Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2007, 19:41   #141
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De PS IS de maffia.

Niet omdat VB er een allusie op maakt in hun boek, wel omdat ze vervlochten zitten met de Cosa Nostra van hun kleine teen tot hun kruin.
Zelfs de "begeleiders" van de padres in onze "democratische Kamer" lopen er als maffiozo bij, ze stoppen het zelfs niet weg!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 19:45   #142
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Dag vrienden van de politiek.
Toch nog een allerlaatste interventie.

Neen Raf, ik laat me niet verjagen door extremistisch (forum)geweld. Dat is het stomste wat je kan doen.
Maar ik blijf hier op mijn honger zitten. Er is geen enkele draad op dit forum waar een degelijke discussie mogelijk is tussen mensen met verschillende standpunten. Alles wordt vervuild met dezelfde voorgekauwde antwoorden die je, als je naar de top 3 van het VB luistert, al lang gehoord hebt.
Het enige verschil is de sterkte van het agressieve sausje waarmee dezelfde one-liners overgoten worden.

Sommigen willen daar tegen in gaan. Ik vind dit uitermate saai.
En daar wil ik mijn tijd niet aan verspelen. Ik steek die liever in actief maatschappelijk engagement. Want waar je hier de indruk zou krijgen dat extremisme de overhand krijgt in de samenleving, dan doet het deugd om op het terrein te zien dat het overgrote deel van de samenleving wel de moeite doet om naar mekaar te luisteren, ideeën met mekaar te laten botsen en samen een grootste gemene deler te vinden.

Het gore taalgebruik en de culpabiliserende manier van reageren tegenover iedereen die niet klakkeloos de VB standpunten aanhangt zie ik als het wapen der inhoudlozen en per definitie machtelozen.
En wat me deugd doet is dat ik steeds meer walging zie van de gewone man of vrouw t.a.v. deze agressiviteit. Die heeft niets met politieke voorkeur te maken maar met afkeer tegen diegenen die proberen om mensen tegen mekaar op te zetten i.p.v. ze te laten samenleven.

Ik ben een veranderingsoptimist. Ik zie een voortdurende verharding van de VB-aanpak. Men zal daar zonder enige twijfel mee scoren voor de harde kern van de eigen parochie. Maar het is mijn overtuiging dat men daarmee zijn eigen plafond aan het creëren is.

Dus Raf, weglopen voor extremisme zit er voor mij niet in. Niet op dit forum en niet op het terrein. Het gaat me gewoon over zinvol tijdsgebruik.

Misschien tot later.
Je hebt overschot van gelijk. Dit is al jarenlang geen discussieforum meer, maar een ruziebarak tussen Vlaams Blok en de rest. Het was niet voor niets dat ik er anderhalf jaar tussenuit ben geweest en dat je steeds meer verstandige posters van het forum ziet verdwijnen. Uiteindelijk zal dit forum ten onder gaan aan hetzelfde rechts-extremisme dat het forum van Jurgen Verstrepen om zeep heeft geholpen. Voorlopig vind ik het nog leutig om de Vlaams Blokkers keer op keer languit op hun façade te zien gaan. Daarom hou ik het voorlopig nog wat vol, al was het maar omdat ik hen niet de voldoening van het laatste woord gun.

Don't be a stranger now!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 19:46   #143
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De PS IS de maffia.

Niet omdat VB er een allusie op maakt in hun boek, wel omdat ze vervlochten zitten met de Cosa Nostra van hun kleine teen tot hun kruin.
Zelfs de "begeleiders" van de padres in onze "democratische Kamer" lopen er als maffiozo bij, ze stoppen het zelfs niet weg!
Je moet me niet overtuigen. Als je André Cools kan laten neerleggen via via via over verschillende landen, dan ben je echt wel onderdeel van de Cosa Nostra. En als je zulke moord kan onopgelost laten of het op latere leeftijd laten sterven met iemand die gezelfmoord wordt als van Biesen, dan ben je nog erger dan de Cosa Nostra.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 19:48   #144
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Snap je het niet goed meer, Pietje? Die moeten geweigerd worden omdat hun partij een voorstel heeft ingediend dat de rechtspersoonlijkheid van vakbonden moet regelen. Hetzelfde voorstel als in het VB-programma. Eén kleine inconsequentie bij de vakbonden: VB-leden worden consequent geweigerd, VLD-leden blijkbaar niet. Snappie?
De rechtspersoonlijkheid is lang niet het enige punt dat regelrecht indruist tegen de ideologie van de vakbonden. Het racisme, de onverdraagzaamheid, het propageren van haat tegenover andere bevolkingsgroepen spelen bijvoorbeeld ook een rol. Voor Vlaams Blokkers is er nu eenmaal geen plaats in de vakbonden. Leer er mee leven!
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 2 juni 2007, 19:48   #145
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je hebt overschot van gelijk. Dit is al jarenlang geen discussieforum meer, maar een ruziebarak tussen Vlaams Blok en de rest. Het was niet voor niets dat ik er anderhalf jaar tussenuit ben geweest en dat je steeds meer verstandige posters van het forum ziet verdwijnen. Uiteindelijk zal dit forum ten onder gaan aan hetzelfde rechts-extremisme dat het forum van Jurgen Verstrepen om zeep heeft geholpen. Voorlopig vind ik het nog leutig om de Vlaams Blokkers keer op keer languit op hun façade te zien gaan. Daarom hou ik het voorlopig nog wat vol, al was het maar omdat ik hen niet de voldoening van het laatste woord gun.

Don't be a stranger now!
Daarom dat jij argumenten gebruikt en open in discussie treedt. Je helpt veel om dit forum recht te houden. Ik raad mensen aan om een search te doen op jouw posts. Het zal heel verhelderend zijn. Een partijslaaf als Ancapa/Ilfalco brengt meer argumenten aan dan jij.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 juni 2007 om 19:49.
Oud 2 juni 2007, 19:50   #146
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Volgens uw uitleg worden de VB-leden geschorst omdat ze zich verkiesbaar stellen en niet omdat ze tot het Vlaams Belang behoren. De wet in een democratisch land laat toe dat iedereen zich verkiesbaar kan stellen... hieruit kan ik alleen maar besluiten dat de 'Belgische' vakbonden geen democratische verenigingen zijn.
Moet dat dan? Wie niet tevreden is over de werking van de vereniging waarbij hij aangesloten is, heeft de vrijheid om die vereniging te verlaten en zich aan te sluiten bij een andere, betere vereniging. Meer democratie moet er niet zijn.

Citaat:
Oud 2 juni 2007, 19:51   #147
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar *knip*, we willen hier praten over het feit dat mensen uit de vakbond worden gezet. Dus wil je hier even niet komen trollen? Het gaat hier niet over de kwaliteit en de bezoekers van het forum. Open daarover een thread in "suggesties en mededelingen" of "koetjes en kalfjes" of desnoods in "Politiek Binnenland" vanwaar het waarschijnlijk zal worden verplaatst.

Niets van wat je hier zegt gaat over het onderwerp van de draad en dat gebeurt in bijna elke draad waar je komt. (tenzij het over homo's gaat, maar daar leg ik je ook niks in de weg).

Laatst gewijzigd door KDL : 3 juni 2007 om 11:20.
Oud 2 juni 2007, 19:53   #148
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet dat dan? Wie niet tevreden is over de werking van de vereniging waarbij hij aangesloten is, heeft de vrijheid om die vereniging te verlaten en zich aan te sluiten bij een andere, betere vereniging. Meer democratie moet er niet zijn.
Een vereniging die 50.000 leden moet hebben voor ze de rechten krijgt die het mogelijk maakt om te overleven?

Jij moet kees van kooten zijn met zijn simplisties verbond.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 juni 2007, 19:54   #149
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat hoor ik wel meer van VB-ers "iemand die zich zou klemrijden......" als iemand het welletjes nietjes spelleke van de calimero-retoriek vh VB beu is.
I'm not impressed, laat dat duidelijk zijn.

lees ik ook regelmatig hier. de inhoudelijke argumenten zijn doorgaans zeer snel op. Neem nu deze thread. Elk normaal mens dat volgens zijn eigen ideologie tegen vakbonden zal er zich gewoon geen lid van maken. Voor die vb'ers is dat blijkbaar onmogelijk. problemen creeëren dat is zowat het summun van hun bezigheid.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 19:56   #150
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De rechtspersoonlijkheid is lang niet het enige punt dat regelrecht indruist tegen de ideologie van de vakbonden. Het racisme, de onverdraagzaamheid, het propageren van haat tegenover andere bevolkingsgroepen spelen bijvoorbeeld ook een rol. Voor Vlaams Blokkers is er nu eenmaal geen plaats in de vakbonden. Leer er mee leven!
Wat heeft een visie op migratie en integratie te maken met het verdedigen van arbeidersrechten?

Ik heb zelf in een bedrijf gezeten waar massa-ontslagen kwamen. Ik moet zeggen dat de vakbond eerder interesse had in politiek dan in het verdedigen van onze rechten. Maar ja... als ambtenaar merk je minder van dat soort problemen en al eens een landelijke betoging moet organiseren dan dagen er hooguit 400 mensen op.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 juni 2007, 19:57   #151
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
lees ik ook regelmatig hier. de inhoudelijke argumenten zijn doorgaans zeer snel op. Neem nu deze thread. Elk normaal mens dat volgens zijn eigen ideologie tegen vakbonden zal er zich gewoon geen lid van maken. Voor die vb'ers is dat blijkbaar onmogelijk. problemen creeëren dat is zowat het summun van hun bezigheid.
Je quote het postje van Pietje en doet aan zelfbevlekking. Te bang om mijn antwoord erop te beantwoorden?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 juni 2007, 19:58   #152
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Don't be a stranger now!
raf-"hou-me-tegen-of-ik-ga-weg" wij hebben niet de indruk dat jij veel leut beleeft.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 20:00   #153
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
raf-"hou-me-tegen-of-ik-ga-weg" wij hebben niet de indruk dat jij veel leut beleeft.
Die indruk heb ik ook niet. Zijn pH-gehalte ruik ik tot hier.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 20:01   #154
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je quote het postje van Pietje en doet aan zelfbevlekking. Te bang om mijn antwoord erop te beantwoorden?
u antwoord heeft niks te maken met de absurde houding van mensen die lid willen zijn van een vereniging waar ze tegen zijn. Antwoord daar eens op????
Oud 2 juni 2007, 20:08   #155
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
u antwoord heeft niks te maken met de absurde houding van mensen die lid willen zijn van een vereniging waar ze tegen zijn. Antwoord daar eens op????
Niemand is verplicht lid te worden van een vakbond. Je kan moeilijk volhouden dat wie er lid van is en zijn lidgeld betaalt tegen de vakbond is. Het is de vakbond die tegen deze mensen is omdat ze stemmen op een partij die de vakbond niet aanstaat. Zij gooien deze mensen eruit ook al betalen ze hun lidgeld. Dat jij de dingen verdraait, d�*t is absurd.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 juni 2007 om 20:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 20:18   #156
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb vb programma's gelezen waar letterlijk instond vakbonden moeten verdwijnen.
Als je er dan niet tegen bent, dan weet ik het ook niet meer. Stemmen op... ????? uhm neen, meewerkend lid zijn van... is dichter bij de waarheid. Leer eens kiezen ipv trunten; als je wil meewerken met het vb dan wil dat zeggen dat je tegen vakbonden als organisatie bent.
vb'ers will overal tegen zijn en alles maar afbreken tot ze ergens hulp nodig hebben en dan merken ze plotseling dat ze helemaal alleen staan. En vragen ze zich dan af hoe dat komt? Tuurlijk niet, direct nog luider beginnen wenen dat is zowat het enige dat ze kunnen.
Oud 2 juni 2007, 20:20   #157
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niemand is verplicht lid te worden van een vakbond. Je kan moeilijk volhouden dat wie er lid van is en zijn lidgeld betaalt tegen de vakbond is. Het is de vakbond die tegen deze mensen is omdat ze stemmen op een partij die de vakbond niet aanstaat. Zij gooien deze mensen eruit ook al betalen ze hun lidgeld. Dat jij de dingen verdraait, d�*t is absurd.
Je bent wel verplicht lid te worden van de vakbond. Ik ken mensen die lid werden van de vakbond en er buiten gesmeten werden omdat ze voor het VB opkwamen. Die werden na overleg tussen werkgever en vakbond als eerste buitengesmeten. Op straat jij... jij bent een vuile hond. ga maar wat werkloos zijn.

Leuk, die SOCIALE organisaties.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 juni 2007, 20:21   #158
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb vb programma's gelezen waar letterlijk instond vakbonden moeten verdwijnen.
Daar heb je ongetwijfeld een link voor. Ik kon dat niet vinden hoewel ik erg heb gezocht.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 juni 2007, 20:31   #159
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

18 feb 2004 Gentenaar antwoord op wat Guderian schreef

2 dagen voor u lid werd, dus ik kan begrijpen dat u de discussie nogmaals wil voeren. Van een vb'er kan men immers niet verwachten dat ze iets leren uit de geschiedenis.

1. Het Vlaams Blok is NIET tegen de vakbonden, wel tegen kleurvakbonden die hun eigen belangen dienen en die van hun partij maar niet die van de gewone man. Voorts is het Blok gekant tegen het feit dat de vakbonden hun macht misbruiken en zich met zaken bezig houden die niet voor hen bestemd zijn (uitbetalen van werkloosheidsuitkeringen bijvoorbeeld.)

In concreto is het Blok dus tegen de bestaande vakbonden, al was het maar omdat ze rood, blauw of groen zijn. En zolang er geen onafhankelijke vakbond bestaat is het standpunt van het Blok 100% tegen de arbeiders gericht, en voor de patroons. Wie heeft er immers voordeel aan interne strijd binnen de vakbonden? Is de arbeider geholpen wanneer men van een slecht werkend systeem van vakbonden naar een systeem zonder vakbonden gaat?
Ik dacht het niet!

2. Het Vlaams Blok is voorstander van rechtspersoonlijkheid voor vakbonden, en dat hoeft helemaal niet een uitholling van het stakingsrecht te zijn. Het kan enkel niet zijn dat de vakbonden in hun acties schade aanrichten en de belastingbetaler ervoor mag opdraaien. Het Vlaams Blok is tegenstander van politieke stakingen, niet van economische stakingen! Professor emeritus Blanpain die arbeidsrecht doceerde is ook voorstander van die rechtspersoonlijkheid, is dat dan ook een fascist?

Dat gezwam over rechtspersoonlijkheid heeft maar 1 doel: de bestaande vakbonden tegenwerken. Zolang de vakbonden het enige middel zijn van de arbeiders om zich te verdedigen tegen de patroons is een dergelijk standpunt radicaal anti-arbeider.
Economie is politiek. Een onderscheid maken tussen economische en politieke stakingen is grappig, maar zinloos.

verdere nfo kunt u ook vinden op : http://www.uitpers.be/boek_view.php?id=1369
lijkt mij nog een geestig boekje

Laatst gewijzigd door the_dude : 2 juni 2007 om 20:34.
Oud 2 juni 2007, 20:34   #160
born2bewild
Banneling

Standaard

wie trapt'm binnen?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be