Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2007, 15:48   #141
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Rottweilers zijn een miskweek. Zonder professionele opleiding worden die beesten automatisch moordmachines, dit itt tot andere honden. Ik ken genoeg van honden om dat te weten
Ik denk dat je Rottweilers verwart met Pitbulls.
Die Pitbulls zijn inderdaad geen erkend ras, maar een kruising van verschillende rassen die gekweekt werden als vechthonden.

Rottweilers zijn gekweekt als werkhonden (en als dusdanig een erkend ras), door hun grote kracht(werkhonden) zijn ze inderdaad een potentieel gevaar als ze niet (goed) opgeleid worden. Het zelfde geldt trouwens voor een aantal andere hondenrassen.

Maar dat neemt niet weg dat er genoeg verantwoordelijke eigenaars bestaan, die niet hoeven gestraft te worden, omdat er een paar zotten zo'n hond aanschaffen om hun ego te vergroten(moet je dan ook snelle auto's moto's,... gaan verbieden?). Met enkele simpele wetswijzigingen zou je de onverantwoorde gebruikers er zo kunnen uitfilteren.(verplichte scholing voor eigenaars, verbod voor gevaarlijke honden voor mensen met eenstrafblad).
Oud 8 april 2007, 16:09   #142
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Kijk hier eens naar al de erkende hondenrassen,onder de Belgische rassen
Oud 8 april 2007, 20:40   #143
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Ik denk dat je Rottweilers verwart met Pitbulls.
Die Pitbulls zijn inderdaad geen erkend ras, maar een kruising van verschillende rassen die gekweekt werden als vechthonden.

Rottweilers zijn gekweekt als werkhonden (en als dusdanig een erkend ras), door hun grote kracht(werkhonden) zijn ze inderdaad een potentieel gevaar als ze niet (goed) opgeleid worden. Het zelfde geldt trouwens voor een aantal andere hondenrassen.

Maar dat neemt niet weg dat er genoeg verantwoordelijke eigenaars bestaan, die niet hoeven gestraft te worden, omdat er een paar zotten zo'n hond aanschaffen om hun ego te vergroten(moet je dan ook snelle auto's moto's,... gaan verbieden?). Met enkele simpele wetswijzigingen zou je de onverantwoorde gebruikers er zo kunnen uitfilteren.(verplichte scholing voor eigenaars, verbod voor gevaarlijke honden voor mensen met eenstrafblad).
Laat je niks wijsmaken, mijn buurman heeft een Rotweiler, en is de zachtheid zelve, pure "vanille crème". Alles hangt af hoe je een hond "opvoed".Van elke grote hond kan je een killing machine maken. Maar zoals dat geldt voor alle grote honden moet je bijvoorbeeld natuurlijk nooit een kind met zo'n hond alleen laten.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 20:41   #144
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Laat je niks wijsmaken, mijn buurman heeft een Rotweiler, en is de zachtheid zelve, pure "vanille crème". Alles hangt af hoe je een hond "opvoed".Van elke grote hond kan je een killing machine maken. Maar zoals dat geldt voor alle grote honden moet je bijvoorbeeld natuurlijk nooit een kind met zo'n hond alleen laten.
Je hebt gelijk Pietje
Oud 8 april 2007, 21:12   #145
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. En wat betreft kleine kinderen: ook uitkijken met kleine honden. Ik heb ooit een jongen geweten die een stuk van zijn neus kwijt is door de beet van een yorkshire. De kleine was nog geen jaar oud, kroop rond en had prijs, terwijl zijn ouders niet thuis waren.
Zelf ben ik gemolesteerd geweest door een chiwawa of hoe men die mini Mexicaanse hondjes ook wil noemen. Dat beestje was van een vriend van mijn vader en ik wou het van onder de zetel halen. Op elke vinger plakte een pleister, na afloop. Tja, je ziet duidelijk dat die beestjes van bij de Azteken komen.
Oud 8 april 2007, 21:23   #146
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist. En wat betreft kleine kinderen: ook uitkijken met kleine honden. Ik heb ooit een jongen geweten die een stuk van zijn neus kwijt is door de beet van een yorkshire. De kleine was nog geen jaar oud, kroop rond en had prijs, terwijl zijn ouders niet thuis waren.
Zelf ben ik gemolesteerd geweest door een chiwawa of hoe men die mini Mexicaanse hondjes ook wil noemen. Dat beestje was van een vriend van mijn vader en ik wou het van onder de zetel halen. Op elke vinger plakte een pleister, na afloop. Tja, je ziet duidelijk dat die beestjes van bij de Azteken komen.
Ok, maar wat ik wou zeggen is dat grote honden kinderen (en ook volwassenen) kunnen doodbijten. Kleine honden kunnen dat al minder wat niet belet dat ze je altijd kunnen kwetsen. Jack Russels (toch geen monsters van honden) hebben op dat gebied een nogal "bijtgrage" reputatie, al is dat natuurlijk ook weer relatief. Een vriend van me heeft een Berner Sennen (Zwitserse Bouvier) van 70kg , echt een "lamme goedzak" van een beest, maar hij zal zijn dochter van 3jaar er nooit mee alleen laten, ook al is het haar beste vriend.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 18:45   #147
Care-bear
Vreemdeling

Standaard

Ik vind dit dus helemaal nergens op slaan!!!!
Je kunt niet zeggen dat 1 bepaald ras slecht is.
Het ligt meer aan de eigenaren dan aan die arme honden die worden helemaal verkeer begrepen.
er worden jaarlijks meer mensen vermoord door medenmensen dan door honden
weet je hoeveel kinderen er jaalijks worden vermoord aan de hand van hun OUDERS
(Straf de daad niet het ras)
Die honden hebben geen controle over wat er met hun gebeurt: ze worden Verwaaloosd, Mishandeld, Getraind om te vechten en voor dood opgeschreven ( IK ZOU IN HUN PLAATS OOK AGRESSIEF WORDEN ALS IK ZO WORD BEHANDELD) ze worden zelfs mishandeld OMDAT ze pitbulls zijn. BELACHELIJK!!!

Jullie worden Beinvloed met leugens van de media (het vermoorden gebaseert op leugens en uiterlijk is VERKEERD)
Leer eerst de feiten voordat je de leugens verteld
Educate yourself about pitbulls!!
Care-bear is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 23:11   #148
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Anatomisch gezien is de pittbul een vechthond. Karaktrieel is het een terriër.
Ze staan overal bekend als kindvriendelijke honden, iets wat men niet van elk ras kan zeggen.

Ik heb twee honden, die er om bekend staan dat ze, volgens wat ik in de hondenschool vernomen heb, nog gruwelijker kunnen bijten. Een pittbul bijt zich vast en kan niet meer lossen. Als je tegenspartelt heb je een lap vlees uit je arm of been.
Mijn honden kunnen wel uit zichzelf lossen en je op een andere plaats pakken, als ze willen. Daarnaast hebben ze het instinct om met hun kop te schudden, zodat ze het vlees van het bot kunnen rukken.

Nu, ik denk dat alles relatief is. Ik zou geen hondenras verbieden, maar wel eigenaars op hun verantwoordelijkheden wijzen.
Ik heb een beer getemd, die word persoonlijk door mij gevoederd met inbrekers: Ik laat altijd geld zichtbaar door het venster op tafel liggen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 23:18   #149
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De statistisch kwaadaardigste rassen verbieden helpt natuurlijk wel iets aan de ongevallenstatistieken.
Meer dan alleen aan de statistieken: je zal maar de "eer" hebben als slachtoffer in de hondenstatistiek te geraken...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 23:20   #150
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Onze Marokkaanse krantenjongen doet het bijna in z'n broek voor ons boerenfoxje.
Moslims beschouwen honden als onrein.
Maar idd, steeds meer allochtone en autochtone jongens met een 'bepaalde levensfilosofie' schaffen zich een pitbull aan om ermee te imponeren.
In Frankrijk was dat net zo, en daar zijn veel ongelukken, opzettelijke verwondingen en ook nog hondengevechten voor weddingschappen van gekomen. Nu zijn pittbull's een quasi verboden ras geworden: je moet ze laten steriliseren /kastreren, steeds de muilband op , en aan de lijn voor het wandelen, en verplicht er een verzekering voor nemen. Je ziet er dan bijna ook geen meer.
Oud 13 april 2008, 23:32   #151
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je zou je ten eerste kunnen afvragen waarom mensen die knal in 't stad wonen eigenlijk een hond in huis willen nemen.
Om hen te verdedigen ? Wapens zijn immers verboden...Of in het geval van neo-nazi allochtonen, om aan te vallen ?
Oud 13 april 2008, 23:41   #152
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zit ook iets in. Als men een hond normaal opvoedt, is de kans zeer klein dat hij in een moordmachine veranderd.

Ik ken genoeg lieve pittbuls en ze verbieden lost niets op. Dan gaan gekken wel een ander ras zoeken om agressief te maken. In principe kan dat men elke hond lukken, als het dier maar voldoende geterroriseerd wordt.

Eigenlijk kan men dat gewoon alle honden afschaffen. Is het fair om die dieren te straffen voor het feit dat er onbekwame, onverantwoorde mensen rondlopen?
Inderdaad, volmondig mee eens. Een hond is wat zijn baas er van maakt. Ik heb zelf 2 Staffords en zijn qua karakter geen moordmachines maar eerder Abrikozenpoedels. Zelfs naar andere honden/dieren toe, de kleinste is zelfs nog eens over de afsluiting van het kippehok bij mijn ouders thuis gesprongen en toen ik ze vond lag ze gewoon te slapen terwijl de kiekens naast haar stonden te pikken.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 23:50   #153
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meisje (6) verscheurd door honden
Uitgegeven: 13 april 2008 16:04

CONSTANTA - In een dorpje niet ver van de Roemeense havenstad Constanta is een zesjarig meisje door honden verscheurd. Dat meldde TV Romania zondag.

Het kind werd zaterdagmiddag door haar ouders als vermist opgegeven. Ze was verdwenen uit de tuin van haar huis. Na een zoektocht vond de politie haar 's avonds laat niet ver van de ouderlijke woning.

Zwerfhonden zijn een groot probleem in Roemenië. De laatste maanden wordt er in het land veel gewaarschuwd voor rondzwervende hondsdolle honden, die met de ziekte besmet worden door vossen.
BRON

(c) ANP
De Chinezen hebben een oplossing voor eventuele hondenproblemen:
http://www.onevoice-ear.org/english/...og_report.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2008 om 23:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 11:28   #154
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De statistisch kwaadaardigste rassen verbieden helpt natuurlijk wel iets aan de ongevallenstatistieken.
Uiteraard, dan veranderen die in andere rassen. Zo werkt de statistiek nu eenmaal.
Oud 14 april 2008, 11:40   #155
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Rottweilers zijn een miskweek. Zonder professionele opleiding worden die beesten automatisch moordmachines, dit itt tot andere honden. Ik ken genoeg van honden om dat te weten
Het ergste dat mijn rotweiler doet is na het drinken uit het toilet proberen om u een slobberkus te geven. Hij laat ook af en toe een scheet.
Oud 14 april 2008, 12:08   #156
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegenstelling wat Wiki zegt gaan de roots van de Rottweiler veel terug dan de gelijknamige Duitse stad. De oorsprong ligt in Tibet en vandaar werden zijn voorouders gebruikt als soldatenhond bij de Romeinen.
Die genen moeten er nog steeds inzetten.
http://www.hs-maldegem.be/Ras%20vd%2...Rottweiler.htm

Als ex-postbode (ik heb dus een ruime ervaring met agressieve honden) heb ik liever te doen met een pitbull dan met een rottweiler.
Was even vergeten dat hondenrassen tegenwoordig met een kleine letter moeten worden gespeld.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 14 april 2008 om 12:10.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 12:16   #157
Dycore
Banneling

Standaard

Laat ze beter allemaal castreren/steriliseren en laat zo het vlammetje langzaam uitdoven. Da's behoorlijker.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 12:31   #158
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Laat ze beter allemaal castreren/steriliseren en laat zo het vlammetje langzaam uitdoven. Da's behoorlijker.
Zullen jou eens laten castreren.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 13:44   #159
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Yippie, weg met de labradors !
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 13:54   #160
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

de agressiviteit van een hond staat doorgaans in rechtstreeks verband met de sociaalvaardigheid van het baasje. Beide gevallen kan men heropvoeden, er moet niet altijd vermoord worden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be