Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 18:59   #141
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Bob, wil je het werkelijk over die boeg gooien ? Daar zou ik ontzettend mee oppassen als ik van jou was! Ga je het hebben over gelijke behandeling door de politie van Marokkanen en Belgen ?! Dan heb je dringend een reality-check nodig.
Het was dan wel dan Hasseltse politie hier (dacht ik toch - hebben die trouwens een blaam gekregen van hun overste ?). Maar het gaat mij inderdaad meer over het gebruik (of misbruik) van het gebeuren als mediastunt.
Maw als de politie racistisch is, dan moet men maar ingrijpen op de juiste plaats, maar als de media regeringsafhankelijk is, en ons overstelpt met eenzijdige zedenlessen, wie gaat daar ingrijpen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 19:09   #142
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ik was eerst en vooral niet opgezet dat ze mijn huis hebben hebben komen overhoop halen en alles hebben bekeken.
Toch kan ik nog begrip opbrengen voor deze mensen (politie), deze worden ook maar aangestuurd door hogerhand en voeren hun job uit.
Dat ze zich vergist hebben heb ik nooit vernomen, maar dat speelt geen rol, vergissen is nog altijd menselijk.
Plus dat ik het positieve van heel de zaak in kan zien en er geen EER zaak van heb liggen maken. Wat kan mij het verdommen dat ik mijn kleding of dergelijke terug wat ordelijker moet leggen...half uurtje werk.
Plus dat er duidelijk werd gezegd dat alle schade die voortvloeide uit hun onderzoek vergoed zou worden.
En ja, zelfs ik werd geboeid tijdens hun onderzoek...toch niet meer dan normaal?

Het probleem is dat in dit geval het weer duidelijk om het EERGEVOEL ligt te draaien.
Het is niet omdat jij zo'n zaken normaal vindt, Jurgen, dat anderen dat ook maar moeten vinden. Ik zou dat alvast even onaanvaardbaar vinden. Kinderen boeien, mensen bij hun haren meesleuren en de boel kort en klein slaan, vind ik helemaal niet "gewoon hun job doen". Maar aangezien je het normaal vindt en dus ook geen verdere stappen hebt ondernomen, moet je niet zeggen dat je gediscrimineerd wordt wanneer andere die stappen wel ondernemen en daar een gevolg aan wordt gegeven. Dat is nogal oneerlijk. To say the least.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 19:10   #143
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Jamaar, wat is ’t nu ?
Daar zit jammer genoeg helemaal geen tegenstrijdigheid in. De politie blijkbaar vindt dat hun optreden perfect normaal was. Zij zien er geen graten in om kinderen te boeien, mensen bij hun haren mee te sleuren en de boel kort en klein te slaan. Verontrustend niet?

Laatst gewijzigd door Edina : 1 maart 2007 om 19:11.
Oud 1 maart 2007, 19:12   #144
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn fantasie ?
Lees de oorspronkelijke posts nog eens en ook degene waar ik op reageerde. Duvetje meent dat er geen sprake kan zijn van de gemoederen bedaren als er geen rellen geweest zijn.
Oud 1 maart 2007, 19:15   #145
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is niet omdat jij zo'n zaken normaal vindt, Jurgen, dat anderen dat ook maar moeten vinden. Ik zou dat alvast even onaanvaardbaar vinden. Kinderen boeien, mensen bij hun haren meesleuren en de boel kort en klein slaan, vind ik helemaal niet "gewoon hun job doen". Maar aangezien je het normaal vindt en dus ook geen verdere stappen hebt ondernomen, moet je niet zeggen dat je gediscrimineerd wordt wanneer andere die stappen wel ondernemen en daar een gevolg aan wordt gegeven. Dat is nogal oneerlijk. To say the least.
Dus diegene met de grootste mond krijgt bepaalde priveleges?
En de brave burger wordt in de steek gelaten?
Is dat je punt?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 19:24   #146
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus diegene met de grootste mond krijgt bepaalde priveleges?
En de brave burger wordt in de steek gelaten?
Is dat je punt?
Nee, dat is mijn punt niet. Maar als je geen probleem hebt met de gang van zaken ("de politie deed gewoon zijn werk"), dan is het nogal belachelijk om anderen te verwijten daar wel een probleem mee te hebben hé.
Oud 1 maart 2007, 19:25   #147
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zit jammer genoeg helemaal geen tegenstrijdigheid in. De politie blijkbaar vindt dat hun optreden perfect normaal was. Zij zien er geen graten in om kinderen te boeien, mensen bij hun haren mee te sleuren en de boel kort en klein te slaan. Verontrustend niet?
Patje is de baas van de Politie.
Als de politie iets misdaan heeft moet hij daartegen optreden, geen zoete broodjes gaan bakken als dat niet het geval is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 19:28   #148
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat is mijn punt niet. Maar als je geen probleem hebt met de gang van zaken ("de politie deed gewoon zijn werk"), dan is het nogal belachelijk om anderen te verwijten daar wel een probleem mee te hebben hé.
Iedereen gelijk voor de wet edina'tje...dan moet Patje maar jaarlijks op het schoonverdiep een drink geven aan ALLE mensen welke onterecht een huiszoeking hebben gehad.
Oud 1 maart 2007, 19:34   #149
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Patje is de baas van de Politie.
Als de politie iets misdaan heeft moet hij daartegen optreden, geen zoete broodjes gaan bakken als dat niet het geval is.
Het betrof de Hasseltse en federale politie waarover Janssens dus helemaal niets te zeggen heeft. De gemoederen bedaren en opkomen voor de bewoners van zijn stad, behoort echter wel tot zijn taken.
Oud 1 maart 2007, 19:35   #150
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen gelijk voor de wet edina'tje...dan moet Patje maar jaarlijks op het schoonverdiep een drink geven aan ALLE mensen welke onterecht een huiszoeking hebben gehad.
Als jij niet eens aangeeft dat er een onterechte huiszoeking is geweest ("de politie deed toch alleen zijn job"), dan kunnen ze dat ook niet rieken.
Oud 1 maart 2007, 19:40   #151
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij niet eens aangeeft dat er een onterechte huiszoeking is geweest ("de politie deed toch alleen zijn job"), dan kunnen ze dat ook niet rieken.
Wat is dat nu voor zever?
Dus nu ga je zeggen dat een huiszoeking of whatever niet op papier staat enz?
Oud 1 maart 2007, 19:41   #152
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets in mijn reptielenhersenen zegt me dat de politie EXACT weet welke huiszoekingen terecht waren en welke niet terecht waren Edina!
Ik zie niet in waarom degenen die een huiszoeking hebben ondergaan dat nog eens specifiek moeten gaan melden aan degenen die de huiszoeking hebben uitgevoerd en niks gevonden hebben!

Wat denkt ge? Is uw reptiel slimmer dan de mijne?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 maart 2007 om 19:42.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 20:14   #153
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor zever?
Dus nu ga je zeggen dat een huiszoeking of whatever niet op papier staat enz?
Denk je nu echt dat Jansens een lijstje krijgt van alle huiszoekingen. Vooral als het federale politie of lokale politie van buiten Antwerpen betreft? Of dat die politie gaat laten weten dat ze eigenlijk te brutaal zijn opgetreden? Als jij je niet beklaagt over die huiszoeking (de politie deed immers toch enkel zijn werk hé) dan moet je niet verwonderd zijn wanneer daar geen reactie op volgt hé.

Laatst gewijzigd door Edina : 1 maart 2007 om 20:30.
Oud 1 maart 2007, 20:25   #154
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het betrof de Hasseltse en federale politie waarover Janssens dus helemaal niets te zeggen heeft. De gemoederen bedaren en opkomen voor de bewoners van zijn stad, behoort echter wel tot zijn taken.
Idd, mijn fout.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 20:57   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het blijft over bewoners van zijn stad gaan, beste Jan. Denk je nu echt dat de burgemeester nooit individuele inwoners ontvangt en enkel comités? Of dat hij nooit de belangen verdedigt van zijn inwoners bij andere overheden?
U leest duidelijk niet wat ik schrijf. 't Gaat om een zaak waarbij een overheidsdienst is betrokken die op geen enkele wijze onder zijn bevoegdheid valt.

Misschien kunt u trouwens zelf eens een antwoord geven p uw eigen vragen. Wel ja, zeg ons eens welke burgers hij nog heeft ontvangen en bij welke overheden hij vervolgens tussenkwam. Dat laatste ruikt trouwens sterk naar de oude politieke cultuur van dienstbetoon.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 20:58   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer allemaal ongefundeerde insinuaties. Duidelijk is ondertussen dat het parket een naamsverwisseling deed en dat de betrokken familie dus compleet onschuldig was. Dat heeft het parket toegegeven. En de politie weigert te reageren. En Jansens doet gewoon zijn job. Maar dan is het ook weer niet goed natuurlijk.
Indien het parket een fout heeft gemaakt, is het aan het parket excuses aan te bieden. Niet de politie die dan slechts uitvoert wat haar opdragen werd.

Jansens doet geenszins zijn "job". Hij doet overduidelijk hier aan dienstbetoon. Blijkbaar zijn jullie voorstander van de oude politieke cultuur...
Oud 1 maart 2007, 21:00   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij zien er geen graten in om kinderen te boeien, mensen bij hun haren mee te sleuren en de boel kort en klein te slaan. Verontrustend niet?
Is dat zo? Kunt u ons een bewijsplaats hiervoor geven? Ik heb immers de nodige twijfels m.b.t. uw gekleurde weergave van de feiten.
Oud 1 maart 2007, 21:13   #158
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U leest duidelijk niet wat ik schrijf. 't Gaat om een zaak waarbij een overheidsdienst is betrokken die op geen enkele wijze onder zijn bevoegdheid valt.

Misschien kunt u trouwens zelf eens een antwoord geven p uw eigen vragen. Wel ja, zeg ons eens welke burgers hij nog heeft ontvangen en bij welke overheden hij vervolgens tussenkwam. Dat laatste ruikt trouwens sterk naar de oude politieke cultuur van dienstbetoon.
idd ik als oude forumgast weet dit als geen andere,maar anno 2007 zit dit wel erg verdoken,maar voor ****** is er nog wel ........
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 22:27   #159
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Familie Azouagh ontvangen door burgemeester Janssens
28/02/2007 10:42:54

De Marokkaanse familie die onlangs onaangenaam verrast werd door een inval van de politie van Hasselt, is ontvangen door burgemeester Janssens. Hij beloofde de familie dat hij een brief zal schrijven naar de procureur van Hasselt, met de vraag om de zaak zo snel mogelijk uit te klaren.

Bron/ATV
De burgemeester van de allochtonen. Niet die van de echte Antwerpenaars.
Oud 1 maart 2007, 23:36   #160
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hij moeit zich niet in die overheidsdiensten. Hij heeft gewoon om de gemoederen te bedaren de familie ontvangen en hen beloofd een brief te schrijven naar de procureur van Hasselt voor opheldering.

Citaat:
Hij ontvangt net zoals andere burgemeester voortdurend burgers. Is dat nu echt nieuws voor jou? En ik heb nergens beweerd dat hij zou tussen komen bij andere overheden hé, dat heb jij er van gemaakt. Dit heeft dan ook geen bal met dienstbetoon te maken. Dienstbetoon gebeurt meestal niet echt openbaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be