Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 24 januari 2004, 01:43   #141
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

je beseft duidelijk niet hoe puberaal en infantiel je wel bent of overkomt.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 24 januari 2004, 16:06   #142
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
je beseft duidelijk niet hoe puberaal en infantiel je wel bent of overkomt.

Bijna zak ik zo diep als jouw niveau!
Het Skill Effect is offline  
Oud 28 januari 2004, 18:32   #143
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Hit 'n' Run is blijkbaar de strategie hier.

Maw, wat zever uitkramen, maar geen deftig weerwoord kunnen geven!
Oud 29 januari 2004, 20:53   #144
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams blok
Anti-rap

Voor wie niet meer mee kan of is met de hedendaagse muziekgenres: 'rap' is een genre waarbij de zanger of groep, op ritmische dreunen een ritmische, vaak rijmende en provocerende boodschap de wereld instuurt. Noem het maar een opgestoken middelvinger die op noten werd gezet. In Frankrijk bestaat het al enige tijd, 'rappende' allochtonen. En ook in Nederland maakte een plaatselijk groepje enige tijd geleden furore met een protestsong onder de ronkende titel "kutmarokkanen" (verwijzend naar een uitspraak van de Amsterdamse PVDA-burgemeester).

In Amerika hebben een aantal doorgaans zwarte rappers een al even goed gevulde bankrekening als hun strafblad.
Boooooeee! Schandeeee!
Stelletje bruin apeeeeeuuuh!

Weg met Rapmuziek!

Onze kinderen worden gebrainwashed door dat spul!!!

Daarmee dat ze nooit veel te zeggen hebben op "Van koetjes komen kalfjes".
Groot Bakkes is offline  
Oud 29 januari 2004, 22:35   #145
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Voila,

Dat is genoeg bewijs.

Zoveel wijsheid hebben zelfs alle blokkers in Vlaanderen samen nog niet neergeschreven!
Ik zoek mijn wijsheid en maatschappijkritiek noch in dit soort puberaal gezwam, noch in Blokpropaganda, noch in de Fflair" ( of .... ). Er is genoeg deftige filosofische literatuur, degelijke kranten en het eigen denkvermogen. Deze laatsten zijn tevens van een hoger coherentiegehalte dan het rap-gezwam dat hier wordt bovengehaald. Naast deze tekstuele kritiek, wil ik u nog meedelen dat ook het muzikale aspect van deze schrijfsels mij niet ligt.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 31 januari 2004, 00:04   #146
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Voila,

Dat is genoeg bewijs.

Zoveel wijsheid hebben zelfs alle blokkers in Vlaanderen samen nog niet neergeschreven!
Ik zoek mijn wijsheid en maatschappijkritiek noch in dit soort puberaal gezwam, noch in Blokpropaganda, noch in de Fflair" ( of .... ). Er is genoeg deftige filosofische literatuur, degelijke kranten en het eigen denkvermogen. Deze laatsten zijn tevens van een hoger coherentiegehalte dan het rap-gezwam dat hier wordt bovengehaald. Naast deze tekstuele kritiek, wil ik u nog meedelen dat ook het muzikale aspect van deze schrijfsels mij niet ligt.
U illustreert mijn stelling!
Oud 31 januari 2004, 00:06   #147
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er
Citaat:

Boooooeee! Schandeeee!
Stelletje bruin apeeeeeuuuh!

Weg met Rapmuziek!

Onze kinderen worden gebrainwashed door dat spul!!!

Daarmee dat ze nooit veel te zeggen hebben op "Van koetjes komen kalfjes".

Inderdaad!

Oud 31 januari 2004, 13:04   #148
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

U illustreert alleen dat u even bevooroordeeld en onverdraagzaam bent als de personen die u onverdraagzaam en bevooroordeeld noemt.
Alvader is offline  
Oud 31 januari 2004, 18:29   #149
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

U illustreert alleen dat u even bevooroordeeld en onverdraagzaam bent als de personen die u onverdraagzaam en bevooroordeeld noemt.

U was me hier reeds in voor!
Oud 31 januari 2004, 20:31   #150
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat wordt dan toch moeilijk voor mij daar:

1. Ik pas meedraai in dit topic vanaf pag 8. Jouw openingspost is al een veralgemening en/of bevooroordeeld, en bevindt zich helemaal vooraan in deze draad.
2. Mij eerste post was een kunstkritiek. Ik vind deze teksten rijmelarij van het laagste niveau. Als u dit kunst vindt, mag ik deze kritisch evalueren. Dat heeft niks met vooroordelen te maken.
Alvader is offline  
Oud 31 januari 2004, 21:50   #151
Woutertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace

Rap is voor mij de muziek van de laag begaafde.

Ik wist niet dat jij naar Rap luisterde Peace?? Ik moet wel zeggen dat ik RNB persoonlijk wel goed kan appreciëren , vooral dat liedje van Fatman Scoop (Funkmaster Flex) feat. the Crooklyn Clan --BE Faithful vind ik wel een absolute max. Rnb-clips zitten ook vooral gevuld met mooie, ongelofelijke mooie vrouwen....Alicia Keys, Beyoncé Knowles, en vooral de wondermooie Ashanti

Woutertje is offline  
Oud 31 januari 2004, 23:44   #152
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Tja, als mensen zich niet de moeite getroosten om de tekst van de oudere generatie rappers er op na te slaan en enkel afgaan op de 'bitches and mony'-rap van tegenwoordig (een mooi deuntje en toffe liedjes maar een o zo zwakke tekst) zullen de vooroordelen ten opzichte van rap altijd blijven bestaan...

Raar dat niemand hier Tupac Shakur heeft aangehaald. Voor mij dé rapper, een man met inhoud, die heel veel mensen beroerd heeft en ook nog 7 jaar na zijn dood fans wint en indruk maakt met indringende en waarheidsgetrouwe teksten.
Zelfs oude vijanden als NAS zien hem als het voorbeeld en hebben een grenzeloos respect voor Tupac. Ook 50 Cent heeft al meermaals zijn respect betuigd voor Tupac, ondanks dat hij van de Dr. Dre-clan afkomstig is. Tupac krijgt een grenzeloos respect bij zwart-Amerika, tot zeven jaar na zijn dood.

R.I.P. Tupac Amaru Shakur - 1971-1996 -
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 1 februari 2004, 00:49   #153
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

1. Ik pas meedraai in dit topic vanaf pag 8. Jouw openingspost is al een veralgemening en/of bevooroordeeld, en bevindt zich helemaal vooraan in deze draad.
2. Mij eerste post was een kunstkritiek. Ik vind deze teksten rijmelarij van het laagste niveau. Als u dit kunst vindt, mag ik deze kritisch evalueren. Dat heeft niks met vooroordelen te maken.

1. mijn openingspost is een quote van de site van Vlaams Blok!

2. Wat weet gij van kunst? Geef mij dan jouw geweldige favoriete muziekstijl eens?
Oud 1 februari 2004, 00:55   #154
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Tja, als mensen zich niet de moeite getroosten om de tekst van de oudere generatie rappers er op na te slaan en enkel afgaan op de 'bitches and mony'-rap van tegenwoordig (een mooi deuntje en toffe liedjes maar een o zo zwakke tekst) zullen de vooroordelen ten opzichte van rap altijd blijven bestaan...

Raar dat niemand hier Tupac Shakur heeft aangehaald. Voor mij dé rapper, een man met inhoud, die heel veel mensen beroerd heeft en ook nog 7 jaar na zijn dood fans wint en indruk maakt met indringende en waarheidsgetrouwe teksten.
Zelfs oude vijanden als NAS zien hem als het voorbeeld en hebben een grenzeloos respect voor Tupac. Ook 50 Cent heeft al meermaals zijn respect betuigd voor Tupac, ondanks dat hij van de Dr. Dre-clan afkomstig is. Tupac krijgt een grenzeloos respect bij zwart-Amerika, tot zeven jaar na zijn dood.

R.I.P. Tupac Amaru Shakur - 1971-1996 -
Ik ken tupac nog van in e tijd van Digital Underground!
Ook al ben ik meer voor oldskool dan voor de gangsterrappers, toch is Tupac zeker een legende!

Citaat:
TUPAC
Keep Ya Head Up

Some say the blacker the berry, the sweeter the juice
I say the darker the flesh then the deeper the roots
I give a holler to my sisters on welfare
Tupac cares and don't nobody else care
I know they like to beat ya down a lot
When you come around the block brothas clown a lot
But please don't cry, dry your eyes, never let up
Forgive but don't forget keep your head up
And when he tells you you ain't nothin don't believe him
And if he can't learn to love you you should leave him
Cuz sista you don't need him
And I ain't tryin to gash up, I just call em how I see em
You know it makes me unhappy
When brothas make babies and leave a young mother to be a pappy
And since we all came from a woman
Got our name from a woman and our game from a woman
I wonder why we take from our women
Why we rape our women, do we hate our women?
I think it's time to kill for our women
Time to heal our women, be real to our women
And if we don't then we'll have a race of babies
That hate the ladies that make the babies
And since a man can't make one
HE HAS NO RIGHT TO TELL A WOMEN WHEN AND WHERE TO CREATE ONE
So would the real men get up
I know your fed up ladies, but keep your head up

Oud 1 februari 2004, 09:57   #155
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

1. mijn openingspost is een quote van de site van Vlaams Blok!

2. Wat weet gij van kunst? Geef mij dan jouw geweldige favoriete muziekstijl eens?
Je bent echt geen groot licht hé !!
1. Jouw openingspost bevat wel meer dan een quote van de site van Vlaams Blok. Je geeft er zelfs nog een soort van "commentaar" op, die duidelijk niet van vooroordelen en veralgemeningen gespeend is.
2. Het feit dat ik stelde dat mijn antwoord viel onder het genre van de "kunstkritiek", was bedoeld om je stelling te ontkrachten dat ik vooroordelen zou hebben, en heeft niks te maken met "wat is kunst?". Trouwens je reply "Wat weet gij van knst ?", heeft al een licht bevooroordeelde ondertoon ( had je waarschijnlijk niet door ). Kunstkritiek is misschien wel een zwaar woord, maar iedereen mag zijn appreciatie over iets geven, nee ?

Trouwens:

Citaat:
Voila,

Dat is genoeg bewijs.

Kun je nu echt niet zelf nadenken, maar dien je gewoon anderen te quoten om iets zinnigs te vertellen ? ( gewoon een vraagje )
Alvader is offline  
Oud 1 februari 2004, 14:26   #156
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

1. Lees eerst eens uw eigen eerste postje en kom dan zagen over ruimdenkendheid!

2. !!!!!!!!!!!
Wat heeft onze beste stuurman al bewezen?

Ga ergens anders lullen!
Oud 1 februari 2004, 17:55   #157
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

En toen werd het ook hier stil!
Oud 1 februari 2004, 20:16   #158
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Het geeft weer aan hoeveel ze kennen van "rap-muziek". ze horen eminem, hij rapt dus rapmuziek is slecht.
rap en hiphop is meer dan zeggen "fuck you momma" en dat soort stuff.
in tegenstelling tot house en techno was rap en hiphop niet oorspronkelijk bedoeld om op fuiven te draaien e.(zoals nu met 50 cent,eminem,big brovaz...).
Rap en hiphop was oorspronkelijk bedoeld om racisme,haat....aan te vechten.
Vandaar dat hiphoppers en rappers een veel hechtere band hebben dan pakweg rockers. dat is 1 community. daar gaatet om de muziek. niet om platen te kopen, gewoon voor de vibe.
dus het is niet omdat 1 iemand wereldbekend is omdat hij fuck you momma, of i suck your dick zegt. dat rap en hiphop als een bedreiging of provocatie moet worden aanzien.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  
Oud 1 februari 2004, 21:22   #159
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Het geeft weer aan hoeveel ze kennen van "rap-muziek". ze horen eminem, hij rapt dus rapmuziek is slecht.
rap en hiphop is meer dan zeggen "fuck you momma" en dat soort stuff.
in tegenstelling tot house en techno was rap en hiphop niet oorspronkelijk bedoeld om op fuiven te draaien e.(zoals nu met 50 cent,eminem,big brovaz...).
Rap en hiphop was oorspronkelijk bedoeld om racisme,haat....aan te vechten.
Vandaar dat hiphoppers en rappers een veel hechtere band hebben dan pakweg rockers. dat is 1 community. daar gaatet om de muziek. niet om platen te kopen, gewoon voor de vibe.
dus het is niet omdat 1 iemand wereldbekend is omdat hij fuck you momma, of i suck your dick zegt. dat rap en hiphop als een bedreiging of provocatie moet worden aanzien.
Word !
Oud 1 februari 2004, 22:42   #160
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
1. Lees eerst eens uw eigen eerste postje en kom dan zagen over ruimdenkendheid!

2. !!!!!!!!!!!
Wat heeft onze beste stuurman al bewezen?

Ga ergens anders lullen!
1. Maar ik heb nooit beweerd dat ik ruimdenkend en onbevooroordeeld ben. Integenstelling tot u die hier vanaf het begin reeds 11 pag lang beweert de ultieme waarheid in pacht te hebben, die u dan ook meteen als criterium hanteert om VB'ers dom te noemen en iedereen die niet van "rap" houdt, denigrerend te behandelen. Daar zit mijn punt. Geef het toch toe, je zat hier 8 pagina's lang vooroordeel na vooroordeel te spuien, tot ik een berichtje postte.
2. Als de appreciatie van kunst iets subjectief is, ben ook ik geoorloofd om mijn appreciatie te geven: rijmelarij van de laagste soort was datgene dat je hier ten toonde spreidde. tekst zonder enige literaire waarde. Ik mag dat zeggen, jij mag daar tegen zijn.

PS, persoonlijk ben ik al 10 jaar het stadium gepasseerd om mijn eigen muziekstijl(en) alleenzaligmakend te vinden en iedereen die dat niet vindt, dom te noemen.
Alvader is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be