Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2007, 18:39   #141
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Dat bedoel ik niet, ze zitten hier op de kap van Turken en Chinezen terwijl ik Belgen ken die net hetzelfde doen maar alleen niet openbaar, wat niet weet niet deert zeker?
Zoiets ja
Mij boeit het weinig of niets...de mens is tot alles in staat. Het enige dat je kan doen is je verontwaardiging uiten.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 00:25   #142
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Per gevecht worden er meestal 6 stieren gebruikt, die vrijwel de gehele periode vreselijk bloeden en daardoor liters bloed kwijtraken.

De bij een stierengevecht gebruikte paarden lopen regelmatig letsel op door de hoorn van de stier.
Als de flanken van een paard worden opengereten, naait men het dier vaak zonder verdoving dicht voor het volgende gevecht. De stembanden zijn doorgesneden, zodat de paarden geen ijselijke kreten kunnen slaken in de arena. Dit is namelijk niet leuk voor het publiek.

Ook voor het gevecht worden de stieren al afgemat. Dit gebeurt om de matador bijna 100% kans te geven het gevecht te winnen. Zo worden stieren soms met zandzakken op de nieren geslagen; door de inwendige bloedingen betreedt de stier dan al ernstig verzwakt de arena, terwijl dit niet zichtbaar is voor het publiek.

Ook krijgen ze soms handenvol zout te eten en geen drinken; dit veroorzaakt enrstige diarree en verzwakt de stier. Een stier die een uitgebluste indruk maakt, wordt soms met elektrische stroomstoten in de testikels opgepept. Verder wordt de punt van de hoorns soms afgezaagd, tot bloedens toe, waardoor de stier het 'richtinggevoel' hierover kwijt is. Het opsluiten van een stier in een donkere, schuingeplaatste kist behoort ook tot de vormen van uitputting vooraf; een stier wil van nature horizontaal staan en krabbelt in de kist uur na uur tevergeefs om deze stand te bereiken.

Daar moet je inderdaad ballen voor hebben, zo groot als twee erwtjes.
Damn zeg!
Ik wist niks van deze voorbereidingen. Dacht dat de Spaanse held opnam tegen een fitte beest. Bedankt voor deze info Andromeda1968.
En dan de paarden, stembanden doorsnijden....
Is dit een beschaafd EU-land, die tbv plezier voor de menigte deze misdaden uitvoert?
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 06:53   #143
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
Damn zeg!
Ik wist niks van deze voorbereidingen. Dacht dat de Spaanse held opnam tegen een fitte beest. Bedankt voor deze info Andromeda1968.
Is dit een beschaafd EU-land, die tbv plezier voor de menigte deze misdaden uitvoert?
Er is in een Spaans stadje traditie om af en toe een geitje van een kerktoren te gooien.
En de Spaanse koning schiet op dronken gevoerde makke beren...de lafaard.
Oud 27 juni 2007, 12:37   #144
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Er is in een Spaans stadje traditie om af en toe een geitje van een kerktoren te gooien.
Klopt. Of soms worden er ook dieren levend verbrand ter ere van Sint-Hubertus.

Weet de dat elke arena een kapel heeft, waar de stierenvechters gaan bidden voor de slachting?

Dus: religie zet aan tot dierenhaat en niet enkel in moslimlanden. De katholieke kerk is al even gruwelijk als de islam, als het op dierenrechten aankomt.
Oud 27 juni 2007, 12:38   #145
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
Damn zeg!
Och, de windhonden vergeten en de manier waarop ze daar behandeld worden. Spanje is op gebied van dierenrechten Turkije waardig.
Oud 27 juni 2007, 12:57   #146
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als je het enkel zegt niet, als je het uitvoert wel.
En wat als je je actief inzet om de wetgeving te veranderen, zodat je niet meer de wet breekt? Ben je dan ook een terrorist?

Noch Boadicea noch ikzelf promoten hier dat de wet gebroken wordt. We promoten enkel een wijziging van de wetgeving.

Citaat:
Fijn dat jij dat denkt.
Ik heb geen enkele zin om een irrationele misantroop naar de mond te praten.
Het is niet omdat ik jouw simplistische retoriek niet volg, dat ik irrationeel denk. Integendeel: elk van mijn ideeën is logisch onderbouwd op feiten en ideeën die erkend zijn door de schrijvers van de Veda's en vele andere grote denkers, waaronder heerschappen als Nietzsche, Spengler, Junger en Evola.

Wel kunt u mij beschouwen als een mistantroop, al beschouw ik mistantropie als iets positiefs. Misantropen zijn gewoon mensen die snappen hoe de mens en de wereld in elkaar steken en die het weigeren om als een zombie mee te lopen in de "rat race" van onze kapitalistische uitbuitingsmaatschappij. Sommigen uiten dat in een bitter cynisme, anderen trekken zich terug uit te samenleving en nog anderen proberen gewoon te genieten van het leven ondanks de rotheid van het systeem. Ik bevind mij eerder in de laatste groep, wat echter niet betekent dat ik nooit een cynische opmerking maak, dat ik niet regelmatig overweeg om mij op een afgelegen boerderijtje "in the middle of nowhere" te vestigen met mijn vriendin of dat ik niet graag aan de voorlinie zou staan van een traditionalistische revolutie.

Citaat:
Veel plezier dus met uw -zelf gepercipieerde- hoog niveau.
Het is daar vast eenzaam aan de top.
Gisteren heb ik op restaurant nog een tof gesprek gehad met een Griek met een MBA, een diploma in de geschiedkunde en een ingenieursdiploma. De man spreekt vlot Grieks, Nederlands, Frans en Engels en heeft ook een redelijke kennis van Italiaans een Turks. Dat allemaal combineert hij met een typische Zuid-Europese "joy de vivre" en een ongelofelijke feitenkennis gaande van de geschiedenis van de koffie tot wat de essentie maakt van een goed zakenman. Hij woont momenteel in Brussel, maar hij heeft ook een tijd geleefd in Parijs en Luxemburg.

Dat soort mensen is voor mij de top. Dat soort mensen beschouw ik als voorbeeld. Ik heb er geen probleem mee om toe te geven dat ik daar nog lang niet ben, maar het is wel een doel dat ik door middel van zelfverbetering zou willen bereiken.

Citaat:
Veel blabla maar eigenlijk zeg je nu gewoon dat je een zweverig romanticus (naast misantroop) bent met amper voeling met de realiteit.
Zoals ik al zei, mistantropen zijn mensen die net WEL voeling hebben met de realiteit. Wij verwerpen gewoon de oppervlakkige consumptiemaatschappij als model en verkiezen een veel gezondere manier van leven. Meestal wordt dan naar voorbeelden in het verleden gezocht, waardoor mistantropie en romanticisme nauw met elkaar verwant zijn.

Citaat:
Dat de rechtstaat in jouw ogen minderwaardig is aan 'morele' wetten is een veel voorkomende afwijking.
Begrip heb ik er wel voor maar het valt niet goed te keuren.
Wat een demagogische onzin kraamt jij toch elke keer uit

Ik ben net voorstander van een rechtstaat, maar dan wel één die op de natuurlijke morele wetten van een volk is gebaseerd en niet één die wordt gedreven door individualistische, materialistische en hedonistische non-waarden zoals dat het geval is in onze maatschappij vandaag.

Citaat:
Nee, uw onbegrip is stuitend.
Ik vrees dat het net uw onbegrip is die overduidelijk is.

Citaat:
De huidige wetgeving is dé standaard om te bepalen welke daden een maatschappij vandaag aanvaard en welke niet.
Die wetgeving is incompleet en uiteraard hier en daar verbeterbaar maar het is het beste wat we momenteel hebben.
De huidige wetgeving is een amalgaam van compromissen en halfslachtigheden zonder enige stevige onderbouw, gebaseerd op individualistische, materialistische en hedonistische non-waarden. Het is inderdaad de standaard van de maatschappij van vandaag. Gezien we vandaag echter in een zieke, verwerpelijke samenleving leven, zie ik niet in waarom ik deze zou aanvaarden als standaard naar de toekomst toe.

Daarenboven is het zeker niet het beste dat we momenteel hebben. De Vedische teksten kennen bijvoorbeeld ook wetten, plichten en rechten. Deze zijn echter veel steviger onderbouwd op natuurlijke wetten en principes en daardoor superieur tav de Belgische wetgeving.

De idee dat onze wetgeving "het beste is dat we momenteel hebben" is slechts een flauw excuus om revolutionaire veranderingen tegen te werken.

Citaat:
Het is de standaard omdat dat zo beslist is, door een gekozen vertegenwoordiging van het het volk.
Het is de standaard omdat het beslist is door de loges, die hun marionetten in verschillende politieke partijen plaatsen om zo die ideeën tot wet te verheffen en tegelijk de massa de valse indruk te geven dat het vertegenwoordigd wordt.

Citaat:
Als gij u daar niet kunt bij neerleggen : gelieve u dan naar een buitenland naar keuze te begeven. Veel plezier aldaar met de plaatselijke bevolking.
Hopelijk behandelen zij hun huisdieren volgens uw utopische standaarden.
De globalisatie en het kapitalisme hebben tijdens de 19de en 20ste eeuw zoveel schade aangericht, dat het nog zeer moeilijk is om een land te vinden die op een enigszins aanvaardbare manier geordend is. Daarenboven ben ik een Vlaming van bloed en cultuur en zie ik niet in waarom ik mijn roots zou moeten opgeven om weg te vluchten dan het verval van het avondland ipv te vechten tegen dat verval.

Citaat:
Rechtvaardig?
Volgens uw normen?
Niet volgens mijn normen.
Wie gaat beslissen wie het bij het rechte eind heeft?
Brahmaanse priesters en in mindere mate Druiden en lama's hebben de morele autoriteit om zulke beslissingen te maken. Dat uw normen afwijken, is slechts het gevolg van het normenverval dat Europa heeft verziekt.

Citaat:
Nee, alleen dat wie anderen schade toewenst op basis van een hoogstpersoonlijke overtuiging, zelf niet beter verdiend.
En dat geldt ook voor u.
Zij die een ander levend wezen pijnigen of doden zonder dat dit noodzakelijk is voor hun eigen welzijn of dat van hun naasten, zijn schuldig aan het breken van één van de meest fundamentele waarden uit elke gezonde samenleving. Daarom verdienen die mensen niets anders dan zelf gepijnigd en/of gedood te worden om hun misdaad.

Waarom heb jij zo'n probleem met het uiten van dat idee? Waarom zou u pijn of dood wensen voor mensen die onrecht willen bestraffen en zelfs voor hun naasten, zoals Boadicea terecht aanhaalt?

Uw antropocentrisme is gewoon ronduit walgelijk en u illustreert perfect hoe laag de "humanistische" mens (die term draagt trouwens het antropocentrisme al in haar naam) gezakt is op moreel vlak....

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 27 juni 2007 om 13:04.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 15:53   #147
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Klopt. Of soms worden er ook dieren levend verbrand ter ere van Sint-Hubertus.

Weet de dat elke arena een kapel heeft, waar de stierenvechters gaan bidden voor de slachting?

Dus: religie zet aan tot dierenhaat en niet enkel in moslimlanden. De katholieke kerk is al even gruwelijk als de islam, als het op dierenrechten aankomt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zijn dit de restanten van de Spaanse Inquisitie?
Omdat ze heden van mensen moeten afblijven, de martelpraktijken op dieren afreageren?

"Op zijn advies werd de Heilige Officie opgericht, die duizenden Joden tot de brandstapel veroordeelde. "De ketterverbrandingen vormen voor onze godvruchtige vorstin de aangenaamste verpozing.", schreef pastoor Abarca. De vrome Isabella zag tijdens feestelijke autodafe's toe hoe slachtoffers levend verbrandden."(http://www.bertsgeschiedenissite.nl/...w15spanje2.htm)
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be