![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of we er in geloven of niet maakt niet uit.
De wetenschap heeft reeds bewezen dat hij gelijk heeft. Er zijn reeds voldoende bewijzen dat elke systeem dat oververzadigd geraakt zichzelf vernietigd en de oververzadiging uitschakeld op korte of lange termijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Malthus heeft op geen enkel moment gelijk gehad. :') Weet je eigenlijk wel wat Malthus zei? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een windmolen!
Het is niet omdat je energie verbruikt dat je echt meedoet - ten volle - in de consumptiemaatschappij, imo.
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel mogelijk, alleen moet men willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat die drang hier en daar serieus ontspoord is, tot zelfs aan zijn doel compleet voorbijschiet is een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zijn theorie is bewezen op de Paaseilanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() Ik ken Malthus maar oppervlakkig.
Dus zeker geen gelovige als je het zo wil noemen. Ik kom mss wel tot dezelfde conlusies als hij. Het heeft niet zoveel belang welke naam je aan iets geeft. Belangrijker is om naar de inhoud te kijken. Hier wordt het zo frappant dat het bijna onmogelijk wordt er naast te kijken. Voor mij toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Ik doe minimalistische inspanningen. Neem zelf mijn plastiek zakken mee naar de winkel. Eet bijna geen vlees; om de twee weken ongeveer. Koop geen overbodige producten. Ga als advocaat nog steeds zoals een sukkel met het openbaar vervoer naar werk op 28-jarige leeftijd. Kweek zelf fruit in mijn tuin en hou kippen... Maar ik geef toe dat ik nog steeds deel uitmaak van een consumptiemaatschappij die niet te stoppen is. Waaruit wordt een computer vervaardigt? Een gsm?...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hoe denk je dat zonnepanelen geproduceerd worden? Meer mensen = meer vervuiling. Punt. Mensen die niet vervuilen bestaan niet. Laatst gewijzigd door Dycore : 10 juli 2007 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ofwel geloven we dat burgers in de juiste richting moeten gestuurd worden, door hetgeen een meerderheid van de burgers als wenselijk wordt beschouwd. Ik denk dat het laatste het minst utopische van de twee is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn wij de paaseilanden? Ik dacht het niet. Meer welvaart leidt tot minder mensen. Zo simpel is het.
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Malthus beweerd dus dat als de mensheid zijn bevolkingsgroei niet gaat induiken, de mens alles gaat vernielen en hierdoor zelf ook zal vernield worden. Dit omdat het ecosysteem geen overpopulatie van één soort kan dragen. Zonder evenwicht is alles gedomd te verdwijnen volgens Malthus. Zijn theorie is echter gebaseerd op de reeds verdwenen culturen die allemaal zijn ten onder gegaan aan plaatselijke oververzadiging en gebrek aan evenwicht. Volgens Malthus moeten we het evenwicht dus bewaren of anders zijn ook wij gedoemd om met onze cultuur te verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zit een groot probleem , zeker in deze maatschappij . Het is een groot cirkeltje , je wil meer , dus je moet meer voor anderen doen ... De toekomst zit niet in overvolle steden met een gigantische populatie maar in versnipperde gemeenschappen ...
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zijn wij de Paaseilanden?????? Je weet blijkbaar niet waarom de cultuur op de Paaseilanden is verdwenen en waarom die nu een kale vlakte zijn. Wetenschappelijk zijn wij dus idd de Paaseilanden en zijn we dezelfde fouten aan het maken, maar dan wel wereldwijd en grootschalig. Ook wij zijn onze bodemrijkdommen en natuurlijke rijkdommen aan het uitputten en vernietigen. En ook wij kunnen na de vernietiging van onze leefomgeving nergens anders naar toe om opnieuw te beginnen. Dus ja, wij zijn de Paaseilanden in het groot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |