![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Belgische definitie van ARM ZIJN
Je vindt dat het proces (onrecht) die je aangedaan is door een medeburger totaal onrechtvaardig, en vindt dat je zodanig moet volharden in uw strijd tegen het systeem dat je ervoor overhebt te leven op het schuim van uw familie. Zodeze laatste dit niet wensen, wordt je doorverwezen naar het OCMW of het sociale vangnet die U leert leven met 40euro per week en derest gebruikt om uw schulden af te betalen. Echter na 3 jaar budget begeleiding eindig je met een grotere schuld dan je gestart was, heb je geleerd iedereen de indruk te geven dat het OCMW alles gaat betalen, en heb je geleerd in elke café op de poef te staan. Daarna neem je nog regelmatig een advokaat onder de arm, weliswaar niet prodeo maar toch efficient genoeg om alle schuleisers (kleine zelfstandigen dan wel) te ontmoedigen en zo hetgeen de staat u niet geeft (wat de sossen nochthans zeggen dat ze wel doen...) af te dwingen. Want je blijft het recht behouden om 40euro te verpaffen aan sigaretten, je blijft het recht houden op 40euro te verzuipen per week, je blijft het recht hebben op allerlei GSM's waar de modale burger van droomt, en je moet aan de familie PC's afschooien voor uw kind omdat uw kind ook recht heeft op opvoeding etc.. en verder wordt je als mossel gekweekt om later te stemmen voor diegene die u precies zogezegd niet laten vallen hebben... Dat zijn die arme mensen die ze bedoelen. Je kunt je afvragen of ze geen problemen cultiveren op die manier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Roep mij als er argumenten komen éh.
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat maakt de misdaden van de ene, erger dan de misdaden van de andere. Als het werkelijk over "het voelen" gaat, dan zet je de deur open om nog een hoop andere zaken die men eigenlijk wil ontraden, af te laten hangen van het inkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het gaat over boetes. Tjah. Bye bye rijbewijs, hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan gezwegen over afgedankte auto's die in het buitenland terecht komen ....ik hem zelf geen rijbewijs maar dat mijn oom zen afgedankte auto (OP PAPIER) plots in oost blok land was zit staat en veiligheid voor niets tussen zenne nee nee da lijkt maar zo . * WAAR zijn onze oude franken & sociale zekerheid ?! Percalion ofzo iet....genoeg argumenten in zake belastbare fraudes of nog ? * Belgen worden leeg gemolken door eigen wet en land ....gekostumeerde amateurs ja . ;-D Laatst gewijzigd door duncan : 31 mei 2007 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() percalion: ik was een paar famiale kennissen aan het beschrijven, vandaar de zin voor detail
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Amai veel rook en hard alcool drugs in de lucht tijdens open vld congress nen tijd terug pfff de grootste zuipers zen dokters naar het schijnt ook politici ....ni moeilijk met zo'n konigklijk loon hahaha.
Overdaad schaadt ook overdadige economische overvloed voor de rijken en hun open markten . Erg het rijkenlijk leventje tegenwoordig ...iets wat ik ooit mocht kennen zo leven . Mochten ze morgen onderzoeken tot hoe laat die rijken in hun bed blijven stinken in de ochtend en hoeveel der werken van s'morgens dan zouden we schrikken als we dit met arbeiders vegelijken die harde labeur verrichten om maar iets te noemen bejaarden verzorgers of diensten sector . De meeste arbeider zen al vertrokken nog voor het ochtend is ...rijken daarin tegen liggen nog te slapen of hebben huis hulp voor 2 euro 50 cent om hun kinderen naar school te brengen ofzo anders zou men die nog vergeten hebben misschien . ![]() Goe da ni alle rijke zo zen hé ik ken der nog goei....ergens ....vaagjes....achja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister
|
![]() Ik had een droom.
In Zeebrugge meerde een boot aan met daarin veel geld. Al het geld dat wij Vlamingen al die jaren aan Wallonië cadeau hadden gedaan zat erin. Ook al het geld dat de intergratie van vreemdelingen tot hiertoe heeft gekost. De kapitein riep ons toe dat geen Vlaming de eerste tien jaar nog belasting moet betalen. Helaas een absurde droom, even absurd als een volk dat zich dagelijks op zo'n grote schaal laat bestelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Duym : 31 mei 2007 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() inderdaad ze bestelen ons hier overal .....goe geschreven ...ocharme ons Belgisch imago maarja beter TELAAT dan nooit in zake welvaart en armoede dan hé of het vermogen dat belast kan/mag worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai Duncan, en waarom mag de rijke niet wat langer in zijn bed liggen ? als hij rijk is geworden al slapend, is blijkbaar slapen de remedie om de armen rijk te maken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu word enkel kennis en bepaalde talenten beloond met een vet inkomen. Mensen die gewoon 40 jaar aan de band hebben gestaan (en in principe harder gewerkt hebben dan welke miljonair ook) hebben aan hun pensioen nog steeds niks buiten misschien wat spaargeld dat vlug op zal zijn door hun klein pensioeneke. In een samenleving is arbeid noodzakelijk, moesten alle mensen die arbeid leveren tergelijkertijd staken, je zou zien wat een chaos het werd. ok arbeid kan iedereen leveren hoor ik je al zeggen en dat is ook zo. maar niet iedereen heeft een talent of is goed in wiskunde en om het te maken in het leven spelen ook vele externe factoren mee die bepalen wie of wat je word in de samenleving. dus is het dan niet voor een groot stuk discriminerend om de ene die goed in wiskunde is vet te betalen dan diegene die misschien pech heeft gehad in zijn leven en geen wiskunde knobbel is en enkel arbeid kan leveren om deze met een karig loontje te belonen? Ik besef dat we niet iedere arbeider miljonair kunnen maken en ook in de arbeidsmarkt is er vraag en aanbod en kennis mag iets meer beloond worden maar het kan niet dat sommige zodanig rijk zijn en dit geworden zijn door misbruik te maken van andere mensen.en de rijke mogen gerust solidair zijn en een pak meer belastingen betalen om een samenleving rechtvaardig en gelijkwaardiger te houden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Armen vindt je in ALLE klasses van de maatschapij. Rijken vindt je ook in alle klasses . Dat is om op je eerste vraag van WIE te antwoorden . Wat het zijn is minder duidenlijk het zijn mensen die door de net iets rijkeren TOTAAL niet begrepen worden . Vermits dit vele lagen van de bevolking betekent zouden we beter maar eens iets gaan doen aan die sociale zeker heid of zeker zijn . Wat dat rijk zijn is, is ook onduidenlijk voor velen die door de net iets armeren onder ons TOTAAL mis begrepen worden . Ikzelf heb gegolft getenist in men leven en veel andere dinges dus ik zen nen modernen armen zelfs KANS arm das zen nog andere beesten ...erg hé en ik werk dan soms 6/7 gelijk veel ander. Ik ken zelfstandige die ONDER de armoede leven en onder het kans armoede statuut (inkomst graad). Andere zelfstandigen gaan 5 keer per jaar op reis ofzo nog andere gaan ook naar voedelbanken zoals ik . Mocht het onduidenlijk zijn of alsge cijfers ofzo wilt zo van welke gewone mensen hebben da...kuntge u beter wenden tot het vws een armoede vakbond die weten meer rond de cijfers. Ikzelf kijk naar belastingen en de koop kracht die zogezegd stijgt maar consumptie die daalt in €uro's .... als ik geenen brood of koffie kopen kan wordt ik pissig van ja zekers alsge weet dat arm zijn agressief maakt is dit niet echt een goed beeld voor onze staat en sociaal stelsel . Als ik pissig wordt dan hou ik me in en daarna nog is en nogis tot ik ontplof dan vergaar ik info en maak ik contacten om daarna waarheden te openbaren...beetje openbarings leringen brengen kan geen kwaad . Mij pissig krijgen das gevaarlijk zekerst als dat door gekostumeerde klowns gebeurt die christelijk zen of groen paars of corrupt rood ....eigenlijk zen ze allen even corrupt en 1 pot nat achja . Ik blijf pissig tot ik erbij neerval tenzij men is leert OMGAAN met mensen die in armoede leven ipv ze uit te lachen ; woorden in de mond te gooien of te omschrijven als laag geschoold ...triestig . Men heeft geen voeling meer met het eigen volk en wat leeft dus ik ook niet tgo die klowns die mijn belastings geld verkrachtend misbruiken brrrr walgenlijk . Laatst gewijzigd door duncan : 31 mei 2007 om 23:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat ik hiermee een sociaal oogmerk in men achterhoofd hou NET zoals mijn overheid het spelletje speelde speel ik dezelfde bal terug . Waarom omdat DIE mensen is MOETEN leren naast en rond hun kijken ipv voor hun en doorlopen . Wistge dat ANDERE rijkere WEL opstaan & bvb vrijwillig werken; iets voor de gewone mens doen ....whatever. Neenee dat MOET zekerst niet dat ze maar blijven liggen en maffen die rijken ze zent goe ont verbrodden jaja dan bedoel ik dit niet enkel sociaal hé maar ook lichaamelijk & geestenlijk . Veel rijkere vrienden en familie heb ik niet meer in mijn ogen en dat zal zekerst nog lang zo zijn ja . Ik heb jaren ervaring bij mensen thuis te werken en da rijk gespuis biedt NOOIT werk zekerheid enkel gekaffer mensen afblaffen en onrespectvol omgaan met anderen dus sorry dat ik daar niet zo losjes overga en vindt dat dit niet kan . stoem hé ![]() Vindtge niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
JAzeker kan dat den economie ten goede komen dan kan ik ook is een poets persoon aannemen ipv het altijd zelf te doen ...ey 10 gezinnen en binnen paar maand voltijds dus 12 gezinnen da ik mee proper hou pfff . Wat schreef u nu rijken sollidair ?! woehahahahaha.......ik ken der veel die in't geld zwemmen maar weinig vrienden hebben zenne lol sollidair ....kunnen of kennen die dat die rijke sloefen ?! Ik dacht altij dat die nooit tevreden waren, kort zichtig , ongeduldig en zekerst ni sollidair of democratisch achja het zal wel aan mij liggen tsss erg Duncan zo negatief over de rijkeren denken tsss schande ....is wel een stemmetje in mij da nu roept en zegt nee nee ge hebt gelijk en trek je bek open voor je naasten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aantal veronderstellingen uit de studie van Decoster die van belang zijn voor de conclusie:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |