![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
By the way, hoe wil jij het dan oplossen, een fransman de weg int engels uitleggen, en een engelsman de weg int frans uitleggen? Of help je alleen mensen int nederlands toutcourt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Steeds Nederlands als ze dat begrijpen en anders voor iedereen hetzelfde: Engels. En wie geen Engels verstaat geeft toe toch toe geen onderwijs die naam waardig genoten te hebben... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
absurdheid alom ![]() @zwartengeel: Daar geef ik je natuurlijk wel gelijk in. Hoewel ik zou het waarschijnlijk niet eens doorhebben moesten ze het zo int frans zeggen ![]() Tis natuurlijk wel moeilijk op de moment dat ze zo iets vragen (al dan niet arrogant, want dat is natuurlijk moeilijk te zien, sommige mensen zijn met zó ne smoel geboren ![]() Mja, mensen die de straatnamen vertalen zijn soiso ERG |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee, niet absurd, maar consequent. De meeste Vlamingen geven op die manier die jij voorstaat nog steeds het signaal dat je met het Frans altijd en overal mee wegraakt in Vlaanderen. Ik wil die mensen wel helpen, maar ze daarom niet in hun 'wereldtaal' bedienen. Engels is de internationale lingua franca, Frans heeft die status in Vlaanderen niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Frans heeft hier niets verloren. Als de Franstaligen zo graag zeggen dat ze wel een echte universele taal zullen leren, wil ik ze zeker de kans niet de kans ontnemen om dat te tonen!
![]() |
![]() |
#147 |
Burgemeester
|
![]() tutuut, dat is niet consequent!
Precies of engelstaligen hebben geen dikke nek daarover komaan. Die pijzen ook dat ze met engels overal komen. En hun idee daarover wordt dan wél bevestigd? Moest het in vlaanderen vol arrogante engelstaligen zitten zou je je standpunt daarin wel herzien. Evenals amerikanen, de vriend van m'n ma hoorde in een krantenwinkel in brussel dat een amerikaan voor hem stond, en die wou betalen met dollars. De bediende zei dat hij dat niet aannam waarop de amerikaan zei "this are THE american dollars hé!" met zo ne dikke nek. Btw, wat vinden jullie dan van het incident aan de kust waarbij de agent weigerde een ziekenwagen te bellen voor die franstalige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet maar chance hebben dat het toevallig ook je moedertaal is, en ander leer je het erbij. Heb ooit een koppel Duitsers gekend (long after WOII: 1979 of zo) die me vertelden dat de Parijzenaars zelf hun "EIFFELTURM" niet wisten staan.... ze hadden er namelijk naar gevraagd en die Parisien deed teken dat hij niets verstond.... Citaat:
Citaat:
Maar.... misschien verstond die agent gewoon geen frans? Als ik in Brussel of Luik in het Nederlands achter een ziekenwagen vraag en ze verstaan me niet, hebben ze dan de wet op "hulp in nood" overtreden (vb. geen bloed te zien, enkel wat overdreven hartkloppingen die ze niet kennen - en ik loop normaal rechtop)?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 april 2007 om 11:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]()
![]() |
#151 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Aan u reactie te merken ga je blijkbaar akkoord dat iemand een persoon bewust weigert te helpen omdat dat een franstalige was. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
De laatste persoon die met iedereen vriend wou zijn en overal verzoening wou brengen hebben ze aan het kruis genageld. Zolang er geen mensen in zware nood zijn is het het recht om te weigeren Frans te spreken. De Fransen zijn ook niet weggegaan in 1302 omdat we het hen een keer gevraagd hebben.
![]() |
![]() |
#153 |
Burgemeester
|
![]() Als jij iemand ziet roepen "au secours jeune homme!, une ambulance si'l te plait!" en je loopt daar gewoon voorbij terwijl je ze ziet creperen. Dan zijn je theorietjes allemaal goed en wel, maar uiteindelijk gaat dit om puur en schaamteloos racisme!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk vind ik ook niet dat je hen moet laten creperen ![]()
![]() |
![]() |
#155 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door barteke : 8 april 2007 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tja, goed dat we dat weeral weten over jou...
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 8 april 2007 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#160 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een Franstalige die vraagt of ik Frans kan en de weg vraagt zal ik wel in het Frans helpen hoor, maar niet wanneer ze het gebruik van hun Frans vanzelfsprekend vinden. |
|
![]() |
![]() |