Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2007, 19:08   #141
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Tjah. Is er 'ooit' iets een complete vrije, eigen keuze? Als je daar positief op antwoord, dan moet je uitleggen waarom een hoofddoek geen echte, eigen keuze kan zijn.
Hoe zit het met die vrouwen die zich bekeren tot de islam, terwijl ze een Westerse opvoeding hadden? (En zonder dat ze met zo'n moslim-man trouwen.)

Ohja, mijn kleine teen weet ook wel dat ze zo geen vele vrouwen zijn. Maar er zijn er. Allemaal religieuze naïevelingen? Of hoe moet ik het interpreteren?
Dat zijn meestal labiele (zeg maar gestoorde) gevallen.
Heb je die Amina vandesteen gehoord in dat TV-programma Moslimas?
Duidelijk een slag van de molen tegen haar kop gehad.

Wat mij opvalt is dat zelfs de ferventste verdedigers van de islamitische verrijking nooit of te nimmer hun kindjes spontaan van die verrijking laten proeven, bij voorbeeld door hen islamitische godsdienstlessen te laten volgen ipv zedenleer of katholieke godsdienstlessen. Dat is duidelijk een brug te ver. Leuteren over die verrijking, tot daar toe, maar als puntje bij paaltje komt, dan toch maar niet.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 19:09   #142
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Omdat het Antwerps stadsbestuur dat met democratische meerderheid beslist heeft, net zoals veel andere stadsbesturen dat al gedaan hebben, net zoals veel privé-bedrijven dat ook steeds meer doen.

Heb jij zo'n moeite met democratische beslissingen?
Mag ik dan mijn opinie niet verkondigen over een democratisch genomen beslissing?

Je zit mij toch geen bommen leggen tegen het Antwerps stadsbestuur?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 19:10   #143
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Foei, rund! Varkentjes zo in het nauw drijven! Daar kan het gereïncarneerde Knorretje - oftewel Online - niet goed tegen hoor. Dan gaat het spartelen...
Waar had ik het over wetten Edina?
Bijeen gefantaseerd? Wat minder islamitische sprookjesboekeen lezen meisje : niet goed voor je geestelijke gezondheid en waarnemingsvermogen.

Awel Edina, zo in het nauw gedreven door zo'n simpele vraag : waar had ik het over wetten? Jij die zo tilt aan het belang van bewijzen, het zal je toch geen moeite kosten om een quote te copy/pasten als bewijs dat ik een wet op een algemeen hoofddoekverbod eis?

Laatst gewijzigd door Online : 17 mei 2007 om 19:19.
Oud 17 mei 2007, 19:11   #144
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

[quote=Online;2666948]
Citaat:

Dat zijn meestal labiele (zeg maar gestoorde) gevallen.
Heb je die Amina vandesteen gehoord in dat TV-programma Moslimas?
Duidelijk een slag van de molen tegen haar kop gehad.

Wat mij opvalt is dat zelfs de ferventste verdedigers van de islamitische verrijking nooit of te nimmer hun kindjes spontaan van die verrijking laten proeven, bij voorbeeld door hen islamitische godsdienstlessen te laten volgen ipv zedenleer of katholieke godsdienstlessen. Dat is duidelijk een brug te ver. Leuteren over die verrijking, tot daar toe, maar als puntje bij paaltje komt, dan toch maar niet.
Dat is toch logisch?
Het is niet omdat ik wil nuanceren dat alle moslims geschifte zelfmoordwacko's zijn die hun vrouw slaan, dat ik direct wil dat mijn kind later een moslim wordt. Als hij dat wilt, goed. Maar liever zedenleer/moraal. Minder/niet gebonden aan een bepaalde godsdienst, zorgt dat ze later duidelijker kunnen kiezen in wat ze geloven.

Mijn broer heeft btw islamitische godsdienst gevolgd, uit interesse. Niet dat dat er veel toedoet.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 19:12   #145
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Mag ik dan mijn opinie niet verkondigen over een democratisch genomen beslissing?
Je valt in herhaling. Herlees het antwoord dat ik je reeds gaf op deze vraag.
Oud 17 mei 2007, 19:14   #146
Banneling

Standaard

[quote=AdrianHealey;2666952]
Citaat:

Dat is toch logisch?
Het is niet omdat ik wil nuanceren dat alle moslims geschifte zelfmoordwacko's zijn die hun vrouw slaan, dat ik direct wil dat mijn kind later een moslim wordt. Als hij dat wilt, goed. Maar liever zedenleer/moraal. Minder/niet gebonden aan een bepaalde godsdienst, zorgt dat ze later duidelijker kunnen kiezen in wat ze geloven.

Mijn broer heeft btw islamitische godsdienst gevolgd, uit interesse. Niet dat dat er veel toedoet.
Tot dochterlief met een moslim thuis komt ....
Oud 17 mei 2007, 19:18   #147
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Online;2666961]
Citaat:

Tot dochterlief met een moslim thuis komt ....
Ik hoop dat ik een dochter heb opgevoed die zelf kan inschatten wat goed voor haar is.

Maar goed. Het hele concept van 'raar kijken als dochter/zoonlief thuiskomt met iets/iemand die (mogelijk) een ander gedachtegoed heeft dan jezelf' is iets vrij ouds. Heeft niet zoveel echt met 'islam' te maken.
Oud 17 mei 2007, 19:20   #148
Banneling

Standaard

[quote=AdrianHealey;2666968]
Citaat:

Ik hoop dat ik een dochter heb opgevoed die zelf kan inschatten wat goed voor haar is.

Maar goed. Het hele concept van 'raar kijken als dochter/zoonlief thuiskomt met iets/iemand die (mogelijk) een ander gedachtegoed heeft dan jezelf' is iets vrij ouds. Heeft niet zoveel echt met 'islam' te maken.
Ja,ja, bijzonder geloofwaardig ...
Oud 17 mei 2007, 19:22   #149
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar had ik het over wetten Edina?
Ik begrijp dat je de essentie van Flippend Rund's post liever negeert, maar je gespartel spreekt boekdelen... enfin sinds ik me realiseerde dat je een dubbelnick bent van het gebande Knorretje (die als ik me niet vergis ook al een dubbelnick was van een eerder geband forumlid), laat ik discussies met jou liever achterwege wegens toch compleet zinloos.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 19:23   #150
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Online;2666971]
Citaat:

Ja,ja, bijzonder geloofwaardig ...
Vrij bekend sociologisch fenomeen dat ik aanduid.
Wat bedoel je dan met 'geloofwaardig'?

Overigens. 'Al wat niet in mijn kraam past, is niet geloofwaardig'?
Oud 17 mei 2007, 19:29   #151
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat je de essentie van Flippend Rund's post liever negeert, maar je gespartel spreekt boekdelen... enfin sinds ik me realiseerde dat je een dubbelnick bent van het gebande Knorretje (die als ik me niet vergis ook al een dubbelnick was van een eerder geband forumlid), laat ik discussies met jou liever achterwege wegens toch compleet zinloos.
Oei, oei, zodanig vastgereden dat je je niet meer kan loswrikken. Ik begrijp dat je de essentie van mijn post liever negeert : ik heb het nergens gehad over 'wetten' die een hoofddoekverbod opleggen. Wat erg voor je imago van bewijzenvreter dat je je nu zelf zo erg in je blootje gezet hebt, dat je je d'r vanaf moet maken met wat persoonlijk gebrabbel.
Oud 17 mei 2007, 19:32   #152
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens ik wist niet dat het nazisme een religie was en al evenmin dat Mein Kampf een eeuwenoud boek was dat ondertussen al talloze malen werd geïnterpreteerd, maar dat zal wel aan mijn gebrekkige geschiedeniskennis en mijn "jeugdige" leeftijd liggen zeker..
Islam is net zo'n totalitaire ideologie als het nazisme - of andersom.
Ik vermoed dat U onwetend bent over het feit dat Dolfke een aantal elementjes uit het woestijnboekje heeft overgenomen in zijn nieuwe gebruiksaanwijzing. (In het o zo godsdienstvrije dar-al-islam moesten vb. joden en christenen ook specifieke kleuren en banden dragen zodat men in één oogopslag kon zien welke religie ze beleidden).
Wat is voor U trouwens het verschil tussen een woestijnroman waar men een groot onzichtbaar "iets" als grote boeman/redder/verlosser voorstelt, vertegenwoordigd door die éne waarachtige boodschapper en een 20ste eeuwse gebruiksaanwijzing waar diezelfde grote Leider zichzelf als grote waarachtige boodschapper voorstelt.
Enig idee trouwens waarom aan zogenaamd religieuze "voorschriften" van een onzichtbaar wezen meer rechten zouden moeten worden toegekend dan aan volgelingen van andere ideologieën wiens Leider uiteindelijk ook al potdood is?
Beats me!!

Citaat:
Verder zie ik weinig mensen die de behoefte hebben om in SS-uniformen rond te lopen. Maar als er zijn die zich daartoe geroepen voelen dan moeten ze dat vooraal doen. Ben eens benieuwd hoe lang ze dat zullen volhouden zonder door de mand te vallen
Nu d�*t is pas een interessant zinnetje Edina.

Interpreteer ik het goed? Door welke mand zouden die mensen vallen denk je? Door de mand dat ze hun ideologie willen volgen? zoals ondertussen 35% van de moslims hun sharia liefst zou willen ingevoerd zien? Waarom zouden de SS-uniformpjes geen behoefte hebben om met hun ideologie te koop te lopen Edina? Toch niet omdat ze weten dat deze ideologie hier niet aanvaard wordt?
Mag ik ervan uitgaan Edina, dat gelijkaardige ideologieën als die nazi-ideologie evenmin zou moeten mogen aanvaard worden in Europa? Of vind je dat er daar een uitzondering moet worden gemaakt omdat het gesteund wordt door een onzichtbaar goddelijk wezen?

Ga je er dan ook van uit dat nazi-adepten, die "geloven" dat Dolfke tot het pantheon der goden is toegetreden, vanaf nu het nazisme als religie mogen belijden, en dan uiteraard (volgens de Edina's) de hun opgelegde religieuze kleding ten allen tijde moeten kunnen dragen? GEVRIJWAARD van enige commentaar of kritiek (als kritiek op islam niet mag, dan evenmin kritiek op nazisme).

Want welk verschil is er tenslotte tussen de nazi-religie en die andere religie die zegt "zoekt en doodt alle joden tot de bomen en stenen zullen zeggen : hier achter me zit de laatste jood, kom en doodt hem"

Wat is het verschil tussen die gekende genocide die miljoenen doden eiste en die andere genocides die uit naam van die andere religie meer dan het tienvoud eisten in India alleen al?

Leg het me even uit Edina.

Leg me eens duidelijk uit waar het verschil zit mijn beste Edina.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 20:02   #153
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel Edina, zo in het nauw gedreven door zo'n simpele vraag : waar had ik het over wetten? Jij die zo tilt aan het belang van bewijzen, het zal je toch geen moeite kosten om een quote te copy/pasten als bewijs dat ik een wet op een algemeen hoofddoekverbod eis?
Maar nee, vervang het woordje wet gewoon door reglement in de post van Flippend Rund en je komt tot de essentie: Waarom zou uw persoonlijke opinie over de inhoud van dat gedachtengoed aanleiding moeten geven tot reglementen die ons belemmeren in onze vrijheden?
Oud 17 mei 2007, 20:07   #154
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, oei, zodanig vastgereden dat je je niet meer kan loswrikken. Ik begrijp dat je de essentie van mijn post liever negeert : ik heb het nergens gehad over 'wetten' die een hoofddoekverbod opleggen. Wat erg voor je imago van bewijzenvreter dat je je nu zelf zo erg in je blootje gezet hebt, dat je je d'r vanaf moet maken met wat persoonlijk gebrabbel.
Maar schatje toch ik heb geen enkele problemen om toe te geven dat je het niet over wetten had hoor, maar dat verandert niets aan de essentie van de post die ik citeerde. En het "persoonlijke gebrabbel" was enkel ter verklaring van waarom ik doorgaans niet eens meer de moeite doe om met jou in discussie te gaan (maar dat had je blijkbaar nog niet gemerkt).
Oud 17 mei 2007, 20:10   #155
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Maar nee, vervang het woordje wet gewoon door reglement in de post van Flippend Rund en je komt tot de essentie:
Sinds wanneer is een stadsreglement gelijk aan een wet? Sinds het je uitkomt om er je'r van onderuit te draaien?

Citaat:
Waarom zou uw persoonlijke opinie over de inhoud van dat gedachtengoed aanleiding moeten geven tot reglementen die ons belemmeren in onze vrijheden?
Heb ik dan ergens gezegd dat mijn walging voor dat gedachtengoed aanleiding moet geven tot reglementen die u zouden belemmeren uw waanideeën over zogenaamde vrijheden uit te oefenen? Zoals ik reeds zei, lees wat minder islamitische sprookjesboekjes, ze tasten je geestelijke gezondheid en waarnemingsvermogen aan.
Oh by the way, uiteraard ben ik tevreden met het feit dat het Antwerps stadsbestuur haar walging voor dat gedachtegoed democratisch manifesteerde in een verbod.
Oud 17 mei 2007, 20:13   #156
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Islam is net zo'n totalitaire ideologie als het nazisme - of andersom.
Ik vermoed dat U onwetend bent over het feit dat Dolfke een aantal elementjes uit het woestijnboekje heeft overgenomen in zijn nieuwe gebruiksaanwijzing. (In het o zo godsdienstvrije dar-al-islam moesten vb. joden en christenen ook specifieke kleuren en banden dragen zodat men in één oogopslag kon zien welke religie ze beleidden).
Wat is voor U trouwens het verschil tussen een woestijnroman waar men een groot onzichtbaar "iets" als grote boeman/redder/verlosser voorstelt, vertegenwoordigd door die éne waarachtige boodschapper en een 20ste eeuwse gebruiksaanwijzing waar diezelfde grote Leider zichzelf als grote waarachtige boodschapper voorstelt.
Enig idee trouwens waarom aan zogenaamd religieuze "voorschriften" van een onzichtbaar wezen meer rechten zouden moeten worden toegekend dan aan volgelingen van andere ideologieën wiens Leider uiteindelijk ook al potdood is?
Beats me!!

Nu d�*t is pas een interessant zinnetje Edina.

Interpreteer ik het goed? Door welke mand zouden die mensen vallen denk je? Door de mand dat ze hun ideologie willen volgen? zoals ondertussen 35% van de moslims hun sharia liefst zou willen ingevoerd zien? Waarom zouden de SS-uniformpjes geen behoefte hebben om met hun ideologie te koop te lopen Edina? Toch niet omdat ze weten dat deze ideologie hier niet aanvaard wordt?
Mag ik ervan uitgaan Edina, dat gelijkaardige ideologieën als die nazi-ideologie evenmin zou moeten mogen aanvaard worden in Europa? Of vind je dat er daar een uitzondering moet worden gemaakt omdat het gesteund wordt door een onzichtbaar goddelijk wezen?

Ga je er dan ook van uit dat nazi-adepten, die "geloven" dat Dolfke tot het pantheon der goden is toegetreden, vanaf nu het nazisme als religie mogen belijden, en dan uiteraard (volgens de Edina's) de hun opgelegde religieuze kleding ten allen tijde moeten kunnen dragen? GEVRIJWAARD van enige commentaar of kritiek (als kritiek op islam niet mag, dan evenmin kritiek op nazisme).

Want welk verschil is er tenslotte tussen de nazi-religie en die andere religie die zegt "zoekt en doodt alle joden tot de bomen en stenen zullen zeggen : hier achter me zit de laatste jood, kom en doodt hem"

Wat is het verschil tussen die gekende genocide die miljoenen doden eiste en die andere genocides die uit naam van die andere religie meer dan het tienvoud eisten in India alleen al?

Leg het me even uit Edina.

Leg me eens duidelijk uit waar het verschil zit mijn beste Edina.

Ik wil lezen hoe Edina zich hieruit gaat kronkelen.
Oud 17 mei 2007, 20:44   #157
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Welk reglement is dat precies? Welk artikel verbiedt precies het dragen van een karnavalspak? Is dat beruchte reglement ook on-line (no pun intended) te raadplegen, of zullen we gewoontegetrouw weer moeten voortgaan op jouw persoonlijke expertise en alwetendheid?
Ik herhaal voor de duidelijkheid nog even mijn vraag, want ik denk dat ze aan de aandacht van Online ontsnapt is...

Wel, Online? Hoe zit dat met dat befaamde reglement?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 20:48   #158
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sinds ik me realiseerde dat je een dubbelnick bent van het gebande Knorretje (die als ik me niet vergis ook al een dubbelnick was van een eerder geband forumlid)
Aaaaahhh... Ik wist dat ik die blinde haat al eens eerder tegenkwam op dit forum. Bedankt voor deze verduidelijking, Edina.

Met dit creatuur is inderdaad elke discussie al bij voorbaat zinloos.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 17 mei 2007, 20:53   #159
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik herhaal voor de duidelijkheid nog even mijn vraag, want ik denk dat ze aan de aandacht van Online ontsnapt is...

Wel, Online? Hoe zit dat met dat befaamde reglement?
voor zover ik weet zijn die karnavalspakken enkel toegestaan voor holebis. Hebben ze je dat nooit verteld dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 20:55   #160
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
voor zover ik weet zijn die karnavalspakken enkel toegestaan voor holebis. Hebben ze je dat nooit verteld dan?
Nee, dat hebben ze me nooit verteld. Wat is de bron van deze wetenschap, als ik zo vrij mag zijn?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be