![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Brussel, 23/01/2004
VLAAMS BLOK VERBOLGEN OVER VERWERPEN SPLITSING KIESKRING BRUSSEL-HALLE-VIVLOORDE DEBAT IN SENAAT DE LAATSTE KANS Het Vlaams Blok is verbolgen over het feit dat de Vlaamse partijen gisteren in de Kamer verzuimd hebben de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde te realiseren naar aanleiding van de komende Europese verkiezingen. In tegenstelling tot wat sommige media beweren, heeft het Vlaams Blok zich niet onthouden bij de stemming over splitsing van de kieskring. De amendementen ter zake van Geert Bourgeois werden door het Vlaams Blok uiteraard goedgekeurd, net zoals het Vlaams Blok de amendementen van de CD&V ter zake heeft gesteund. Het Vlaams Blok zelf had overigens gelijklopende amendementen ingediend. Opnieuw blijkt dat de Vlaamse partijen schaamteloos geplooid zijn voor de Franstalige belangen, terwijl zij in het Vlaams Parlement op 10 december jongstleden met veel bravoure een resolutie goedkeurden waarin die splitsing met zoveel woorden werd geëist vóór de Europese verkiezingen. Het blijken eens te meer woorden in de wind te zijn geweest. Het feit dat de Vlaams-Brabantse Kamerleden van de meerderheid zich op welgeteld één amendement van de tientallen amendementen die te maken hadden met de splitsing "symbolisch" onthouden hebben, is niet eens een doekje voor het bloeden. De rest van de amendementen stemden zij gewoon weg. Dit is België : heel politiek Vlaanderen staat achter de splitsing, maar als puntje bij paaltje komt, trekt men zonder enige schaamte de staart in, en steekt men een dolk in de rug van de burgemeesters van Halle-Viloorde, die in deze zaak de laatste maanden de motor zijn geweest. Het dossier verhuist nu naar de Senaat. Het Vlaams Blok zal daar alle amendementen, die in de Kamer ingediend werden en die te maken hebben met de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde, opnieuw indienen. Tevens zal het Vlaams Blok eisen dat het verzoekschrift van de Conferentie van de burgemeesters van Halle-Vilvoorde, dat vorige week in de Senaat werd ingediend, mee geagendeerd wordt. Op dat ogenblik hebben de Vlaamse meerderheidspartijen de kans alsnog de splitsing te realiseren. Het wordt vooral uitkijken naar het stemgedrag van de Vlaamse gemeenschapssenatoren, die in het Vlaams Parlement mee de resolutie over de splitsing goedkeurden. Frank Vanhecke Voorzitter Vlaams Blok
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is het nu duidelijk genoeg
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik stem voor N-VA maar ik hekel hun visie wat betreft directe democratie, wees toch niet zo volgzaam als een partijslaaf daar schiet je niets mee op. |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
8)
|
|
|
|
|
#145 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ancapa, snap ue het nu nog niet: het VB heeft zich onthouden bijd e eindstemming |
||
|
|
|
|
|
#146 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
8)
|
|
|
|
|
#147 |
|
Burgemeester
|
copy-pasten, copy-pasten en copy-pasten...
Hebben jullie geen eigen mening ofzo?
|
|
|
#148 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#149 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
||
|
|
|
|
|
#150 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Met minstens 100.000 Vlaams-nationale stemmen die dan eventueel verloren zijn (misschien voor altijd, gesteld dat de N-VA dan zou ophouden te bestaan en deze mensen dan niet meer op een Vlaams-nationale partij kunnen stemmen aangezien ze nooit op het Blok zullen stemmen), wat hebben jullie dan voor Vlaanderen gedaan?
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
||
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik ben het immers alvast van plan (of de N-VA verdwijnt of niet maakt terzake niet uit) en ik ben vrij zeker dat ik niet de enige ben die verleden keer N-VA stemde en nu VB zal stemmen... Mbt de kiesdrempel, bij nader inzien had dat er indien het VB had tegengestemd niet doorgeweest (mijn vergissing). Ik vind persoonlijk dat het VB beter had tegengestemd, vooral aangezien de splitsing BHV werd afgewezen. Daar vind ik dat ze een fout hebben begaan, m.i. hadden ze dat harder moeten spelen. |
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
dubbele post.
|
|
|
|
|
|
#153 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
1. Bourgeois is me te 'politiek correct'. 2. ik geloof niet meer in de levensvatbaarheid van N-VA (ongeachte de kiesdrempel er al dan niet komt) 3. N-VA en VB hebben m.i. grotendeels hetzelfde programma. Ik weet dat dat voor veel N-VA'ers moeilijk toe te geven is om de een of andere reden maar m.i. is het zo. Trouwens iemand als Annemans had m.i. even goed bij de N-VA kunnen zitten, maar voor velen bestaat het VB blijkbaar enkel en alleen uit Dewinter. .. |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
moeten we nu gaan huilen en janken
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|