vorm van integratie indien een kaffer in een islamitisch land gaat EISEN dat hij/zij varkenskoteletten krijgt geserveerd?
Of vindt U dat geen vorm van integratie doch van onwil tot aanpassen aan de plaatselijke normen en gebruiken?

Een ander voorbeeld van jullie o zo gegeerde integratie hebben ze echter begin jaren 40 van vorige eeuw ook laten zien: plots liepen er hier een heleboel "geïntegreerden" rond die met hun rechtarm begonnen te zwaaien!
Dat waren degenen die ineens dol waren op halal eten!

Oud 13 februari 2007, 18:37   #153
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In 9 van de 10 gevallen hebben die beesten een totaal miserabel leven gehad, dus wat doet het einde er dan toe?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:41   #154
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

... maar Paulus haalde hier eerder een leuk probleempje aan.
Stél dat een aantal streng katholieke ouders er zich vanuit hun geloofsovertuiging tegen verzetten dat ritueel geslacht vlees gevoederd wordt aan hun kroost. Wat dan...?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:50   #155
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volledig mee eens!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:53   #156
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
... maar Paulus haalde hier eerder een leuk probleempje aan.
Stél dat een aantal streng katholieke ouders er zich vanuit hun geloofsovertuiging tegen verzetten dat ritueel geslacht vlees gevoederd wordt aan hun kroost. Wat dan...?
Ach?!

Toch iemand die het gelezen heeft!

Puur ter illustratie herhaal ik het nog maar eens in onderstaande quote...

Citaat:
U mag alles eten wat er in de vleeshal wordt verkocht; u hoeft niet omwille van uw geweten na te gaan waar het vandaan komt. 26 Immers: ‘Van de Heer is de aarde en haar rijkdom.’ 27 Wanneer een ongelovige u uitnodigt om bij hem te komen eten en u neemt zijn uitnodiging aan, kunt u rustig alles eten wat u aangeboden wordt. Het is niet nodig dat u omwille van uw geweten vraagt waar het vandaan komt. 28 Maar wanneer iemand u erop wijst dat u vlees van offerdieren eet, laat het dan omwille van hem staan. Houd rekening met het geweten.

bron: 1° Brief Van Paulus aan de Korintiërs Hoofdstuk 10 vanaf vers 25

Uit de Bijbel.
Indien de Bijbel zo nauwgezet werd gevolgd als de Koran, dan gingen er wellicht nog minder mensen mee op bosklassen precies omdat er hallalvlees geserveerd wordt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 februari 2007 om 18:53.
Oud 13 februari 2007, 18:56   #157
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Volledig mee eens!

Paulus.
Niet mee eens Paulus,als er in Antwerpen een schepenen kan komen voor dierenwelzijn,moet die hij/zij het welzijn van dieren maar hoog in zijn/haar vandal dragen hé,wat een rotte boel in Antwerpen.... duveltje382
Oud 13 februari 2007, 19:03   #158
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Niet mee eens Paulus,als er in Antwerpen een schepenen kan komen voor dierenwelzijn,moet die hij/zij het welzijn van dieren maar hoog in zijn/haar vandal dragen hé,wat een rotte boel in Antwerpen.... duveltje382
Je hebt daar een heel sterk punt.

Paulus.
Oud 13 februari 2007, 19:08   #159
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je hebt daar een heel sterk punt.

Paulus.
Dank U * =duveltje382=
Oud 13 februari 2007, 19:25   #160
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kan ik me bij aansluiten dit is een eerlijke en structurele oplossing voor iedereen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be