![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs op de huwelijksdag van Philippe en Mathilde was heel de weg naar het stadhuis bijna leeg. Zielig hoe weinig volk is komen opdagen. En 't was nog mooi weer ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie jij hier "massa's mensen"? Een stoetje met aan beide kanten volk. Ik herinner mij de beelden (ja,ja, ik heb ook het verslag gezien), waarbij de wagenstoet met zwaantjes door Brussel reden, en in alle straten waren er hekken, maar nagenoeg geen volk te zien. vergeleken met de miljoenen mensen die zich hebben gemanifesteerd voor Willem-Alexander en Maxima, of voor Charles en Diana, was de vertoning in Brussel maar niks. Zeg maar : zielig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En waarover heeft u het eigenlijk? Over het huwelijk? De opkomst in Brussel was toen inderdaad pover. De redenen hiervoor waren het koude weer, de dag ervoor had het nog gestormd, en bovendien voorspelde men overvolle treinen en te weinig parkeerplaatsen. Dit alles heeft de mensen ertoe aangezet thuis te blijven, en alles op televisie te volgen. In Vlaanderen lag het bereik dan ook boven de drie miljoen. Dat is 60 % !
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij gebrek aan beter... ![]()
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kijk, ter vergelijking, de mensenmassa in Nederland langs de weg dat gevolgd werd door het Prinsenpaar Willem-Alexander en Maxima bij hun huwelijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() In Nederland wonen inderdaad anderhalve keer zoveel mensen, maar het land is anderhalve keer zo groot en Amsterdam ligt een heel stuk uit het centrum dan Brussel. U weet blijkbaar niet hoe lang het van Groningen, Leeuwarden of Maastricht duurt om daar te geraken...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#152 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heeft het trouwens zin om uit één enkele gebeurtenis conclusies te trekken dat de Vlamingen of Belgen niet geïnteresseerd zijn in hun monarchie? Ik denk het niet. Of zullen we het eens hebben over de opkomst van de Vlaams-nationalisten bij de Ijzerbedevaart van vorig jaar.
![]()
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yann, doe geen moeite. In Nederland hebben honderdduizenden mensen zich verplaatst, van ver en dichtbij, om toch maar enthoesiast te kunnen meevieren.
In België hebben zeer weinig mensen zich verplaatst, hooggstens de TV aan gehad. Al jouw excuses om deze klare feiten te verklaren, te minimaliseren en zelfs te ontkennen komen alleen maar belachelijk over. Soms is het beter om gewoon toe te geven, of te zwijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit zijn klare feiten waar u zelfs geen excuses voor heeft.
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar kom, je geeft niet op. Ik wel. Ik ga eten. Bon appetit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ter vergelijking: in Nederland keken gemiddeld 6,4 (kerkelijk huwelijk) tot 6,5 (burgerlijk huwelijk) miljoen mensen de héle uitzending over het huwelijk van Willem-Alexander en Maxima uit, oftewel 40% van de totale bevolking. Tel je daar de mensen bij die maar een deel van de uitzending zagen en de mensen die op de been waren (in Amsterdam of elders buitenshuis naar de tv keken - in een café, een winkel, enz.), dan kom je zeker aan een meerderheid van de bevolking. http://www.radio.nl/2003/home/median.../02/75391.html http://www.nrc.nl/dossiers/Koninklij...801865438.html Terzijde: zelfs in Duitsland keken niet minder dan 7,5 miljoen mensen naar het Nederlandse koninklijk huwelijk op een van de vier Duitse omroepen die er rechtstreeks bij waren. Het verschil lijkt me duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister-President
|
![]() Nog een schoon vlagske:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister
|
![]() Het gaat hier om 1,7 miljoen huishoudens.
Er zijn geen 6 miljoen huishoudens in Vlaanderen.
![]() |
#159 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Minister
|
![]() "600.000 kijkers te trekken. Dat is goed voor een marktaandeel van circa 40 procent."
Wat is dan 1.680.000 kijkers? Toch meer dan 70% zeker?