![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De 2 leefbare staten naast elkaar is de enige oplossing
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierover staan we op één lijn. Nu nog de details invullen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En daar kwam duidelijk uit dat die harde aanpak niet werkt. Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slecht voor beide partijen, maar het beste wat ze ook gaan hebben. Opnieuw : een goede deal voor iedereen is onmogelijk. Behalve dan dat ze er allebei vrede voor zouden mee krijgen. Alhoewel ... Wat Israel ook doet, vrede blijkt ze nooit te krijgen, hoogstens wapenstilstand, en zelfs dat niet altijd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik begrijp wel waarom de Israeli's veel minder geneigd zijn dan pakweg 10 jaar geleden om verdere terugtrekkingen voor te stellen. Zelfs die eenzijdige ontruimingen brengen geen vooruitgang, alleen maar meer bewapening en geweld vanwege de Palestijnen. Citaat:
De enige reden waarom ze nog niet daadwerkelijk Israel zijn boinnengevallen is de hek en de zware militaire wacht tussen Gaza en Israel. En wanneer er één foutje wordt gemaakt in de controle, dan nemen de Palestijnen de gelegenheid om meteen twee militairen te ontvoeren. Het geweld bijna weg? Jongen toch! Laatst gewijzigd door Antoon : 7 juni 2007 om 14:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet weg. Dank je voor de discussie. Als je nog een antwoord geeft, dan zal ik proberen morgen weer verder te doen. Tot dan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Ik vrees dat de oprichting van een echte Palestijnse staat naast Israel ondertussen onmogelijk geworden is. De Palestijnse Autoriteit heeft bewezen dat zo'n staat alleen maar een bron van conflicten en ellende kan zijn. De beste oplossing lijkt mij dan ook te zijn dat Gaza terug bij Egypte gevoegd wordt. Het grootste deel van de Westelijke Jordaanoever kan een Palestijnse staat worden in confederatie met Jordanië, zodat Jordanië de interne veiligheid kan waarborgen. Israel zou het gros van zijn nederzettingen moeten ontruimen, maar daar waar dit niet praktisch is kan er een gebiedsruil plaatsvinden. Een belangrijke symbolische toegeving waartoe Israel moet bereid zijn is de ontruiming van Jericho, waarbij Jordanië wel de integriteit en toegang tot de Joodse heiligdommen moet blijven garanderen (kan een belangrijke toetssteen zijn in een eerste fase). Oost-Jeruzalem blijft een moeilijk struikelblok. Hier moet van beide zijden naar een pragmatische oplossing gezocht worden. In ieder geval dient ook hier de toegang tot de heiligdomen van alle religies gewaarborgd te worden.
Ik vrees alleen dat Jordanië verre van happig zal zijn voor zo'n oplossing. Daarom moet onderzocht worden hoe men 1) een internationaal economisch programma kan opzetten dat zowel de Palestijnse gebieden als Jordanië ten goede komt 2) de Hashemitische dynastie in ruil voor de verantwoordelijkheid die zij opneemt in Palestina ook in een ruimere Arabische context een zekere compensatie kan vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zeg niet dat de palestijnen niet de grootste verantwoordelijkheid hebben, maar israel speelt daar ook vuile spelletjes en zorgt ervoor dat het gebied in chaos blijft. Citaat:
Het bezoek van sharon was volgens mij niks dan pure provocatie, vlak na het mislukken van camp david en vlak voor de verkiezingen wist hij maar al te goed wat hij deed. Het is dan ook duidelijk dat de "duiven" van die regering er amper iets mee te maken hadden de laatste paar maand van hun regering . Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2 daarvoor waren er dagelijks vele aanslagen tegen IDF EN als ik eens zoek : http://edition.cnn.com/2007/WORLD/me...ets/index.html De laatste 5 maand is er dus niks gebeurd, en nu enkele tientallen raketten, verre van de honderden elke week he? Waar haalde je dit? Citaat:
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Goh ja, ik denk dat het er toch ooit van zal moeten komen, een 2 statenoplossing zal steeds polariserend gebruikt worden en wrevel omtrent grenzen ed blijven geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen zijn de Palestijnen elkaar weer aan het afmaken. omdat de Palestijnen het land hebben afgenomen van Palestijnen? Omdat de Palestijnen eerst zijn begonnen...?
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Burger
|
![]() De gewapende vleugel van de radicale Palestijnse beweging Hamas heeft de Palestijnse veiligheidsdiensten van Fatah voor een ultimatum gesteld om uiterlijk tegen vrijdag 18 uur Belgische tijd zijn wapens in te leveren. "De Brigades Ezzedine al-Qassam roepen alle leden van de veiligheidsdiensten die bevoorraad worden door de Verenigde Staten, en de leden van de opstandige beweging binnen Fatah op hun wapens vrijwillig in te leveren aan de lokale bevelhebbers van de Brigades al-Qassam", stelt de gewapende vleugel in een communiqué. Degenen die weigeren hun wapens af te leveren, zullen vanaf het verstrijken van de vooropgestelde termijn door de Brigades al-Qassam gezocht worden.
Geheime politie Hamas-strijders vielen vandaag een bureau van de geheime politie aan in een buitenwijk in het noordwesten van Gaza Stad. Daarbij viel minstens één dode, aldus Palestijnse politiekringen. De Hamas-strijders proberen het gebouw te bestormen. De militie van Hamas heeft reeds een hele reeks politieposten van Fatah onder haar controle. Het hoofdkwartier van de politiediensten in de stad wordt zwaar verdedigd. Ineenstorting De Palestijnse president Mahmoed Abbas zei tijdens een persconferentie in Ramallah op de Westelijke Jordaanoever na een onderhoud met de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken, Maxime Verhagen, dat hij een ineenstorting van de Gazastrook vreest indien de gevechten tussen Hamas en Fatah voortduren. (belga) Ik denk dat Israel niet (meer) echt het probleem is. Laatst gewijzigd door Wase wolf : 13 juni 2007 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() Ik vond het "2 broers in een kooi zonder levensmiddelen"-verhaal wel 'mooi'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() "Zo gooide Hamas een kok van de garde van de Palestijnse president Abbas, een Fatahleider, van een hoog gebouw. Op zijn beurt gooide Fatah een imam die Hamas steunt van een hoog gebouw." http://www.refdag.nl/artikel/1305588...geroorlog.html
![]() |