![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel het is 5 voor 12 hoor !!!! ![]()
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bedankt om mijn stelling te bevestigen!
Laatst gewijzigd door Edina : 4 april 2007 om 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal dan wel anders piepen hoor,wees daar maar zekers van Moet jij Uw vensters en deuren ook heel de dag gesloten houden? Kan jij enkel s'morgens veilig buiten komen om te gaan winkelen? Wordt jij ook constant belaagd door een bende jonge Marokkanen? Moet jij ook Uw tv zo hard zetten dat het boven het gejankt van de Marokkanen boven uit komt? Wordt er bij Uw in de buurt ook dagelijks iemand in elkaar geslagen? Durft de politie bij Uw in de buurt ook niet meer komen? Tja gezellig wonen hoor ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#144 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is een misvatting om axiomatisch te stellen dat "de multiculturele samenleving een feit is dat niet meer zal verdwijnen". In deze streken zijn in de loop der geschiedenis reeds tientallen culturen gehuisvest geweest, waarbij er even zo veel keer kortstondig een "multicultuur" aanwezig was, die evenwel altijd weer evolueerde naar één gezamenlijke Leitkultur. Er is geen reden om aan te nemen dat het nu anders zou lopen.
Wat betreft de "multiculturele samenleving" klopt het dat er problemen niet gesitueerd blijven tot cultuur alleen. Er zijn minstens even grote sociale en economische dimensies aan verbonden. Echter, al die dimensies staan niet "op zichzelf". Cultuur heeft een invloed op hoe individuen omgaan met het sociale, het economische, en omgekeerd heeft sociale en economische status zeer dikwijls een invloed op hoe individuen omgaan met het culturele. Volgens mij is dat dan ook de cirkelredenering waar we in gevangen zitten: problemen oplossen houdt een politieke ingreep in op al deze dimensies, daar waar politieke partijen teveel focussen op slechts één dimensie (hun "unique selling proposition"). Er stelt zich echter ook een meer fundamenteel probleem: als al deze dimensies gelinkt zijn, bestaat er dan wel überhaupt een multiculturele maatschappij waarin de verschillende culturen NIET gescheiden zijn door economische en sociale barrières? Ik betwijfel het persoonlijk ten zeerste...
![]() |
#145 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Tenzij Edina............... , juist !!!
![]() Laatst gewijzigd door Bert Bubber : 4 april 2007 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
En nee, mijn vensters moeten niet permanent dicht (ik woon op de derde verdieping). Mijn deuren hou ik wel gesloten (niet echt onlogisch lijkt me in de stad). Ik hoor ook al wel eens muziek van de buren, maar maak daar geen drama van. Ik durf overdag en 's nachts gewoon buitenkomen. Zelfs alleen als vrouw. En ja, er zijn wel eens incidenten. Maar die weerhouden mij daar niet van. Laatst gewijzigd door Edina : 4 april 2007 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee,gedaan met die stomme leugens hoor,iedereen weet ondertussen wel beter En er moet echt iets aan gedaan worden hoor(ik ben één van de weinige die er nog in gelooft)
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft men de mening van de burgers hierover gevraagd? Ja multiculturaliteit is normaal, maar hier is sprake van een ware kolonisering. Als jaarlijks alleen al door importhuwelijken 22.000 vreemdelingen binnenkomen, en men daar nog het aantal kandidaat familieherenigers bij telt, dan zitten we al aan het volume van een provinciestad. JAARLIJKS. Tel daar de asielzoekers bij, waarvan het grootste deel in de natuur verdwijnt. En dat volkje komt niet naar hier om de samenleving te verrijken : zij komen ter zelfverrijking; zij komen snoepen van een SZ-stelsel waar ze nooit toe bijgedragen hebben. Vooraleer ze zelf actief kunnen deelnemen gaan er jaren, bij sommigen : generaties aan voorbij. Ik vind het niet normaal dat de Belgische hoofdstad op nog geen 40 jaar tijd voor 60 �* 65 % geallochtoniseerd werd, met de witte vlucht (lees : verdrijving) ten gevolge. En Edina maar steigeren als er drie Amerikanen te veel op Iraaks grondgebied lopen, maar hier moet de bevolking de invasie maar aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() En leuk dat dat is als je naar antwerpen gaat.
Dat is geen vlaanderen meer maar marokko. In zeer veel straten zie ik overal arabische opschriften op winkels en dergelijke meer.Ik vind dat alleen al niet kunnen. Waarom;omdat het geen officiele landstaal is en je in vlaanderen zit. De enige taal waar ik een uitzondering voor wil maken is het engels natuurlijk.Het is de wereldtaal en het is een taal die de meeste mensen toch kunnen(ook al is het maar een beetje). Ook op de markt(en) zie je dikwijls nergens producten en dergelijke die in het nederlands staan,een schande,zoiets kan ook al helemaal niet. Als je er gewoon met bus en/of wagen passeert moet je ook al zeer goed kijken welke winkel het is.Door die arabische opschriften kan een vlaming niet weten wat het betekent. En als ik naar de decascoop ga in gent mag ik steeds opnieuw dat gebroebel aanhoren en dikwijls ook dan nog tijdens de film,leuk dat dat is,ts.Is één van de redenen waarom ik minder naar de decascoop ga dan vroeger.Een mens kan eens niet op z'n gemak naar een film kijken.Ik ben het al een paar keer tegen gekomen met autochtonen,geef ik grif toe maar in meeste gevallen spannen die lieve moslimpkes volgend edina en co weer eens de kroon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edina, dat je zelf graag in een multiculturele wijk woont is fijn.
Sociale mix is nodig dus gelukkig zijn er ook mensen die er graag wonen en persoonlijk niets van overlast merken. Maar dat betekent niet, en daarvan jou je gezien de vele reacties toch overtuigd moeten zijn,dat er geen problemen zijn, waar veel mensen zich volkomen terecht blauw aan ergeren, terwijl wie de problemen veroorzaakt niets doet om ze te verminderen. Zaken aanhalen als '' multiculturaliteit is er en maar te accepteren'' is een vorm van dwang, wie zegt dat iedereen daar gelukkig mee is, heeft dit geen belang? Ik zeg '' de multiculturele wereld mag er zijn maar niet zoals ze nu is omdat steeds minder rechten van en voor iedereen nog geaccepteerd worden''. Het is absurd dat bijvoorbeeld jongeren het gezag van politie negeren omdat dit ''racisten '' zijn. Of al evenzeer waanzin, dat de beperkingen die vrouwen opgelegd krijgen vanuit cultuur '' gerespecteerd '' dienen te worden door hulpverlening. Lees '' het Marokanendrama '' eens, nieuwe studie door journalist Fleug Jurgens, je kunt daarna nog moeilijk zeggen dat de schuld bij een partij als het Vlaams belang ligt of bij verzuurde racistische burgers. Mensen zoals jij ontkennen evenzeer de realiteit, te veel mensen willen de multiculturele wereld niet zoals ze nu is en het beleid laat die mensen in wezen in de steek door niets van hen te verwachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me altijd af hoe mensen als Edina zouden gereageerd hebben in 1940. Misschien kan ze het eens bij haar eigen familieleden navragen?
Zoiets van: de Duitsers zijn er nu eenmaal, we moeten er maar gewoon mee leren leven? En als we daarbij onze arm moeten opsteken, dan is dat lekker multicultureel?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben benieuwd naar het antwoord hier op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zal wel niet thuis geven nu hoor,ze kunnen enkel maar wat uit hune teen zuigen hé !!!!
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doen ze dan met zen duizenden in Antwerpen,buiten ons de les spellen ....