Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Ben je over het algemeen blij met de Nederlanders op het forum?
Ja 56 76,71%
Nee 17 23,29%
Aantal stemmers: 73. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2007, 16:59   #141
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat een jaren '80 cliche!
Juist ja hij wil het een "Koude Oorlog-ding" van maken.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 19:14   #142
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat ik nu vetgedrukt heb in je citaat is juist helemaal niet zo. Nederland heeft een van de openste culturen van de wereld. Over de andere dingen kan ik alleen maar zeggen dat het ''relatief'' zo is. Nederlanders zijn inderdaad iets arroganter enz., dan Vlamingen (Belgen). Belgen zijn aan de andere kant corrupter, schijnheiliger, en zoals ik heel erg merk: bevooroordeeld.
zin voor hoogstaande cultuur (culinair, vestimentair, muziek, kunst, architectuur) is niet hetzelfde als een 'open cultuur'.
want dat nederlanders een 'open cultuur' hebben, daar ga ik helemaal akkoord.
ik waardeer ook hun grotere tolerantie t.o.v. 'afwijkend van de norm' zoals tov druggebruik, homosexualiteit, alternatieve geneeskunde, psychotherapie etcetera.
daar kunnen de (bekrompen) vlamingen nog wat van leren.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 19:15   #143
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Ik ben heel blij met de Nederlanders op dit forum!

Zo krijg je de visie van buitenstaanders eens te zien.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 19:22   #144
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Eerlijk gezegd vergeet ik zelfs soms dat de Nederlanders op dit forum geen Vlamingen zijn. Ze lijken zozeer op ons, ze spreken dezelfde taal. Dat duidt nogmaals aan hoe waanzinnig het is dat wij ons nog steeds in de belgische constructie bevinden.
Oud 6 juli 2007, 19:28   #145
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
zin voor hoogstaande cultuur (culinair, vestimentair, muziek, kunst, architectuur) is niet hetzelfde als een 'open cultuur'.
want dat nederlanders een 'open cultuur' hebben, daar ga ik helemaal akkoord.
ik waardeer ook hun grotere tolerantie t.o.v. 'afwijkend van de norm' zoals tov druggebruik, homosexualiteit, alternatieve geneeskunde, psychotherapie etcetera.
daar kunnen de (bekrompen) vlamingen nog wat van leren.
Ik vind nochtans muziek uit Nederland van betere kwaliteit dan datgene wat uit België komt. Vlaanderen heeft inderdaad meer architectonische rijkdom per m², maar in Nederland zijn toch ook zeer bijzondere sightseeings.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 19:31   #146
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Eerlijk gezegd vergeet ik zelfs soms dat de Nederlanders op dit forum geen Vlamingen zijn. Ze lijken zozeer op ons, ze spreken dezelfde taal. Dat duidt nogmaals aan hoe waanzinnig het is dat wij ons nog steeds in de belgische constructie bevinden.
Ik vergeet ook vaak dat ik op een Vlaams forum zit. Echter, als ik een belgicisme tegenkom, of een tekst die in dialect is geschreven, ben ik meteen weer wakkergeschud.
Oud 6 juli 2007, 19:52   #147
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vergeet ook vaak dat ik op een Vlaams forum zit. Echter, als ik een belgicisme tegenkom, of een tekst die in dialect is geschreven, ben ik meteen weer wakkergeschud.
t is toch goe da ge af en toe ne keer ziet dade op een Vlaams forum zit, en zo kunde altijd een bikke beter verstaan oe da wij spreken.
Oud 6 juli 2007, 19:58   #148
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Allez, dan ben ik toch niet de enige die dat meemaakt.
Oud 6 juli 2007, 20:16   #149
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Allez, dan ben ik toch niet de enige die dat meemaakt.
Oud 6 juli 2007, 20:47   #150
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Verder dan dezelfde taal spreken (en dan nog) gaat dat niet hoor, zo voel ik het alleszins niet aan.

Ik voel me op geen enkele manier verbonden met een Nederlander.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 20:49   #151
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Verder dan dezelfde taal spreken (en dan nog) gaat dat niet hoor, zo voel ik het alleszins niet aan.

Er zijn ook toffe Nederlanders,zie topic starter
Oud 6 juli 2007, 20:55   #152
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is dus het probleem. We zijn wel verwant, maar bij veel mensen zit dat nu eenmaal niet in de kop. Opzich hoeft dat niet jammer te zijn, behalve als de meeste Vlamingen dit natuurlijk wel voelen (verbintenis met de Nederlanders).
Oud 6 juli 2007, 21:01   #153
evilbu

Standaard

Citaat:

Misschien niet verbonden, maar er is wel een link, zonder hen als externe vijand red je het niet....
Oud 6 juli 2007, 21:54   #154
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind nochtans muziek uit Nederland van betere kwaliteit dan datgene wat uit België komt. Vlaanderen heeft inderdaad meer architectonische rijkdom per m², maar in Nederland zijn toch ook zeer bijzondere sightseeings.

'het regent zonnestralen' van acda en de munnik vind ik wel mooi.
en jullie hebben een betere voetbalploeg en staan meer op de wereldkaart dan belgie dankzij jullie internationalisme en ondernemingszin.
jullie zijn een volk van 'winnaars'. jullie hebben een veroverings/ontdekkingsgeschiedenis.
wij vlamingen worden sinds mensenheugenis geboren met een 'L' op ons voorhoofd. ik vind dat niet erg, maar nu ga je de flaminganten horen...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 22:01   #155
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en jullie hebben een betere voetbalploeg en staan meer op de wereldkaart dan belgie dankzij jullie internationalisme en ondernemingszin.
jullie zijn een volk van 'winnaars'. jullie hebben een veroverings/ontdekkingsgeschiedenis.
wij vlamingen worden sinds mensenheugenis geboren met een 'L' op ons voorhoofd. ik vind dat niet erg, maar nu ga je de flaminganten horen...
Ben jij dan geen Vlaming,maar het klopt wat je schrijft !!!!
Oud 6 juli 2007, 22:07   #156
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Walen zouden best door het leven kunnen gaan met een "U" op het voorhoofd.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 22:15   #157
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik krijg van niemand, noch Nederlanders, noch Duitsers, noch om het even welk volk, de indruk dat zij Vlamingen losers vinden. Enkel misschien een beetje omdat ze zichzelf in een benarde situatie hebben laten verstrikken. België.
Oud 6 juli 2007, 23:28   #158
evilbu

Standaard

Citaat:
Ik krijg van niemand, noch Nederlanders, noch Duitsers, noch om het even welk volk, de indruk dat zij Vlamingen losers vinden. Enkel misschien een beetje omdat ze zichzelf in een benarde situatie hebben laten verstrikken. België.
Ah spendeer er je tijd niet aan, sinds lomeanor me erop gewezen heeft wat voor een kontkeerder (en dus gewoon ordinaire provocateur) Mitgard is....
Oud 7 juli 2007, 00:05   #159
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
En toch zou ik 1000 keer liever bij de buren wonen, daar ligt mijn hart en daar zal het ook begraven worden!
Om daar nu toch even op terug te komen, ik denk dat jij veel meer met de Walen of de Nederlanders gemeen hebt dan met die VSA-ers.
VSA-ers denken dat hun land het meest welvarende is, met de beste technologie, de best draaiende economie, beste keuken,.......
De realiteit is dat hun top uit geïmporteerden bestaat, een afvaardiging van zes wetenschappers zal voor minstens de helft uit Aziaten (Chinezen, Indiërs,..) bestaan.
In tegenstelling tot Vlamingen sparen ze niet, ze leven in een rijkelijker huis, maar een langdurige ziekte kan hen doen verhuizen.
Een andere cultuur is voor hen onvoorstelbaar ,ga maar eens op IMDB kijken, bij elke Duitse, Franse, ... film zal je gegarandeerd een topic "wat zijn goeie Duitse films", "wat zijn goeie Franse films",.... vinden. En dat is nog als je gelukt hebt, anders is het "wat zijn goeie Europese films" of gewoon "wat zijn goeie foreign films".

En ja, ik ben in zowel Canada als de VSA geweest, en in Toronto voelde ik me veel meer thuis. Veel sympathieker, veel harmonieuzer, minder drukkend.
Canada!
Oud 7 juli 2007, 00:09   #160
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Om daar nu toch even op terug te komen, ik denk dat jij veel meer met de Walen of de Nederlanders gemeen hebt dan met die VSA-ers.
VSA-ers denken dat hun land het meest welvarende is, met de beste technologie, de best draaiende economie, beste keuken,.......
De realiteit is dat hun top uit geïmporteerden bestaat, een afvaardiging van zes wetenschappers zal voor minstens de helft uit Aziaten (Chinezen, Indiërs,..) bestaan.
In tegenstelling tot Vlamingen sparen ze niet, ze leven in een rijkelijker huis, maar een langdurige ziekte kan hen doen verhuizen.
Een andere cultuur is voor hen onvoorstelbaar ,ga maar eens op IMDB kijken, bij elke Duitse, Franse, ... film zal je gegarandeerd een topic "wat zijn goeie Duitse films", "wat zijn goeie Franse films",.... vinden. En dat is nog als je gelukt hebt, anders is het "wat zijn goeie Europese films" of gewoon "wat zijn goeie foreign films".

En ja, ik ben in zowel Canada als de VSA geweest, en in Toronto voelde ik me veel meer thuis. Veel sympathieker, veel harmonieuzer, minder drukkend.
Canada!
Kan alleen maar positief zijn voor mij om daar binnen te geraken!

Mijn leven gaat het best in een sneltempo, bij momenten kan ik verschrikkelijk rustig lijken maar op andere komt de ware aard naar boven en dan kan ik een serieuze versnelling zetten. Het gaat trouwens er niet om waar ik de meeste gelijkenissen heb maar waar ik me het meest thuisvoel, het één garandeert niet het andere.

Over 10 jaar spreken we nog eens en dan zullen we zien!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be