Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 16:14   #141
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ge echter met nen zwaren auto rijd, die ook de aangepaste remmen heeft, dan remt ge even snel af, soms zelf sneller, discusieren over snelheid, en stopafstanden enz... is allemaal relatief, tov staat van wegdek, type voertuig, type remmen, type banden, ophanging etc... natuurlijk hoe trager ge rijd, hoe lager de stopkracht bij impact, ...

maar een brede snelheid, met een modern voertuig, dat geschikt is voor hogere snelheden is 150 a 160 een perfect veilige snelheid, ge moet dat nie gaan proberen met een smartje, maar met nen audi A4 of A6 of nen BMW of zwaardere modellen van Peugeot of Citroen 150 rijden dat is niet zo problematisch. Met SUV `s ligt dat iets anders, die verliezen nu eenmaal baanvastheid door hun hoger zwaartepunt, langs een andere kant hebben die dan weer permanent 4x4 , stabilisatiesystemen etc...
Klopt als een bus bovenstaande.
Ik heb al veel auto's gehad op 9jaar (7 auto's) en het klopt wat je zegt.
De lichtere modellen moesten ze verbieden op autosnelweg...enkel nog maar zware klasse bakken op de autosnelweg. Kunnen we eindelijk doorrijden ipv rekening te moeten houden met van die 'go-carts' op de weg.

@groentje...laat uw partij maar eens met een degelijk openbaar vervoersplan op de proppen komen. Tot op heden geraak ik op geen enkele manier op mijn werk met het openbaar vervoer.
Maar nee, liever taxen bijmaken en kakken op vervuilende wagens

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 8 juni 2007 om 16:17.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 16:16   #142
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat is mijn probleem.

Groe plotse gaten zijn bij 120 even desastreus als bij 160.
Normale wegschade heeft bij beide geen impact. Steentjes evenmin.

Van die ene die enkele honderden meters voor me zit bedoel je dan? Daar kan ik perfect voor uitwijken.
Als hij net voor me rijdt, dan ga ik er bij zowel 120 als 160 overheen.

Welke dan?

Rij jij dan dwars op vangrails in?

Niet echt; eerder doemscenariootjes...

Mijn tijd is me kostbaar, dus ja. En welk risico?
Kijk dit is dus wat me het meeste irriteert in heel dit debat : de chauffeur die overloopt van zelfverzekerdheid, en die in het beste geval doet alsof zijn associaal rijgedrag alleen voor hem een risico inhoudt, als hij dat risico voor het gemak al niet helemaal ontkent.

Spelen met het leven van anderen is geen futiliteit. Dat is niet iets wat je kunt zitten afwegen tegen een paar minuten tijdswinst. Als het écht alleen jouw risico zou zijn, dan zou het me weinig kunnen verdommen. Eigen schuld dikke bult. Maar als jij met al je zelfverzekerdheid tegen 160 in de vangrails vliegt en dwars over de weg komt te staan achter een bocht, en als daar 5 minuten later een verantwoordelijke chauffeur komt aangereden tegen 120/u die je te laat ziet en recht op je inrijdt, en als je dat allemaal als bij wonder zou overleven, dan zou ik niet in jouw schoenen willen staan als die andere chauffeur dood is.
Oud 8 juni 2007, 16:16   #143
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
De lichtere modellen moesten ze verbieden op autosnelweg...enkel nog maar zware klasse bakken op de autosnelweg. Kunnen we eindelijk doorrijden ipv rekening te moeten houden met van die 'go-carts' op de weg.
Of misschien aparte snelwegen voor rijken en armen ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 16:18   #144
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

@groentje...laat uw partij maar eens met een degelijk openbaar vervoersplan op de proppen komen. Tot op heden geraak ik op geen enkele manier op mijn werk met het openbaar vervoer.
Maar nee, liever taxen bijmaken en kakken op vervuilende wagens
Onverantwoordelijk, arrogant en asociaal.
Oud 8 juni 2007, 16:18   #145
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Of misschien aparte snelwegen voor rijken en armen ??
Zou mooi zijn...hoef ik geen go-carts van de weg meer te duwen.
Oud 8 juni 2007, 16:33   #146
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou mooi zijn...hoef ik geen go-carts van de weg meer te duwen.
Jij bent denk ik één van die chauffars die, wanneer ze aan mijn bumper plakken als ik weer eens niet snel genoeg rij naar hun goesting, mij altijd in verleiding brengen om even de achterste mistlichten aan te steken en daarmee een plotse rem te simuleren.

Maar kijk, dat doe ik dus uiteindelijk nooit, omdat ik weet dat moest het grapje lukken degene achter mij wel eens heftig zou kunnen remmen en een ongeval veroorzaken. Dat heet verantwoordelijkheid nemen voor je daden.
Oud 8 juni 2007, 16:49   #147
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Jij bent denk ik één van die chauffars die, wanneer ze aan mijn bumper plakken als ik weer eens niet snel genoeg rij naar hun goesting, mij altijd in verleiding brengen om even de achterste mistlichten aan te steken en daarmee een plotse rem te simuleren.

Maar kijk, dat doe ik dus uiteindelijk nooit, omdat ik weet dat moest het grapje lukken degene achter mij wel eens heftig zou kunnen remmen en een ongeval veroorzaken. Dat heet verantwoordelijkheid nemen voor je daden.
Aangezien ik geld heb om mijn voertuigen deftig te verzekeren durf ik soms al eens een duwtje geven ook
Oud 8 juni 2007, 16:50   #148
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
maar er zijn er die anders tegen auto's aankijken
Toch vreemd dat er maar weinig zijn die met dezelfde begeestering tegen - pakweg - een lintzaag aankijken of een ander stuk alaam.
Oud 8 juni 2007, 17:09   #149
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Toch vreemd dat er maar weinig zijn die met dezelfde begeestering tegen - pakweg - een lintzaag aankijken of een ander stuk alaam.
De relatie die de mens met zijn auto heeft is inderdaad fascinerend.

1) Een auto is duidelijk meer dan een voertuig. Het is eigenlijk meer een soort verlengstuk van het lichaam van de bestuurder geworden, en de constructeurs doen er ook alles aan om een "cockpit" te ontwerpen waarin de bestuurder zo organisch mogelijk in contact is met de wagen. Freud zou er zelfs het verlengstuk van de penis in zien waarschijnlijk. Ook de buitenkant van de wagen is zo ontworpen dat hij allerlei persoon-achtige kwaliteiten moet uitstralen : klasse, kracht, stijl, vinnigheid, zelfs humor. Als je goed kijkt zie je zelfs gelaatstrekken in de manier waarop koplampen zijn ingebouwd, en spieren in de manier waarop een koetswerk wordt getekend. Samenvattend : de relatie mens-wagen is organisch en zonder twijfel erotisch van aard, en beiden zijn op de weg in zekere zin één.

2) Je auto is dus in zekere zin een deel van jezelf, en hoe je ermee rijdt zegt iets over je persoonlijkheid. in onze anonieme maatschappij wordt zo'n kans om je persoonlijkheid te tonen met beide handen aangegrepen. Met andere woorden, de auto wordt een soort communicatiemiddel waarmee je continu boodschappen zend naar andere bestuurders en mensen in het verkeer.

3) Een auto is tegelijk ook een veilige kooi. Eens je als bestuurder in die kooi stapt verstop je niet alleen je zwakke kant van de buitenwereld, je kan ook allerlei remmingen en sociale angsten laten varen. Als je mensen in hun auto ziet lijkt het wel alsof ze compleet veranderen. Stille mensen beginnen ineens luidkeels te vloeken, mensen die totaal niet muzikaal zijn zingen ineens hele aria's mee met de radio, er wordt gegesticuleerd, in de neus gepeuterd, mensen praten in zichzelf, noem maar op. En wat je ziet is dat de meesten ook een stuk assertiever, of zelfs aggressief worden.

In deze zin is het te begrijpen dat er zo'n taboe rust op het electronisch begrenzen van de snelheid van personenwagens. Het zou eigenlijk een even intieme ingreep zijn als het amputeren van een testikel voor sommigen.
Oud 8 juni 2007, 17:15   #150
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Stille mensen beginnen ineens luidkeels te vloeken, mensen die totaal niet muzikaal zijn zingen ineens hele aria's mee met de radio, er wordt gegesticuleerd, in de neus gepeuterd, mensen praten in zichzelf, noem maar op.

Dat stille mensen luidkeels beginnen vloeken is zeer begrijpelijk.
Het is zeer druk op onze belgische wegen plus dat 'tijd=geld' ook een grote rol speelt dus zijn de mensen gehaast.
Dus is het normaal als er iets voor je gebeurt, al is het maar een traagrijdende wagen, er sommigen volledig door het lint gaan.

Zingen kan zeer ontspannend werken...dus laat de mensen maar zingen.

Het in de neus-peuteren-fenomeen is eigenlijk raar te noemen en de verklaring kan je vinden in de rest van je verhaaltje.

Hoe zie jij dat mensen praten IN zichtzelf?
Wss denk jij dat ze TEGEN zichzelf aan het praten zijn, terwijl ze eigenlijk aan het telefoneren zijn en gebruik maken van een carkit?
Oud 8 juni 2007, 17:25   #151
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ach,laat hem maar "spelen". Vroeg of laat eindigt zo'n gedrag wel met de intrekking van het rijbewijs. Meer dan terecht trouwens.
Oud 8 juni 2007, 17:27   #152
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien ik geld heb om mijn voertuigen deftig te verzekeren durf ik soms al eens een duwtje geven ook
Fijn, kunnen we afspreken om mij eens zo'n "duwtje" te geven ?? Leuk eigenlijk, dat je me dan een nieuwe wagen mag betalen.
Oud 8 juni 2007, 17:27   #153
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk dit is dus wat me het meeste irriteert in heel dit debat : de chauffeur die overloopt van zelfverzekerdheid, en die in het beste geval doet alsof zijn associaal rijgedrag alleen voor hem een risico inhoudt, als hij dat risico voor het gemak al niet helemaal ontkent.
Kijk, de argumenten zijn op, dus wordt het dadelijk weer de chauffeur die asociaal en te zelfverzekerd is. Lukt het niet zonder op de man te spelen?
Ik vroeg voor die post letterlijk wie ik in gevaar bracht, het enige antwoord dat ik kreeg was: "jezelf". Pech voor jou maar dat zal altijd wel mijn zaakkblijven of ik anderen in gevaar breng. Hoe ik anderen in gevaar breng, is in die post zelfs niet aan bod gekomen.
Verder zijn de "risisco's" die daar aangehaald werden geen punt of zelfs onbestaande. Elkeen die ietwat vaker op de baan zit, weet dat. Vangrails staan niet dwars over de baan, steentjes maken niet uit, en putten of ladingverlies is even gevaarlijk bij 120.

Citaat:
Spelen met het leven van anderen is geen futiliteit.
Zoals ik al zei: die post ging over ik die mijzelf in gevaar breng. Hoe ik anderen in gevaar breng, daar kwam geen antwoord op.

Citaat:
Dat is niet iets wat je kunt zitten afwegen tegen een paar minuten tijdswinst. Als het écht alleen jouw risico zou zijn, dan zou het me weinig kunnen verdommen. Eigen schuld dikke bult. Maar als jij met al je zelfverzekerdheid tegen 160 in de vangrails vliegt en dwars over de weg komt te staan achter een bocht, en als daar 5 minuten later een verantwoordelijke chauffeur komt aangereden tegen 120/u die je te laat ziet en recht op je inrijdt, en als je dat allemaal als bij wonder zou overleven, dan zou ik niet in jouw schoenen willen staan als die andere chauffeur dood is.
Veel succes om autostrade te vinden waar je onzichtbaar achter de bocht kan staan; veel succes ook om zo'n banen te vinden waar dat wel het geval is, maar waar je 160 kan rijden.

Oftewel, get real...

Laatst gewijzigd door Sfax : 8 juni 2007 om 17:27.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 17:30   #154
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach,laat hem maar "spelen". Vroeg of laat eindigt zo'n gedrag wel met de intrekking van het rijbewijs. Meer dan terecht trouwens.
En denk jij nu echt dat zulk blaadje papier mij van de baan zal houden? Dan huur ik mij wel een goedkope pool in het zwart in om mij overal naar toe te brengen.

Denk jij dat superboetes mij van de baan zullen houden?
Het enige wat de superboetes doen is de gewone werkende mens uitmelken terwijl hij snel en gehaast naar het werk moet.
Iemand met geld ligt niet wakker van een boete in belgique...nog steeds niet duidelijk voor iedereen.
In ieder geval vind ik het zeer fijn dat ik maar evenveel moet betalen als iemand die bijvoorbeeld in de distributiesector werkt en met 1000euro moet rondkomen per maand. Mij hoor je dus niet klagen.
Oud 8 juni 2007, 17:31   #155
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Fijn, kunnen we afspreken om mij eens zo'n "duwtje" te geven ?? Leuk eigenlijk, dat je me dan een nieuwe wagen mag betalen.
Waarom zou ik jou een nieuwe wagen moeten betalen?
Daar bestaan verzekeringen voor
Plus dat jij enkel maar het bedrag krijgt uitgekeerd voor je wagen hoeveel hij op dit moment nog waard is.
Nog nooit geen accident gehad zeker?
Oud 8 juni 2007, 17:37   #156
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik jou een nieuwe wagen moeten betalen?
Daar bestaan verzekeringen voor
Plus dat jij enkel maar het bedrag krijgt uitgekeerd voor je wagen hoeveel hij op dit moment nog waard is.
Nog nooit geen accident gehad zeker?
Alleszins nog geen veroorzaakt. En ik rij zeker al veel langer dan jij.
Maar doe vooral verder zoals je bezig bent, een echt voorbeeld ben je.
Oud 8 juni 2007, 17:38   #157
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar doe vooral verder zoals je bezig bent, een echt voorbeeld ben je.
Mooi zo...dank u voor je positieve bijdrage tov mijn rijstijl.
Oud 8 juni 2007, 17:41   #158
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi zo...dank u voor je positieve bijdrage tov mijn rijstijl.
Met zulke rijstijl, zal je het echter niet lang meer uitzingen. Vroeg of laat "hang je" wel. En liefst zo vroeg mogelijk.
Oud 8 juni 2007, 17:47   #159
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Met zulke rijstijl, zal je het echter niet lang meer uitzingen. Vroeg of laat "hang je" wel. En liefst zo vroeg mogelijk.
'hang je' zoals Saddam?
Oud 8 juni 2007, 17:47   #160
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoveel haat.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be