![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prettige verzuurde dag verder. Duw uw agenda maar door anderen hun strot. Ik discussieer enkel met mensen die op een objectieve manier strafmaten willen vergelijken. Met u kan dat duidelijk niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk, in beide gevallen minimaal 5 jaar bak, want ze weten allemaal maar al te goed wat kan en niet kan, en wat levensbedreigend is en wat niet, ... ik weet van mezelf en ik heb het nog nooit geprobleerd hoor, dat ik met 1 klap makkelijk iemand kan doodslaan, het volstaat van op het juiste plaatske te mikken en genoeg kracht te zetten, ... had die gast nu geslagen met zijn vuist en Demoor zijn hoofd was slecht terecht gekomen, dan zou ik nog zeggen, ja da is pech hebben en dat is er nie om gedaan, ( de dood dan ... ) maar iemand met volle fors in het gezicht trappen, jongens, ... dat weet ge dat da slecht afloopt he... dat is al nie meer voor het spelen of om te verdedigen,... dat is echt kloppen om te hebben, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik gezegd heb, zat ik terminologisch fout. Herr Flick had de redenering trouwens wel begrepen...
Ik zal de redenering herschrijven, ok? ![]() "Bon allé, ik zal de inspanning doen het proberen uit te leggen: Verschil tussen doodslag en opzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg zonder oogmerk om te doden is een kwestie van INTENTIE. Sla je iemand met de intentie om hem te doden of niet? In het eerste geval gaat het om doodslag In het tweede geval gaat het om opzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg zonder oogmerk om te doden. Dus is de vraag: had die jongen de INTENTIE om Demoor te doden of niet? Ik ben er zeker van dat je het dossier zodanig goed kent, dat je hierop kan antwoorden. I.i.g. heeft de rechter, die het dossier gelezen heeft, geoordeeld dat er geen intentie was om de doden, wel om te slaan, dus "opzettelijke slagen en verwondingen zonder oogmerk om te doden, maar wel met de dood als gevolg".
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen zoals Circe proberen hier weer de eigen agenda door te drukken en te zeggen dat de straf zo laag is omwille van het feit dat het een allochtoonse dader is. Dat is natuurlijk klinkklare onzin! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn eerder uw fantasietjes die niet bij de realiteit van de rechtspraak passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit klopt niet met uw fantasietje dat je neerpende. Ik heb enkel driemaal aangepast. Stoort je dat soms? of past het niet in je kraam?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) Tienen: ze hebben die gast niét neergeslagen met het oogmerk te doden: hij was dan ook niet dood. b) Antwerpen: ze hebben demoor niét geschopt en gestampt met het oogmerk te doden: hij was toevallig wel dood. Waarom krijgen de eersten dan 5 jaar (met 2.5 uitstel) en de andere 24 maanden? Hoeveel hadden a) gekregen indien hun slachtoffer toevallig wèl dood had geweest? oh ja, de "intentie" was verschillend. In geval a) moest die allochtoon daar maar niet lopen, in geval b) moest die autochtoon wat meer respect betuigen en zijn mond houden! Groot verschil! zéér groot verschil!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Standaard staat ook dat Demoor de feiten heeft uitgelokt. Stoort dat je soms? Of past het niet in je kraam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
art. 401 Sw. "Wanneer de slagen of verwondingen opzettelijk worden toegebracht, maar zonder het oogmerk om te doden, en toch de dood veroorzaken, wordt de schuldige gestraft met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar."
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2007 om 13:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Me dunkt heb ik hier nog steeds geen fantasieverhaaltje over de gebeurde feiten neergepend zoals het zo vlotjes uit je geïnspireerde pen kwam dacht ik!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2007 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat Demoor dat gespuis vast zou gepakt hebben als ze zoals iedereen braaf op hun plaats zouden gezeten hebben. Wie lokte hier uit.....? Dat gespuis is begonnen met amok maken, niet Demoor!!!! Laatst gewijzigd door daiwa : 28 juni 2007 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O jawel u fantaseert dat allochtonen bevoordeeld worden tov autochtonen als het op rechtspraak aankomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Europees Commissaris
|
![]() Eén woord: idioot!
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet één ding: die Redouane gaat niet gerust meer over straat kunnen lopen als die vrijkomt. Er zal in Antwerpen nu bij verschillenden de drang zijn om hem zelf onder handen te nemen als hij vrijkomt.
En ik zou er niet van verschieten! Leuk hoor voor die familie...'papa' is dood en de schuldige loopt mss dit jaar nog op vrije voeten.