Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2004, 15:01   #141
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Brussel, 23/01/2004

VLAAMS BLOK VERBOLGEN OVER VERWERPEN SPLITSING KIESKRING BRUSSEL-HALLE-VIVLOORDE

DEBAT IN SENAAT DE LAATSTE KANS

Het Vlaams Blok is verbolgen over het feit dat de Vlaamse partijen gisteren in de Kamer verzuimd hebben de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde te realiseren naar aanleiding van de komende Europese verkiezingen.

In tegenstelling tot wat sommige media beweren, heeft het Vlaams Blok zich niet onthouden bij de stemming over splitsing van de kieskring. De amendementen ter zake van Geert Bourgeois werden door het Vlaams Blok uiteraard goedgekeurd, net zoals het Vlaams Blok de amendementen van de CD&V ter zake heeft gesteund. Het Vlaams Blok zelf had overigens gelijklopende amendementen ingediend.

Opnieuw blijkt dat de Vlaamse partijen schaamteloos geplooid zijn voor de Franstalige belangen, terwijl zij in het Vlaams Parlement op 10 december jongstleden met veel bravoure een resolutie goedkeurden waarin die splitsing met zoveel woorden werd geëist vóór de Europese verkiezingen. Het blijken eens te meer woorden in de wind te zijn geweest. Het feit dat de Vlaams-Brabantse Kamerleden van de meerderheid zich op welgeteld één amendement van de tientallen amendementen die te maken hadden met de splitsing "symbolisch" onthouden hebben, is niet eens een doekje voor het bloeden. De rest van de amendementen stemden zij gewoon weg. Dit is België : heel politiek Vlaanderen staat achter de splitsing, maar als puntje bij paaltje komt, trekt men zonder enige schaamte de staart in, en steekt men een dolk in de rug van de burgemeesters van Halle-Viloorde, die in deze zaak de laatste maanden de motor zijn geweest.

Het dossier verhuist nu naar de Senaat. Het Vlaams Blok zal daar alle amendementen, die in de Kamer ingediend werden en die te maken hebben met de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde, opnieuw indienen. Tevens zal het Vlaams Blok eisen dat het verzoekschrift van de Conferentie van de burgemeesters van Halle-Vilvoorde, dat vorige week in de Senaat werd ingediend, mee geagendeerd wordt. Op dat ogenblik hebben de Vlaamse meerderheidspartijen de kans alsnog de splitsing te realiseren. Het wordt vooral uitkijken naar het stemgedrag van de Vlaamse gemeenschapssenatoren, die in het Vlaams Parlement mee de resolutie over de splitsing goedkeurden.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Blok
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 15:03   #142
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is het nu duidelijk genoeg
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 24 januari 2004, 15:08   #143
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Liegen, liegen!

De Standaard meldt in een kort stukje dat het Vlaams Blok zich gisteren bij de stemmingen over de kieswetgeving onthield op amendementen die voorzagen in de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde.

Dat is een pertinente leugen. Wie het verslag van de Kamerzitting van gisteren bekijkt (www.dekamer.be), zal merken dat het Vlaams Blok ALLE amendementen mee GOEDKEURDE, op eentje na (waar het Vlaams Blok zich onthield). Dat laatste was een vergissing, die ook door fractieleider Annemans mondeling werd rechtgezet.

De Standaard maakte ook geen melding van het feit dat het Vlaams Blok zelf een hele reeks amendementen voor de splitsing had ingediend, meer dan elke andere Vlaamse partij. Het Vlaams Blok heeft de voorbije dagen trouwens de regering geïnterpelleerd over de actie van de burgemeesters van Halle-Vilvoorde. Zo klagen wij de houding aan van minister Dewael aan die de burgemeesters onder druk zet en zelfs dreigt met sancties. Ook daarvan was niets in de pers te lezen.

Het opzet van De Standaard is duidelijk: de krant wil het Vlaams Blok met ordinaire leugens in zijn Vlaamse flank treffen. Wie echter naar de (verzwegen) feiten kijkt, weet wel beter!
Ze hebben misschien wel mee de amandementen goedgekeurd maar ze hebben zich onthouden in de eindstemming, en de eindstemming is hetgene uiteindelijk telt. Wordt toch eens wakker man!! Je lijkt wel blind voor je partij.

Ik stem voor N-VA maar ik hekel hun visie wat betreft directe democratie, wees toch niet zo volgzaam als een partijslaaf daar schiet je niets mee op.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 15:21   #144
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

8)
Oud 24 januari 2004, 15:27   #145
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Liegen, liegen!

De Standaard meldt in een kort stukje dat het Vlaams Blok zich gisteren bij de stemmingen over de kieswetgeving onthield op amendementen die voorzagen in de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde.

Dat is een pertinente leugen. Wie het verslag van de Kamerzitting van gisteren bekijkt (www.dekamer.be), zal merken dat het Vlaams Blok ALLE amendementen mee GOEDKEURDE, op eentje na (waar het Vlaams Blok zich onthield). Dat laatste was een vergissing, die ook door fractieleider Annemans mondeling werd rechtgezet.

De Standaard maakte ook geen melding van het feit dat het Vlaams Blok zelf een hele reeks amendementen voor de splitsing had ingediend, meer dan elke andere Vlaamse partij. Het Vlaams Blok heeft de voorbije dagen trouwens de regering geïnterpelleerd over de actie van de burgemeesters van Halle-Vilvoorde. Zo klagen wij de houding aan van minister Dewael aan die de burgemeesters onder druk zet en zelfs dreigt met sancties. Ook daarvan was niets in de pers te lezen.

Het opzet van De Standaard is duidelijk: de krant wil het Vlaams Blok met ordinaire leugens in zijn Vlaamse flank treffen. Wie echter naar de (verzwegen) feiten kijkt, weet wel beter!
Ze hebben misschien wel mee de amandementen goedgekeurd maar ze hebben zich onthouden in de eindstemming, en de eindstemming is hetgene uiteindelijk telt. Wordt toch eens wakker man!! Je lijkt wel blind voor je partij.

Ik stem voor N-VA maar ik hekel hun visie wat betreft directe democratie, wees toch niet zo volgzaam als een partijslaaf daar schiet je niets mee op.
zie http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9420

Ancapa, snap ue het nu nog niet: het VB heeft zich onthouden bijd e eindstemming
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 15:34   #146
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

8)
Oud 24 januari 2004, 15:36   #147
Suits You, Sir!
Burgemeester

Suits You, Sir!'s schermafbeelding

Standaard

copy-pasten, copy-pasten en copy-pasten...
Hebben jullie geen eigen mening ofzo?
Oud 24 januari 2004, 15:42   #148
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suits You, Sir!
copy-pasten, copy-pasten en copy-pasten...
Hebben jullie geen eigen mening ofzo?
en het ergste van al is dat die teksten die ze copy-pasten niets te maken hebben met wat wij zeggen. Zo hebben bijvoorbeeld de twee teksten van Ancapa niets te maken met de onthouding over de kiesdrempel, maar toch post hij ze wanneer je z'n mening vraagt over de onthouding van het Blok
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 17:29   #149
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Fribre,

Citaat:
Ze mogen ons proberen monddood te maken met kiesdrempels, onze mandatarissen proberen te overhalen met geld en postjes, ledenbestanden stelen en uitbuiten, ons continu blijven uitschelden voor rotte vis en meer van dat 'liefs', ze mogen proberen wat ze willen, maar nooit... nooit gaan we samen met .... het BLOK!
To be or not to be. Thats the question.

Het gaat hem niet om jou of mij of om het VB noch de NV-A.
Waar het om gaat is Vlaanderen en daar zouden wij samen en eensgezind de schouders moeten onderzetten.

Wat hebben julie eraan als jullie stemmen straks verloren gaan. Hebben jullie dan iets goed gedaan voor Vlaanderen?
En aan wie hebben we dat dan mede te danken denk je? Minstens 100.000 Vlaams nationale stemmen die verloren gaan.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 17:36   #150
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Fribre,

Citaat:
Ze mogen ons proberen monddood te maken met kiesdrempels, onze mandatarissen proberen te overhalen met geld en postjes, ledenbestanden stelen en uitbuiten, ons continu blijven uitschelden voor rotte vis en meer van dat 'liefs', ze mogen proberen wat ze willen, maar nooit... nooit gaan we samen met .... het BLOK!
To be or not to be. Thats the question.

Het gaat hem niet om jou of mij of om het VB noch de NV-A.
Waar het om gaat is Vlaanderen en daar zouden wij samen en eensgezind de schouders moeten onderzetten.

Wat hebben julie eraan als jullie stemmen straks verloren gaan. Hebben jullie dan iets goed gedaan voor Vlaanderen?
En aan wie hebben we dat dan deels te danken?
Met minstens 100.000 Vlaams-nationale stemmen die dan eventueel verloren zijn (misschien voor altijd, gesteld dat de N-VA dan zou ophouden te bestaan en deze mensen dan niet meer op een Vlaams-nationale partij kunnen stemmen aangezien ze nooit op het Blok zullen stemmen), wat hebben jullie dan voor Vlaanderen gedaan?

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 17:49   #151
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
misschien voor altijd, gesteld dat de N-VA dan zou ophouden te bestaan en deze mensen dan niet meer op een Vlaams-nationale partij kunnen stemmen aangezien ze nooit op het Blok
Niet alle N-VA-stemmers zullen op het VB overstappen indien de N-VA zou verdwijnen, maar het is even dom om te suggereren dat geen enkele N-VA stemmer dat zal doen.

Ik ben het immers alvast van plan (of de N-VA verdwijnt of niet maakt terzake niet uit) en ik ben vrij zeker dat ik niet de enige ben die verleden keer N-VA stemde en nu VB zal stemmen...

Mbt de kiesdrempel, bij nader inzien had dat er indien het VB had tegengestemd niet doorgeweest (mijn vergissing). Ik vind persoonlijk dat het VB beter had tegengestemd, vooral aangezien de splitsing BHV werd afgewezen. Daar vind ik dat ze een fout hebben begaan, m.i. hadden ze dat harder moeten spelen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 17:56   #152
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

dubbele post.
Oud 24 januari 2004, 18:02   #153
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
ik ben vrij zeker dat ik niet de enige ben die verleden keer N-VA stemde en nu VB zal stemmen...
Dan vraag ik me af wat je in de eerste plaats bij de N-VA deed.

Citaat:
Mbt de kiesdrempel, bij nader inzien had dat er indien het VB had tegengestemd niet doorgeweest (mijn vergissing). Ik vind persoonlijk dat het VB beter had tegengestemd, vooral aangezien de splitsing BHV werd afgewezen. Daar vind ik dat ze een fout hebben begaan, m.i. hadden ze dat harder moeten spelen
Eindelijk. Na 11 pagina's de eerste Blokker (dan nog ex-N-VA'er) die een woord kritiek durft uiten op de onthouding.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 18:10   #154
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Dan vraag ik me af wat je in de eerste plaats bij de N-VA deed.
N-VA heeft kwaliteitsmandatarissen, maar

1. Bourgeois is me te 'politiek correct'.
2. ik geloof niet meer in de levensvatbaarheid van N-VA (ongeachte de kiesdrempel er al dan niet komt)
3. N-VA en VB hebben m.i. grotendeels hetzelfde programma. Ik weet dat dat voor veel N-VA'ers moeilijk toe te geven is om de een of andere reden maar m.i. is het zo.

Trouwens iemand als Annemans had m.i. even goed bij de N-VA kunnen zitten, maar voor velen bestaat het VB blijkbaar enkel en alleen uit Dewinter. ..
Oud 24 januari 2004, 18:35   #155
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

moeten we nu gaan huilen en janken moeke medelij
Oud 24 januari 2004, 18:36   #156
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar slaat dit nu weer op?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 18:37   #157
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat zijn de inhoudelijke reacties van een Vlaams Blokker...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 19:00   #158
Dwergkonijn
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:

Dat zijn de inhoudelijke reacties van een Vlaams Blokker...
Vlaams Blokkers hebben zo al weinig inhoud, het zijn herkauwers.
Oud 24 januari 2004, 19:51   #159
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand

Bent U dan geen POLITIEKER meer Lucien?
NOOIT geweest, dat is een belediging !
Zit U niet meer in de gemeenteraad Lucien?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 11:43   #160
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar

NOOIT geweest, dat is een belediging !
Zit U niet meer in de gemeenteraad Lucien?
Zitten daar "politiekers" ? Mischien in uw politieraad, daar moet je zelfs geen Nederlands kunnen schrijven...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be