![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel dat is initiatief nemen, da begint met iets klein, en die gast verdient geld, als die morgen naar een soort van bank voor lokale projecten zou kunnen stappen, om ne portable beamer te kopen en nen DVD speler met een geluidsinstallatie, dan vind ik dat ze die gast moeten helpen, ... en desnoods met een lening over 5 of 10 jaar, het klinkt onozel maar het zijn die gasten die zelfstandig met zo`n zaken beginnen die het land uit de put kunnen helpen. niet door dictator y voor de zoveelste keer 100 miljoen euro cadeau te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel omdat ge het toelaat... ge hebt de macht ze een consestie te geven of ze die niet te geven, ge hebt de macht om een paralel circuit te beginnen en onder hun duiven te schieten, het is alleen een kwestie van wil je het doen en riskeren. Ik weet heel goed dat die gasten een monopolie hebben en de wetten stellen, maar door ze voor het blok te zetten, achter de schermen zodat er ruimte is voor discusie, zullen ze wel een compromies uitwerken, zeker als ge ze exclusiviteit en absolute veiligheid garandeert... |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanuit militair oogpunt zijn niet dodelijke wapens intersanter, de vijand verliest immers zijn soldaat en is bovendien, bezig met hem te verzorgen wat hem extra resources kost, gewonden zijn dus puur militair gezien interssanter dan doden. Voor nen dictator werken gewonden contraproductief, het is erg het zo te moeten stellen maar het is nu eenmaal zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verwonden of doden van het eigen volk hoort niet iets te zijn waar dat een regering zich hoort bezig te houden. Als je ziet wat voor misbruik er tegenwoordig al gepleegd wordt met Tasers. Vermits de drempel ook een stuk lager ligt om deze 'minder'dodelijke wapens te gebruiken moet je eens inbeelden wat dit psychologisch kan teweegbrengen in de koppen van de gewone mens. Wie zal uiteindelijk nog bijvoorbeeld zijn recht durven opeisen om op straat te komen en te protesteren, om maar een voorbeeldje te geven. Deze active denial systemen, zoals die microgolf wapens eufimistisch genoemd worden zijn een volgende griezelige stap. Nu heb je er een ganse truck voor nodig, volgend jaar past het misscien op een helicopter. Nu heeft het een rijkwijdte van een goei 600 meter, volgend jaar misschien 1200 meter. ADS zou niet dodelijk zijn daar de microgolven slechts tot in de bovenste huid dringen. Ik zie niet in waarom men niet simpel de golflengte een beetje kan veranderen om op die manier gewoon iemand niets vermoedend van binnen uit te koken. We gaan een tijd van verschrikkelijke wapens tegemoet. Ik hou er niet van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() The Scream, een geluidswapen ingezet door de Israëlisch in de rellen tegen de palestijnen. Naar't wat ik heb gehoord van een egyptische vriend van me zou het klinken als het gillen van duizenden vrouwen tegelijkertijd.
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo'n optochten trekken gewoon heethoofden aan, die enkel en alleen daar zijn om vernieling aan te brengen en om een robbertje te vechten met de politie. Dat weet iedereen. Vorige betogingen tegen de G8 hebben dat trouwens genoeg aangetoond. Het is een goedkoop excuus om te stellen dat het geweld enkel plaatsvond, omdat de politie er stond; een excuus om de eigen schuld niet onder ogen te moeten zien... Mocht jouw redenering kloppen, dan was er bij elke risicovoetbalmatch ook geen politie meer nodig, want die hooligans doen toch enkel moeilijk wanneer ze politie zien. Eens benieuwd hoe je straten er dan gaan uitzien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb trouwens geweld tegen onschuldigen nooit goedgekeurd. Ik heb het over de G8, niet over buurtbewoners. Laatst gewijzigd door Pelgrim : 5 juni 2007 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een grote mond dus, zolang het maar ver van je bed gebeurt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik keur niet goed, ik heb er begrip voor. Liever zou ik de G8 in een enkele trek zien verdwijnen, dan dat er zoveel buurtbewoners het slachtoffer van worden. Maar ik beschouw de G8 als de ultieme verantwoordelijke in heel deze zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is maar een verantwoordelijke in heel deze zaak: zij die baldadigheden begaan. Zwaar beboeten en ze alle schade laten vergoeden is de enige taal die die kinkels verstaan... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Het is dan ook waanzin om a priori tegen een GX te zijn, zonder dat de agenda zelf besproken wordt.
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dan ook volkomen terecht dat hiertegen geprotesteerd wordt, al is de manier waarom soms bedenkelijk. Straatprotesten helpen zelden iets, en de uitwassen die het bijna steevast met zich meebrengt, geeft de protestanten enkel een slechte naam, wie ook aan de oorzaak van die uitwassen mag liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Gans Latijns-Amerika heeft als laboratorium voor het neo-liberalisme gediend, met als dieptepunten Chili, Nicaragua en Argentinie.
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu antwoorden met kennis van zaken, als het kan. Ik zal het je gemakkelijk maken. Geef 1 wetenschappelijk onderzoek dat de fouten die daar gebeurd zijn leggen bij globalisering. En ik hoop dat je het niet over de crisis in Argentinië van niet zo heel lang geleden, hé? (En stop eens met dat 'neoliberalisme'. Of kun je de verschillen tussen 'liberalisme' en 'neoliberalisme' eens uitleggen?) Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 6 juni 2007 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Mijn antwoord:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ’Verliezers van de globalisering niet laten vallen’
Religieuze conferentie rond G-8 KEULEN (RKnieuws.net) - Tegelijk met de G8-top in Heiligendamm wordt er dezer dagen in Keulen een conferentie gehouden waarop religieuze leiders uit onder meer de G8-staten en Afrika zich gezamenlijk tegen armoede keren. De vertegenwoordigers van christendom, islam, jodendom, boeddhisme, hindoeïsme en shintoïsme sturen een boodschap over dit onderwerp naar de deelnemers aan de G8-top. Verder geven zij in een slotverklaring aan zich wereldwijd tegen armoede in te zetten. Bisschop Wolfgang Huber, voorzitter van de Evangelische Kerk in Duitsland, is gastheer van de conferentie. De bijeenkomst knoopt aan bij bij acties van christelijke kerken rond de G8-top in Schotland in 2005 en bij het beraad van religieuze leiders voorafgaand aan de top in Rusland in 2006. Huber gaf voor de bijeenkomst aan dat het idee van gelijke verdeling van rijkdommen voor alle deelnemers leidend moet zijn. „De verliezers van de globalisering mogen we niet laten vallen”, aldus Huber.
![]() |
#160 |
Minister
|
![]() Ik weet niet of het hier vermeld is geweest, maar veel van die gewonde agenten zijn gewond door het eigen traangas.
De relschoppers waren een kleine minderheid (een honderdtal) Enkele fotos van vandaag. Ook geweld, maar niet van de kant van de demonstranten. ![]() Gevaarlijke relschoppers worden onder controle gehouden door waterkanon ![]() ![]() ![]() Gevaarlijke terrorist die waarschijnlijk verschillende wapens verstopt heeft. Maar waar? ![]() ![]() Pas op! de andersglobalisten gaan.... zitten ![]() hij neemt een foto! Haal hem neer. ![]() Nog meer fraaie scenes: http://www.welt.de/politik/article92...ert_haben.html |
![]() |
![]() |