Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2007, 16:41   #141
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Als de snelheid omhoog gaat, heeft men MINDER tijd om te reageren op allerlei situaties, ongeacht uw concentratie niveau, het word pakken gevaarlijker en riskanter...

En uw ooooh zooo geconcentreed brein van u heeft blijkbaar geen last van welbekende fenomenen als bvb 'tunnel zicht'...
Der zijn nochthans genoeg mensen die zich wel aan de snelheid houden maar traag van begrip zijn en/of geen reflexen hebben en daar sta je dan met je normale snelheid.

En ik blijf erbij dat mensen zoals u steeds dezelfde fout maken;het ligt in eerste instantie niet aan je snelheid maar aan de maneuvers die sommige mensen steeds maken.
Voorbeelden genoeg van;
Bv;net of niet ver van je neus zich voor je schieten ondanks ze zien dat je aan een hoge snelheid afkomt?
Mensen die voorrang moeten verlenen en je zien afkomen maar dan toch geen 5sec langer kunnen wachten en dan weer eens voor je schieten.Zo ben ik mijn ongeluk tegen gekomen doordat een pummel zich voor mij schiette en ik niet anders kon dan deze in te halen en tja,da kieken moest dan beetje verder afslaan bij en had mij niet gezien natuurlijk,boem patat,twas prijs.Meneer zegde dat het mijn fout was,was o zo overtuigd en in den beginne had ik ook eventjes een moment dat ik dacht,ik heb het aan m'n rekker maar neen hoor, na alles goed na te gaan kwam men tot de conclusie dat ik in m'n recht was en ik heb alles terug gekrege.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 16:44   #142
Zyp
Parlementslid

Standaard

en nogmaals... allemaal argumenten die er niet toe doen...

u bent in BELGIE...

dus 120 en streetracen verboden...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 16:47   #143
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga dat zeggen tegen de vrouw die hopelijk nog levend in het ziekenhuis ligt en die haar man eerstdaags onder de zoden kan gaan leggen...
Ik zeg bullshit man.

Ik zal het nog eens zeggen;hoeveel mensen zijn er al niet dood door mensen die niet te vlug hebben gereden of die zelfs nog maar net met de fiets ofzo vertrokken?
Wat zeg je daar dan op?ts.

Als ik op een baan 90 per uur mag rijden maar voor mij rijd er enen die ietsje minder rijd of het mag zelfs nog evenvlug zijn;dan besluit ik deze in te halen en dus rijd ik om deze vlug in te halen meteen 30-40 per uur vlugger maarja,oeps,zoals wel dikwijls gebeurt maakt de chauffeur een zware inschattingsfout en boem,prijs.
Wat hoor je dan;het was te wijten aan te hoge snelheid wat dus weeral eens onzin is.

Als ik op de autosnelweg 150per uur rijdt op 3de rijvak dan is er nooit geen enkel probleem,het is alleen een probleem voor mij als er een dommekloot zich opeens voor mij schiet omdat'em geen 5sec kan wachten.
Oud 4 mei 2007, 16:48   #144
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

u bent in BELGIE...

Jaja en jij houd je aan alle regeltjes niewaar,lol.
Oud 4 mei 2007, 16:49   #145
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Der zijn nochthans genoeg mensen die zich wel aan de snelheid houden maar traag van begrip zijn en/of geen reflexen hebben en daar sta je dan met je normale snelheid.
neemt nog steeds niet weg dat hoe hoger de snlheid hoe hoger de risico's... dat die filosofische 'te hoge snelheid' bij de een wat hoger ligt dan bij de ander is normaal... hier heeft men 120 vastgesteld... like it or leave it..

Citaat:
En ik blijf erbij dat mensen zoals u steeds dezelfde fout maken;het ligt in eerste instantie niet aan je snelheid maar aan de maneuvers die sommige mensen steeds maken.
Voorbeelden genoeg van;
Bv;net of niet ver van je neus zich voor je schieten ondanks ze zien dat je aan een hoge snelheid afkomt?
Mensen die voorrang moeten verlenen en je zien afkomen maar dan toch geen 5sec langer kunnen wachten en dan weer eens voor je schieten.Zo ben ik mijn ongeluk tegen gekomen doordat een pummel zich voor mij schiette en ik niet anders kon dan deze in te halen en tja,da kieken moest dan beetje verder afslaan bij en had mij niet gezien natuurlijk,boem patat,twas prijs.Meneer zegde dat het mijn fout was,was o zo overtuigd en in den beginne had ik ook eventjes een moment dat ik dacht,ik heb het aan m'n rekker maar neen hoor, na alles goed na te gaan kwam men tot de conclusie dat ik in m'n recht was en ik heb alles terug gekrege.
[/quote]

U zit te praten over wiens fout het is, en wat stomme dingen er gebeuren... Dus naast de kwestie over RACEN...
Oud 4 mei 2007, 16:49   #146
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

u bent in BELGIE...

En ga bij uw goede vriend steve alles gratis,dienen zal u zonder probleem in alles gelijk geven,dan hebt ge een zielgenoot.
Oud 4 mei 2007, 16:49   #147
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Jaja en jij houd je aan alle regeltjes niewaar,lol.
idd, dat probeer ik zoveel mogelijk... dat ben ik verplicht aan alle anderen die de OPENBARE weg delen met mij...
Oud 4 mei 2007, 16:51   #148
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik zeg bullshit man.

Ik zal het nog eens zeggen;hoeveel mensen zijn er al niet dood door mensen die niet te vlug hebben gereden of die zelfs nog maar net met de fiets ofzo vertrokken?
Wat zeg je daar dan op?ts.
Dus zullen we het dodental nog wat optrekken door wat onverantwoord racen...

Citaat:
Als ik op een baan 90 per uur mag rijden maar voor mij rijd er enen die ietsje minder rijd of het mag zelfs nog evenvlug zijn;dan besluit ik deze in te halen en dus rijd ik om deze vlug in te halen meteen 30-40 per uur vlugger maarja,oeps,zoals wel dikwijls gebeurt maakt de chauffeur een zware inschattingsfout en boem,prijs.
Wat hoor je dan;het was te wijten aan te hoge snelheid wat dus weeral eens onzin is.

Als ik op de autosnelweg 150per uur rijdt op 3de rijvak dan is er nooit geen enkel probleem,het is alleen een probleem voor mij als er een dommekloot zich opeens voor mij schiet omdat'em geen 5sec kan wachten.
wederom niets te maken met racen...
Oud 4 mei 2007, 16:53   #149
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus zullen we het dodental nog wat optrekken door wat onverantwoord racen...

wederom niets te maken met racen...
Dus als ik uit mijn eigen 150 rijdt dan ben ik volgens u zelfs al aan het racen?Weet je wel wat racen inhoud beste?
Oud 4 mei 2007, 16:55   #150
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dus als ik uit mijn eigen 150 rijdt dan ben ik volgens u zelfs al aan het racen?Weet je wel wat racen inhoud beste?
net niet... maar kom...

zelf 150 mag eigenlijk niet... bij inhalen zal je dat overschrijden... geen kat zal er naar kijken... een waarlijk verschil met de gumballers die tegen 200 accidenten hebben...

overgens kan je net zo goed 120 blijven rijden achter uw voorligger... maar u wil de eerste thuis zijn...
Oud 4 mei 2007, 16:57   #151
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is ook altijd een ander zijn fout he ? Ik ken dat soort redeneringen goed genoeg, ik weet allang dat iedereen van zichzelf vindt dat zij de enigen zijn die weten hoe te rijden.

Het kerkhof ligt vol met dat soort kerels. Spijtig genoeg ligt het ook vol met hun slachtoffers.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 16:58   #152
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met een té hoge snelheid? Ik vind niet dat iemand die 120/u rijdt en ene die 100/u rijdt, voorbij wil steken, rekening moet houden met iemand die 150/u rijdt op het linker rijvak.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 16:59   #153
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het is ook altijd een ander zijn fout he ? Ik ken dat soort redeneringen goed genoeg, ik weet allang dat iedereen van zichzelf vindt dat zij de enigen zijn die weten hoe te rijden.
iedereen maakt fouten... maar op hoge snelheid worden kleine foutjes heel snel heel grote problemen...

Citaat:
Het kerkhof ligt vol met dat soort kerels. Spijtig genoeg ligt het ook vol met hun slachtoffers.
u bedoelt dus die gasten die tegen 180-190-200 per uur vliegen en HUN slachtoffers...

Laatst gewijzigd door Zyp : 4 mei 2007 om 17:00.
Oud 4 mei 2007, 17:01   #154
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
net niet... maar kom...

zelf 150 mag eigenlijk niet... bij inhalen zal je dat overschrijden... geen kat zal er naar kijken... een waarlijk verschil met de gumballers die tegen 200 accidenten hebben...

overgens kan je net zo goed 120 blijven rijden achter uw voorligger... maar u wil de eerste thuis zijn...
Je maakt weer een fout;die gumball word niet georganiseerd om te gaan racen als een gek.De organisators hebben dat al gezegd trouwens maarja,zij kunnen er niets aan doen dat sommigen onder hen zo dom doen.
Aaan die gumball is niets verkeerds,het ligt gewoon aan een aantal domme mensen.
Net zoals met een geweer;het is niet het wapen die doodelijk is maar dengene die de trekker overhaalt.

Achter enen blijven die 120 rijdt?Neen dank u,ik rijdt liever op de baan zonder er enen voor mij rijd dan ben ik zeker dat ik niet in z'n gat zal zitten om eender welke reden of wat er dus zou kunnen gebeuren.
Ik rijd liever als eerste zeg maar zodat ik volledig de baan kan zien en niet belemmerd word door bv vrachtwegens,caminonetten of van die grote bulldozers van wagens.

En jij vind dat het veilig is om 120 te rijden omdat men hier nu eenmaal maar 120 mag?
Waarom dan niet meteen 90 per uur?Das toch nog veel veiliger.Jij die zo begaan bent?
Oud 4 mei 2007, 17:05   #155
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u bedoelt dus die gasten die tegen 180-190-200 per uur vliegen en HUN slachtoffers...
Natuurlijk.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 17:06   #156
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb nergens gezegd dat ik goed kan rijden of wat dan ook.
Ik heb ondertussen wel al heel wat ervaring en weet het in elkaar steekt en ik zeg nogmaals;als ik op het 3de rijvak 150 rijdt;wie heeft daar in feite last van?
Iedereen weet dat dat 3de rijvak voor de vluggere mensen is ook al mag je er maar evenzeer 120 jaja,ik weet het ondertussen wel al.
Het is nu eenmaal zo.Mensen die 120-130 rijden die kunnen nooit last ondervinden van mij.
Oud 4 mei 2007, 17:06   #157
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.
Oei,wat met die mensen die wel op aan baan van 50 per uur zijn omver gereden door iemand die er 50 reed?
Oud 4 mei 2007, 17:07   #158
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je maakt weer een fout;die gumball word niet georganiseerd om te gaan racen als een gek.De organisators hebben dat al gezegd trouwens maarja,zij kunnen er niets aan doen dat sommigen onder hen zo dom doen.
Aaan die gumball is niets verkeerds,het ligt gewoon aan een aantal domme mensen.
Net zoals met een geweer;het is niet het wapen die doodelijk is maar dengene die de trekker overhaalt.
net zoals bij wapens, is er ook voor dat vertier een plaats... In belgie is dat zolder... Zal ik morgen eens een schietoefeningetje doen op het kerkplein en iedereen uitnodigen.. IK kan er niet aan doen als een domme medestander iemand anders omver knalt... jaja...

ga maar best eens naar watishetexcuus.be... looool

Citaat:
Achter enen blijven die 120 rijdt?Neen dank u,ik rijdt liever op de baan zonder er enen voor mij rijd dan ben ik zeker dat ik niet in z'n gat zal zitten om eender welke reden of wat er dus zou kunnen gebeuren.
Ik rijd liever als eerste zeg maar zodat ik volledig de baan kan zien en niet belemmerd word door bv vrachtwegens,caminonetten of van die grote bulldozers van wagens.
IK wil... IK mag... en de rest moet maar...
zeer sociaal... wat zeg ik een voorbeeld... tss tss
u noemt toch niet per ongeluk "alexander".... lol

Citaat:
En jij vind dat het veilig is om 120 te rijden omdat men hier nu eenmaal maar 120 mag?
Waarom dan niet meteen 90 per uur?Das toch nog veel veiliger.Jij die zo begaan bent?
Zoals ik al zei is een aanvaardbare snelheid van vele dingen afhankelijk : de staat van het wegen net, de qualiteit van de wagens, weersomstandigheden... Mensen met meer verstand op dat vlak als ik hebben vastgesteld dat 120 in Belgie aanvaardbaar snel genoeg is... wie ben ik om dat tegen te spreken.... Als men morgen beslist dat het 140 mag... ook goe...
Oud 4 mei 2007, 17:08   #159
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oei,wat met die mensen die wel op aan baan van 50 per uur zijn omver gereden door iemand die er 50 reed?
Dat zijn dus de accidenten die nu eenmaal gebeuren... Zoals ik al zei, fouten maken doet iedereen... maar je gaat het risico niet onnodig opdrijven voor jouw eigen kick of ego, de meesten toch...
Oud 4 mei 2007, 17:09   #160
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat ik goed kan rijden of wat dan ook.
Ik heb ondertussen wel al heel wat ervaring en weet het in elkaar steekt en ik zeg nogmaals;als ik op het 3de rijvak 150 rijdt;wie heeft daar in feite last van?
Iedereen weet dat dat 3de rijvak voor de vluggere mensen is ook al mag je er maar evenzeer 120 jaja,ik weet het ondertussen wel al.
Het is nu eenmaal zo.Mensen die 120-130 rijden die kunnen nooit last ondervinden van mij.
als kamions of gewoon trage wagens voorbijsteken, zijn er twee vakken bezet, als je dan 120 rijdt mag je toch perfect op tderde zeker.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be