Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2007, 00:33   #141
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 02:17   #142
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Ojee, De BUB heeft het in de pers gegooid, lees ik in twee draden.

Ik vind het echt ongelooflijk hoe koppig en eigenwijs deze partij is. Hier is gewoon geen juridische discussie over mogelijk en toch gaat de BUB er tegenin. En dat terwijl de EU nog heel schappelijk is geweest door eerst alleen een waarschuwing te sturen...

En dan nog van de daken schreeuwen dat ze het logo al 5 jaar gebruiken zonder dat er iets is gezegd. Maar inbreuk op het merkenrecht BLIJFT strafbaar. En op clementie hoeft de BUB niet te rekenen. Iedere beginnend advocaat weet dat als de merkhouder zijn merk niet verdedigt, het na verloop van tijd vervalt.

Daar komt nog iets bij: Als de EU echt kwaad wil dient ze een strafklacht in wegens het onoirbaar uitgeven voor een officiele overheidsinstantie.

Als ik de BUB was zou ik niet zo hoog van de toren blazen, mijn excuses aanbieden aan de EU en als een gek mijn logo aanpassen. Daarbij mijn handjes dichtknijpend dat het bij een waarschuwing is gebleven.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 02:56   #143
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 19 mei 2007 om 02:58.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 04:19   #144
born2bewild
Banneling

Standaard

uw 5 minutes of fame, Hans 1
enjoy!
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 07:34   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ojee, De BUB heeft het in de pers gegooid, lees ik in twee draden.

Ik vind het echt ongelooflijk hoe koppig en eigenwijs deze partij is. Hier is gewoon geen juridische discussie over mogelijk en toch gaat de BUB er tegenin. En dat terwijl de EU nog heel schappelijk is geweest door eerst alleen een waarschuwing te sturen...

En dan nog van de daken schreeuwen dat ze het logo al 5 jaar gebruiken zonder dat er iets is gezegd. Maar inbreuk op het merkenrecht BLIJFT strafbaar. En op clementie hoeft de BUB niet te rekenen. Iedere beginnend advocaat weet dat als de merkhouder zijn merk niet verdedigt, het na verloop van tijd vervalt.

Daar komt nog iets bij: Als de EU echt kwaad wil dient ze een strafklacht in wegens het onoirbaar uitgeven voor een officiele overheidsinstantie.

Als ik de BUB was zou ik niet zo hoog van de toren blazen, mijn excuses aanbieden aan de EU en als een gek mijn logo aanpassen. Daarbij mijn handjes dichtknijpend dat het bij een waarschuwing is gebleven.
Publiciteit maken in de media is ook duur.
Oud 19 mei 2007, 13:25   #146
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En niet te vergeten, kanditaat eerste minister.
Maar zorgvuldig uit alle debatten geweerd...

Dit particratisch systeem is geen democratie.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 13:33   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Maar zorgvuldig uit alle debatten geweerd...

Dit particratisch systeem is geen democratie.
Net zoals het VB.
En die partij heeft geen 10.000 kiezers maar 1.000.000 en dus ook de nodige fractie in de kamer.

Citaat:
Actie tegen VRT-discriminatie

18.05.2007 15.15u - Zondag start de VRT haar reeks verkiezingsuitzendingen met het programma ‘Mondelinge Vragen’. Daarin antwoorden Guy Verhofstadt, Yves Leterme en Johan Vande Lanotte op vragen uit het publiek. Van Vlaams Belang werd geen vertegenwoordiger uitgenodigd. We meldden hier ook reeds dat onze partij evenmin welkom is op het VRT-kopstukkendebat van 3 juni.

In een open brief aan Verhofstadt, Vande Lanotte en Leterme spoort Frank Vanhecke de kopstukken van de traditionele partijen aan om bij het begin van de uitzending te protesteren tegen de onaanvaardbare VRT-discriminatie. “Ik durf te hopen dat ook u van mening bent dat de kiezers van het Vlaams Belang evenveel waard zijn als de kiezers van andere partijen en dus evenveel respect verdienen,” aldus Vanhecke. De volledige tekst vindt u in de rubriek ‘verkiezingscolumn’.

Het Vlaams Belang wil de schandelijke houding van de openbare omroep niet zomaar laten voorbijgaan. Daarom zal Frank Vanhecke, vlak na de uitzending van zondag, klacht indienen bij de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM). In zijn brief aan de VRM wijst de Vlaams Belang-voorzitter erop dat het de decretale taak van de openbare omroep is om burgers te informeren over de programma’s van de aan de verkiezingen deelnemende politieke strekkingen, zonder discriminatie en politiek neutraal. Door de Vlaams-nationale strekking uit de twee belangrijkste debatten te weren, miskent de VRT deze taak en begaat de omroep een inbreuk op het Mediadecreet. Wordt ongetwijfeld vervolgd!
Oud 19 mei 2007, 14:24   #148
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Net zoals het VB.
En die partij heeft geen 10.000 kiezers maar 1.000.000 en dus ook de nodige fractie in de kamer.
je kan toch moeilijk ontkennen dat BUB gelijk heeft. In een democratie hoort elke partij die mee doet aan bod te komen en idealiter zelfs evenveel, want de zetels worden pas uitgereikt na de stembusslag.

ATV bij ons in Antwerpen sluit CAP uit van Wakker op Zondag omdat die partij zogezegd 'toch bijna 'tzelfde is als de pvda'...
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 14:30   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
je kan toch moeilijk ontkennen dat BUB gelijk heeft. In een democratie hoort elke partij die mee doet aan bod te komen en idealiter zelfs evenveel, want de zetels worden pas uitgereikt na de stembusslag.

ATV bij ons in Antwerpen sluit CAP uit van Wakker op Zondag omdat die partij zogezegd 'toch bijna 'tzelfde is als de pvda'...
Wat bedoel je met "iedereen moet aan bod komen"? Ik denk dat jouw benadering en die van de BUB wel wat verschillend is. Immers, de bubbelsmurfen willen dat ze wekelijks op de buis komen en hun zegje er mogen doen. Natuurlijk ben ik het wel met je eens dat men in verkiezingstijd alle partijen aan het woord moet laten: zowel in de programma's waar men de verschillende standpunten voorstelt als in de partijgebonden spotjes.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 15:04   #150
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat bedoel je met "iedereen moet aan bod komen"? Ik denk dat jouw benadering en die van de BUB wel wat verschillend is. Immers, de bubbelsmurfen willen dat ze wekelijks op de buis komen en hun zegje er mogen doen. Natuurlijk ben ik het wel met je eens dat men in verkiezingstijd alle partijen aan het woord moet laten: zowel in de programma's waar men de verschillende standpunten voorstelt als in de partijgebonden spotjes.

waarom zouden ze niet wekelijks op de buis mogen komen? VLD, SP.A en CD&V komen dagelijks op de buis.
Oud 19 mei 2007, 15:11   #151
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wie een partij van een miljoen niet alleen van de buis wil maar zelfs verbieden verliest zélf zijn recht van spreken.
Oud 19 mei 2007, 15:13   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom zouden ze niet wekelijks op de buis mogen komen? VLD, SP.A en CD&V komen dagelijks op de buis.
Het VB ook?
Zolang die VRT-nota bestaat heeft dus eigenlijk niemand een eerlijke poot om op te staan.
Oud 19 mei 2007, 15:15   #153
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze te allebei te klein zijn dus.

Wie iedereen hetzelfde recht wil geven mag van mij zendtijd krijgen, maar wie ben ik?
Oud 19 mei 2007, 15:33   #154
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De Europese commissie vindt dat de B.U.B. zijn logo moet veranderen omdat er verwarring zou zijn met de Europese instellingen.

Dat is m.i. onjuist aangezien ons logo voldoende verschillend is en het gebruik van de Europese vlag vrij is.

Nog een aanval van de particratie op de kleine (pro-Europese!) partijen?
Waar bemoeit de Europese Commissie zich mee? Toen België voorzitter van de EU was heeft men één van de sterren vervangen door .be
Die vlag heeft zelfs aan het NAVO hoofdkwartier gehangen. De Europese Commissie is daar toen ook niet over gestruikeld.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 16:54   #155
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB ook?
Zolang die VRT-nota bestaat heeft dus eigenlijk niemand een eerlijke poot om op te staan.
Iedere partij die meedoet, knuppel. Ongeacht hoe groot of hoe klein.

En verwacht jij nu dat ik de vrt ga verdedigen?
Oud 19 mei 2007, 16:55   #156
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze te allebei te klein zijn dus.

Wie iedereen hetzelfde recht wil geven mag van mij zendtijd krijgen, maar wie ben ik?
'te klein' zijn is geen argument. Ze zijn groot genoeg om mee te doen.
Oud 19 mei 2007, 16:56   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat een openbare omroep geen propagandazender hoort te zijn, maar alleen die onderwerpen moet aansnijden die relevant zijn en die vervolgens objectief weer te geven. Natuurlijk scoort onze VRT daarin niet altijd z goed. Is het unitarisme relevant? Weinig of niet buiten verkiezingsstrijd. Men kan toch moeilijk verwachten de BUB te vragen als een week beheerst wordt door bijvoorbeeld de uitbreiding van de euthanasiewet. De BUB heeft daar immers niets over te zeggen.
Oud 19 mei 2007, 16:57   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedere partij die meedoet, knuppel. Ongeacht hoe groot of hoe klein.

En verwacht jij nu dat ik de vrt ga verdedigen?
In de verkiezingsstrijd. Ja, dan hoort iedereen aan bod te komen. Niet tijdens de gewone duidingsprogramma's.
Oud 19 mei 2007, 17:01   #159
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat een openbare omroep geen propagandazender hoort te zijn, maar alleen die onderwerpen moet aansnijden die relevant zijn en die vervolgens objectief weer te geven. Natuurlijk scoort onze VRT daarin niet altijd z goed. Is het unitarisme relevant? Weinig of niet buiten verkiezingsstrijd. Men kan toch moeilijk verwachten de BUB te vragen als een week beheerst wordt door bijvoorbeeld de uitbreiding van de euthanasiewet. De BUB heeft daar immers niets over te zeggen.
ik heb anders nog nooit een BUB'er op de vrt geweten. Zo irrelevant zijn ze nu ook weer niet, toch?
Oud 19 mei 2007, 17:01   #160
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de verkiezingsstrijd. Ja, dan hoort iedereen aan bod te komen. Niet tijdens de gewone duidingsprogramma's.
En komt nu iedereen aan bod?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be